TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Almanya

AGRONEWS - Almanya haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Almanya haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Isparta, Gül Yağı Üretiminden 50 Milyon Euro Elde Etti Haber

Isparta, Gül Yağı Üretiminden 50 Milyon Euro Elde Etti

ISPARTA (İHA) - Dünya gül yağı üretiminin yüzde 65’ine ev sahipliği yapan Isparta, 2024’te yaklaşık 50 milyon Euro ihracat geliri sağladı. Gülbirlik Genel Müdürü İbrahim Işıdan, zorlu ekonomik şartlara rağmen çiftçilere Euro bazında yüzde 50, TL bazında ise yüzde 100 fiyat artışı verdiklerini açıkladı. FRANSA VE AMERİKA İLK SIRADA Fransa, İsviçre, Almanya, Amerika Birleşik Devletleri, Uzak Doğu ve bazı Arap ülkeleri, Isparta’nın gül yağı ihracatında öncelikli pazarlar arasında yer aldı. İbrahim Işıdan, bu başarıda kozmetik parkının sağladığı katma değerli üretimin önemine dikkat çekti. KATMA DEĞERLİ ÜRETİMLE BÜYÜME Kozmetik parkı sayesinde, sadece gül yağı değil, diğer gül bazlı ürünlerde de başarı elde edildi. Işıdan, küresel pazarda önemli bir yere sahip olduklarını ve ürünlerin değerinin gittikçe arttığını belirtti. ÇİFTÇİLERE BÜYÜK DESTEK 2024 sezonunda girdi maliyetlerinin yüksek olmasına rağmen çiftçilere destek sağlandı. Işıdan, Euro bazında yapılan yüzde 50, TL bazında ise yüzde 100'lük fiyat artışının diğer tarım ürünleriyle kıyaslandığında oldukça büyük olduğunu vurguladı. 2025 HEDEFLERİ Enflasyon ve kur baskısının sektörü zorladığını belirten Işıdan, 2025 yılında bu baskının azalmasını ve ihracat rakamlarının daha da yükselmesini beklediklerini söyledi. Fransa ve Amerika gibi ülkeler, ihracat hedeflerinin merkezinde olacak.

Muğla'dan Su Ürünlerinde Rekor İhracat Haber

Muğla'dan Su Ürünlerinde Rekor İhracat

MUĞLA (İHA) - Türkiye’nin su ürünleri ihracatında büyük bir başarıya ulaşıldı. 2000’lerde yalnızca 59 milyon dolar seviyesinde olan ihracat, 2024 sonunda 34 kat artışla 2 milyar 19 milyon doları geçti. Türkiye Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçı Birlikleri Sektör Kurulu Başkanı Sinan Kızıltan, hedefin 2025 yılında 2,5 milyar dolara ulaşmak olduğunu belirtti. Türkiye’nin yıllık su ürünleri üretimi ise 1 milyon 8 bin tona ulaştı. MODERN TESİSLER VE YETİŞTİRİCİLİK ÖNE ÇIKIYOR Kızıltan, su ürünleri sektöründe modern tesis yatırımları sayesinde önemli bir mesafe kat edildiğini vurguladı. Türkiye’de 553 bin ton su ürünü yetiştiricilikle elde edilirken, bu yöntem toplam üretimin yüzde 55’ini oluşturuyor. Norveç’in 13 milyar dolarlık ihracat potansiyeline dikkat çeken Kızıltan, Türkiye’nin de bu seviyelere ulaşabileceğini ifade etti. LEVREK ZİRVEDE, ÇİPURA VE SOMON TAKİPTE Levrek, 570 milyon dolarla ihracat lideri olmaya devam etti. İngiltere, İtalya ve Hollanda levrek ihracatında ilk üç sırayı aldı. Çipura ihracatı ise yüzde 22 artışla 508 milyon dolara çıktı. Türk somonu, yüzde 31’lik artışla 497 milyon dolarlık ihracat hacmine ulaştı ve bu alanda Rusya Federasyonu lider alıcı oldu. ORKİNOS İHRACATINDA BÜYÜK SIÇRAMA 2024 yılında orkinos ihracatı yüzde 153 artarak 51 milyon dolardan 129 milyon dolara yükseldi. Japonya 99 milyon dolarlık alımla başı çekerken, Güney Kore 29 milyon dolarlık talepte bulundu. Alabalık ihracatı 117 milyon dolar olurken, diğer su ürünlerinin toplam ihracatı 210 milyon dolara çıktı. Alabalıkta sırasıyla Almanya, Rusya ve Hollanda en çok talepte bulunan ülkeler oldu. 

