TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Gıda

AGRONEWS - Gıda haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Gıda haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Gıda Perakendecisinde Haber

Gıda Perakendecisinde "Gross Market" Yarışı Hızlanıyor

Tüketicilerin fiyat odaklı alışverişe yönelmesi, gıda perakende sektöründe gross (toptan) market yarışını hızlandırdı. Migros ve Bizim markaları gross market işine yatırım yaparken, yerel zincirler ise bu modeli Anadolu’ya yaymak için çalışmalarını hızlandırdı. 1 trilyon TL’yi aşan büyüklükteki organize gıda perakende sektöründe, değişen tüketici tercihleri rekabeti yeniden şekillendiriyor. Yüksek enflasyon nedeniyle tüketicilerin daha çok fiyat odaklı alışverişe yönelmesi, orta-küçük ölçekli restoran ve kafe zincirlerinin çoğalması, gıda perakende sektöründe "gross market" modelinin popülerleşmesini sağladı. Hem ulusal hem de yerel zincirler, ürünleri daha uygun fiyatlarla sunan ve işletme maliyetlerini düşüren gross konseptine yatırım yapıyor. GROSS MARKETLERİN GEÇMİŞİ Türkiye’de gross marketlerin geçmişi, 1989 yılına kadar dayanıyor. Marmaris’te açılan ilk gross marketin ardından Alman şirketi Metro'nun pazara girmesiyle büyüyen sektör, son yıllardaki ekonomik dalgalanmalardan sonra yeniden hareketlendi. Ayrıca, bireysel müşterilere yönelik satış yapan gross marketlerin sayısı da hızla artış gösterdi. Gross market modelinin Avrupa’da yaygın olduğunu belirten Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) Başkanı Ömer Düzgün, "Türkiye’de de uzun yıllardır faaliyet gösteren belli başlı örnekler vardı. Son dönemde ise tüketici alışkanlıklarının değişmesiyle gross marketlere olan ilgi arttı. Küçük işletmeler, oteller ve lokantaların toplu alım sağladığı yerler haline geldi" dedi. Düzgün, yerel yatırımcıların da gross market modeline olan ilgisinin arttığını ancak bu tür marketlerin sektördeki payının şimdilik sadece yüzde 3 civarında olduğunu belirtti. TANSAŞ, GROSS YATIRIMLARIYLA GERİ DÖNDÜ Gross marketler, özellikle Anadolu’da yerel zincirlerin yatırımlarıyla büyümeye devam ediyor. Büyük gıda zincirleri de bu pazarda yer almak için gross market formatına yöneliyor. Migros’un Anadolu Grubu'na geçişiyle kapatılan Tansaş, şimdi Migros çatısı altında gross market olarak tekrar faaliyet göstermeye başladı. 19 Ocak’ta İstanbul/Sultanbeyli Atlaspark Alışveriş Merkezi’nde açılan Tansaş, Migros’un ilk gross formatlı mağazası oldu. Bizim Toptan ise bu yıl Bizim Gross ismiyle sektöre girdi. Ümraniye’de açtığı ilk mağazasında, kasap ve şarküteriden taze meyve ve sebzeye kadar 3 bin 500 çeşit ürün tüketiciye sunuluyor. Ayrıca, alışveriş yapan müşteriler için bir "fırın cafe" alanı da bulunuyor. ONUR MARKET, GROSS ŞUBELERİNİ İKİ KATINA ÇIKARTACAK Özen Grup, Onur Market markasıyla 170 mağazası olan bir diğer oyuncu. Son dönemde gross market pazarına giren şirket, "Özen Gross" adıyla şu anda dört şubeyle hizmet veriyor. Grup, 2025 sonuna kadar mağaza sayısını iki katına çıkarmayı hedefliyor. Özen Grup Yönetim Kurulu Üyesi Erdal Tüfekçi, gross marketlerin fiyat odaklı talepleri karşıladığını ve mağazacılıktaki düşük operasyonel maliyetlerin fiyatlara yansıdığını belirterek, Gross marketlerin daha düşük fiyatlarla ürün sunarak daha rekabetçi olma fırsatı yarattığını vurguladı.

Gıda Krizinde Paniğe Yer Yok: Denetimler Şeffaf Olacak Haber

Gıda Krizinde Paniğe Yer Yok: Denetimler Şeffaf Olacak

ANKARA (İHA) - Türkiye Esnaf ve Sanatkârları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, gıda ürünlerine yönelik son dönemlerde yapılan denetimlerin, tağşişli ürünlerin ortaya çıkmasıyla birlikte piyasada paniğe yol açtığını belirtti. Denetimli gıdalara güvenilmesi gerektiğini belirten Paladöken, "Son denetimlerde, gıda maddeleriyle ilgili işin ehli olmayan insanların açıklama yapması vatandaşları paniğe sevk ediyor. Ama bilindiği üzere zeytinyağı, ayçiçek yağı, tereyağı gibi markalı ürünler veya bunları imal eden firmalar tarafından hem analizleri alınıyor hem de bunlar Tarım Bakanlığı laboratuvarlarında inceleniyor, aynı zamanda Ticaret Bakanlığı bu konuda hassasiyet gösteriyor" dedi. PALANDÖKEN: "ESNAF, KENDİ YEMEDİĞİNİ BİR BAŞKASINA SUNAMAZ" Uzman olmayan kişilerin yanlış yönlendirmesinin, tüketicilerde gereksiz endişelere yol açtığını söyleyen Palandöken, "Et ve süt ürünleri, yağlar vs. herkesin tükettiği gıdalar. İnsanlar, ne yiyeceklerine karar verirken son kullanma tarihi ile uyuşmayan sahte etiketler hakkında endişe duyuyor. Vatandaşlar, ellerindeki ürünlerle raflarda satılan ürünlerin aynı olmadığını düşünüyor ve bu durum satışların neredeyse yarı yarıya düşmesine yol açmış durumda. Ancak esnaf kendi yemediğini bir başkasına sunamaz. Akşam karanlığında baklava, ekmek gibi ürünleri ben yerinden getiriyorum, organik gibi pazarlayarak satanlara itibar etmemeli. Ama markası olan, her gün girip çıktığınız dükkanlarda böyle bir şeyin olması mümkün değil" sözleriyle 'organik' gibi pazarlanan sahte ürünlere karşı vatandaşları uyardı. "DENETİMLER DÜZENLİ VE ŞEFFAF OLMALI" Palandöken, denetimlerin periyodik olarak uzmanlar tarafından yapılması gerektiğini belirterek, "Halkın bu konuda duyarlı olması sevindirici. Ancak bu kaçak ürünleri korsan satıcılardan veya yerinden, köyünden getirdik, bal, pekmez, peynir getirdik gibi söylemlerle almak cazip olabiliyor, çünkü bu ürünlerin tüketimi hızlı ve fiyatları cazip" diyerek bu ürünlere karşı sıkı denetimler getirilmesi, gıdada sahtecilik ve tağşiş yapanların cezalarının artırılması gerektiğini aktardı. "Bakanlıklar, uzmanlar ve üniversiteler, denetim sonuçlarını halkla şeffaf bir şekilde paylaşmalı. Tağşişli ürünler kesinlikle imha edilmelidir" ifadelerini kullandı.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.