TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Hidamet Asa

AGRONEWS - Hidamet Asa haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Hidamet Asa haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Marmarabirlik’te ürün alım kampanyası sona erdi Haber

Marmarabirlik’te ürün alım kampanyası sona erdi

Üretici ortaklardan 2 milyar 823 milyon tutarından ürün alımı gerçekleştirdiklerini belirten Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, “Ürün alım tutarı olarak tarihe geçecek bir kampanya oldu” dedi. Marmarabirlik’te 24 Ekim 2023 tarihinde başlayan ürün alım kampanyası 12 Ocak 2024 tarihinde sona erdi. Genel bir değerlendirmede bulunan Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, “2023-2024 iş yılı ürün alım kampanyası ürün alım tutarı olarak tarihe geçecektir. Ortakların mağdur olmaması için büyük fedakarlık yapan Marmarabirlik; üreticisini piyasada diğer alıcıların eline bırakmamış, açıkladığı ürün alım fiyatları ile de zeytin üreticisi için ne kadar önemli bir kurum olduğunu bir kez daha göstermiştir” dedi. Bu kampanyada planlananın üzerinde bir alım bütçesinin gerçekleştiğini ifade eden Başkan Asa şunları söyleri: “24 Ekim tarihinde başlayan 2023-2024 iş yılı ürün alım kampanyasında yağlık dâhil olmak üzere 2 milyar 500 milyon TL tutarında ürün alımı planlanmıştı. Bütün kooperatif bölgelerimizde iri dane ürünün fazla olması nedeniyle alım planın üzerinde bir rakam gerçekleşmiştir. Alınan ürünün % 45-50’si iri dane olduğu için ortalama alım fiyatımız da 91,50 TL, alım bütçesi de 2 milyar 823 milyon TL olarak gerçekleşmiştir. Piyasada bulunan diğer aktörler Marmarabirlik’ten daha ucuza ürün almışlardır. Bu sebeple ürün satışlarını düşünüyor ve gerekli çalışmaları ekip arkadaşlarımızla birlikte yapıyoruz. Geçen yıl aldığımız ürünün önemli bir kısmını piyasa göre elverişli şartlarda sattık. Ancak elde edilen ciro ile aynı miktarda ürünü yerine koyamadık.” “Ortaklarımız şunu iyi bilmelidir” diyen Hidamet Asa, “Sadece ürün alımları ile işimiz bitmiyor. Ortalama ürü alım fiyatı 91,50 TL’nin üzerine; ürün alımındaki maliyetler, ürünün firesi, olgunlaştıktan sonraki yapılan maliyetler, üretim, işçilik, ambalaj, nakliye, pazarlama ve finansı giderlerini eklediğimizde, etiket fiyatları da ister istemez yukarıya çıkacaktır. Olayı tüketici tarafını da düşünmemiz gerekir” dedi. Ürün ödeme takvimi ile ilgili de açıklamada bulunan Asa, “Alınan ürün bedellerinin yüzde 50’sine karşılık gelen 1 milyar 450 milyon TL 15 günlük periyotlarda peşin olarak ödenmiştir. Ürün bedellerinin geri kalan kısmın yarısı 26 Ocak 2024 tarihinde ödenecektir. Yapılacak 650 milyon TL tutarındaki bu ödemi ile üreticilerimize ürün bedellerinin yüzde 75’i yani 2 milyar 100 milyon TL ödenmiş olacaktır. Kalan % 25’lik ödeme ise Nisan ayı sonunda ortaklarımıza ödenecektir. Marmarabirlik’in maddi imkanlarının elvermesi durumunda ödemeler öne çekilecektir” ifadelerini kullandı. Marmarabirlik’in her zaman üreticisine destek verdiğini belirten Başkan Asa, “Piyasa şartlarının altında zirai ilaç, organik gübre ve ortaklarımızın diğer ihtiyaçlarının temini için çalışmalarımız sürmekteyiz. Ortaklarımıza uygun fiyatla dağıtılacak olan zirai ilaç, organik gübre, sigorta ve diğer destekler, üretimde devamlılığı sağlamak için büyük önem arz etmektedir. Ortaklarımızın girdi maliyetlerini düşürmek için önümüzdeki günlerde ürüne vadeli aynikredi desteği de verilecektir” diye konuştu.

