TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Ege Ihracatçı Birlikleri

AGRONEWS - Ege Ihracatçı Birlikleri haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Ege Ihracatçı Birlikleri haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Egeli yaş meyve sebze ihracatçıları Asya pazarına odaklandı Haber

Egeli yaş meyve sebze ihracatçıları Asya pazarına odaklandı

Asia Fruit Logistica Fuarı’nın Asya pazarının en büyük taze meyve sebze fuarı olduğu bilgisini paylaşan Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Yardımcısı ve Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Hayrettin Uçak, “Asya Yüzyılı Stratejimiz kapsamında Uzakdoğu ve Güneydoğu Asya ülkelerine yönelik tanıtım çalışmalarımızı hızlandırdık. Milli katılım organizasyonu Akdeniz İhracatçı Birlikleri tarafından düzenlenen Asia Fruit Logistica Fuarına 14 Türk firmamız katılırken, toplamda ise 37 ülkeden 750 firma yer aldı. Fuar her sene ağırlıklı olarak Asya ülkelerinden olmak üzere 20 binin üzerinde ziyaretçiyi ağırlıyor. Standımızı yoğun olarak Çin ve Hindistan’dan olmak üzere çok sayıda ülkeden ithalatçılar ziyaret etti” dedi. “Çok verimli bir fuar geçirdik” Sözlerini sürdüren Başkan Uçak, şunları kaydetti: “2023 yılında Hong Kong’a 7 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdik. İhracatımızın yüzde 75’ini yaş meyve sebze oluşturuyor. 2,6 milyon dolarlık ihracatla taze siyah incir birinci sırada yer alıyor. 2024 yılı Ocak-Eylül döneminde ise Hong Kong’a 5 milyon dolar ihracat yaptık. Standımızı Hong Kong Ticaret Müşavirimiz Sayın Dinçer Tatlıoğlu ve Hong Kong Başkonsolosumuz Kerim Sercan Evcin ziyaret etti. Hem fuarlar hem de UR-GE projelerimiz, sektörel ticaret heyetlerimizle çalışmalarımıza başarıyla devam ediyoruz. Uzakdoğu ve Güneydoğu Asya yaş meyve sebze sektörü için son derece önemli bir pazar. Çok verimli bir fuar geçirdik.” Fuara, Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Cengiz Balık ve Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Hüseyin Vural Güleç katıldı.

Muğla’nın Ağustos ayı ihracatı 94 milyon dolar Haber

Muğla’nın Ağustos ayı ihracatı 94 milyon dolar

Ege Bölgesinde en fazla ihracat yapan sektörler arasında Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller sektörü ilk sıralarda yer aldı. Ege İhracatçı Birlikleri Ağustos ayında 1 milyar 548 milyon dolarlık ihracat performansı ortaya koydu. EİB, 2023 yılı Ağustos ayındaki 1 milyar 508 milyon dolarlık ihracatını yüzde 3 arttırdı. Ocak-Ağustos döneminde EİB’nin ihracatı 12 milyar 97 milyon dolar olurken, EİB son 1 yıllık dönemde 18 milyar 185 milyon dolar dövizi Türkiye’ye kazandırdı. Su ürünleri sektörü en fazla ihracat kalemi arasında yer aldı Ege’de en çok ihracatı demir ve demirdışı metaller, su ürünleri ve hayvansal mamuller sektörleri gerçekleştirdi. Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği ihracatını yüzde 6’lık artışla 137 milyon dolardan, 145 milyon dolara taşırken zirve ortaklığını sürdürdü. Maden ihracatı yüzde 33 arttı Ege Maden İhracatçıları Birliği, başarılarına Ağustos ayında bir halka daha ekledi ve yüzde 33’lük ihracat artış hızıyla 98 milyon dolardan 130,5 milyon dolara ilerledi ve zirvenin üçüncü sırasına adını yazdırdı. Yaş meyve sebze ve mamulleri ihracatı 103,8 milyon dolar Ege İhracatçı Birlikleri bünyesinde 100 milyon dolar barajını geçen bir diğer birlik 103,8 milyon dolarlık ihracat performansıyla Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği oldu. Zeytin ve zeytinyağı ihracatında yüzde 59’luk artış Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği, ağustos ayında yüzde 59’luk ihracat artışıyla ülkemize kazandırdığı döviz tutarını 28,4 milyon dolardan 45,2 milyon dolara yükseltirken, EİB bünyesindeki 12 ihracatçı birliği arasında ihracat artış rekortmeni olmayı başardı. Muğla Ege’de 4’üncü il Ege İhracatçı Birlikleri verilerine göre, Ege’de ilk 4 il arasında ilk sırayı İzmir alırken, Manisa, Denizli ve Muğla yer aldı. Muğla 2023 yılı Ağustos ayında 88,7 milyon dolar olan ihracatını 94 milyon dolara taşıdı. Eskinazi: “İhracatçının sermayesi eridi” Türkiye’deki enflasyon rakamlarındaki artışla döviz kurlarındaki artışın örtüşmemesi nedeniyle son yıllarda ihracatçıların zorlu bir süreçten geçtiğinin altını çizen Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi bu süreçte ihracatçılar olarak öz sermayelerinin azalması pahasına ihracat rakamlarını koruma çabası içinde olduklarını dile getirdi. Eskinazi, “Bu tablo ihracatçılarımız için sürdürülebilir bir tablo değil. Özellikle emek yoğun sektörlerde istihdam kaybı yaşanıyor. Pandemi sonrasında Türkiye’ye yönelen tedarikçileri maalesef kaçırdık. Türkiye, Uzakdoğu’daki rakiplerinden yüzde 35-40 daha pahalı konumda. İhracatçı firmalarımızın varlığını koruyabilmesi için dünyadaki rakiplerimizle rekabetçi olabileceğimiz bir ekonomik modelin hayata geçirilmesini istiyoruz. Aksi takdirde bu süreçte ihracatçı firmalarımızdan kayıplar vereceğiz” diye konuştu.

