TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Gıda Ihracatı

AGRONEWS - Gıda Ihracatı haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Gıda Ihracatı haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Altun Gıda Halka Arz İçin SPK’ya Başvurdu Haber

Altun Gıda Halka Arz İçin SPK’ya Başvurdu

Halka Arz Planı Altun Gıda, çıkarılmış sermayesini 127 milyon TL’den 142 milyon TL’ye yükselterek toplam 20 milyon adet payın halka açılmasını planlıyor. Halka arz oranı %14,08 olacak. İhracat Liderliğinden Halka Arza Altun Gıda’nın satışlarının %98’i ihracata yönelik. Limon, portakal, üzüm, domates gibi birçok ürün, Avrupa ve dünya pazarlarına ulaştırılıyor. Şirket, Akdeniz İhracatçı Birlikleri verilerine göre 2024’te Türkiye’nin en fazla ihracat yapan firmaları arasında ilk beşe girdi. Başarı Hikayesi: Terzilikten Dünya Markasına Yönetim Kurulu Başkanı Zeki Altun, İstanbul’da terzi olarak başladığı iş hayatında bugün Türkiye’nin lider ihracatçılarından birine dönüşen Altun Gıda’nın temellerini 1981 yılında attı. Başarısını sürdürülebilir üretim ve Avrupa standartlarına uygun ihracata dayandırdı. Yatırımlarla 10 Kat Kapasite Artışı 2024 yılında 101,6 milyon TL’lik yatırımla tam otomasyonlu ve yapay zekâ destekli bir paketleme sistemi kuran Altun Gıda, kapasitesini 93 bin tondan 918 bin tona yükseltti. Robotik sistemlerle günlük işleme kapasitesini 200 tondan 1.500 tona çıkardı. Uluslararası Standartlarda Üretim Global GAP, GRASP, İyi Tarım Uygulamaları gibi sertifikalara sahip olan Altun Gıda, dünyanın önde gelen perakende zincirleriyle iş birliği yapıyor. Üretim ve dağıtım süreçleri sıkı denetimlerden geçerek AB standartlarına uygun şekilde yürütülüyor. Yeni Hedefler Halka arz gelirleriyle yeni yatırımlar yapmayı planlayan Altun Gıda, Türkiye ve dünyadaki pazar payını artırmayı hedefliyor. Yönetim Kurulu Üyesi Anıl Altun, şirketin yıllık 100 bin tonluk ticaret hacmini artırmayı ve Avrupa başta olmak üzere farklı pazarlarda daha güçlü bir konum elde etmeyi amaçladıklarını belirtti.

Hamido Baklavaları 2024 İhracat Lideri Oldu Haber

Hamido Baklavaları 2024 İhracat Lideri Oldu

Tatlı Başarıyla Küresel Pazarda Öncü Gaziantep’in eşsiz tatlarını dünyaya taşıyan Hamido Baklavaları, Güneydoğu Anadolu İhracatçı Birlikleri'nin verilerine göre, üst üste iki yıl ihracat lideri olmayı başardı. Firma, modern üretim yöntemleriyle geleneksel tatları birleştirerek global ölçekte dikkat çekmeye devam ediyor. “Bir Kültür Elçiliği Görevi” Hamido Baklavaları’nın işletme sahibi Behzat Bozkurt, elde ettikleri başarıyı şu sözlerle anlattı: “Baklavamızı 118 ülkeye taşımak yalnızca bir ticaret değil, aynı zamanda kültürümüzü dünyaya tanıtma misyonudur. Üretim, paketleme, dağıtım ve müşteri memnuniyetinde en yüksek standartları uygulayarak bu başarıyı yakaladık. Bu süreçte emeği geçen tüm çalışanlarımıza ve müşterilerimize teşekkür ederim.” Dijitalleşme ve İnovasyonun Etkisi Behzat Bozkurt, dijitalleşme ve inovasyonun ihracattaki başarılarına katkısını vurguladı: “Geleneksel tatlarımızı dünya pazarına taşıyoruz. Üretim tesislerimizde kaliteyi önceliklendirmekle kalmayıp dijital platformlarda etkin bir şekilde yer alarak müşterilerimizle doğrudan iletişim kuruyoruz. Bu da markamızı global ölçekte daha tanınır hale getiriyor.” 2025 İçin Yeni Hedefler 2025 yılında ihracat miktarını artırmayı ve yeni pazarlara girmeyi planlayan Hamido Baklavaları, 100 ton ihracat sınırını aşmayı ve en az 10 yeni ülkeye ulaşmayı hedefliyor. Behzat Bozkurt, bu hedef doğrultusunda çalışmalarını sürdüreceklerini belirterek, “Gaziantep’in bu eşsiz lezzetini dünyanın her köşesine tanıtmak için var gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz,” dedi.