Türkiye'nin İki Tekerli Taşıt İhracatında Hollanda Lider Haber

Türkiye'nin İki Tekerli Taşıt İhracatında Hollanda Lider

BURSA (İHA) - Türkiye, 2024’te iki tekerlekli kara taşıtları olan bisiklet, motorlu bisiklet ve motosiklet ihracatında önemli bir performans sergiledi. Hollanda, 21,7 milyon dolarlık ihracat ile zirveye çıkarken, Fas ve Irak oransal olarak en büyük artışların görüldüğü ülkeler oldu. Geçtiğimiz yıl 120 ülkeye iki tekerlekli araç ihraç eden Türkiye, toplamda 76 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Bu rakam bir önceki yılın 86 milyon dolarlık ihracatına göre bir düşüşe işaret etse de bazı ülkelere yönelik ihracat artışı dikkat çekti. HOLLANDA İLK SIRAYA YÜKSELDİ İtalya, Almanya ve Fransa gibi Avrupa ülkelerine ihracatta düşüş görülürken, Hollanda’ya yapılan ihracat, 2023'teki 17,5 milyon dolarlık seviyeden yüzde 24 artışla 21,7 milyon dolara ulaştı. Bu başarı, ülkeyi Türkiye'nin en çok iki tekerlekli taşıt ihraç ettiği ülke konumuna taşıdı. Öte yandan, 2023'te ilk sırada yer alan Finlandiya'ya ihracat yüzde 2,8 düşerek 19,1 milyon dolara geriledi ve bu ülke ikinci sıraya düştü. FAS VE IRAK BÜYÜK ARTIŞ YAKALADI Miktar olarak bakıldığında en büyük artış Romanya’da görüldü. Türkiye’nin Romanya’ya ihracatı, 3,7 milyon dolardan yüzde 68,7 artarak 6,3 milyon dolara yükseldi. Oransal anlamda ise en büyük sıçrama Fas ve Irak’ta yaşandı. Fas’a yapılan ihracat yüzde 455 artarak 437 bin dolara, Irak’a yapılan ihracat ise yüzde 286,8 artışla yaklaşık 400 bin dolara çıktı. Türk ihracatçıları, azalan satışların etkisini yeni pazarlarla dengeleyerek büyümeye devam etmeyi hedefliyor.

