TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Ege Yaş Meyve Sebze Ihracatçıları Birliği

AGRONEWS - Ege Yaş Meyve Sebze Ihracatçıları Birliği haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Ege Yaş Meyve Sebze Ihracatçıları Birliği haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Elma ve elma suyu ihracatı 321 milyon dolara ulaştı Haber

Elma ve elma suyu ihracatı 321 milyon dolara ulaştı

Türkiye, yıllık 5 milyon tonluk elma üretimiyle dünyanın en büyük üçüncü üreticisi konumunda bulunuyor. Hem iç tüketim hem de ihracat açısından önemli bir paya sahip olan elma, özellikle ihracatta büyük bir ivme kazandı. Ocak-Ağustos 2024 döneminde ihracat, yüzde 27'lik bir artışla 321 milyon dolara ulaştı. Elma ve Elma Suyunda İhracat Rakamları Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Yardımcısı ve Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Hayrettin Uçak, sezonun hem rekolte hem de kalite açısından başarılı geçtiğini belirtti. İhracat verilerine göre: Elma suyu ihracatı, yüzde 33 artarak 181 milyon dolara yükseldi.Taze elma ihracatı, yüzde 21 artışla 140 milyon dolara çıktı.Ocak - Ağustos döneminde elma ve elma suyu toplam ihracatı, yüzde 27'lik artışla 321 milyon dolara ulaştı.Hindistan ve ABD Zirvede İhracatta Türkiye’nin en büyük pazarları şu şekilde sıralandı: Hindistan, 53 milyon dolarla en çok elma ihraç edilen ülke oldu.Irak, 38 milyon dolarla ikinci sırada yer aldı.Rusya, 18 milyon dolarla üçüncü sıraya yerleşti. Elma suyu ihracatında ise zirveyi: ABD, 96 milyon dolarlık taleple aldı.Hollanda, 16 milyon dolarlık taleple ikinci oldu.İtalya, 7 milyon dolarla üçüncü sıraya yerleşti. 2025 Hedefi: 550 Milyon Dolar Hayrettin Uçak, elma ve elma suyu ihracatında 2024 yılı sonu hedefinin 500 milyon dolar, 2025 hedefinin ise 550 milyon dolar olduğunu belirtti. Türkiye'nin Elma Üretim Kapasitesi Dünya genelinde elma üretimi 2023 yılında 78 milyon ton olarak tahmin ediliyor. Türkiye, dünya elma üretiminde Çin ve ABD’nin ardından üçüncü sırada yer alıyor. Türkiye’nin 60 milyon adet dikili elma ağacı bulunuyor.Isparta, yıllık 1.2 milyon ton elma üretimiyle Türkiye'nin en büyük üreticisi konumunda. Türkiye, her yıl 4.8 milyon ton elma üretiyor ve hem iç tüketim hem de ihracatta bu ürün büyük bir rol oynuyor.

Egeli yaş meyve sebze ihracatçıları Asya pazarına odaklandı Haber

Egeli yaş meyve sebze ihracatçıları Asya pazarına odaklandı

Asia Fruit Logistica Fuarı’nın Asya pazarının en büyük taze meyve sebze fuarı olduğu bilgisini paylaşan Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Yardımcısı ve Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Hayrettin Uçak, “Asya Yüzyılı Stratejimiz kapsamında Uzakdoğu ve Güneydoğu Asya ülkelerine yönelik tanıtım çalışmalarımızı hızlandırdık. Milli katılım organizasyonu Akdeniz İhracatçı Birlikleri tarafından düzenlenen Asia Fruit Logistica Fuarına 14 Türk firmamız katılırken, toplamda ise 37 ülkeden 750 firma yer aldı. Fuar her sene ağırlıklı olarak Asya ülkelerinden olmak üzere 20 binin üzerinde ziyaretçiyi ağırlıyor. Standımızı yoğun olarak Çin ve Hindistan’dan olmak üzere çok sayıda ülkeden ithalatçılar ziyaret etti” dedi. “Çok verimli bir fuar geçirdik” Sözlerini sürdüren Başkan Uçak, şunları kaydetti: “2023 yılında Hong Kong’a 7 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdik. İhracatımızın yüzde 75’ini yaş meyve sebze oluşturuyor. 2,6 milyon dolarlık ihracatla taze siyah incir birinci sırada yer alıyor. 2024 yılı Ocak-Eylül döneminde ise Hong Kong’a 5 milyon dolar ihracat yaptık. Standımızı Hong Kong Ticaret Müşavirimiz Sayın Dinçer Tatlıoğlu ve Hong Kong Başkonsolosumuz Kerim Sercan Evcin ziyaret etti. Hem fuarlar hem de UR-GE projelerimiz, sektörel ticaret heyetlerimizle çalışmalarımıza başarıyla devam ediyoruz. Uzakdoğu ve Güneydoğu Asya yaş meyve sebze sektörü için son derece önemli bir pazar. Çok verimli bir fuar geçirdik.” Fuara, Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Cengiz Balık ve Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Hüseyin Vural Güleç katıldı.