Zeytinyağı fiyatları artacak mı? Yanıt geldi Haber

Zeytinyağı fiyatları artacak mı? Yanıt geldi

Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, “Ülkemizde yeterli miktarda zeytinyağı vardır, fiyatlarla ilgili kopan fırtına spekülatif ve gerçeği yansıtmamaktadır” dedi. İklim değişikliği, mevsim normallerinin üzerinde seyreden sıcaklık ve kuraklık diğer tarım ürünlerinde olduğu gibi zeytini de olumsuz etkiliyor. Dünya zeytinyağı üretiminin yaklaşık 3’te 2’sini gerçekleştiren Avrupa Birliği (AB) ülkeleri son dönemdeki iklim şartlarından kaynaklı büyük zarar görmektedir. Aşırı sıcaklar ve kuraklık nedeniyle rekolte kaybı yaşanmış ve zeytinyağı fiyatları, İspanya, İtalya, Yunanistan ve Tunus gibi zeytin üreticisi ülkelerde son 3 yılda artış göstermiştir. Son günlerde ülkemizde zeytinyağı fiyatları ile ilgili çıkan haberler sektör temsilcilerinin de yakın takibinde. Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa Avrupa’nın aksine Türkiye’de yeterli miktarda zeytinyağı olduğunu söyledi. Asa, “ Yapılan resmî açıklamalara göre ülkemizde 170 bin ton bir önceki yıldan stok devri ve 2023/24 yılı hasat döneminde de 180 bin ton üretim beklenmektedir. Zeytinyağı fiyatları ile spekülatif haberler yaparak bazı kesimler yine “zeytinyağlı yiyemem aman” şarkısını söyletmeye çalışıyor. Marmarabirlik’in ambalajlı olarak 1 kg sızma zeytinyağı toptan satış fiyatı 270 TL seviyelerindedir. Raf fiyatlarında çok çelişkili rakamlar görmekteyiz. Burada tüketicilerimiz yapacağı tercihlerde dikkatli olmalıdır” dedi. Arz talep dışında zeytinyağı fiyatlarının asit oranına göre belirlendiğini belirten Hidamet Asa, “Bu yılın getirdiği bir durum sebebi ile dizem yağ olarak bilinen 0,3 asit zeytinyağı yoktur. Tariş tarafından sızma zeytinyağının sınırı olan 0,8 asit yağ fiyatı 265 TL, Naturel birinci olarak bilinen 1 asit zeytinyağı fiyatı 230 TL olarak açıklanmıştır. Ürün fiyatları mukayese edilirken baz alınması gereken fiyat da budur. Kamuoyunda zeytinyağı fiyatının 1 litresinin 500 - 600 TL olacağı yönünde çıkan haberler kesinlikle gerçeği yansıtmamakla birlikte, tamamen tahmine dayalıdır” dedi. Bazı çevrelerce zeytin alım fiyatlarının yüksek açıklandığı yönünde Marmarabirlik’i hedef alan açıklamalara da tepki gösteren ve “Marmarabirlik bir üretici kuruluşudur” diyen Başkan Asa sözlerini şöyle sürdürdü: “Üretimde devamlılığın sağlanması ve üreticinin ayakta durabilmesi için 1 kg zeytinin üretim maliyeti, enflasyon ve üreticimizin kazancı hesap edilerek fiyatlar belirlenmiştir. Dünya piyasalarında her ürünün bir borsa fiyatı vardır. Dünya piyasasında zeytinyağın ortalama fiyatı yaklaşık 8,50 Euro’dur yani 265 TL’dir. Gemlik tipi zeytinin ülkemiz dışında dünyanın başka bir yerinde yetişmediğinin de bilinmesi gerekir. Buradaki esas amaç, dökme zeytinyağı ihracat yasağının kaldırılmasının yolunu açmaktır. Ne ülke menfaati ne de üretici menfaatini düşünülmemektedir. Bu çevrelerin tek amaçları, üreticiden ucuza alıp kısa sürede para kazanmaktır. Marmarabirlik Yönetim Kurulu olarak biz üreticimizin yanındayız.”

