BURSA (İHA) - Marmarabirlik, 2024 yılında 32 milyon dolarlık ihracat başarısına ulaştığını duyurdu. Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, 2025 yılı ihracat hedeflerini 37 milyon dolar, 2026 yılı hedeflerini ise 40 milyon dolar olarak açıkladı.
DOĞAL FERMANTASYONLA FARK YARATIYOR
Marmarabirlik, dünya çapında doğal fermantasyon yöntemiyle üretim yapan tek kurum olarak, 2024 yılı itibarıyla 7 bin tonluk ihracatla belirlenen hedefi gerçekleştirdi. Başkan Asa, ağırlıklı olarak etnik nüfusu hedef alan satışların yanı sıra Lidl, Kaufland, Walmart, Metro ve Rewe gibi büyük zincir marketlerin raflarında da yer aldıklarını belirterek, ürün çeşitliliği sayesinde global bir marka olma yolunda ilerlediklerini ifade etti.
TÜRK CUMHURİYETLERİ YENİ HEDEF
2024 yılında Özbekistan, Türkmenistan ve Bosna Hersek gibi ülkelerdeki ihracat miktarını artırmayı başardıklarını söyleyen Asa, bu bölgelerde 300 tonluk satış rakamına ulaştıklarını kaydetti. Marmarabirlik’in 2025 hedefi, ihracat yapılan ülke sayısını 70’e çıkarmak ve Türk Cumhuriyetleri’ndeki pazar payını büyütmek olacak.
İHRACAT GELİRİYLE BÜTÇEYE BÜYÜK KATKI
Ege İhracatçı Birlikleri verilerine göre, Marmarabirlik’in ihracat ortalaması kilogram başına 4,91 dolara ulaştı. Zeytin ve zeytinyağı sektöründe ülke genelinde yaşanan yüzde 22’lik ihracat düşüşüne rağmen Marmarabirlik hedeflerini aşarak 1,15 milyar TL’lik döviz girdisi sağladı. Başkan Asa, bu başarının tüm çalışanların emeğiyle elde edildiğini belirterek teşekkürlerini iletti.