Gıda ambarı Türkiye, ABD pazarında ‘Turkish Tastes’ ile güçleniyor Haber

Gıda ambarı Türkiye, ABD pazarında ‘Turkish Tastes’ ile güçleniyor

Dünyanın en büyük gıda ithalatçısı olan ABD’de Türk gıda ürünlerinin daha fazla tercih edilmesini amaçlayan Ege İhracatçı Birlikleri çatısı altındaki 6 gıda ihracatçı birliğinin katılımıyla, Ticaret Bakanlığı’nca desteklenen “Sağlıklı Beslenmede Türk Ürünlerinin Önemi Turkish Tastes-TURQUALITY Projesi” başarılı bir şekilde devam ediyor. Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, EİB Gıda Birlik Başkanları, Turkish Tastes tanıtım filmi çekimleri için Türkiye’ye davet edilen ABD’li şefler Tom Macrina ve John Bryne ile birlikte basın toplantısı düzenledi. Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, “Türk gıda sektörümüz, ABD pazarındaki yerini sağlamlaştırmak ve ihracatını artırmak adına büyük bir azim ve kararlılıkla çalışmalarına devam ediyor. TURQUALITY Projemiz, 2019 yılında ABD’de güçlü, köklü kuruluşlar ve ticari bağlantılar kurmak için katalizör rolü oynayacak üst düzey profesyonellerden oluşan Turkish Tastes topluluğunu inşa etmek üzere başlatıldı. Yaklaşık 6 senedir ticarileşme yolunda büyük adımlar attık, ABD’nin en büyük gıda distrübütörleri Türk firmalarımızla işbirlikleri kurdu. ABD HoReCa sektörü, üretici, dağıtıcı, toptancı, perakendeci ve zincir marketler, restoran birlikleri, gıda yatırımcıları, gıda girişimleri, turizm-otelcilik fakülteleri, aşçılık okulları ile birlikte büyük network oluşturduk.” dedi. ABD’ye 5 milyar dolarlık ihracat hedefi koyduk Başkan Eskinazi, “Bu doğrultuda çalışmalarımızın sonuçlarını, Türk firmalarımızın gerçekleştirdiği ikili iş görüşmelerini, Turkish Tastes’nin ABD’de neler başardığını bugün burada sizlerle paylaşmaktan gurur duyuyoruz. 2019-2023 yılları arasında ABD’nin toplam gıda ithalatı yüzde 35’lik bir artışla 156 milyar dolardan 211 milyar dolara çıkarken, aynı dönemde Türkiye’nin ABD’ye gıda ihracatı yüzde 100’ün üzerinde artış göstererek 708 milyon dolardan 1 milyar 712 milyon dolara yükseldi. Türk gıda ihracatçıları olarak başarımızı daha da ileri taşıyarak ABD’ye 5 milyar dolarlık ihracat hedefi koyduk. Turkish Tastes tanıtım filmi çekimleri için ülkemize davet ettiğimiz şeflerimiz Tom Macrina ve John Bryne bugün aramızda olduğu için mutluluk duyuyoruz. Her geçen gün büyüyen Turkish Tastes markamız ve tüm çalışmalarımızda Ticaret Bakanlığımızın “Uzak Ülkeler Stratejisi” vizyonu ile uyumlu hareket ediyoruz.” diye konuştu. Firmalarımız ABD’nin en büyük ikinci gıda distribütörü olan US Foods’un tedarikçisi oldu Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Yardımcısı ve Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Hayrettin Uçak, “Büyükelçi şefimiz Tom Macrina’nın destekleriyle biri zeytinyağı biri kuru meyve sektöründen 2 firmamız ABD’nin en büyük ikinci gıda distribütörü olan US Foods’un tedarikçisi oldu. Firmalarımız US Foods’a göndereceği ürünlerini kendi markalarının yanında Turkish Tastes markasıyla da gönderecek. Böylelikle Bakanlığımızın verdiği desteğe somut bir şekilde karşılık vermeye başlamış olacağız. Projemizde kuruluşlarla iş birliğine olduğu kadar profesyonellere de önem veriyoruz. Yaptığımız çalışmalarda önce ABD’deki etkinliklerde şefleri ve satın alma yetkililerini bilgilendiriyoruz. Sonrasında anlattıklarımızın sağlamasını yapmak üzere Türkiye’ye davet ediyoruz.” dedi. Başkan Uçak, “Türkiye’de topraktan çatala konseptinde hazırladığımız programlarla, üretim alanları, işletmeler, kültürel mekanlar ve restoranlarda ürünlerimizi ve kültürümüzü tanıtıyoruz. Geçen yıl 3 şefimizi ağırlamıştık bu yıl 6 şefimizi ağırlayacağız. Şeflerimiz Türkiye programını tamamladıktan sonra bizim ABD’deki büyükelçilerimiz oluyorlar. Zaten amacımız da en başından beri ABD’de Turkish Tastes Topluluğunu oluşturmaktı. Her geçen yıl daha büyük bir aile oluyoruz. Türkiye’nin önceki yıl ABD’ye meyve ve sebze mamulleri ihracatı yüzde 26 artarak 343 milyon dolarlık bir hacme ulaşmıştır.” diye konuştu. ABD’de Summer Fancy Food Show kapsamında projemizin ticarileşmesini sağladık Ege İhracatçı Birlikleri Sürdürülebilirlik ve Organik Ürünler Koordinatörü ve Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mehmet Ali Işık, “İhracatçı birlikleri olarak gerçekleştirdiğimiz tüm faaliyetlerin birinci amacı ticari sonuçlar almaktır. Projemizin bu yıl 5. yılını uyguluyoruz ve bu yılla birlikte kalan yıllarda da en büyük önemi ticarileşmeye vereceğiz. Bu yıl 25. Milli Katılım organizasyonu gerçekleştirdiğimiz ABD Summer Fancy Food Show kapsamında projemizin ticarileşmesini sağladık. Marka elçimiz Şef Tom Macrina ve arkadaşları önce fuar alanında sonra New York Türkevi’nde gerçekleştirdiğimiz resepsiyonda ürünlerimizle hazırladığı