Hidamet Asa: “Ambalajlı zeytinyağı ihracatına teşvik verilmeli” Haber

Hidamet Asa: “Ambalajlı zeytinyağı ihracatına teşvik verilmeli”

Ticaret Bakanlığının dökme ve varilli zeytinyağı ihracatıyla ilgili 1 Ağustos’tan itibaren 01 Kasım 2023’e kadar ilave tedbirler getirmesini değerlendiren Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, bunun yeni pazarlara girmek adına Türkiye için büyük bir fırsat olduğunu söyledi. Ticaret Bakanlığı’nın 1 Ağustos’tan 01 Kasım 2023’e kadar dökme ve varilli zeytinyağı ihracatına ilave tedbirler getirmesi sektör temsilcileri tarafından olumlu karşılandı. Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa yaptığı değerlendirmede, “Ticaret Bakanlığımızın yayınladığı verilere göre, dökme ve varilli zeytinyağı ihracatının toplam ihracattaki miktar bazında payı yüzde 42’den yüzde 83’e yükselmiştir. Özellikle İtalya ve İspanya’nın, ülkemizden ithal ettikleri dökme ve varilli zeytinyağını işleyerek yeniden üçüncü ülkelere kendi markaları ile pazarlamaktadırlar. UZK verilerine göre, Avrupa’da yaşanan kuraklık nedeniyle İspanya ve İtalya başta olmak üzere dünyada zeytinyağı üretimi 2022/2023 sezonunda yüzde 20 oranında azalırken, Türkiye’de üretim yüzde 62 artış göstermiştir” dedi. Hidamet Asa alınan kararla ilgili olarak şunları söyledi: “Türkiye’deki zeytinyağı markalarının dünya pazarında yer almasının önünü açacak ve ambalajlı zeytinyağı ihracatında büyük bir artış yaşanacaktır. Ülkemiz dünyada sayılı zeytin üreticileri arasında olmasına rağmen zeytinyağı tüketiminde alt sıralarda yer almaktadır. Bugüne kadar zeytinyağı tüketiminin artmasına yönelik yoğun uğraş verildi. Alınan karar ile zeytinyağı perakende satış fiyatlarının suni olarak artmasının ve aracının büyük kazanç elde etmesinin önüne geçilmiş, aynı zamanda tüketimin azalması önlenmiştir”. “Dökme ve varilli zeytinyağı ihracatındaki hızlı yükseliş kısa vadede üreticimiz açısından kazanç olarak görülse bile uzun vadede kayıp olduğu anlaşılacaktır” diyen Asa, “Ambalajlı ve markalı zeytinyağı ihracatını artırmak için devletimiz sektör temsilcilerinin görüş ve önerilerini almalı, özellikle bu dönemde ambalajlı zeytinyağı ihracatına teşvik verilmelidir. İklim değişikliği sonucu ortaya çıkan sıcaklık artışları ve karbondioksit miktarı tarım sektörünü ve üretimi doğrudan etkilemektedir. Gıdanın bulunabilirliği ve gıdaya erişebilirlik çok daha iyi analiz edilmelidir. Bugün çok gibi görünen zeytinyağı üretiminin yarın yok denecek kadar az olabileceğini göz ardı etmemeliyiz. Şu anda üreticinin elinde zeytinyağı çok az miktardadır, toptancı ve aracı talebi fırsata çevirme adına zeytinyağının büyük bir kısmını satın almıştır” ifadelerini kullandı. Dökme ve varilli zeytinyağı ihracatının, ambalajlı zeytinyağına yönlendirilerek katma değerli ürün ihracatına katkı sağlanmasından hareketle, her türlü dökme ve varilli zeytinyağı ihracatında kilogram başına 20 cent kesinti yapılması hususunu düzenleyen Destekleme ve Fiyat İstikrar Fonu kesintisinin doğru bir adım olduğunun altını çizen Asa, “Uygulanan fon kesintisinin ambalajlı olarak yapılan zeytinyağı ihracatına destek olarak kullanılması pazarın büyümesine katkı sağlayacaktır. Her zaman üreticini koruyup kollayan, kalite ve güvenden taviz vermeyen, uzun vadeli plan ve programlar yapan, tüketici talepleri çerçevesinde ürün yelpazesini geliştiren ve yatırımlar yapan Marmarabirlik, zeytin ve zeytinyağı sektörünün öncüsü olmaya ve yol göstermeye devam edecektir. Ana ilkemiz, zeytin üreticisinin ve ülkemizin daha çok kazanmasıdır” diye konuştu.