Elazığ’ın Çömlekleri 25 Ülkeye İhraç Ediliyor Haber

Elazığ’ın Çömlekleri 25 Ülkeye İhraç Ediliyor

ELAZIĞ (İHA) - Elazığlı iş insanı Metin Başbay, unutulmaya yüz tutan çömlekçiliği yeniden canlandırmak için 2017 yılında organize sanayi bölgesinde bir fabrika kurdu. 2019’da üretime geçen fabrikada, Elazığ’ın ısıya dayanıklı toprağı işlenerek ayda yaklaşık 150 bin çömlek üretiliyor. "Elizi" markasıyla Almanya, Hollanda, Fransa, İngiltere, Birleşik Arap Emirlikleri ve ABD gibi 25 ülkeye ihraç edilen bu ürünler, yıllık milyon dolarlık döviz getirisi sağlıyor. "TÜRKİYE ÇÖMLEK PAZARINDA LİDER OLABİLİR" Fabrikanın kurucusu Aziz Başbay, çömlek üretiminde kullanılan Elazığ toprağının kalitesiyle dünya çapında öne çıktığını belirtti. Başbay, "2018 yılında üretime başladık. Yaklaşık 1,5 sene kadar hammadde çalışmalarımız oldu. 2019 yılında piyasaya mal vermeye başladık. İlk aldığımızda 5 bin metrekareye yakın bir kapalı alanımız vardı. Biz bunu büyüterek 10 bin metrekareye yaklaştık. Makine yeniliklerine gittik. Şu anda 30 kişi çalışıyor. Hedefimiz 100 kişilik istihdam. Ayda 25 ton kadar toprağı işleyip ürüne çeviriyoruz. Hammadde Elazığ’dan çıkıyor, toprağımız ısıya dayanıklı bir toprak" dedi. SAĞLIKLI VE GELENEKSEL ÜRETİM Başbay, çömleğe olan ilginin giderek arttığını ve sağlığa zarar vermeyen yapısıyla tercih edildiğini ifade etti. "Toplumda bir eskiye dönüş var. Çömlek, şu an dikkat çeken bir ürün. Bize zaman zaman okullardan geziler düzenliyorlar. Çelik, alüminyum ve teflon pişirim olarak mutfaklarda kullanılıyor. İnsanlar her şeyi satın alabiliyor ama sağlığını satın alamıyor. Çömleğin hiçbir şekilde sağlığa zararı yok. Aksine katkısı var. İçerisinde kanserojen madde olan asbest ve alüminyum gibi elementler içermiyor. Biz sadece fırınlarda değil de ocak üzerinde mavi ateşte kullanılabilecek ürünler de yapıyoruz. Yapmaya da devam edeceğiz" diye ekledi. BÖLGE EKONOMİSİNE KATKI Fabrikada şu an 30 kişi istihdam ediliyor, ancak hedefleri bu sayıyı 100’e çıkarmak. Ayrıca, Elazığ ekonomisine ciddi bir katkı sağlayan fabrika, yıllık döviz gelirini artırmayı ve sektörde Türkiye’yi lider konuma getirmeyi amaçlıyor.