menülerle sunumumuzu bir üst lige çıkardı. Ülke genelinden katılan 39 firmamız projemizden doğrudan faydalanma fırsatını yakalamış oldular. Diğer katılımcı ülkelerden aldığımız yorumlar bizleri ayrıca mutlu etti.” dedi. Başkan Işık, “Yine Türkevi’nde gerçekleştirdiğimiz resepsiyonun ABD, İngiltere ve Fransa gibi ülkelerin Büyükelçi seviyesinde katıldığı ilk etkinlik olması ve yirmisi büyükelçi kırkın üzerinde diplomatın katılması bizleri ayrıca gururlandırdı. Bundan sonra da hem ABD hem de diğer ülkelerde gerçekleştireceğimiz tüm çalışmaları projemizin kazanımlarıyla birleştirerek yolumuza devam edeceğiz. Sektör verilerimize gelince, Türkiye’nin önceki yıl ABD’ye kuru meyve ihracatı % 5 artarak 132 milyon dolarlık bir hacme ulaşmıştır. Gelecek için, Türkiye’nin ABD’ye olan kuru meyve ve diğer tüm sektör ürünlerimizin ihracatında gösterdiği bu olumlu trendin devam etmesi için tüm desteğimizi devam ettireceğiz.” diye konuştu. ABD’de Ur-Ge projeleri ile ticaret heyetleri yapılacak Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Muhammet Öztürk, “Tüm Türkiye adına, ABD pazarında yürüttüğümüz projemizin her geçen gün daha başarılı hale gelmesi bizleri çok mutlu ediyor. Bu başarının arkasında ortaya koyduğumuz vizyon ve 6 sektörümüzün uyum içerinde çalışmasıdır. Şu an burada olan şeflerimizin de katkılarıyla, ABD’de B2B odaklı yapacağımız tadım etkinliklerini yine 6 birliğimiz tarafından yürütülen Ur-Ge projeleri üyesi firmalarımızın katılacağı ticaret heyetleriyle hibrit olarak organize etmeyi planlıyoruz. Bu itibarla 2025 yılı, Ur-Ge projeleri Yurtdışı Pazarlama Faaliyetleri alanında en başarılı proje ödülüne talip olduğumuzu şimdiden ilen ediyorum. Böylelikle bir yandan nihai hedef olan katma değerli ihracat artışı için önemli bir adım atmanın yanında, Bakanlığımızın Turquality, Ur-Ge ve Uzak Pazarlar Stratejisi konseptlerini bir araya getirmiş olacağız. Son olarak projemiz sayesinde sektörümüzün ABD’ye olan ihracatının 700 Milyon rsquo;a ulaştığını ifade etmek istiyorum.” diye konuştu. "Ne yaparsanız, nasıl yaparsanız yapın ’Türk ürünlerini kullanın’ diyoruz" Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Başkanı Bedri Girit, “Projeye başladığımız 2019 yılında hedefimiz sadece ABD’ye ihracatımızı artırmak değil bunun yanında Turkish Tastes markası ile katma değerli ihracatı da artırmaktı. Bu ancak uzun vadede ulaşılabilecek bir hedef olduğu için köklü kuruluşlarla işbirliğine büyük önem verdik. Ne yaparsanız, nasıl yaparsanız yapın TÜRK ÜRÜNLERİNİ KULLANIN diyoruz. Bu doğrultuda hepinizin bildiği gibi Las Vegas Üniversitesi müfredatında yer alarak başladık. Sonrasında Nevada Restoran Birliği ile lise programlarına da girdik. Ticari ilişkilerin geliştirilmesi amacıyla ise Chain des Rotisseurs ve American Aşçılar Federasyonu ile partnerlikler başlattık. Bu işbirlikleri sayesinde daha projenin 5. yılında ulusalda güçlü bir görünürlük yakaladık. Bu bağlamda Amerika Aşçılar Federasyonuna ayrı bir parantez açmak istiyorum. Federasyon ABD’de executive şef unvanı verme yetkisi olan ve yaklaşık 20.000 üst düzey şefin üyesi olduğu güçlü bir platform.” dedi. ABD’li şefler 6 sektörümüzün ürünleriyle hazırladıkları tariflerle şov yaptılar Başkan Girit, “14 - 17 Temmuz tarihlerinde ben de ilk defa katıldığım ulusal konvensiyonda gördüğümüz ilgiye inanamadım. Şef Macrina ve arkadaşlarının yaklaşık 1000 üst düzey şefin katıldığı bir oturumda gerçekleştirdiği demoyla 6 sektörümüzün ürünleriyle hazırladıkları tariflerle şov yaptılar. Ülke genelinden yaklaşık 1300 şefin katıldığı etkinlik 4 gün sürdü ve 4 gün her yerde biz vardık. Bu şeflerin bizim nihai hedefimize ulaşmamız için önemli katalizör olacağına inanıyorum. Türkiye’nin ABD’ye olan su ürünleri ve hayvansal mamulleri ihracatını artırmaya yönelik gerçekleştirdiğimiz Turkish Tastes projesi ve fuar organizasyonları sayesinde Türkiye’nin ABD’ye olan su ürünleri ve hayvansal mamulleri ihracatı 2023 yılında artarak 123 milyon dolarlık bir hacme ulaşmıştır. Günümüz itibari ile de geçen yılın 2/3’ünün üzerine şimdiden ulaşmış durumdayız.” diye konuştu. Herkesin kazanacağı bir kazan kazan modeli ile Turkish Tastes markası her geçen gün büyüyecek Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Başkanı Emre Uygun, “Bugün aramızda olan marka elçimiz şeflerimizin büyük katkıları ile 360 derece bağlı bir döngü kurguladık. Bu döngü, ihracatçılarımızdan başlıyor ve ABD’deki son tüketicilerle tamamlanıyor. Marka elçilerimiz aracılığı ile Turkish Tastes markası taşıyan ürünlerimiz distribütörlere, distribütörlerden de başlattığımız program kapsamında yer alan ve bu distribütörlerden ürün alan restoranlara, oradan da Turkish Tastes markası ile hazırlanan menülerle son tüketicilere ulaşacak. Program