Bursa’da zeytin ve zeytinyağ sektöründe lisanslı depoculuk konuşuldu Haber

Bursa’da zeytin ve zeytinyağ sektöründe lisanslı depoculuk konuşuldu

Sofralık zeytin üretiminde Türkiye’de ilk sıralarda yer alan Bursa’da, Bursa Ticaret Borsası tarafından TÜRİB, Marmarabirlik ve Ulusal Zeytin ve Zeytinyağı Konseyi iş birliğinde “TÜRİB ELÜS Piyasasında Zeytin İşlemlerinde Derin ve Likit Bir Organize Piyasa İçin Yapılması Gerekenler” çalıştayı düzenlendi. Türkiye Ürün İhtisas Borsası (TÜRİB) sisteminin geniş kitlelere duyurulması veyaygınlaştırılmasının yanı sıra kentin en önemli tarım ürünlerinin başında gelen zeytin ve zeytinyağının katma değerini artırmak amacıyla çalışmalar yürüten Bursa Ticaret Borsası (Bursa TB), TÜRİB, Marmarabirlik ve Ulusal Zeytin ve Zeytinyağı Konseyi (UZZK) iş birliğinde çalıştay düzenledi. “TÜRİB ELÜS Piyasasında Zeytin İşlemlerinde Derin ve Likit Bir Organize Piyasa İçin Yapılması Gerekenler” konulu çalıştaya, Bursa TB Yönetim Kurulu Üyesi Emrah Silmez, Bursa TB Meclis Üyesi Namık Turan, Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, TÜRİB Genel Müdür Yardımcısı Necla Küçükçolak, Marmarabirlik LİDAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ertaş, Nanolab Laboratuvarlar Grubu Şube Müdürü Melike Akanaras ile ziraat odası başkanları, çiftçiler, yatırımcılar, lisanslı depo temsilcileri katılırken, Ulusal Zeytin ve Zeytinyağı Konseyi Başkanı Dr. Mustafa Tan ve TÜRİB Genel Müdürü Ali Kırali çalıştaya çevrimiçi bağlandı. “Depolama sorunu, markalı ve ambalajlı ürün ihracatını zora sokuyor” Açılışta konuşan Bursa Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Üyesi Emrah Silmez, Bursa’daki tarım arazilerinin yüzde 12’sinin zeytin alanı olduğunu söyledi. Türkiye’nin sofralık zeytin üretiminin yüzde 26’sını Bursa’nın karşıladığını belirten Silmez, “Üreticimizin, tüccarımızın, yatırımcımızın lisanslı depoculuk sistemi hakkında hala bilgi eksiği olduğunugözlemliyoruz.Zeytini de zeytinyağını da sadece üretmek sürdürülebilir yüksek gelir elde etmek için yeterli değildir. Uygun depolama alanının yetersiz olması nedeni ile ürünün periyoduna bağlı olarak bol olduğu yıllarda uygun standartlarda depolanamaması, sürdürülebilir, markalı ve ambalajlı yüksek katma değerli ürün ihracatını zora sokmaktadır. Sektörün içinden gelen, zeytinde yaşanan sorun ve sıkıntıları birebir yaşayan biri olarak,doğru üretim yapmak kadar, ürünün doğru fiyatla, doğru pazara sunulması da çok önemlidir.İşte tam da bu noktada lisanslı depoculuk sistemi daha da önemli hale gelmektedir” dedi. “Zeytin sektöründe katma değerli üretim ve ihracat için çalışmalar yürütüyoruz” Bursa Ticaret Borsası olarak Türk sofralarının vazgeçilmezi zeytinin katma değerini artırmak ve uluslararası pazarda rekabet gücü kazandırmak adına çalışmalar yürüttüklerinin altını çizen Emrah Silmez, “Covid-19 salgını öncesinde bölgemizde zeytin ve zeytinyağı üzerine lisanslı depo ihtiyacı olup olmadığı konusunda fizibilite çalışması hazırladık. Ancak son dönemde yatırım maliyetlerinde yaşanan artış ve fiyatlardaki dalgalanmalar, maalesef ki bize şu ana kadar bu yatırımı gerçekleştirme imkânı vermedi. Umarım en kısa zamanda, ekonomik istikrar ilegerçekleştirmeyi arzu ettiğimiz lisanslı depo yatırımını, şehrimize ve bölgemize paydaşlarımızla birlikte kazandırabiliriz. Ayrıca geçtiğimiz aylarda Ur-Ge projesi