Gıda ambarı Türkiye, ABD pazarında ‘Turkish Tastes’ ile güçleniyor Haber

Gıda ambarı Türkiye, ABD pazarında ‘Turkish Tastes’ ile güçleniyor

Dünyanın en büyük gıda ithalatçısı olan ABD’de Türk gıda ürünlerinin daha fazla tercih edilmesini amaçlayan Ege İhracatçı Birlikleri çatısı altındaki 6 gıda ihracatçı birliğinin katılımıyla, Ticaret Bakanlığı’nca desteklenen “Sağlıklı Beslenmede Türk Ürünlerinin Önemi Turkish Tastes-TURQUALITY Projesi” başarılı bir şekilde devam ediyor. Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, EİB Gıda Birlik Başkanları, Turkish Tastes tanıtım filmi çekimleri için Türkiye’ye davet edilen ABD’li şefler Tom Macrina ve John Bryne ile birlikte basın toplantısı düzenledi. Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, “Türk gıda sektörümüz, ABD pazarındaki yerini sağlamlaştırmak ve ihracatını artırmak adına büyük bir azim ve kararlılıkla çalışmalarına devam ediyor. TURQUALITY Projemiz, 2019 yılında ABD’de güçlü, köklü kuruluşlar ve ticari bağlantılar kurmak için katalizör rolü oynayacak üst düzey profesyonellerden oluşan Turkish Tastes topluluğunu inşa etmek üzere başlatıldı. Yaklaşık 6 senedir ticarileşme yolunda büyük adımlar attık, ABD’nin en büyük gıda distrübütörleri Türk firmalarımızla işbirlikleri kurdu. ABD HoReCa sektörü, üretici, dağıtıcı, toptancı, perakendeci ve zincir marketler, restoran birlikleri, gıda yatırımcıları, gıda girişimleri, turizm-otelcilik fakülteleri, aşçılık okulları ile birlikte büyük network oluşturduk.” dedi. ABD’ye 5 milyar dolarlık ihracat hedefi koyduk Başkan Eskinazi, “Bu doğrultuda çalışmalarımızın sonuçlarını, Türk firmalarımızın gerçekleştirdiği ikili iş görüşmelerini, Turkish Tastes’nin ABD’de neler başardığını bugün burada sizlerle paylaşmaktan gurur duyuyoruz. 2019-2023 yılları arasında ABD’nin toplam gıda ithalatı yüzde 35’lik bir artışla 156 milyar dolardan 211 milyar dolara çıkarken, aynı dönemde Türkiye’nin ABD’ye gıda ihracatı yüzde 100’ün üzerinde artış göstererek 708 milyon dolardan 1 milyar 712 milyon dolara yükseldi. Türk gıda ihracatçıları olarak başarımızı daha da ileri taşıyarak ABD’ye 5 milyar dolarlık ihracat hedefi koyduk. Turkish Tastes tanıtım filmi çekimleri için ülkemize davet ettiğimiz şeflerimiz Tom Macrina ve John Bryne bugün aramızda olduğu için mutluluk duyuyoruz. Her geçen gün büyüyen Turkish Tastes markamız ve tüm çalışmalarımızda Ticaret Bakanlığımızın “Uzak Ülkeler Stratejisi” vizyonu ile uyumlu hareket ediyoruz.” diye konuştu. Firmalarımız ABD’nin en büyük ikinci gıda distribütörü olan US Foods’un tedarikçisi oldu Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Yardımcısı ve Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Hayrettin Uçak, “Büyükelçi şefimiz Tom Macrina’nın destekleriyle biri zeytinyağı biri kuru meyve sektöründen 2 firmamız ABD’nin en büyük ikinci gıda distribütörü olan US Foods’un tedarikçisi oldu. Firmalarımız US Foods’a göndereceği ürünlerini kendi markalarının yanında Turkish Tastes markasıyla da gönderecek. Böylelikle Bakanlığımızın verdiği desteğe somut bir şekilde karşılık vermeye başlamış olacağız. Projemizde kuruluşlarla iş birliğine olduğu kadar profesyonellere de önem veriyoruz. Yaptığımız çalışmalarda önce ABD’deki etkinliklerde şefleri ve satın alma yetkililerini bilgilendiriyoruz. Sonrasında anlattıklarımızın sağlamasını yapmak üzere Türkiye’ye davet ediyoruz.” dedi. Başkan Uçak, “Türkiye’de topraktan çatala konseptinde hazırladığımız programlarla, üretim alanları, işletmeler, kültürel mekanlar ve restoranlarda ürünlerimizi ve