kapsamında yer alan restoranları influencerlarla destekleyerek herkesin kazanacağı bir kazan kazan modeli ile Turkish Tastes markası her geçen gün büyüyecek. Bu nedenle asıl yükü üstlenen şeflerimize tekrar teşekkür ediyorum. Projenin etkilerini en belirgin hisseden sektörlerden biriyiz. En önemli hedef pazarlarımız olan ABD’ye zeytin ve zeytinyağı ihracatı 2023 yılında yüzde 80 artarak 185 milyon dolarlık bir hacme ulaşmıştır. Bu çalışmalarla gelecek yıllarda çok daha güzel haberler paylaşacağımıza inanıyoruz.” Turkish Tastes-TURQUALITY Projesi’nin ortağı olmaktan gurur duyduk Sağlıklı Beslenmede Türk Ürünlerinin Önemi Turkish Tastes-TURQUALITY Projesine odundışı orman ürünleriyle ortağı oldukları için gurur duyduklarını belirten Ege Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı Ali Fuat Gürle de destek olan herkese teşekkürlerini sundu. Sadece gıda sektörleri için değil diğer sektörler için de örnek göstererek pilot proje olarak değerlendiriyor Turkish Tastes Ambassador ve Ege Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Kazım Gürel, “2019 yılında pandemiye rağmen başladığımız ve aralıksız devam ettirdiğimiz çalışmalarımızda çok önemli bir aşamaya geldik. Bakanlığımız projemizi yürüttüğümüz Turquality Destek Programı kapsamında sadece gıda sektörleri için değil diğer sektörler için de örnek göstererek pilot proje olarak değerlendiriyor. Bizlerde tüm sorumluluğumuzun yanında bu tatlı yükü de büyük bir şevkle üstleniyoruz. Biz 2018 yılında 1 yıl süren derinlemesine bir analizin ardından bilimsel verilerle oluşturduğumuz 12 yıllık bir yol haritasını 2019’da uygulamaya koyduk. Yol haritamızı 4 yıllık 3 döneme ayırdık.” dedi. Gürel, “Birinci 4 yıl farkındalık oluşturma, ikinci 4 yıl ticarileşme ve son 4 yıl ise markalaşma. Her şeyin planlandığı gibi ilerlediğini başkanlarımızın konuşmalarında göreceğinize inanıyorum. Projemizin temel hedefi ABD’de etkin bir ticari mekanizmaya dönüşecek olan Turkish Tastes topluluğu oluşturmaktır. Bu toplulukta, ünlü şefler, satın alma yetkilileri, kurum/kuruluşlar, sivil toplum örgütleri ve eğitim kurumlarına yer vererek oldukça geniş bir yelpazeye ulaşmayı hedefledik. Her yıl bu hedef doğrultusunda yaklaşık 15 faaliyet gerçekleştiriyoruz. Projenin 5. Yılı itibari ile ABD’de ulusal düzeyde güçlü bir farkındalık oluşturmanın yanında bu yıldan itibaren planlandığı gibi ticarileşmeye de başladık. Bakanlığımızın ve tüm başkanlarımızın destekleri ile tüm hedeflerimize ulaşıncaya kadar yolumuza devam edeceğiz.” diye konuştu. Ticaret Bakanlığı Markalaşma ve Tasarım Destekleri Daire Başkanı Ebru Gülsoy Rojas Atencio, “Türk ürünlerinin yurtdışındaki algısını araştıran, pazarlara nasıl girebileceğimizin önünü açan ihracatçı birliklerimizin ürün ve sektörlerimizi tanıtmak üzere yürüttüğü projelerden “Sağlıklı Beslenmede Türk Ürünlerinin Önemi Turkish Tastes-TURQUALITY Projesi” çok iyi bir noktaya gelmiş durumda, bu kapsamda EİB’i tebrik ediyoruz.” dedi. Ticaret Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğü Tarım Ürünleri Daire Başkanı Halis Kaya, “Ülkemizin gıda sektörünü küresel gıda alıcılarıyla buluşturan “Sağlıklı Beslenmede Türk Ürünlerinin Önemi Turkish Tastes-TURQUALITY Projesi”nde emeği geçen herkesi tebrik ediyoruz. Sizlerin büyük çabaları ve doğru politikaları sayesinde Cumhuriyetimizin yüzyılına yakışır 31 milyar dolar seviyesinde tarımda rekor bir ihracat gerçekleştirdik.” diye konuştu. Türkiye’de yemek nereye giderseniz gidin her zaman çok güzel Turkish Tastes ABD Ulusal Büyükelçi Şefi Tom Macrina, “Türkiye’de nereye giderseniz gidin yemek her zaman çok güzel. Türk şefler çok başarılı, gittiğimiz her mutfak çok temizdi. Türk şefler hijyene çok önem veriyorlar. ABD’de birçok restoran Türk ürünlerini kullanıyor ve Türk ürünlerinde menüleri var. Ege İhracatçı Birlikleri’nin liderliği çok kuvvetli. ABD’in birçok bölgesinde etkileyici tanıtımlar yapıyoruz. Türk yemekleri çok iyi. Türk ürünlerinin daha fazla tanıtılması için çalışıyoruz. Bu işe verdiğiniz önemi, özveriyi görüyoruz. Türk mutfağında sürdürülebilirliği görüyoruz sizleri tebrik ediyoruz.” dedi. Türkiye’deki en güçlü bölge Ege Bölgesi Turkish Tastes ABD Ulusal Büyükelçi Şefi John Bryne, “Türkiye’deki en güçlü bölge Ege Bölgesi. Türk ürünlerinin ticarileşmesi çok iyi bir noktaya ulaştı. Türkiye’yi ilk kez ziyaret ettim. 5 gündür Türkiye’de hayatımı değiştirecek bir deneyim yaşadım. Sağlıklı Beslenmede Türk Ürünlerinin Önemi Turkish Tastes-TURQUALITY Projesi ile EİB’nin gösterdiği özverinin yatırımlarının görme fırsatı buldum. Türk şefleri ziyaret ettik, Türk işletmeleri gezdik, Türk firmalarla tanıştık, onur vericiydi. Turkish Tastes TURQUALITY Projesinin bu başarı öyküsünü ABD’de paylaşacağım.” diye konuştu.

