Egeli Kuru Meyve İhracatçıları Hindistan’ı Hedef Pazara Aldı

Türkiye’nin yıllık 1,7 milyar dolarlık kuru meyve ihracatının yüzde 60’ını gerçekleştiren Egeli ihracatçılar, Ticaret Bakanlığı’nın “Uzak Ülkeler Stratejisi” doğrultusunda Hindistan pazarına yoğunlaşıyor. Şubat 2025’te Mumbai’ye sektörel ticaret heyeti düzenlenmesi planlanıyor.

Haber Giriş Tarihi: 02.10.2024 10:29
Haber Güncellenme Tarihi: 02.10.2024 10:29

Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği, Hindistan pazarına odaklanarak 10-15 Şubat 2025 tarihleri arasında Mumbai’de “Türk Kuru Meyve ve Mamulleri Sektörel Ticaret Heyeti” organize etmeye hazırlanıyor. Ticaret Bakanlığı koordinasyonunda düzenlenen bu etkinlikte, Türk kuru meyve firmaları Hindistan’ın önde gelen alıcıları, toptancıları ve perakendecileriyle iş görüşmeleri yapacak.

Hedef Hindistan Pazarında Yüzde 20 Pay

Ege İhracatçı Birlikleri Sürdürülebilirlik ve Organik Ürünler Koordinatörü ve Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mehmet Ali Işık, Türk kuru meyve sektörünün tanıtımı için Hindistan’daki büyük market zincirlerinin ve sektörle ilgili kurumların ziyaret edileceğini belirtti. Hindistan’ın kuru üzüm, kayısı, incir ve Antep fıstığı ithalatının yıllık 464 milyon dolara ulaştığını ve Türkiye’nin 2023 yılında Hindistan’a 7 milyon dolarlık kuru meyve ihracatı yaptığını açıkladı. Hedeflerinin Hindistan pazarında ilk etapta yüzde 10, orta vadede ise yüzde 20 pazar payına ulaşmak olduğunu ifade etti.

TURQUALITY Projesi ve Fuar Katılımı

Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği, Hindistan’ı Çin ve Rusya ile birlikte hedef pazar olarak belirleyerek Turkish Dried Fruits Turquality Projesi kapsamında etkinlikler düzenliyor. Ayrıca, MEWA India 2025 Global Nuts and Dried Fruits Fuarı’nda Türk kuru meyveleri için tadım ve tanıtım etkinlikleri yapılması planlanıyor.