Ekonomik Zorluklar ve Bankacılık Ücretleri
Palandöken, günümüzde artan kart kullanımı ve dijitalleşme ile birlikte bankacılık masraflarının azalmasını bekleyen vatandaşların her geçen gün yeni masraflarla karşılaştığını vurguladı. "Şubede, ATM’de ve elektronik ortamda yapılan her işlemden ücret kesiliyor. Dijital ortamdaki kartsız işlemler özendirilmeye çalışılsa da bu işlemlerden de hizmet ücreti alınıyor. Aynı şekilde havalede, EFT’de internet bankacılığında ne yaparsanız yapın mesai dahilinde farklı, mesai haricinde farklı ücretler var. Böyle bir standardın olması gerekli ki vatandaş bilmeli," diye konuştu.
Limitlerin Yeniden Belirlenmesi Gerekiyor
Palandöken, bankaların belirlediği limitlerin yeniden gözden geçirilmesi gerektiğini ifade ederek, "Kayıtlı ekonomide bu iş biraz daha zorlanacak. Hem o parayı havale ederken hem de aynı şekilde nakit ödeyemediğiniz için banka aracılığıyla yatıracaksınız. Bu sefer limitlerin belirlenmesi lazım. Banka aracılığıyla parasını yatırıp aynı bankanın diğer şubesine gönderdiği zaman, bu masrafların alınması adil değil," dedi.
Vatandaşa Destek Olunmalı
Vatandaşların bu konularda uyarılması gerektiğini belirten Palandöken, "Emekli aylığınızı alırken veya günlük hayattaki parayı yatırıp çekerken başka bir şubeden hesaba getirirken farklı bir ücret alınmaması lazım. Bir taksiye binip o şubeye o parayı götürseniz belki o kadar tutmayacak, ama pratik ve kolay bir sistemle kayıtlı olmaya çalışırken ek külfet geliyor. Komisyonların kaldırılması lazım; en azından belirli bir limitin dışında olmalı. 7 bin liraya kadar olan bu işlemler, insanların taksitle veya diğer harcamalarında büyük bir sıkıntıya yol açacak. Bir an önce bunun önlenmesi lazım ki bu durumdan vatandaş mağdur olmamalı," şeklinde konuştu.