Türk Makarnası 166 Ülkeye İhraç Ediliyor, ABD Pazarı Açılıyor Haber

Türk Makarnası 166 Ülkeye İhraç Ediliyor, ABD Pazarı Açılıyor

Türkiye Makarna Sanayicileri Derneği (TMSD) Yönetim Kurulu Başkanı Aykut Göymen, Türk makarna sektörünün önemli gelişmeler kaydettiğini açıkladı. Sektörün yıllık 700 bin ton iç tüketim kapasitesine sahip olduğunu belirten Göymen, toplam üretim kapasitesinin 3 milyon tona ulaştığını vurguladı. Bu yıl hedeflenen 1,5 milyon tonluk ihracata ulaşılmasıyla birlikte, toplam üretimin 2 milyon 200 bin tona çıkacağını ifade etti. Pandemi sürecinde makarna üretiminde herhangi bir sıkıntı yaşanmadığını hatırlatan Göymen, Türkiye'nin tüketilen makarnanın 5 katı üretim kapasitesine sahip olduğunu ve market raflarının hiçbir zaman boş kalmadığını söyledi. Türkiye'nin makarnalık durum buğdayının gen merkezi olmasının önemli bir avantaj sağladığını belirtti. Türk makarna üreticilerinin 166 ülkeye ihracat gerçekleştirdiğini aktaran Göymen, en büyük pazarların Güney Amerika, Afrika ve Uzak Doğu olduğunu ifade etti. ABD pazarında bazı firmaların anti-damping davalarını kazanmasıyla bu pazarda da gelişmeler yaşandığını belirtti. Avrupa Birliği'nde İtalya lehine pozitif ayrımcılık yapıldığına dikkat çeken Göymen, yıl sonunda ulaşılacak 1,5 milyon ton ihracatın sadece 20 bin tonunun AB ülkelerine yapıldığını söyledi. İtalya'nın AB dışı ihracatıyla karşılaştırıldığında, Türkiye'nin daha fazla ihracat gerçekleştirdiğini vurguladı. Göymen, makarnanın hem ekonomik hem de besleyici bir gıda olduğunu belirterek, 25-30 liralık bir paketin 3-4 kişiyi doyurabildiğini söyledi. Avrupa'ya kıyasla Türkiye'de makarna fiyatlarının daha uygun olduğunu ve ürünlerin sağlıklı ve hijyenik şartlarda üretildiğini sözlerine ekledi.