kültürümüzü tanıtıyoruz. Geçen yıl 3 şefimizi ağırlamıştık bu yıl 6 şefimizi ağırlayacağız. Şeflerimiz Türkiye programını tamamladıktan sonra bizim ABD’deki büyükelçilerimiz oluyorlar. Zaten amacımız da en başından beri ABD’de Turkish Tastes Topluluğunu oluşturmaktı. Her geçen yıl daha büyük bir aile oluyoruz. Türkiye’nin önceki yıl ABD’ye meyve ve sebze mamulleri ihracatı yüzde 26 artarak 343 milyon dolarlık bir hacme ulaşmıştır.” diye konuştu. ABD’de Summer Fancy Food Show kapsamında projemizin ticarileşmesini sağladık Ege İhracatçı Birlikleri Sürdürülebilirlik ve Organik Ürünler Koordinatörü ve Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mehmet Ali Işık, “İhracatçı birlikleri olarak gerçekleştirdiğimiz tüm faaliyetlerin birinci amacı ticari sonuçlar almaktır. Projemizin bu yıl 5. yılını uyguluyoruz ve bu yılla birlikte kalan yıllarda da en büyük önemi ticarileşmeye vereceğiz. Bu yıl 25. Milli Katılım organizasyonu gerçekleştirdiğimiz ABD Summer Fancy Food Show kapsamında projemizin ticarileşmesini sağladık. Marka elçimiz Şef Tom Macrina ve arkadaşları önce fuar alanında sonra New York Türkevi’nde gerçekleştirdiğimiz resepsiyonda ürünlerimizle hazırladığı menülerle sunumumuzu bir üst lige çıkardı. Ülke genelinden katılan 39 firmamız projemizden doğrudan faydalanma fırsatını yakalamış oldular. Diğer katılımcı ülkelerden aldığımız yorumlar bizleri ayrıca mutlu etti.” dedi. Başkan Işık, “Yine Türkevi’nde gerçekleştirdiğimiz resepsiyonun ABD, İngiltere ve Fransa gibi ülkelerin Büyükelçi seviyesinde katıldığı ilk etkinlik olması ve yirmisi büyükelçi kırkın üzerinde diplomatın katılması bizleri ayrıca gururlandırdı. Bundan sonra da hem ABD hem de diğer ülkelerde gerçekleştireceğimiz tüm çalışmaları projemizin kazanımlarıyla birleştirerek yolumuza devam edeceğiz. Sektör verilerimize gelince, Türkiye’nin önceki yıl ABD’ye kuru meyve ihracatı % 5 artarak 132 milyon dolarlık bir hacme ulaşmıştır. Gelecek için, Türkiye’nin ABD’ye olan kuru meyve ve diğer tüm sektör ürünlerimizin ihracatında gösterdiği bu olumlu trendin devam etmesi için tüm desteğimizi devam ettireceğiz.” diye konuştu. ABD’de Ur-Ge projeleri ile ticaret heyetleri yapılacak Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Muhammet Öztürk, “Tüm Türkiye adına, ABD pazarında yürüttüğümüz projemizin her geçen gün daha başarılı hale gelmesi bizleri çok mutlu ediyor. Bu başarının arkasında ortaya koyduğumuz vizyon ve 6 sektörümüzün uyum içerinde çalışmasıdır. Şu an burada olan şeflerimizin de katkılarıyla, ABD’de B2B odaklı yapacağımız tadım etkinliklerini yine 6 birliğimiz tarafından yürütülen Ur-Ge projeleri üyesi firmalarımızın katılacağı ticaret heyetleriyle hibrit olarak organize etmeyi planlıyoruz. Bu itibarla 2025 yılı, Ur-Ge projeleri Yurtdışı Pazarlama Faaliyetleri alanında en başarılı proje ödülüne talip olduğumuzu şimdiden ilen ediyorum. Böylelikle bir yandan nihai hedef olan katma değerli ihracat artışı için önemli bir adım atmanın yanında, Bakanlığımızın Turquality, Ur-Ge ve Uzak Pazarlar Stratejisi konseptlerini bir araya getirmiş olacağız. Son olarak projemiz sayesinde sektörümüzün ABD’ye olan ihracatının 700 Milyon rsquo;a ulaştığını ifade etmek istiyorum.” diye konuştu. "Ne yaparsanız, nasıl yaparsanız yapın ’Türk ürünlerini kullanın’ diyoruz" Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Başkanı Bedri Girit, “Projeye başladığımız 2019 yılında hedefimiz sadece ABD’ye ihracatımızı artırmak değil bunun yanında Turkish Tastes markası ile katma değerli ihracatı da artırmaktı. Bu ancak uzun