Türk ve Alman İş Dünyası İzmir’de Buluştu: Yeni Yatırımlar Kapıda Haber

Türk ve Alman İş Dünyası İzmir’de Buluştu: Yeni Yatırımlar Kapıda

İzmir Ticaret Odası’nda düzenlenen Türk-Alman Yatırım ve İş Birliği Günü, Türkiye ile Almanya arasındaki ticari ilişkileri daha da güçlendirmek amacıyla rekor bir katılımla gerçekleştirildi. Almanya Federal Cumhuriyeti Ankara Büyükelçiliği, İzmir Ticaret Odası (İZTO) ve Ege Bölgesi Sanayi Odası (EBSO) iş birliğiyle düzenlenen etkinliğe, 250 İzmirli firma ile 32 Alman firması katıldı. Toplamda 350'den fazla ikili iş görüşmesi yapılarak yeni iş birliklerinin temelleri atıldı. Toplantının açılışına Almanya Federal Cumhuriyeti Ankara Büyükelçisi Sibylle Katharina Sorg, T.C. Dışişleri Bakanlığı İzmir Temsilcisi Büyükelçi Yeşim Kebapcıoğlu, İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Özgener ve Ege Bölgesi Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Ender Yorgancılar katıldı. SORG: "ALMAN YATIRIMCILARIN DİKKATİ İZMİR'DE" Almanya Federal Cumhuriyeti Ankara Büyükelçisi Sibylle Katharina Sorg, İzmir’in coğrafi konumu, doğrudan uçuş imkânı ve modern altyapısıyla Alman yatırımcıların ilgisini çektiğini belirtti. Türkiye'de 8.300’den fazla Alman sermayeli şirket bulunduğunu ifade eden Sorg, İzmir’in bu firmalar için önemli bir merkez olduğunu söyledi. Sorg, "İzmir ekonomisi inşaattan enerjiye, teknolojiden telekomünikasyon ve gıdaya kadar geniş bir yelpazede şekilleniyor. Bu geniş yelpaze de Alman firmaların dikkatini çekiyor. İzmir, Türkiye ve Almanya ilişkilerinde önemli bir role sahip. İzmir’de bağımsız bir Başkonsolosluğumuzun olması bu ilişkilerin ne denli önemli olduğunun da bir göstergesi. Türkiye’de 8300’den fazla Alman sermayeli şirket faaliyet göstermektedir. Bu şirketlerin önemli bir kısmı ise otomotiv ve yenilenebilir enerji sektörlerine ilgi duymaktadır" dedi. KEBAPCIOĞLU: "ALMANYA'DAKİ TÜRK TOPLUMU İLİŞKİLERİMİZİN TEMEL UNSURU" Dışişleri Bakanlığı İzmir Temsilcisi Büyükelçi Yeşim Kebapcıoğlu, Türkiye ile Almanya arasındaki ilişkilerin yoğun ve çok boyutlu olduğuna dikkat çekti. İki ülkenin yakın ortak ve müttefik olduğunu vurgulayan Kebapcıoğlu, "Dış ilişkilerimiz açısından Almanya’nın, aramızdaki bağların çeşitlilik ve zenginliği bakımından ön sıralarda yer aldığını söylemek mümkün. Almanya’daki Türk toplumu ilişkilerimizi özel yapan başlıca unsurdur" dedi. Kebapcıoğlu, Almanya'da toplumun her kesiminde, bilimden spora, üretimden pazarlamaya kadar üstün başarılar gösteren Türklerin, iki ülke arasındaki bağların güçlenmesine önemli katkı sunduğunu belirtti. Türkiye'de faaliyet gösteren Alman şirketlerinin ve ülkede yaşayan Alman vatandaşlarının da bu ilişkilerde olumlu bir rol üstlendiğini ifade etti. ÖZGENER: "ALMANYA, TÜRKİYE'NİN EN ÖNEMLİ EKONOMİK PARTNERİ" İzmir Ticaret Odası Başkanı Mahmut Özgener, Almanya'nın Türkiye'nin en önemli ekonomik ortaklarından biri olduğunu söyledi. Almanya’nın Türkiye ihracatındaki payının yüzde 12 seviyesinde olduğunu belirten Özgener, 2024 yılı Ocak-Eylül döneminde Almanya'ya 15.3 milyar dolarlık ihracat, 19.8 milyar dolarlık ithalat gerçekleştirildiğini vurguladı. "2024 yılı sonunda ihracatımızın; geçmiş üç yılda 17-19 milyar dolar bandında gerçekleşen rakamları geride bırakacağını öngörüyoruz" diyen