EİB İhracatında Ekim Bereketi Haber

EİB İhracatında Ekim Bereketi

Ekim ayında Türkiye'nin ihracatıysa yüzde 3,6'lık artışla 22,8 milyar dolardan 23,6 milyar dolara yükseldi. EİB'nin ekim ayındaki 1 milyar 619 milyon dolarlık ihracat seviyesi, 2024 yılının geride kalan 10 aylık diliminde aylık bazda rekor olarak kayıtlara geçti. EİB, 2024 yılının 10 aylık diliminde yüzde 1'lik artışla 15 milyar 233 milyon dolarlık ihracatı hanesine yazdırdı. 9 birlik ihracatını artırdı, 6 birlik 100 milyon dolar barajını aştı EİB çatısı altındaki 12 ihracatçı birliğinin 9 tanesi 2023 yılı ekim ayına göre ihracatlarını artırmayı başarırken, 3 ihracatçı birliği 2023 yılı ekim ayı performansının gerisinde kaldı. 12 birliğin 6 tanesi ihracatta 100 milyon dolar barajını geçmeyi başardı. Ege İhracatçı Birlikleri, ekim ayında sanayi ürünleri ihracatını yüzde 4'lük artışla 756 milyon dolardan 786 milyon dolara taşırken, tarım sektörlerinin ihracatı yüzde 14'lük artışla 627 milyon dolardan 716 milyon dolara ilerledi. Egeli madenciler, 2024 yılındaki başarılı performanslarını ekim ayında da sürdürdüler ve yüzde 41'lik ihracat artışıyla Türkiye'ye kazandırdıkları döviz tutarını 82,8 milyon dolardan 116,6 milyon dolara taşıdılar. Demir ve demirdışı metaller ihracatı zirvede yerini korudu EİB bünyesinde uzun yıllardır ihracat şampiyonu olan Ege Demir ve Demirdışı Metaller İhracatçıları Birliği, ekim ayında ihracatını yüzde 3'lük artışla 179 milyon dolardan 184 milyon dolara çıkarırken, EİB çatısı altında zirvedeki yerini korudu. Zeytin ve zeytinyağı ihracatı ihracat artış rekortmeni oldu 475 bin ton zeytinyağı ve 750 bin ton sofralık zeytin rekoltesiyle 2024/25 sezonuna giren Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği ekim ayında ihracatını yüzde 51'lik artışla 30 milyon dolardan 45,3 milyon dolara yükseltti. EZZİB bu performansıyla ekim ayında EİB bünyesinde hem ihracat artış rekortmeni oldu hem de önümüzdeki aylarda kıracağı yeni ihracat rekorlarının sinyalini verdi. Gıda ihracatının lideri su ürünleri ve hayvansal mamuller Su ürünleri, kanatlı eti, yumurta, süt ürünleri ve bal ihracatını bünyesinde barındıran Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği ekim ayında ihracatını yüzde 21'lik artışla 128,7 milyon dolardan 156,4 milyon dolara taşıdı ve EİB bünyesinde zirve ortaklığını korudu. Kuru meyve ihracatçıları vites artırdı Dünya Sağlık Örgütü tarafından sağlıklı gıdalar listesinde yerini alan kuru meyveleri dünyanın dört bir tarafına ihraç eden Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği, çekirdeksiz kuru üzüm, kuru kayısı ve kuru incirde 2024/25 sezonunun başlamasıyla ihracatta yoğun bir dönem yaşıyor. EKMİB, ekim ayında ihracatta vites artırarak 122 milyon dolarlık ihracatı 144 milyon dolara çıkardı. Yaş meyve sebze ve mamullerinde 129 milyon dolarlık ihracat Ekim ayında satsuma mandalina ihraç sezonunu başlatan Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği, 2023 yılı ekim ayında 127 milyon dolar olan ihracatını 2024 yılı ekim ayında yüzde 2'lik artışla 129 milyon dolara yükseltti. Ege Bölgesi'nin ihracatı 2 milyar 816 milyon dolar Ege Bölgesi, 2024 yılı ekim ayında ihracatını yüzde 8'lik artışla 2 milyar 601 milyon dolardan 2 milyar 816 milyon dolara çıkarmayı başardı. İzmir, 1 milyar 488 milyon dolarlık ihracatla Ege Bölgesi'nin ihracatını domine etmeyi sürdürürken, Ege Bölgesi'ndeki iki serbest bölge İzmir'in ihracatına 288 milyon 80 bin dolarlık katkı sağladı. Manisa, 515 milyon dolarlık ihracatını 522 milyon dolara çıkarırken, Denizli'nin ihracatı yüzde 16'lık artışla 334 milyon dolardan 386 milyon dolara yükseldi. Kuru incir üretiminin başkenti Aydın, ekim ayında 111,4 milyon dolarlık ihracat yapma başarısı gösterirken, Türkiye'nin su ürünleri ihracat lideri Muğla 104,5 milyon dolar dövizi Türkiye'ye kazandırdı. Muğla'yı 102,4 milyon dolarlık ihracatla Balıkesir izledi. “İhracatçılar OVP'ye destek veriyor” Türkiye'nin orta vadeli istikrar programında başarılı olabilmesi için ihracat hedeflerine ulaşmasının şart olduğunu dikkati çeken Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, Türkiye'nin ekim ayı ihracat performansının OVP'yi (Orta Vadeli Program) desteklediğine dikkat çekti. “İhracatta daha başarılı bir tablo ortaya koyabilirdik” diyen Eskinazi, “Türk ihracatçısı dünya pazarlarında resesyonun yaşandığı bir dönemde ihracatta başarılı bir tablo ortaya koydu. Ege İhracatçı Birlikleri üyeleri olarak Türkiye ortalamasının da üzerine çıktık. Amerika Birleşik Devletleri, Avrupa Birliği ve ülkemizde 2025 yılında alınacak faiz indirim kararları Türk ihracatçısının finansmana erişimine olumlu katkı sağlayacak. 2025 yılının ikinci yarısında dünya genelinde ihracatçılarımız açısından daha uygun bir iklim oluşacağına inanıyoruz. OVP'de 2025 yılı için ortaya konulan 279,6 milyar dolar ihracat hedefine ulaşmak için var gücümüzle çalışacağız. Gemileri yüzdürmek zorundayız” diye konuştu.