başlattık. Özellikle zeytin-zeytinyağı alanında faaliyet gösteren üyelerimizin yoğun katılım gösterdiği bu projeyle,üyelerimizin katma değerli üretim yapmasını, kurumsal yönetim anlayışlarını geliştirmesini ve de en önemlisi ihracat yapmasını borsa olarak destekleyeceğiz” diye konuştu. “Lisanslı depoların artırılması Türk tarımı için önem arz ediyor” Marmarabirlik Genel Müdürü İsmail Acar ise, dünya genelinde ve Türkiye’de lisanslı depolama hizmetlerinin tarım ürünleri için giderek daha fazla tercih edilmeye başlandığını ifade etti. Acar, “Serbest piyasa ekonomisinin gereği olan ürün borsaları ile birlikte çalışmakta olan lisanslı depoculuk sistemi, ürünlerin depolanması, saklanması ve nakliyesinde yaşanan sorunların azaltılması, ürünlerin kalitesinin korunması ve tedarik zinciri yönteminin daha verimli ve güvenli hale getirilmesi açısından önemlidir. Bu açıdan lisanslı depoların artırılması Türk tarımı için çok önem arz etmektedir” dedi. “Türkiye sofralık zeytinde dünya birincisi” Çalıştaya çevrimiçi bağlanan Ulusal Zeytin ve Zeytinyağı Konseyi (UZZK) Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Mustafa Tan, son yıllarda ortaya konulan hedefler çerçevesinde Türkiye’nin 735 bin ton üretimle sofralık zeytinde dünya birincisi, zeytinyağında ise 421 bin ton üretimle İspanya’nın ardından dünya ikinciliğine yükseldiğini açıkladı. Elde edilen bu başarının çok değerli olduğuna dikkat çeken Tan, “Ancak asıl önemli olan bu başarının kalıcı olmasını sağlamaktır. Bunun nedenle zeytinin var-yok yıllarından etkilenmemek için lisanslı depoculuğu her bölgede her yörede hayata geçirmek zorundayız” dedi. Sektörün en önemli sorunlarının başında taklit ve tağşişin geldiğini de dile getiren Tan, bu konuda Tarım ve Orman Bakanlığı ile çalışmalar yürüttüklerini kaydetti. “TÜRİB’teki zeytin işlemleri potansiyelini yansıtmıyor” Türkiye Ürün İhtisas Borsası Genel Müdürü Ali Kırali, üretilen ürünlerinin depolanmasının öneminin pandemi ve savaş dönemlerinde fark edildiğini söyledi. TÜRİB’de işleme açık 17 üründen arpa, buğday ve mısırın işlem hacminde yüzde 94 paya sahipken, zeytinin de dahil olduğu 14 ürünün sadece yüzde 6’lık paya sahip olduğunu belirten Kırali, “Zeytin üretimiyle TÜRİB’deki işlem hacmi karşılaştırıldığında, arada uçurum bulunurken, mevcut potansiyelini de keesinlikle yansıtmamaktadır” dedi. Kırali, ürün ihtisas borsacılığının yaygınlaşması ile Türkiye’nin üretimde söz sahibi ve sanayide stratejik öneme sahip ürünlerin derin ve likit bir organize piyasaya kavuşmasını önemsediklerini vurguladı. “Zeytin fiyatlarını TÜRİB üzerinden belirleyebiliriz” TÜRİB Genel Müdür Yardımcısı Necla Küçükçolakda TÜRİB Elektronik Ürün Senetleri (ELÜS) piyasası hakkında bilgiler verdi. TÜRİB ELÜS piyasasında 17 üründe alım-satım işlemi gerçekleştirildiğini kaydeden Küçükçolak, “TÜRİB’te kayıtlı yatırımcı sayımız 165 bini geçerken, toplam işlem hacmi ise 117 milyar liraya ulaşmış durumda. Bursa’da ise acentelerimize kayıtlı 526 yatırımcımız bulunmakta. Ancak maalesef ki zeytinde işlem yapan yatırımcı sayımız oldukça az. Eğer zeytinde dünya birincisi isek fiyatını bizim belirlememiz gerekiyor. Bunu da lisanslı depo sayılarını artırıp zeytin işlemlerinin TÜRİB üzerinden yapılmasını sağlayarak gerçekleştirebiliriz” ifadelerini kullandı. Açılış konuşmalarının ardından çalıştay soru-cevap bölümüyle sona erdi.