vadede ulaşılabilecek bir hedef olduğu için köklü kuruluşlarla işbirliğine büyük önem verdik. Ne yaparsanız, nasıl yaparsanız yapın TÜRK ÜRÜNLERİNİ KULLANIN diyoruz. Bu doğrultuda hepinizin bildiği gibi Las Vegas Üniversitesi müfredatında yer alarak başladık. Sonrasında Nevada Restoran Birliği ile lise programlarına da girdik. Ticari ilişkilerin geliştirilmesi amacıyla ise Chain des Rotisseurs ve American Aşçılar Federasyonu ile partnerlikler başlattık. Bu işbirlikleri sayesinde daha projenin 5. yılında ulusalda güçlü bir görünürlük yakaladık. Bu bağlamda Amerika Aşçılar Federasyonuna ayrı bir parantez açmak istiyorum. Federasyon ABD’de executive şef unvanı verme yetkisi olan ve yaklaşık 20.000 üst düzey şefin üyesi olduğu güçlü bir platform.” dedi. ABD’li şefler 6 sektörümüzün ürünleriyle hazırladıkları tariflerle şov yaptılar Başkan Girit, “14 - 17 Temmuz tarihlerinde ben de ilk defa katıldığım ulusal konvensiyonda gördüğümüz ilgiye inanamadım. Şef Macrina ve arkadaşlarının yaklaşık 1000 üst düzey şefin katıldığı bir oturumda gerçekleştirdiği demoyla 6 sektörümüzün ürünleriyle hazırladıkları tariflerle şov yaptılar. Ülke genelinden yaklaşık 1300 şefin katıldığı etkinlik 4 gün sürdü ve 4 gün her yerde biz vardık. Bu şeflerin bizim nihai hedefimize ulaşmamız için önemli katalizör olacağına inanıyorum. Türkiye’nin ABD’ye olan su ürünleri ve hayvansal mamulleri ihracatını artırmaya yönelik gerçekleştirdiğimiz Turkish Tastes projesi ve fuar organizasyonları sayesinde Türkiye’nin ABD’ye olan su ürünleri ve hayvansal mamulleri ihracatı 2023 yılında artarak 123 milyon dolarlık bir hacme ulaşmıştır. Günümüz itibari ile de geçen yılın 2/3’ünün üzerine şimdiden ulaşmış durumdayız.” diye konuştu. Herkesin kazanacağı bir kazan kazan modeli ile Turkish Tastes markası her geçen gün büyüyecek Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Başkanı Emre Uygun, “Bugün aramızda olan marka elçimiz şeflerimizin büyük katkıları ile 360 derece bağlı bir döngü kurguladık. Bu döngü, ihracatçılarımızdan başlıyor ve ABD’deki son tüketicilerle tamamlanıyor. Marka elçilerimiz aracılığı ile Turkish Tastes markası taşıyan ürünlerimiz distribütörlere, distribütörlerden de başlattığımız program kapsamında yer alan ve bu distribütörlerden ürün alan restoranlara, oradan da Turkish Tastes markası ile hazırlanan menülerle son tüketicilere ulaşacak. Program kapsamında yer alan restoranları influencerlarla destekleyerek herkesin kazanacağı bir kazan kazan modeli ile Turkish Tastes markası her geçen gün büyüyecek. Bu nedenle asıl yükü üstlenen şeflerimize tekrar teşekkür ediyorum. Projenin etkilerini en belirgin hisseden sektörlerden biriyiz. En önemli hedef pazarlarımız olan ABD’ye zeytin ve zeytinyağı ihracatı 2023 yılında yüzde 80 artarak 185 milyon dolarlık bir hacme ulaşmıştır. Bu çalışmalarla gelecek yıllarda çok daha güzel haberler paylaşacağımıza inanıyoruz.” Turkish Tastes-TURQUALITY Projesi’nin ortağı olmaktan gurur duyduk Sağlıklı Beslenmede Türk Ürünlerinin Önemi Turkish Tastes-TURQUALITY Projesine odundışı orman ürünleriyle ortağı oldukları için gurur duyduklarını belirten Ege Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı Ali Fuat Gürle de destek olan herkese teşekkürlerini sundu. Sadece gıda sektörleri için değil diğer sektörler için de örnek göstererek pilot proje olarak değerlendiriyor Turkish Tastes Ambassador ve Ege Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Kazım Gürel, “2019 yılında pandemiye rağmen başladığımız ve aralıksız devam ettirdiğimiz çalışmalarımızda çok önemli