Çekirdeksiz kuru üzüm sezonu 490 milyon dolar ihracatla kapattı Haber

Çekirdeksiz kuru üzüm sezonu 490 milyon dolar ihracatla kapattı

Çekirdeksiz kuru üzüm ihracatı 2022/23 sezonunda 439 milyon dolar olarak kayıtlara geçmişti. Çekirdeksiz kuru üzümde döviz getirisindeki yüzde 11’lik artışa karşın, miktar bazında ihracat yüzde 20’lik düşüşle 259 bin tondan 207 bin tona geriledi. Bu azalışta çekirdeksiz kuru üzüm rekoltesindeki düşüş etkili oldu. 2023/24 sezonundaki 207 bin tonluk ihracat son 8 yıllık süreçte miktar bazında en düşük çekirdeksiz kuru üzüm ihracatı olarak kayıtlara geçti. İklim değişikliği rekolteyi düşürdü Şekere alternatif olarak kabul edilen çekirdeksiz kuru üzümün ihracatındaki miktar düşüşünün altındaki nedenin iklim değişikliği olduğunu dile getiren Ege İhracatçı Birlikleri Sürdürülebilirlik ve Organik Ürünler Koordinatörü Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mehmet Ali Işık, 2023/24 sezonunda çekirdeksiz kuru üzüm rekoltesinin uzun yıllar ortalamasının 100 bin ton altında kaldığını, 2024/25 sezonunda da rekoltenin geçen sezonlardaki ortalamanın altında kalacağına dair ipuçları verdiğini kaydetti. Dünya Sağlık Örgütü’nün sağlıklı gıdalar listesinde yer alan çekirdeksiz kuru üzümün kansızlığa iyi gelen, enerji seviyesini yükselten, kalp sağlığını destekleyen, sindirime yardımcı olan ve diş çürümelerine karşı etkili olan bir besin olduğunu vurgulayan Işık, “Türkiye’de Manisa-İzmir-Denizli üçgeninde dünyanın en kaliteli çekirdeksiz kuru üzümünü yetiştiriyoruz. Üzüm üreticilerimiz 1 yıl bağlarına çiçek gibi bakıyorlar. İhracatçılarımızda dünyanın dört bir tarafına ihracatımızı artırmak için çaba gösteriyorlar. Üretici ve ihracatçılarımızın uyumuyla önümüzdeki yıllarda da dünya liderliğimizi koruyacağız. İhracatımızda miktar bazında yüzde 20’lik düşüş olmasına karşın döviz gelirimizin yüzde 11 artması Türk ihracatçısının başarısını, dinamik çalışmasını ve Türk üzümünü doğru pazarladığını gösteriyor. 2024/25 sezonunda çekirdeksiz kuru üzüm ihracatında 500 milyon doların üzerini hedefliyoruz” şeklinde konuştu. Çekirdeksiz kuru üzüm ihracatının yüzde 78’i Avrupa ülkelerine yapıldı Çekirdeksiz kuru üzüm ihracatında Avrupa ülkelerinin 384 milyon dolarlık Türk üzümü talebiyle liderliğini koruduğunun altını çizen Işık sözlerini şöyle sürdürdü; “Çekirdeksiz kuru üzüm ihracatında AB’nin payı yüzde 78’i aştı. AB ülkelerine 2022/23 sezonundaki 342 milyon dolarlık ihracatımız yüzde 12,2 artmış oldu. Çekirdeksiz kuru üzümde Avrupa ülkelerinden sonra en çok ihracatımız Uzakdoğu ve Güneydoğu Asya ülkelerine oldu. Uzakdoğu ve Güneydoğu Asya ülkelerine kuru üzüm ihracatı yüzde 27’lik artışla 49 milyon dolardan 63 milyon dolara yükseldi. Amerika kıtasına 21 milyon dolar olan çekirdeksiz kuru üzüm ihracatımız, Afrika ülkelerine 2,4 milyon dolar şeklinde kayıtlara geçti.” Türkiye 2023/24 sezonunda 89 ülkeye kuru üzüm ihracatı yaparken İngiltere 123 milyon dolarlık taleple liderliğini korudu. Hollanda 64 milyon dolarlık Türk üzümü talep ederken, Almanya, 50 milyon dolarlık çekirdeksiz kuru üzüm alarak adını zirvenin üçüncü sırasına yazdırdı. Avrupa ülkeleri dışında öne çıkan pazarlar, 26,5 milyon dolarlık taleple Avustralya, 25 milyon dolarlık alımla Japonya ve 18 milyon dolarlık çekirdeksiz kuru üzüm ithalatıyla Kanada öne çıkan ülkeler oldular.