Superior Seedless üzüm için hasat ve ihraç tarihleri belirlendi Haber

Superior Seedless üzüm için hasat ve ihraç tarihleri belirlendi

Manisa Tarım ve Orman İl Müdürü Metin Öztürk Superior Seedless üzüm çeşidinde hasadın ve ihracatın 11 Temmuz tarihi itibariyle başlayacağını açıkladı. Superior Seedless üzüm çeşidinde hasadın başlamasına ilişkin açıklamalarda bulunan Manisa İl Tarım ve Orman Müdürü Metin Öztürk, "Önemli bir ihraç ve döviz potansiyeline sahip olan Superior Seedless üzüm çeşidinin hasat ve ihraç tarihleri her yıl Ticaret Bakanlığı, Tarım ve Orman Bakanlığı, Ege İhracatçı Birlikleri’nin katılımlarıyla kurulan bir komisyon tarafından belirlenmektedir. Hasattan sonra olgunlaşmaya devam etmeyen meyve türlerinden olan üzümün erken veya geç hasat edilmesi ihracatta sorunlar yaşanmasına sebep olabilmektedir. Bu nedenle Manisa ve ülkemiz ihracatında stratejik bir ürün olan üzümün hasat ve olgunluk kriterlerini sağlaması büyük önem arz etmektedir. Bu kriterlerin oluşup oluşmadığını tespit amacıyla komisyon üyeleri tarafından Manisa’nın Salihli, Alaşehir, Sarıgöl ilçelerinde bulunan bağlar gezilerek bölgeyi temsil eden 10 adet bağdan numune alınmıştır. Alınan numuneler Manisa Bağcılık Araştırma Enstitüsü Müdürlüğü Laboratuvarı’nda analiz edilmiştir. Analiz sonuçları, 10.07.2024 tarihinde Manisa İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, Ege Dış Ticaret ve Gümrük Bölge Müdürlüğü, Manisa Bağcılık Araştırma Enstitüsü Müdürlüğü, İzmir İl Zirai Karantina Müdürlüğü ve Ege İhracatçı Birlikleri’nin temsilcilerinin katıldığı toplantıda değerlendirilerek Superior Seedless çeşidi için hasat ve ihraç tarihleri belirlenmiştir. Buna göre; Superior Seedless üzüm çeşidinin 11 Temmuz 2024 tarihinde kesimine, 11 Temmuz 2024 tarihinde ihracatına karar verilmiştir. Superior Seedless erkencilik özelliği sayesinde ihracatta önemli bir avantaj sağlamaktadır. Bu erkencilik sayesinde Rusya’da ve Avrupa’da pazar payımız daha da artmıştır. Özellikle Sultaniye üzüm çeşidinin hasat döneminin gecikmesiyle Superior seedless üzüm çeşidiyle Rusya ve Avrupa pazarında rekabet gücümüz artmaktadır. Superior seedles cinsi üzümden Rusya ve diğer bölümü ise diğer Avrupa ülkelerine olmak üzere yılda yaklaşık 5 bin tonluk ihracat yapılmaktadır.” dedi. Öztürk açıklamasını şöyle tamamladı: “Superior Seedless ülke ekonomisine sağladığı ekonomik avantajın yanı sıra üzümü düşük şeker oranı, mayhoş tadı nedeniyle şekeri düzenlemede faydalı bir tarım ürünü olarak da ön plana çıkmaktadır. Özellikle şeker hastaları tarafından gönül rahatlığıyla tüketilen ve yoğun ilgi gören bir üzüm çeşididir. Ülkemize, milletimize, çiftçimize, ihracatçımıza hayırlı bereketli ve kazançlı olmasını diliyorum."

