Balparmak’ın C4 Metodu Çam Balı İhracatında Yeni Dönem Başlattı
Çam Balına Özel Analiz Yöntemi
Balparmak, Ar-Ge çalışmaları sonucu geliştirdiği C4 metodu sayesinde Türkiye’nin çam balı ihracatında yaşanan sorunların önüne geçti. Balparmak Yönetim Kurulu Başkanı Özen Altıparmak, “Çam balı, Türkiye’ye özgü değerli bir ürün. Avrupa’nın yanlış analiz metodunu kullanması nedeniyle ballarımız gümrüklerden dönüyordu. Ar-Ge ekibimizin dört yıllık çalışmasıyla çam balına özel bir analiz metodu geliştirdik ve Avrupa’da kabul ettirdik,” dedi.
İhracatta Hedef Büyük
C4 metodunun kullanıma sunulmasıyla çam balı ihracatında %30’luk bir artış öngören Balparmak, 2025 yılı için 5 milyar TL ciro hedefliyor. Altıparmak, “İhracatımızı fason üretimden çıkararak, markalarımızı büyütecek şekilde planlıyoruz,” diye ekledi.
İnovasyon ve Eğitimle Geleceği Şekillendiriyor
1986’dan bu yana sektörde Ar-Ge’ye öncülük eden Balparmak, ürünlerini 833 parametrede analiz eden laboratuvarlarıyla kaliteyi garanti ediyor. Ayrıca Balparmak Arıcılık Akademisi, arıcılara eğitim vererek verimliliği artırmayı amaçlıyor. Altıparmak, “Son 5 yılda arıcı sayısı her yıl %10 azalıyor. Devlet desteği şart,” dedi.
Taklit ve Tağşişe Karşı Mücadele
Balparmak, sahte bal üretiminin sektördeki en büyük sorun olduğunu vurguladı. Altıparmak, “Doğal balın maliyeti bile piyasadaki sahte balların fiyatından yüksek. Sahteciliği engellemek için denetimler artırılmalı,” ifadelerini kullandı.
Şeffaflık ve İleri Teknolojiyle Liderlik
25 dakikada sahte balı tespit eden bir sistem geliştiren Balparmak, analiz süreçleriyle sektörde şeffaflığa önem veriyor. Gıda alanındaki yenilikçi Ar-Ge merkezleriyle Avrupa’nın lider kuruluşlarından biri olarak gösteriliyor.