Kadınların ürettiği salçalar 25 yıldır Hollanda’ya ihraç ediliyor Haber

Kadınların ürettiği salçalar 25 yıldır Hollanda’ya ihraç ediliyor

Çalışanların yüzde 90’ının kadınların oluşturduğu tesislerde üretilecek bin 400 ton biber salçası Hollanda’ya ihraç edilecek. İnegöl’de kadın gücünün kullanıldığı salça üretim tesislerinde sezon boyunca üretilecek domates salçaları Türkiye’nin dört bir yanına, biber salçaları ise Hollanda’ya ihraç edilecek. Kulaca Tarımsal Kalkınma Kooperatifi Başkanı Ahmet Uğur, salça sezonunun start aldığını belirterek, “Bu sene 2 -1.80 TL’ye olan domatesin kilosu bugün 3,70- 3,5 TL taahhüt ettiğimiz için rekabet etmeye gücümüz yoktur. Artı o 2 yıllık uygulanan politikadan dolayı salçacılar salçaları satamadılar. Depolarda salça var. İhracatımız arttı “Kendi işletmemize bakarsak biz iç piyasada sınırlı bir üretim yapıyoruz. Bunu da iç piyasada salçamızın marka olması nedeniyle tüketiyoruz. Ama ayrıca bizim 25 yıldır yaptığımız bir ihracatımız var Hollanda’ya. Bu devam ediyor, hatta bu senede yüzde 20 arttı. Eğer biz bunlarda başarılı oluyorsak bizim hem çiftçimiz hem işçimiz mağdur olmayacaktır. Çünkü biz kadın işçiyi çok çalıştırıyoruz. Aşağı yukarı 80-100 kişi arasında sadece bayan işçiler, kadın işçiler çalışır. Bunun yanında da 10-15 tane erkek işçimiz var ve bu 2-3 ay devam eder. Bizim işletmemizde sezonluk olduğu için böyle devam eder. Ama ekonomik olarak kooperatif olarak sıkıntı yaşamıyoruz. Tabii ki kar oranlarımız düşecektir ama bu krizi, bu sıkıntıyı hep atlatacağız diye düşünüyoruz. İhracatımız geçen sene 1000 tondu, bu sene bin 400 tona çıktı. Bir de bizim Hollanda’ya yaptığımız ürünlerin, onlar nasıl ki bizden aldıkları ürünü bize satıyorlar, aynı işlemi Türkiye’de de bir iki firma yapmak istiyor. Biz onlara da yardımcı oluyoruz. O nedenle işte biraz daha işçiler biber alır, iç piyasadaki yine ihracat yapacak bizim biber sosu dediğimiz, onlarda devreye giriyor. Siparişleri var. Onun için ihracatımız aşağı yukarı bin 400 tona çıkar. O arkadaşların ihracatından dolayı. Şimdi bu tabii ki Türkiye’de dövizin ne zaman ne olacağı bilinmez. Ama son günlerdeki bizim doğalgaza, elektriğe gelen zamların bir kısmını karşılayacağını düşünüyorum. O nedenle zarar etmeyiz ama çok kar da olmaz geçtiğimiz yıllar gibi. Çünkü biz çiftçiyi korumak durumundayız. Bugün biber 8 TL, 10 TL’ye çıkmış. Biz 15 liradan aşağı alamayız. Ama kendi çiftçimizden alacağız. Biz çünkü sözleşmeli çiftçilerle ilişkimiz var ve kontrollüdür. Bizim ürünlerimiz sürdürülebilir tarım çiftçi sertifikası doğrultusunda, kurallarına göre alım yapılır, yetiştirilir. O nedenle istikrarlı bir şekilde gidiyoruz.” İhracatımız 1 milyon dolar “İhracattaki ekonomik durumu sorarsanız o 1 milyon dolara kadar çıkıyor. Yani eğer ürünlerde bir sıkıntı olmazsa, geriye gitmezse biz çünkü kontrole de gönderiyoruz. Yani içerisinde çok kontrol etmemize rağmen çevresinde olan bitkilerden dolayı ilaçlamanın son zamanlarda yapılması bazı sıkıntılar yaşıyor. Gerçi bunları da kontrol ediyoruz. Ama genelde 1 milyon doları ülkemize getireceğimize inanıyorum.”