Zeytin üreticisine çifte bayram Haber

Zeytin üreticisine çifte bayram

Marmarabirlik, 2022/2023 ürün alım kampanyasında alınan ürün bedellerinin tamamının 14 Nisan’da ödeneceğini ve ortaklara toplam 351 milyon TL ödeme yapılacağını açıkladı. 2022/2023 ürün alım kampanyasında 1 milyar 362 milyon TL tutarında 55 bin 500 ton ürün alımı yapan Marmarabirlik, bugüne kadar ortaklarına 1 milyar 11 milyon TL tutarında ödeme yaptı. Ürün bedellerinin yüzde 50’sini kampanya içinde peşin olarak ödeyen Marmarabirlik, üreticiye destek olmak amacıyla kalan ürün bedeli alacaklarının yüzde 50’sini 3 Mart 2023 tarihinde ödedi. Marmarabirlik, kalan ürün bedellerinin tamamını 14 Nisan Cuma günü ödeyeceğini açıkladı. Saat 00.00’dan itibaren ödemelerin ortakların Ziraat Bankası hesaplarına aktarılacağı bildirildi. Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, “Yapılacak 351 milyon TL ödemeyle birlikte ortaklara borcumuz kalmayacaktır. Yapılan ödemeyi bir başarı değil, sınav olarak görüyoruz. Sebebi de bu kampanya döneminde 1 milyar 362 milyon TL ürün bedeli, 110 milyon TL kimyasal gübre dağıtımı, 60 milyon TL zirai ilaç olmak üzere toplamda 1 milyar 532 milyon TL nakit çıkışı olmuştur. Şartların zorlanmaması gerekir. Eğer Marmarabirlik’in düzenli bir şekilde üreticiye destek vermesini istiyorsak, kurumun mali yapısı güçlü olmalıdır. Mali yapısı ne kadar güçlü olursa üreticisine o kadar çok destek olur” dedi. 2022/23 iş yılı ürün alım kampanyasını genel olarak değerlendiren Asa şunları söyledi: “Marmarabirlik Yönetim Kurulu, son 20 yılın en yüksek rekoltesinin olduğu böyle bir yılda üreticimize sıkıntı yaşatmadan 55 bin 500 ton ürün almış ve işin üstesinden gelmiştir. Genel olarak firmaların finansa erişimde sıkıntı yaşadığı ve likidite sorununun olduğu bu dönemde Marmarabirlik üreticisini mağdur etmemiş, bugüne kadar olduğu gibi bu ürün alım kampanyasında da ortaklarının yanında olmuştur. Ürün bedelleri yapılan bu ödemeyle birlikte tamamlanmış olacaktır. Şimdi sırada işin satış kısmı var. Hem yurt içi hem de yurt dışı satışlarla birlikte Cumhuriyetimizin kuruluşunun 100. yılı olan 2023 yılında hedefimiz 2 milyar 500 milyon lira ciro elde etmektir.”

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.