Özgener, Almanya, Almanya'dan iş insanlarının Türkiye'ye gelişinde yaşanan vize sorunlarına değinerek bu konuda destek beklediklerini ifade etti. BERLİN YAPAY ZEKA MODELİ, İZMİR’E TAŞINACAK Özgener, Almanya ile teknoloji, dijital dönüşüm ve yapay zeka alanında ortak projeler gerçekleştirmek istediklerini söyledi. Berlin Yapay Zeka ve Dijitalleşme Merkezi’nde yapılan incelemelerin ardından, bu modeli İzmir’e taşımaya karar verdiklerini açıkladı. Bu girişimle, İzmir’in kentsel planlamasına ve afet yönetimine katkı sağlanması hedefleniyor. YORGANCILAR: "İZMİR TEDARİK ZİNCİRİNİN GÜÇLÜ BİR PARÇASI OLABİLİR" Ege Bölgesi Sanayi Odası Başkanı Ender Yorgancılar, Almanya ile ilişkilerde vize sorununa dikkat çekti. Vize randevularının uzun sürdüğünü ve bu durumun iş insanlarının fuar ve teknik gezilerine katılımını engellediğini söyledi. Yorgancılar, "Ticaret hacmimizi karşılıklı olarak büyütmek için de vize sorununu çözümlememiz öncelik arz ediyor. Vize için randevu alma süreci maalesef ki çok uzun, randevu alabildikten sonraki bekleme süreci de uzuyor, vize alabilenlerin çoğu kısa süreli vize alabiliyor veya red görüyor. Üyelerimiz fuarlara gidemiyor, teknik ekiplerimiz makine kurulumu için vize alamıyor. Almanya vize red oranı ile listemizde 7. sırada. Ve Almanya’dan en fazla red yiyen şehir; Almanya'nın 1. sıradaki ticaret partneri olan İzmir" sözlerinin ardından Büyükelçilikten destek talebinde bulundu. Yorgancılar, Türkiye’nin küresel tedarik zincirinde önemli bir konumda olduğunu belirtti. "Türkiye, Almanya firmaların değer zincirinde önemli bir tedarikçidir. Türkiye ve İzmir olarak, tüm avantajlarımızla küresel tedarik zincirlerinin güçlü bir parçası olmaya adayız. Türkiye’nin batıya açılan kapısı İzmir’de, toplam 2.300 ürün üretilmekte olup, bu veri tabanına kayıtlı ürünlerin yüzde 58,6’sına denk gelmektedir" dedi. TÜRK VE ALMAN İŞ DÜNYASINA KATKI SAĞLAYACAK DÖRT ÖNEMLİ SUNUM Etkinlikte, Türk ve Alman iş dünyasını bilgilendirecek önemli sunumlar yapıldı. AHK Alman-Türk Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Pınar Ersoy, TD-IHK Türk-Alman Ticaret ve Sanayi Odası Genel Sekreteri Okan Özoğlu, GTAI Germany Trade and Invest Türkiye Temsilcisi Katrin Pasvantis ve BASF Türkiye CEO’su ve TÜSİAD Almanya Çalışma Grubu Başkanı Tolga Demirözü etkinlikte konuşma yapan diğer isimler oldu. Bu sunumlarda, Türk ve Alman firmaları arasındaki ticari iş birliği potansiyelini artırmak için atılabilecek adımlar ele alındı. Almanya'nın yatırım fırsatları ve Türkiye'nin üretim gücü hakkında detaylı bilgiler verildi. İKİLİ GÖRÜŞMELERDE 350'DEN FAZLA YENİ İŞ BAĞLANTISI Türk-Alman Yatırım ve İş Birliği Günü, iki ülke arasında yeni iş fırsatları yaratmayı başardı. 250 İzmirli firma ile 32 Alman firma arasında gerçekleştirilen 350'nin üzerinde birebir iş görüşmesi, taraflar arasında güçlü iş birliklerinin temelini attı. Görüşmelerin, teknoloji, dijitalleşme, otomotiv, makine, enerji ve gıda sektörlerinde yoğunlaştığı bildirildi. Bu etkinlik, Almanya ve Türkiye arasındaki ekonomik ilişkileri daha da ileriye taşımayı amaçlayan önemli bir adım olarak değerlendiriliyor. Vize sorunlarının çözülmesi ve dijital dönüşüm projelerinin hızlandırılmasıyla birlikte, bu iş birliklerinin daha da artması bekleniyor.