Gıda ambarı Türkiye, ABD pazarında ‘Turkish Tastes’ ile güçleniyor Haber

Gıda ambarı Türkiye, ABD pazarında ‘Turkish Tastes’ ile güçleniyor

Dünyanın en büyük gıda ithalatçısı olan ABD’de Türk gıda ürünlerinin daha fazla tercih edilmesini amaçlayan Ege İhracatçı Birlikleri çatısı altındaki 6 gıda ihracatçı birliğinin katılımıyla, Ticaret Bakanlığı’nca desteklenen “Sağlıklı Beslenmede Türk Ürünlerinin Önemi Turkish Tastes-TURQUALITY Projesi” başarılı bir şekilde devam ediyor. Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, EİB Gıda Birlik Başkanları, Turkish Tastes tanıtım filmi çekimleri için Türkiye’ye davet edilen ABD’li şefler Tom Macrina ve John Bryne ile birlikte basın toplantısı düzenledi. Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, “Türk gıda sektörümüz, ABD pazarındaki yerini sağlamlaştırmak ve ihracatını artırmak adına büyük bir azim ve kararlılıkla çalışmalarına devam ediyor. TURQUALITY Projemiz, 2019 yılında ABD’de güçlü, köklü kuruluşlar ve ticari bağlantılar kurmak için katalizör rolü oynayacak üst düzey profesyonellerden oluşan Turkish Tastes topluluğunu inşa etmek üzere başlatıldı. Yaklaşık 6 senedir ticarileşme yolunda büyük adımlar attık, ABD’nin en büyük gıda distrübütörleri Türk firmalarımızla işbirlikleri kurdu. ABD HoReCa sektörü, üretici, dağıtıcı, toptancı, perakendeci ve zincir marketler, restoran birlikleri, gıda yatırımcıları, gıda girişimleri, turizm-otelcilik fakülteleri, aşçılık okulları ile birlikte büyük network oluşturduk.” dedi. ABD’ye 5 milyar dolarlık ihracat hedefi koyduk Başkan Eskinazi, “Bu doğrultuda çalışmalarımızın sonuçlarını, Türk firmalarımızın gerçekleştirdiği ikili iş görüşmelerini, Turkish Tastes’nin ABD’de neler başardığını bugün burada sizlerle paylaşmaktan gurur duyuyoruz. 2019-2023 yılları arasında ABD’nin toplam gıda ithalatı yüzde 35’lik bir artışla 156 milyar dolardan 211 milyar dolara çıkarken, aynı dönemde Türkiye’nin ABD’ye gıda ihracatı yüzde 100’ün üzerinde artış göstererek 708 milyon dolardan 1 milyar 712 milyon dolara yükseldi. Türk gıda ihracatçıları olarak başarımızı daha da ileri taşıyarak ABD’ye 5 milyar dolarlık ihracat hedefi koyduk. Turkish Tastes tanıtım filmi çekimleri için ülkemize davet ettiğimiz şeflerimiz Tom Macrina ve John Bryne bugün aramızda olduğu için mutluluk duyuyoruz. Her geçen gün büyüyen Turkish Tastes markamız ve tüm çalışmalarımızda Ticaret Bakanlığımızın “Uzak Ülkeler Stratejisi” vizyonu ile uyumlu hareket ediyoruz.” diye konuştu. Firmalarımız ABD’nin en büyük ikinci gıda distribütörü olan US Foods’un tedarikçisi oldu Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Yardımcısı ve Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Hayrettin Uçak, “Büyükelçi şefimiz Tom Macrina’nın destekleriyle biri zeytinyağı biri kuru meyve sektöründen 2 firmamız ABD’nin en büyük ikinci gıda distribütörü olan US Foods’un tedarikçisi oldu. Firmalarımız US Foods’a göndereceği ürünlerini kendi markalarının yanında Turkish Tastes markasıyla da gönderecek. Böylelikle Bakanlığımızın verdiği desteğe somut bir şekilde karşılık vermeye başlamış olacağız. Projemizde kuruluşlarla iş birliğine olduğu kadar profesyonellere de önem veriyoruz. Yaptığımız çalışmalarda önce ABD’deki etkinliklerde şefleri ve satın alma yetkililerini bilgilendiriyoruz. Sonrasında anlattıklarımızın sağlamasını yapmak üzere Türkiye’ye davet ediyoruz.” dedi. Başkan Uçak, “Türkiye’de topraktan çatala konseptinde hazırladığımız programlarla, üretim alanları, işletmeler, kültürel mekanlar ve restoranlarda ürünlerimizi ve kültürümüzü tanıtıyoruz. Geçen yıl 3 şefimizi ağırlamıştık bu yıl 6 şefimizi ağırlayacağız. Şeflerimiz Türkiye programını tamamladıktan sonra bizim ABD’deki büyükelçilerimiz oluyorlar. Zaten amacımız da en başından beri ABD’de Turkish Tastes Topluluğunu oluşturmaktı. Her geçen yıl daha büyük bir aile oluyoruz. Türkiye’nin önceki yıl ABD’ye meyve ve sebze mamulleri ihracatı yüzde 26 artarak 343 milyon dolarlık bir hacme ulaşmıştır.” diye konuştu. ABD’de Summer Fancy Food Show kapsamında projemizin ticarileşmesini sağladık Ege İhracatçı Birlikleri Sürdürülebilirlik ve Organik Ürünler Koordinatörü ve Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mehmet Ali Işık, “İhracatçı birlikleri olarak gerçekleştirdiğimiz tüm faaliyetlerin birinci amacı ticari sonuçlar almaktır. Projemizin bu yıl 5. yılını uyguluyoruz ve bu yılla birlikte kalan yıllarda da en büyük önemi ticarileşmeye vereceğiz. Bu yıl 25. Milli Katılım organizasyonu gerçekleştirdiğimiz ABD Summer Fancy Food Show kapsamında projemizin ticarileşmesini sağladık. Marka elçimiz Şef Tom Macrina ve arkadaşları önce fuar alanında sonra New York Türkevi’nde gerçekleştirdiğimiz resepsiyonda ürünlerimizle hazırladığı menülerle