bir aşamaya geldik. Bakanlığımız projemizi yürüttüğümüz Turquality Destek Programı kapsamında sadece gıda sektörleri için değil diğer sektörler için de örnek göstererek pilot proje olarak değerlendiriyor. Bizlerde tüm sorumluluğumuzun yanında bu tatlı yükü de büyük bir şevkle üstleniyoruz. Biz 2018 yılında 1 yıl süren derinlemesine bir analizin ardından bilimsel verilerle oluşturduğumuz 12 yıllık bir yol haritasını 2019’da uygulamaya koyduk. Yol haritamızı 4 yıllık 3 döneme ayırdık.” dedi. Gürel, “Birinci 4 yıl farkındalık oluşturma, ikinci 4 yıl ticarileşme ve son 4 yıl ise markalaşma. Her şeyin planlandığı gibi ilerlediğini başkanlarımızın konuşmalarında göreceğinize inanıyorum. Projemizin temel hedefi ABD’de etkin bir ticari mekanizmaya dönüşecek olan Turkish Tastes topluluğu oluşturmaktır. Bu toplulukta, ünlü şefler, satın alma yetkilileri, kurum/kuruluşlar, sivil toplum örgütleri ve eğitim kurumlarına yer vererek oldukça geniş bir yelpazeye ulaşmayı hedefledik. Her yıl bu hedef doğrultusunda yaklaşık 15 faaliyet gerçekleştiriyoruz. Projenin 5. Yılı itibari ile ABD’de ulusal düzeyde güçlü bir farkındalık oluşturmanın yanında bu yıldan itibaren planlandığı gibi ticarileşmeye de başladık. Bakanlığımızın ve tüm başkanlarımızın destekleri ile tüm hedeflerimize ulaşıncaya kadar yolumuza devam edeceğiz.” diye konuştu. Ticaret Bakanlığı Markalaşma ve Tasarım Destekleri Daire Başkanı Ebru Gülsoy Rojas Atencio, “Türk ürünlerinin yurtdışındaki algısını araştıran, pazarlara nasıl girebileceğimizin önünü açan ihracatçı birliklerimizin ürün ve sektörlerimizi tanıtmak üzere yürüttüğü projelerden “Sağlıklı Beslenmede Türk Ürünlerinin Önemi Turkish Tastes-TURQUALITY Projesi” çok iyi bir noktaya gelmiş durumda, bu kapsamda EİB’i tebrik ediyoruz.” dedi. Ticaret Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğü Tarım Ürünleri Daire Başkanı Halis Kaya, “Ülkemizin gıda sektörünü küresel gıda alıcılarıyla buluşturan “Sağlıklı Beslenmede Türk Ürünlerinin Önemi Turkish Tastes-TURQUALITY Projesi”nde emeği geçen herkesi tebrik ediyoruz. Sizlerin büyük çabaları ve doğru politikaları sayesinde Cumhuriyetimizin yüzyılına yakışır 31 milyar dolar seviyesinde tarımda rekor bir ihracat gerçekleştirdik.” diye konuştu. Türkiye’de yemek nereye giderseniz gidin her zaman çok güzel Turkish Tastes ABD Ulusal Büyükelçi Şefi Tom Macrina, “Türkiye’de nereye giderseniz gidin yemek her zaman çok güzel. Türk şefler çok başarılı, gittiğimiz her mutfak çok temizdi. Türk şefler hijyene çok önem veriyorlar. ABD’de birçok restoran Türk ürünlerini kullanıyor ve Türk ürünlerinde menüleri var. Ege İhracatçı Birlikleri’nin liderliği çok kuvvetli. ABD’in birçok bölgesinde etkileyici tanıtımlar yapıyoruz. Türk yemekleri çok iyi. Türk ürünlerinin daha fazla tanıtılması için çalışıyoruz. Bu işe verdiğiniz önemi, özveriyi görüyoruz. Türk mutfağında sürdürülebilirliği görüyoruz sizleri tebrik ediyoruz.” dedi. Türkiye’deki en güçlü bölge Ege Bölgesi Turkish Tastes ABD Ulusal Büyükelçi Şefi John Bryne, “Türkiye’deki en güçlü bölge Ege Bölgesi. Türk ürünlerinin ticarileşmesi çok iyi bir noktaya ulaştı. Türkiye’yi ilk kez ziyaret ettim. 5 gündür Türkiye’de hayatımı değiştirecek bir deneyim yaşadım. Sağlıklı Beslenmede Türk Ürünlerinin Önemi Turkish Tastes-TURQUALITY Projesi ile EİB’nin gösterdiği özverinin yatırımlarının görme fırsatı buldum. Türk şefleri ziyaret ettik, Türk işletmeleri gezdik, Türk firmalarla tanıştık, onur vericiydi. Turkish Tastes TURQUALITY Projesinin bu başarı öyküsünü ABD’de paylaşacağım.” diye konuştu.