Tropikal Ağaç Domatesi Haber

Tropikal Ağaç Domatesi "Tamarillo", Rize'nin Yeni Gözdesi

RİZE (İHA) - Anavatanı Güney Amerika olan tropikal meyve Tamarillo, Rize’de "Ağaç Domatesi" adıyla tanındı. Ekvador, Kolombiya, Peru, Şili, Arjantin ve Bolivya gibi ülkelerde doğal olarak yetişen Tamarillo, aynı zamanda Yeni Zelanda, Avustralya ve Ruanda gibi ülkelerde de biliniyor. Bu tropikal meyve, Almanya’da yaşayan Rizeli Erdal Saydi’nin çabalarıyla Rize’ye getirildi. Afrikalı bir arkadaşından aldığı tek bir fidanla başlayan macera, Rize’nin Pazar ilçesindeki bahçesinde bir üretim hikayesine dönüştü. "TÜRKİYE’NİN HER YERİNE GÖNDERİYORUM" Tamarillonun Afrika'dan Almanya'ya, oradan da Türkiye'ye geliş sürecini anlatan Erdal Saydi, "Afrika ülkelerinden gelen bir arkadaş vasıtası ile temin ederek Almanya'da dükkanın içerisinde bir saksıda büyüttüm. Buraya getirdim ve burada da muazzam şekilde yetişti. Bende özendim ve yetiştirdim, çoğalttım. Şimdi Türkiye'nin her tarafına gönderiyorum. Meyvesini bile satıyorum" dedi. SAĞLIK İÇİN FAYDALARI SAYMAKLA BİTMİYOR Tamarillonun sadece lezzetiyle değil, sağlık açısından sunduğu faydalarla da dikkat çektiğini belirten Saydi, "Yemek yapılıyor, salatalara katılıyor, göz altındaki kırışıklıkları için cilt bakımında kullanılıyor. Göz sağlığı için iyi, aynı zamanda prostata da iyi geliyor. O nedenle insanlar tercih ediyor" ifadelerini kullandı. "1 TONA YAKIN MEYVE ALIYORUM" Saydi, Rize’nin çay bölgesi olmasından dolayı kısıtlı bir alanda ekim yapabildiğini, ancak buna rağmen büyük verim aldığını ifade etti. Şu anda çay bitkileri arasında 40 adet Tamarillo ağacı yetiştirdiğini belirten Saydi, "Bu 40 ağaçtan yaklaşık 1 tona yakın meyve alıyorum. Önümüzdeki yıl bu sayıyı ikiye katlamayı ve 50 yeni fidan ekmeyi planlıyorum. Bu meyvenin pazarı çok iyi. İnsanlar talep ediyor. Bu yüzden herkese tavsiye ediyorum. Fidan alsınlar, bol bol diksinler. Belki ileride bu meyveyi yurt dışına bile ihraç etme şansımız olur" dedi. "SOĞUK İKLİMLERDE YETİŞMEZ" Tamarillonun sıcak iklimleri seven bir bitki olduğunun altını çizen Erdal Saydi, soğuk iklimlerde bu bitkinin yetişmesinin mümkün olmadığını söyledi. "Bu meyveyi Almanya'da saksıda yetiştirdim ama Almanya’nın iklimi soğuk olduğu için yetişmesi imkansız. Soğuk bölgeye dayanıklı bir bitki değil" ifadelerini kullandı. Tropikal meyve Tamarillo, Rize'nin çay bahçelerinde hem üretim hem de satış açısından yeni bir fırsat kapısı olarak görülüyor. "Ağaç Domatesi" adıyla bilinen bu meyve, Rize'den Türkiye'nin dört bir yanına yayılmaya devam ediyor.

Almanya'nın Tarım Bütçesi: 6,2 Milyar Euro ile Üretimde Zirve Haber

Almanya'nın Tarım Bütçesi: 6,2 Milyar Euro ile Üretimde Zirve

Tarım Arazileri ve Üretim Alanları Yüksek nüfus yoğunluğuna rağmen ülkenin topraklarının yarısı tarımsal faaliyetler için kullanılıyor. Ana üretim alanları arasında hayvansal ürünler, ekmeklik tahıllar, patates, şeker pancarı, yağlı tohumlar, meyve ve sebzeler bulunuyor. Almanya'nın patateste kendine yeterlik oranı yüzde 149, peynirde yüzde 122, domuz etinde yüzde 119 olarak hesaplanıyor. İthalat ve İhracat Gücü Almanya, dünyada tarım ürünleri ihracatında ABD ve Hollanda'nın ardından üçüncü sırada yer alıyor. Aynı zamanda, Çin ve ABD'nin ardından en büyük tüketici odaklı tarım ürünleri ithalatçısı konumunda. Fonlama ve Destek Tarım sektörü, devlet destekleriyle güçlendiriliyor. Yıllık yaklaşık 6,2 milyar Euro tutarındaki fonlar, çiftçilerin gelirlerini istikrara kavuşturmayı ve kırsal alanlarda iş fırsatları yaratmayı hedefliyor. Organik tarıma yönelim de artarak, tüm tarımsal işletmelerin yüzde 14’ü organik üretime geçiş yapmış durumda. Çiftçi Eylemleri Yılın başında çiftçiler, sübvansiyonların kesilmesini protesto etmek amacıyla eylemler düzenledi. Tarımsal dizel sübvansiyonunun kaldırılması ve araç vergisi muafiyetinin sonlandırılması planları, çiftçiler arasında büyük tepkilere yol açtı. Hasat mevsimlerinde gelen işçiler de sektörü etkileyen önemli bir faktör olarak öne çıkıyor.