EİB’den Haziran ayında 1 milyar 329 milyon dolarlık ihracat Haber

EİB’den Haziran ayında 1 milyar 329 milyon dolarlık ihracat

EİB’nin 2024 yılının Ocak-Haziran döneminde ihracatı 9 milyar 21 milyon dolar olurken, son 1 yıllık dönemdeki ihracatı 18 milyar 77 milyon dolara ilerledi. 181 milyon dolarlık ihracata imza atan Ege Demir ve Demirdışı Metaller İhracatçıları Birliği zirvedeki yerini korurken, Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 121 milyon dolarlık döviz getirisiyle ikinci ve Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği 101 milyon dolarlık ihracatla üçüncü sırada yer aldı. Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği ise Haziran ayını yüzde 4 artışla 97 milyon dolar ihracatla geride bıraktı. Ege Maden İhracatçıları Birliği ihracatını yüzde 2 artışla 91 milyon dolara yükseltti. Ege Tütün İhracatçıları Birliği ihracatını yüzde 6 artışla 80 milyon dolara çıkardı. Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği yüzde 9 artışla 67 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği’nin ihracatı 63 milyon dolara olarak gerçekleşti. Ege Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği, Haziran ayında 60 milyon dolarlık ihracat rakamını kayda aldı. Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği’nin 2024 yılı Haziran ayında ihracatı 55 milyon dolar oldu. Ege Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği, Haziran ayında 24 milyon dolarlık, Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği ise 11 milyon dolarlık dövizi Türkiye’ye kazandırmayı başardı. 178 farklı ihraç pazarına ulaştık Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, “Birliğimizden yapılan sanayi ürünleri ihracatımız 688 milyon dolar, tarım sektörlerimizin ihracatı 550 milyon dolara olarak gerçekleşti. Haziran ayında 178 farklı ihraç pazarına ulaştık ve 73 ülke ve bölgeye ihracatımızı artırmayı başardık. Avrupa Birliği’ne ihracatımız 2024’ün Haziran ayında 626 milyon dolarlık hacme ulaşırken toplam ihracatımızda Avrupa kıtasının payı yüzde 53 olarak kayıtlara geçti. İhracatımızdaki ilk beş ülke; Almanya’ya 139 milyon dolar, ABD’ye yüzde 114 milyon dolar, İtalya’ya 86 milyon dolar, İspanya’ya 84 milyon dolar, Birleşik Krallık’a 73 milyon dolar olarak gerçekleşti. Sürdürülebilir büyüme için düşük enflasyon şart; düşük enflasyon içinde daha çok üretim şart. Ne kadar fazla üretirsek enflasyonu o kadar düşürebiliriz. Bizim stratejimiz; “Çok üret, çok ihraç et, enflasyon daha çabuk düşsün.” olmalıdır. Kur oranlarımız faiz ve enflasyonun gerisinde kaldı. Bu şekilde sanayide, ticarette, dijitalleşmede, tarımda katma değer temelli üretimi ıskalıyoruz. Ekonominin faiz-enflasyon-kur sarmalından kalıcı olarak çıkarılmasını, 2025 yılından itibaren enflasyon görünümünün daha olumlu olacağını ümit ediyoruz.” dedi. Ege Bölgesi’nin ihracatı 2 milyar 245 milyon dolar Ege Bölgesi, 2024 yılının Haziran ayında ihracatını 2 milyar 245 milyon dolara taşıdı. İzmir, Ege Bölgesi ihracatına 1 milyar 204 milyon dolarlık katkı sağlarken, bu ihracatın 212 milyon dolarlık dilimi Ege Serbest Bölgesi ve İzmir Serbest Bölgesi’nden geldi. 2024 yılı Haziran ayında Manisa, 355 milyon dolarlık performans ortaya koyarken, Denizli 344 milyon dolarlık ihracatla Manisa’yı takip etti. Balıkesir ihracatını 117 milyon dolara ilerleterek Ege Bölgesi illeri arasında dördüncü sıraya adını yazdırdı. Ege Bölgesi ihracatına, Muğla ise 79 milyon dolarlık katkı sağladı. Ege Bölgesi illerinden Aydın 67 milyon dolarlık, Kütahya 33 milyon dolarlık ihracat yaparken, Afyonkarahisar Haziran ayında 24 milyon dolar, Uşak 19 milyon dolar ihracata imza attı.

Ege İhracatçılarından Haziran'da 1,3 milyar dolarlık ihracat Haber

Ege İhracatçılarından Haziran'da 1,3 milyar dolarlık ihracat

EİB’nin 2024 yılının Ocak-Haziran döneminde ihracatı 9 milyar 21 milyon dolar olurken, son 1 yıllık dönemdeki ihracatı 18 milyar 77 milyon dolara ilerledi. 181 milyon dolarlık ihracata imza atan Ege Demir ve Demirdışı Metaller İhracatçıları Birliği zirvedeki yerini korurken, Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 121 milyon dolarlık döviz getirisiyle ikinci ve Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği 101 milyon dolarlık ihracatla üçüncü sırada yer aldı. Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği ise Haziran ayını yüzde 4 artışla 97 milyon dolar ihracatla geride bıraktı.   Ege Maden İhracatçıları Birliği ihracatını yüzde 2 artışla 91 milyon dolara yükseltti. Ege Tütün İhracatçıları Birliği ihracatını yüzde 6 artışla 80 milyon dolara çıkardı. Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği yüzde 9 artışla 67 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği’nin ihracatı 63 milyon dolara olarak gerçekleşti.  Ege Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği, Haziran ayında 60 milyon dolarlık ihracat rakamını kayda aldı. Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği’nin 2024 yılı Haziran ayında ihracatı 55 milyon dolar oldu. Ege Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği, Haziran ayında 24 milyon dolarlık, Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği ise 11 milyon dolarlık dövizi Türkiye’ye kazandırmayı başardı. 178 FARKLI İHRAÇ PAZARINA ULAŞTIK Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, birlikte yapılan sanayi ürünleri ihracatının 688 milyon dolar, tarım sektörlerimizin ihracatı 550 milyon dolara olarak gerçekleştiğini belirterek, "Haziran ayında 178 farklı ihraç pazarına ulaştık ve 73 ülke ve bölgeye ihracatımızı artırmayı başardık. Avrupa Birliği’ne ihracatımız 2024’ün Haziran ayında 626 milyon dolarlık hacme ulaşırken toplam ihracatımızda Avrupa kıtasının payı yüzde 53 olarak kayıtlara geçti. İhracatımızdaki ilk beş ülke; Almanya’ya 139 milyon dolar, ABD’ye yüzde 114 milyon dolar, İtalya’ya 86 milyon dolar, İspanya’ya 84 milyon dolar, Birleşik Krallık’a 73 milyon dolar olarak gerçekleşti. Sürdürülebilir büyüme için düşük enflasyon şart; düşük enflasyon içinde daha çok üretim şart. Ne kadar fazla üretirsek enflasyonu o kadar düşürebiliriz. Bizim stratejimiz; “Çok üret, çok ihraç et, enflasyon daha çabuk düşsün.” olmalıdır. Kur oranlarımız faiz ve enflasyonun gerisinde kaldı. Bu şekilde sanayide, ticarette, dijitalleşmede, tarımda katma değer temelli üretimi ıskalıyoruz. Ekonominin faiz-enflasyon-kur sarmalından kalıcı olarak çıkarılmasını, 2025 yılından itibaren enflasyon görünümünün daha olumlu olacağını ümit ediyoruz.” diye konuştu. Öte yandan Ege Bölgesi, 2024 yılının Haziran ayında ihracatını 2 milyar 245 milyon dolara taşırken; İzmir, Ege Bölgesi ihracatına 1 milyar 204 milyon dolarlık katkı sağlarken, bu ihracatın 212 milyon dolarlık dilimi Ege Serbest Bölgesi ve İzmir Serbest Bölgesi’nden geldi. 2024 yılı Haziran ayında Manisa, 355 milyon dolarlık performans ortaya koyarken, Denizli 344 milyon dolarlık ihracatla Manisa’yı takip etti. Balıkesir ihracatını 117 milyon dolara ilerleterek Ege Bölgesi illeri arasında dördüncü sıraya adını yazdırdı. Ege Bölgesi ihracatına, Muğla ise 79 milyon dolarlık katkı sağladı. Ege Bölgesi illerinden Aydın 67 milyon dolarlık, Kütahya 33 milyon dolarlık ihracat yaparken, Afyonkarahisar Haziran ayında 24 milyon dolar, Uşak 19 milyon dolar ihracata imza attı.  