Ege İhracatçılarından Haziran'da 1,3 milyar dolarlık ihracat Haber

Ege İhracatçılarından Haziran'da 1,3 milyar dolarlık ihracat

EİB’nin 2024 yılının Ocak-Haziran döneminde ihracatı 9 milyar 21 milyon dolar olurken, son 1 yıllık dönemdeki ihracatı 18 milyar 77 milyon dolara ilerledi. 181 milyon dolarlık ihracata imza atan Ege Demir ve Demirdışı Metaller İhracatçıları Birliği zirvedeki yerini korurken, Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 121 milyon dolarlık döviz getirisiyle ikinci ve Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği 101 milyon dolarlık ihracatla üçüncü sırada yer aldı. Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği ise Haziran ayını yüzde 4 artışla 97 milyon dolar ihracatla geride bıraktı.   Ege Maden İhracatçıları Birliği ihracatını yüzde 2 artışla 91 milyon dolara yükseltti. Ege Tütün İhracatçıları Birliği ihracatını yüzde 6 artışla 80 milyon dolara çıkardı. Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği yüzde 9 artışla 67 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği’nin ihracatı 63 milyon dolara olarak gerçekleşti.  Ege Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği, Haziran ayında 60 milyon dolarlık ihracat rakamını kayda aldı. Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği’nin 2024 yılı Haziran ayında ihracatı 55 milyon dolar oldu. Ege Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği, Haziran ayında 24 milyon dolarlık, Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği ise 11 milyon dolarlık dövizi Türkiye’ye kazandırmayı başardı. 178 FARKLI İHRAÇ PAZARINA ULAŞTIK Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, birlikte yapılan sanayi ürünleri ihracatının 688 milyon dolar, tarım sektörlerimizin ihracatı 550 milyon dolara olarak gerçekleştiğini belirterek, "Haziran ayında 178 farklı ihraç pazarına ulaştık ve 73 ülke ve bölgeye ihracatımızı artırmayı başardık. Avrupa Birliği’ne ihracatımız 2024’ün Haziran ayında 626 milyon dolarlık hacme ulaşırken toplam ihracatımızda Avrupa kıtasının payı yüzde 53 olarak kayıtlara geçti. İhracatımızdaki ilk beş ülke; Almanya’ya 139 milyon dolar, ABD’ye yüzde 114 milyon dolar, İtalya’ya 86 milyon dolar, İspanya’ya 84 milyon dolar, Birleşik Krallık’a 73 milyon dolar olarak gerçekleşti. Sürdürülebilir büyüme için düşük enflasyon şart; düşük enflasyon içinde daha çok üretim şart. Ne kadar fazla üretirsek enflasyonu o kadar düşürebiliriz. Bizim stratejimiz; “Çok üret, çok ihraç et, enflasyon daha çabuk düşsün.” olmalıdır. Kur oranlarımız faiz ve enflasyonun gerisinde kaldı. Bu şekilde sanayide, ticarette, dijitalleşmede, tarımda katma değer temelli üretimi ıskalıyoruz. Ekonominin faiz-enflasyon-kur sarmalından kalıcı olarak çıkarılmasını, 2025 yılından itibaren enflasyon görünümünün daha olumlu olacağını ümit ediyoruz.” diye konuştu. Öte yandan Ege Bölgesi, 2024 yılının Haziran ayında ihracatını 2 milyar 245 milyon dolara taşırken; İzmir, Ege Bölgesi ihracatına 1 milyar 204 milyon dolarlık katkı sağlarken, bu ihracatın 212 milyon dolarlık dilimi Ege Serbest Bölgesi ve İzmir Serbest Bölgesi’nden geldi. 2024 yılı Haziran ayında Manisa, 355 milyon dolarlık performans ortaya koyarken, Denizli 344 milyon dolarlık ihracatla Manisa’yı takip etti. Balıkesir ihracatını 117 milyon dolara ilerleterek Ege Bölgesi illeri arasında dördüncü sıraya adını yazdırdı. Ege Bölgesi ihracatına, Muğla ise 79 milyon dolarlık katkı sağladı. Ege Bölgesi illerinden Aydın 67 milyon dolarlık, Kütahya 33 milyon dolarlık ihracat yaparken, Afyonkarahisar Haziran ayında 24 milyon dolar, Uşak 19 milyon dolar ihracata imza attı.  