sunumumuzu bir üst lige çıkardı. Ülke genelinden katılan 39 firmamız projemizden doğrudan faydalanma fırsatını yakalamış oldular. Diğer katılımcı ülkelerden aldığımız yorumlar bizleri ayrıca mutlu etti.” dedi. Başkan Işık, “Yine Türkevi’nde gerçekleştirdiğimiz resepsiyonun ABD, İngiltere ve Fransa gibi ülkelerin Büyükelçi seviyesinde katıldığı ilk etkinlik olması ve yirmisi büyükelçi kırkın üzerinde diplomatın katılması bizleri ayrıca gururlandırdı. Bundan sonra da hem ABD hem de diğer ülkelerde gerçekleştireceğimiz tüm çalışmaları projemizin kazanımlarıyla birleştirerek yolumuza devam edeceğiz. Sektör verilerimize gelince, Türkiye’nin önceki yıl ABD’ye kuru meyve ihracatı % 5 artarak 132 milyon dolarlık bir hacme ulaşmıştır. Gelecek için, Türkiye’nin ABD’ye olan kuru meyve ve diğer tüm sektör ürünlerimizin ihracatında gösterdiği bu olumlu trendin devam etmesi için tüm desteğimizi devam ettireceğiz.” diye konuştu. ABD’de Ur-Ge projeleri ile ticaret heyetleri yapılacak Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Muhammet Öztürk, “Tüm Türkiye adına, ABD pazarında yürüttüğümüz projemizin her geçen gün daha başarılı hale gelmesi bizleri çok mutlu ediyor. Bu başarının arkasında ortaya koyduğumuz vizyon ve 6 sektörümüzün uyum içerinde çalışmasıdır. Şu an burada olan şeflerimizin de katkılarıyla, ABD’de B2B odaklı yapacağımız tadım etkinliklerini yine 6 birliğimiz tarafından yürütülen Ur-Ge projeleri üyesi firmalarımızın katılacağı ticaret heyetleriyle hibrit olarak organize etmeyi planlıyoruz. Bu itibarla 2025 yılı, Ur-Ge projeleri Yurtdışı Pazarlama Faaliyetleri alanında en başarılı proje ödülüne talip olduğumuzu şimdiden ilen ediyorum. Böylelikle bir yandan nihai hedef olan katma değerli ihracat artışı için önemli bir adım atmanın yanında, Bakanlığımızın Turquality, Ur-Ge ve Uzak Pazarlar Stratejisi konseptlerini bir araya getirmiş olacağız. Son olarak projemiz sayesinde sektörümüzün ABD’ye olan ihracatının 700 Milyon rsquo;a ulaştığını ifade etmek istiyorum.” diye konuştu. "Ne yaparsanız, nasıl yaparsanız yapın ’Türk ürünlerini kullanın’ diyoruz" Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Başkanı Bedri Girit, “Projeye başladığımız 2019 yılında hedefimiz sadece ABD’ye ihracatımızı artırmak değil bunun yanında Turkish Tastes markası ile katma değerli ihracatı da artırmaktı. Bu ancak uzun vadede ulaşılabilecek bir hedef olduğu için köklü kuruluşlarla işbirliğine büyük önem verdik. Ne yaparsanız, nasıl yaparsanız yapın TÜRK ÜRÜNLERİNİ KULLANIN diyoruz. Bu doğrultuda hepinizin bildiği gibi Las Vegas Üniversitesi müfredatında yer alarak başladık. Sonrasında Nevada Restoran Birliği ile lise programlarına da girdik. Ticari ilişkilerin geliştirilmesi amacıyla ise Chain des Rotisseurs ve American Aşçılar Federasyonu ile partnerlikler başlattık. Bu işbirlikleri sayesinde daha projenin 5. yılında ulusalda güçlü bir görünürlük yakaladık. Bu bağlamda Amerika Aşçılar Federasyonuna ayrı bir parantez açmak istiyorum. Federasyon ABD’de executive şef unvanı verme yetkisi olan ve yaklaşık 20.000 üst düzey şefin üyesi olduğu güçlü bir platform.” dedi. ABD’li şefler 6 sektörümüzün ürünleriyle hazırladıkları tariflerle şov yaptılar Başkan Girit, “14 - 17 Temmuz tarihlerinde ben de ilk defa katıldığım ulusal konvensiyonda gördüğümüz ilgiye inanamadım. Şef Macrina ve arkadaşlarının yaklaşık 1000 üst düzey şefin katıldığı bir oturumda gerçekleştirdiği demoyla 6 sektörümüzün ürünleriyle hazırladıkları tariflerle şov yaptılar. Ülke genelinden yaklaşık 1300 şefin katıldığı etkinlik 4 gün sürdü ve 4 gün her yerde biz vardık. Bu şeflerin bizim nihai hedefimize ulaşmamız için önemli katalizör olacağına inanıyorum. Türkiye’nin ABD’ye olan su ürünleri ve hayvansal mamulleri ihracatını artırmaya yönelik gerçekleştirdiğimiz Turkish Tastes projesi ve fuar organizasyonları sayesinde Türkiye’nin ABD’ye olan su ürünleri ve hayvansal mamulleri ihracatı 2023 yılında artarak 123 milyon dolarlık bir hacme ulaşmıştır. Günümüz itibari ile de geçen yılın 2/3’ünün üzerine şimdiden ulaşmış durumdayız.” diye konuştu. Herkesin kazanacağı bir kazan kazan modeli ile Turkish Tastes markası her geçen gün büyüyecek Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Başkanı Emre Uygun, “Bugün aramızda olan marka elçimiz şeflerimizin büyük katkıları ile 360 derece bağlı bir döngü kurguladık. Bu döngü, ihracatçılarımızdan başlıyor ve ABD’deki son tüketicilerle tamamlanıyor. Marka elçilerimiz aracılığı ile Turkish Tastes markası taşıyan ürünlerimiz distribütörlere, distribütörlerden de başlattığımız program kapsamında yer alan ve bu distribütörlerden ürün alan restoranlara, oradan da Turkish Tastes markası ile hazırlanan menülerle son tüketicilere ulaşacak. Program kapsamında yer alan restoranları