Kuru meyve sektöründe ihracat şampiyonları Egeli Haber

Kuru meyve sektöründe ihracat şampiyonları Egeli

Ege İhracatçı Birlikleri’nin TİM ilk 1000 ihracatçı listesinden derlediği bilgilere göre; 11 firmanın 10 tanesi Egeli kuru meyve ihracatçılarından oluştu. Özgür Tarım, 3 yıl sonra tekrar ihracat şampiyonu oldu Kuru meyve sektöründe son olarak 2019 yılında ihracat şampiyonu olan Özgür Tarım Ürünleri Sanayi ve Ticaret A.Ş., 3 yıllık aranın ardından ihracat şampiyonu olmayı başardı. Firma, 2022 yılına göre ihracatını yüzde 23’lük artışla 77 milyon dolardan 94,6 milyon dolara çıkarırken, listede 401. sıradan 102 basamak ilerleyerek 299. sıranın yeni sahibi oldu. Kuru meyvede Egeli olmayan tek ihracat şampiyonu Aydın Kuruyemiş Aydın Kuruyemiş Sanayi ve Ticaret A.Ş., 2023 yılında kuru meyve sektöründe en çok ihracat yapan ikinci firma olurken, Türkiye’ye kuru meyve ihracatından 71 milyon 914 bin dolar döviz kazandırdı. Üçüncü sıranın sahibi Osman Akça Tarım Ürünleri Kuru meyve sektöründe zirvenin üçüncü sırasında Osman Akça Tarım Ürünleri İthalat İhracat Sanayi ve Ticaret A.Ş. yer aldı. Firma, dünyanın dört bir tarafına 69 milyon 666 bin dolarlık Türk lezzetleri ihraç ederek ilk 1000 ihracatçı listesinde 101 basamak ilerleyerek 517. Sıradan 416. Sıraya çıktı ve listedeki yerini sağlamlaştırdı. Pagysa Pamuk Gıda 158 sıra sıçradı Pagysa Pamuk Gıda Yerli Ürünler Ticaret ve Sanayi A.Ş., kuru meyve sektöründe 58 milyon 637 bin dolarlık kuru meyve ihracatıyla en çok kuru meyve ihraç eden dördüncü firma olurken, total listede 158 basamak birden sıçrayarak 634. basamaktan 476. sıraya ilerledi ve ilk 500 ihracatçı arasına adını yazdırdı. K.F.C. Gıda’nın ihracatı 100 milyon dolara koşuyor Kuru meyve, yaş meyve, pamuk ve hayvansal mamuller sektörlerinde faaliyet gösteren K.F.C. Gıda Tekstil Sanayi İthalat İhracat Yatırım Anonim Şirketi, Cumhuriyetimizin 100. yılına yakışır bir başarıya imza attı. Firma, 2023 yılında ihracatını yüzde 15,3’lük artışla 78 milyon 991 bin dolardan 91 milyon 116 bin dolara taşırken, TİM ilk 1000 ihracatçı listesinde 76 sıra yükselerek 314. sıraya adını yazdırmayı başardı. Organik kuru meyve ihracat şampiyonu Işık Tarım Türkiye’de organik sektöründe 35 yıldır faaliyet gösteren ve organik ürün ihracatında lider firmaların başında gelen Işık Tarım Ürünleri Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi, 2023 yılını 91 milyon 265 bin dolarlık ihracat rakamıyla geride bıraktı ve 322. Sıradan, 312. Sıraya yükseldi. Işık Tarım’ın ihracatında kuru meyve ürünlerinin payı 57,5 milyon dolarla aslan payını aldı. Kırlıoğlu Gıda ihracatını yüzde 35 artırdı Kuru meyve sektöründe ilk 1000 ihracatçı listesinde; Kırlıoğlu Tarımsal Ürünler Gıda İnşaat Sanayi Ticaret A.Ş., ihracatını yüzde 35’lik artışla 34,8 milyon dolardan 47 milyon 21 bin dolara ilerletti. TİM ilk 1000 listesinde de 286 sıra yükselerek 916. sıradan 630. sıraya çıktı ve kuru meyve sektöründe listede en hızlı yükselen firma olarak kayıtlara geçti. TİM ilk 1000 listesinin yenisi Suer Gıda 2022 yılında TİM ilk 1000 ihracatçı listesinde yer almayan Suer Gıda Sanayi ve Dış Ticaret Anonim Şirketi, 2023 yılında 45 milyon 977 bin dolarlık ihracatla listeye 642. sıradan girerken, kuru meyve sektöründe en çok ihracat yapan 8. firma oldu. PAGMAT Gıda A.Ş., başarıya abone Türk kuru meyve sektörünün yarım asra merdiven dayamış firmalarından PAGMAT Gıda A.Ş., 2023 yılında ihracatını yüzde 13 artırarak 36,8 milyon dolardan 41,6 milyon dolara taşırken, TİM ilk 1000 ihracatçı listesinde de 143 sıra tırmanarak 719. basamağa adını yazdırdı. Anatolia Tarım yatırımlarının karşılığını alıyor Kuru meyve sektöründe 59 yılı geride bırakan, 2017 yılında İngiltere’de sektörün en büyük oyuncularından Whitworths Limited UK’i satın alan Anatolia Tarım Ürünleri Sanayi ve Dış Ticaret A.