Muğla’da narenciye bahçelerinde hasat dönemi başladı Haber

Muğla’da narenciye bahçelerinde hasat dönemi başladı

Türkiye’nin önemli narenciye merkezlerinden biri olan Muğla’nın Ortaca ilçesinde hasat sezonu başlarken, ülke genelinde bu sezon mandalina ihracatında hedef 500 milyon dolar olarak belirlendi. Türkiye’ye 2022 yılında 207 milyon dolar döviz kazandıran sonbahar ve kış aylarında doğal C vitamini deposu olan, grip ve soğuk algınlıklarına karşı kalkan görevi gören, vücudun bağışıklık sistemini güçlendiren, kokusu ve aromasıyla ağızlarda enfes bir tat bırakan satsuma mandalinada hasat ve ihracat zamanı geldi. Türkiye’nin narenciye üretimi ve ihracatında önemli yere sahip olan Muğla’nın Ortaca ilçesinde de üreticiler ürünlerini hasat ederken Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Yardımcısı ve Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Hayrettin Uçak, 2022 yılında 463 milyon dolar olan mandalina ihracatının 2023 yılında 500 milyon dolara ulaşmasını hedeflediklerini dile getirdi. Bağışıklık sisteminin güçlü kalması için günlük 2-3 tane mandalina tüketilmeli Mandalinada ihracat yanında, iç piyasada da tüketiminin artmasının özellikle okul çağındaki çocukların bağışıklık sisteminin güçlenmesine katkısı olacağının altını çizen Uçak, “Tüm vatandaşlarımızın günlük 2-3 adet mandalina tüketmelerini tavsiye ediyoruz. Mandalina rekoltesinin yüksek ve ürün kalitesinin iyiliği 2023 yılının bereketli bir yıl olacağı umutlarımızı artırıyor. Üreticilerimize ve ihracatçılarımıza hayırlı bir sezon diliyoruz” şeklinde konuştu.

Yaş meyve sebze sektörü, Uzakdoğu pazarında büyümek istiyor Haber

Yaş meyve sebze sektörü, Uzakdoğu pazarında büyümek istiyor

21. Yüzyılı “Asya Yüzyılı” olarak gören Uzakdoğu ve Güneydoğu Asya pazarında konumunu güçlendirmek isteyen Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği, Hong Kong’ta düzenlenen Asia Fruit Logistica Fuarı’na katılarak Türk yaş meyve sebze ürünlerini Uzakdoğulu ithalatçıların beğenisine sundu. Sektör, Uzakdoğu ve Güneydoğu Asya’ya ihracatta 100 milyon dolar hedef koydu. Türk yaş meyve sebze ve meyve sebze mamulleri sektörlerinin; Rusya Federasyonu-Avrupa ve Ortadoğu üçgeninde güçlü olduğunu ve yıllık 5,5 milyar dolarlık ihracat potansiyeline ulaştığını dile getiren Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Yardımcısı ve Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Hayrettin Uçak, ihraç pazarlarını çeşitlendirmek istediklerini Uzakdoğu ve Güneydoğu Asya pazarlarını hedef pazar olarak seçtiklerini, yurtdışı tanıtım etkinliklerinde bu iki bölgedeki organizasyonlara öncelik verdiklerinin altını çizdi. Pandeminin sona ermesinin ardından Asya Yüzyılı Stratejileri kapsamında Uzakdoğu ve Güneydoğu Asya ülkelerine yönelik tanıtım çalışmalarına hız verdiklerini aktaran Uçak, “Taze Üzüm, Kiraz ve Nar URGE Projesi kapsamında 2022 yılı Mayıs ayında Hindistan’a sektörel ticaret heyeti düzenledik. 2022 yılı Kasım ayında Tayland’ta Asia Fruit Logistica Fuarı’na katıldık. 7-10 Mart 2023 tarihlerinde Japonya’da Foodex Fuarı’nda Türk tatlarını tanıttık. 10-18 Mart 2023 tarihlerinde URGE Projemizde hedef pazar olarak belirlediğimiz Singapur ve Endonezya’yı kapsayan başarılı bir ticaret heyetine imza attık. Uzakdoğu ve Güneydoğu Asya’dan alıcıları ülkemizde ağırladık, Hong Kong Asia Fruit Logistica Fuarı’nda yerimizi alarak Uzakdoğu ve Güneydoğu Asya pazarına yönelik çalışmalarımıza bir halka daha ekledik. Standımızı yoğun olarak Çin, Hindistan ve Kore’den olmak üzere çok sayıda ülkeden ithalatçılar ziyaret etti. Ülkemizin meyve sebzelerinin tanıtımı yaptık. Ulaşan talepleri üyelerimizle paylaştık” diye konuştu. 6-8 Eylül 2023 tarihlerinde düzenlenen Hong Kong Asia Fruit Logistica Fuarı’na 42 ülkeden 700 firmanın katıldığını aktaran Başkan Uçak sözlerini şöyle sürdürdü; “Akdeniz İhracatçı Birlikleri’nin milli katılım organizasyonuyla 19 Türk firmamız fuarda yerini aldı ve Türk yaş meyve sebzelerini tanıttı. 24 ülke milli katılım organizasyonu gerçekleştirdi. Hong Kong’a 2022 yılında 4,2 milyon doları incir, 2,2 milyon doları kiraz olmak üzere 7,5 milyon dolarlık ihracat yaptık. Hong Kong’a yapacağımız tanıtım çalışmalarıyla Uzakdoğu ve Güneydoğu Asya pazarında 100 milyon dolarlık ihracat hedefliyoruz.” 06-08 Eylül 2023 tarihlerinde Hong Kong’da düzenlenen Asia Fruit Logistica Fuarı’nda Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği’ni Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Yardımcısı ve Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Hayrettin Uçak, EYMSİB Yönetim Kurulu Üyeleri Sadık Demircan ve Vural Güleç temsil ederken, Hong Kong Ticaret Müşaviri Dinçer Tatlıoğlu fuarda Türkiye standında Türk firmalarını ziyaret ederek bilgi ve deneyimlerini aktardı. Ayrıca Türkiye’nin Hong Kong Başkonsolosu Kerim Sercan Evcin’le görüşmelerde bulunuldu.