influencerlarla destekleyerek herkesin kazanacağı bir kazan kazan modeli ile Turkish Tastes markası her geçen gün büyüyecek. Bu nedenle asıl yükü üstlenen şeflerimize tekrar teşekkür ediyorum. Projenin etkilerini en belirgin hisseden sektörlerden biriyiz. En önemli hedef pazarlarımız olan ABD’ye zeytin ve zeytinyağı ihracatı 2023 yılında yüzde 80 artarak 185 milyon dolarlık bir hacme ulaşmıştır. Bu çalışmalarla gelecek yıllarda çok daha güzel haberler paylaşacağımıza inanıyoruz.” Turkish Tastes-TURQUALITY Projesi’nin ortağı olmaktan gurur duyduk Sağlıklı Beslenmede Türk Ürünlerinin Önemi Turkish Tastes-TURQUALITY Projesine odundışı orman ürünleriyle ortağı oldukları için gurur duyduklarını belirten Ege Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı Ali Fuat Gürle de destek olan herkese teşekkürlerini sundu. Sadece gıda sektörleri için değil diğer sektörler için de örnek göstererek pilot proje olarak değerlendiriyor Turkish Tastes Ambassador ve Ege Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Kazım Gürel, “2019 yılında pandemiye rağmen başladığımız ve aralıksız devam ettirdiğimiz çalışmalarımızda çok önemli bir aşamaya geldik. Bakanlığımız projemizi yürüttüğümüz Turquality Destek Programı kapsamında sadece gıda sektörleri için değil diğer sektörler için de örnek göstererek pilot proje olarak değerlendiriyor. Bizlerde tüm sorumluluğumuzun yanında bu tatlı yükü de büyük bir şevkle üstleniyoruz. Biz 2018 yılında 1 yıl süren derinlemesine bir analizin ardından bilimsel verilerle oluşturduğumuz 12 yıllık bir yol haritasını 2019’da uygulamaya koyduk. Yol haritamızı 4 yıllık 3 döneme ayırdık.” dedi. Gürel, “Birinci 4 yıl farkındalık oluşturma, ikinci 4 yıl ticarileşme ve son 4 yıl ise markalaşma. Her şeyin planlandığı gibi ilerlediğini başkanlarımızın konuşmalarında göreceğinize inanıyorum. Projemizin temel hedefi ABD’de etkin bir ticari mekanizmaya dönüşecek olan Turkish Tastes topluluğu oluşturmaktır. Bu toplulukta, ünlü şefler, satın alma yetkilileri, kurum/kuruluşlar, sivil toplum örgütleri ve eğitim kurumlarına yer vererek oldukça geniş bir yelpazeye ulaşmayı hedefledik. Her yıl bu hedef doğrultusunda yaklaşık 15 faaliyet gerçekleştiriyoruz. Projenin 5. Yılı itibari ile ABD’de ulusal düzeyde güçlü bir farkındalık oluşturmanın yanında bu yıldan itibaren planlandığı gibi ticarileşmeye de başladık. Bakanlığımızın ve tüm başkanlarımızın destekleri ile tüm hedeflerimize ulaşıncaya kadar yolumuza devam edeceğiz.” diye konuştu. Ticaret Bakanlığı Markalaşma ve Tasarım Destekleri Daire Başkanı Ebru Gülsoy Rojas Atencio, “Türk ürünlerinin yurtdışındaki algısını araştıran, pazarlara nasıl girebileceğimizin önünü açan ihracatçı birliklerimizin ürün ve sektörlerimizi tanıtmak üzere yürüttüğü projelerden “Sağlıklı Beslenmede Türk Ürünlerinin Önemi Turkish Tastes-TURQUALITY Projesi” çok iyi bir noktaya gelmiş durumda, bu kapsamda EİB’i tebrik ediyoruz.” dedi. Ticaret Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğü Tarım Ürünleri Daire Başkanı Halis Kaya, “Ülkemizin gıda sektörünü küresel gıda alıcılarıyla buluşturan “Sağlıklı Beslenmede Türk Ürünlerinin Önemi Turkish Tastes-TURQUALITY Projesi”nde emeği geçen herkesi tebrik ediyoruz. Sizlerin büyük çabaları ve doğru politikaları sayesinde Cumhuriyetimizin yüzyılına yakışır 31 milyar dolar seviyesinde tarımda rekor bir ihracat gerçekleştirdik.” diye konuştu. Türkiye’de yemek nereye giderseniz gidin her zaman çok güzel Turkish Tastes ABD Ulusal Büyükelçi Şefi Tom Macrina, “Türkiye’de nereye giderseniz gidin yemek her zaman çok güzel. Türk şefler çok başarılı, gittiğimiz her mutfak çok temizdi. Türk şefler hijyene çok önem veriyorlar. ABD’de birçok restoran Türk ürünlerini kullanıyor ve Türk ürünlerinde menüleri var. Ege İhracatçı Birlikleri’nin liderliği çok kuvvetli. ABD’in birçok bölgesinde etkileyici tanıtımlar yapıyoruz. Türk yemekleri çok iyi. Türk ürünlerinin daha fazla tanıtılması için çalışıyoruz. Bu işe verdiğiniz önemi, özveriyi görüyoruz. Türk mutfağında sürdürülebilirliği görüyoruz sizleri tebrik ediyoruz.” dedi. Türkiye’deki en güçlü bölge Ege Bölgesi Turkish Tastes ABD Ulusal Büyükelçi Şefi John Bryne, “Türkiye’deki en güçlü bölge Ege Bölgesi. Türk ürünlerinin ticarileşmesi çok iyi bir noktaya ulaştı. Türkiye’yi ilk kez ziyaret ettim. 5 gündür Türkiye’de hayatımı değiştirecek bir deneyim yaşadım. Sağlıklı Beslenmede Türk Ürünlerinin Önemi Turkish Tastes-TURQUALITY Projesi ile EİB’nin gösterdiği özverinin yatırımlarının görme fırsatı buldum. Türk şefleri ziyaret ettik, Türk işletmeleri gezdik, Türk firmalarla tanıştık, onur vericiydi. Turkish Tastes TURQUALITY Projesinin bu başarı öyküsünü ABD’de paylaşacağım.” diye konuştu.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.