Ş., 2023 yılında Türkiye’ye 47 milyon 361 bin dolar döviz kazandırdı ve TİM ilk 100 listesinde 624. sıranın sahibi oldu. Kuru meyve sektöründe 11. sırada yer alan firma adının açıklanmasını istemedi Işık; “2024 yılında TİM ilk 1000 ihracatçı listesinde daha güçlü bir şekilde yer almak için çalışıyoruz” Türkiye’nin yüzlerce yıldır kuru incir, kuru kayısı ve çekirdeksiz kuru üzüm ihraç ettiğine temas eden Ege İhracatçı Birlikleri Sürdürülebilirlik ve Organik Ürünler Koordinatörü Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mehmet Ali Işık, kuru meyve ihracatında Ege Bölgesi’nin liderliğinin günümüzde de devam ettiğini dile getirdi. 2024 yılının Ocak - Mayıs döneminde kuru meyve sektörünün ihracat performansının yüzde 21’lik artışla 611,6 milyon dolardan 741,5 milyon dolara çıktığı bilgisini veren Işık, “Son 1 yıllık dönemde ihracatımız ise; yüzde 12,4’lük gelişimle 1 milyar 546 milyon dolardan 1 milyar 738 milyon dolara ilerledi. Yıl başında ortaya koyduğumuz 1,8 milyar dolar ihracat hedefine emin adımlarla ilerliyoruz. Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği olarak geçen 1 yıllık dönemde ihracatımız yüzde 19’luk artışla 877 milyon dolardan 1 milyar 40 milyon dolara ulaştı. Türkiye’nin kuru meyve ihracatından aldığımız pay yüzde 60 oldu. 2024 yılında TİM ilk 1000 listesinde daha fazla firmamızla yer almak için üreticilerimizle, tüccarlarımızla, ihracatçılarımızla, araştırma enstitülerimizle, Tarım ve Orman Bakanlığı, Ticaret Bakanlığı teşkilatlarımızla, üniversitelerimizle ortak bir çaba içerisindeyiz. UR-GE ve TURQUALITY Projelerimizle, Fuarlara katılarak etkin bir pazarlama yürütüyoruz. 2025 yılında da ihracatımızı 2 milyar dolara çıkarmak için çalışıyoruz” şeklinde konuştu.

Su ürünleri ihracatı zirve yaptı Haber

Su ürünleri ihracatı zirve yaptı

Ülkeye önemli döviz girişi sağlayan Su Ürünleri ve Hayvansal Ürünler sektörü 137,3 milyon dolar olan ihracat rakamını Mart ayında 143,8 milyon dolara çıkardı. Türkiye’de su ürünleri ve hayvansal mamuller sektörünün ve Ege Bölgesi’nde gıda ihracatının lideri de olan Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Mart ayında, Türkiye geneli su ürünleri ve hayvansal mamuller ihracatı yüzde 1,2’lik gerileme yaşarken, Ege Bölgesi’nden yaptığı ihracatı yüzde 5’lik artışla 137,3 milyon dolardan 143,8 milyon dolara taşıdı ve zirvedeki yerini sağlamlaştırdı. Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, “Kuru meyve sektöründeki ihracat artışı sürüyor. 2024 yılına başarılı bir giriş yapan ve iki aydır ihracat artış rekortmeni olan Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği, Mart ayında ihracatını yüzde 9’luk artışla 84 milyon dolardan 91,2 milyon dolara çıkarsa da, ihracat artış rekortmenliğini, Ege Tütün İhracatçıları Birliği’ne kaptırdı. 2024 yılında ilk kez yıllık ihracatta 1 milyar doları geçen EKMİB, Mart ayı sonunda yıllık ihracatını 1 milyar 22 milyon dolara taşıdı” dedi. Zeytin ve zeytinyağı sektörü ihraç pazarlarında tutunmayı başardığı belirten Eskinazi, “Türkiye’deki tüm zeytin ve zeytinyağı ihracatçılarını çatısı altında buluşturan Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği, Mart ayında 66 milyon dolarlık ihracatı kayda aldı. 2023 yılında tarihi bir ihracata imza atan EZZİB, 2024 yılında dökme zeytinyağı ihracatındaki yasağa rağmen ihracatta yüzde 9’luk düşüşle ihracat pazarlarında tutunmayı başardı” dedi.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.