Adana karpuzuna ’EURO 2024’ dopingi Haber

Adana karpuzuna ’EURO 2024’ dopingi

Bu sene Almanya’da düzenlenecek Avrupa Futbol Şampiyonası, Adana’daki karpuz üreticilerinin yüzünü güldürdü. Avrupa Futbol Şampiyonası’nda futbol şöleninin başlama vuruşu 14 Haziran 2024’te Münih’te yapılacak. 1 ay sürecek şampiyonada Türkiye’nin bulunduğu 24 ülkenin futbol takımı kupayı almak için mücadele edecek. Türkiye’nin en erkenci karpuzunun hasat edildiği Adana’dan ise Alman firmaların talebi üzerine Almanya başta olmak üzere birçok Avrupa ülkesine tonlarca karpuz ihraç ediliyor. "Çiftçimizin yüzünü güldürdü" Hasat sırasında İhlas Haber Ajansı’na konuşan Yüreğir Ziraat Odası Başkanı Mehmet Akın Doğan, Türkiye’deki üretimin Almanya’da düzenlenecek Avrupa Futbol Şampiyonası’na denk gelmesinin bu dönemde çiftçiyi sevindirdiğini söyledi. Doğan, "Bu yıl karpuz çiftçimizin yüzünü güldürdü. Haziran’ın ortasında Avrupa Futbol Şampiyonası var ve inşallah buradan tüm karpuzlar gittiğinde hem üreticinin hem de tüccarın yüzü gülecek. Şu an karpuzda bir sıkıntı yok. Tüm karpuzlarımız buradan toplanıp paketleme tesislerine gittikten sonra orada ambalajlanıp direkt yurt dışına gönderiyoruz" dedi. "Umutla bekliyoruz" Karpuzun veriminin iyi olduğunu söyleyen Doğan, "Ovada 8-9 ton arası verim bekliyoruz karpuzdan. Fiyatlar böyle devam ederse çiftçimizin yüzü gülecek. Fiyatlar düşerse sıkıntı olabilir. Geçmiş dönemlerde Avrupa’da yine Futbol Şampiyonası olduğunda karpuz fiyatlarımız şampiyona sonuna kadar iyi para etti. Biz bu yıl da umutlu bir şekilde bekliyor olacağız. Adana karpuzu Temmuz ayının 15’ine kadar devam etmesinden dolayı bizim için çok önemli, karpuzun fiyatı böyle devam ederse çiftçimiz para kazanmış olacak” ifadelerini kullandı. "Doping etkisi olacak" Adana karpuzunun para etmesi halinde gelecek sene ekim alanının daha da artacağına dikkat çeken Mehmet Akın Doğan, "Adana’da 105 bin dönüm alanda karpuz ekimi var. Biz buradan 700 bin ton rekolte bekliyoruz. Bu yıl da Adana karpuzunun değer göreceğini bekliyoruz. Avrupa Futbol Şampiyonasının da karpuzu doping etkisi uygulamasını bekliyoruz. Avrupa’da karpuzumuz çok rağbet görüyor. Orta boy karpuzlar Avrupa’da çok fazla rağbet görüyor" diye konuştu. Karataş’ta karpuz eken çiftçi Mahmut Fırat ise Avrupa’ya karpuz ihraç ettiği için mutlu olduğunu söyledi.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.