Sultani üzümde ilk ihracat tırları yola çıktı Haber

Sultani üzümde ilk ihracat tırları yola çıktı

Bugün Alaşehir Gümrüğünden başlayan ihracatta 55 tıra yüklenen üzümlerden ilki Rusya’ya doğru hareket etti. Dünyaca ünlü Çekirdeksiz Sultani üzüm ihracatı başladı. Ege Yaş Sebze ve Meyve İhracatçıları tarafından 10 Ağustos’ta kesim, 11 Ağustos’ta da ihracat tarihi olarak belirlenmesinden sonra, ilk tırlar yola çıktı. Üzümler üzüm bağlarından kesildi, işletmelere getirilip işlendikten sonra tırlara yüklendi ve yola çıktı. Alaşehir’den 79 ülkeye ihracat Alaşehir Gümrük Müdürlüğü’nden 2022 yılında, 79 ülkeye ihracat yapıldı. Denizi ve limanı olmayan ilçedeki gümrükten toplam 17 bin tır çıkış yaptı. Dünyaca ünlü Çekirdeksiz Sultani üzüm ihracatı Rusya-Ukrayna savaşına, dünyada yaşanan ekonomik krize rağmen yine de sevindirici rakamlara ulaştı. Alaşehir’den geçen 76 kalemde toplam 323 bin ton tarımsal ürün ihracatı yapılırken, bu ihracatta 186 bin ton ile yaş üzüm başı çekti. Üzümü 26 bin ton ile kiraz, 17 bin ton ile armut takip etti. En çok ihracat Rusya’ya Alaşehir Ticaret Borsası Başkanı Hüseyin Soygür, 2023 yılında 2022 yılındaki rakamları daha yukarıya çıkarmayı amaçladıklarını söyledi. Üzümün başkenti Alaşehir’den, Çekirdeksiz Sultani Üzüm ihracatının en çok Rusya’ya yapıldığına dikkati çeken Alaşehir Ticaret Borsası Başkanı Hüseyin Soygür, "Alaşehir’den 2022 yılında 186 bin tonu yaş üzüm olmak üzere toplam 323 bin ton tarımsal ürün ihracatımız var. En çok ihracat Rusya Federasyonu’na yapıldı. Ardından da Avrupa Birliği ülkeleri geliyor. Afrika ülkeleri de var" dedi. Üzüm üreten ülke sayısı arttı Üzümü üreticisi ülke sayısında artış olduğunu vurgulayan Soygür, "Geçen yıl 186 bin ton yaş üzüm ihracatı yaptık. Toplamda 323 bin ton tarımsal ürün ihracatımız oldu. Bu ihracatımızı 79 kalemde, 76 ülkeye yaptık. Bu sene iklim şartlarından dolayı bu rakamı yakalamaya çalışacağız. Dünyada artan rekabetten dolayı kuru ve yaş üzümde 5 ülke üretirken, şimdi sayı 14’e çıktı. Ürettiğimiz ürünler ne kadar kaliteli ve sağlıklı olursa, pazar bulma payımız artacaktır. Ülkemizdeki bu doğal afetlerden dolayı rekoltede bir azalma bekliyoruz ama ürünlerimiz çok kaliteli" ifadelerini kullandı.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.