TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Hububat Ihracatı

AGRONEWS - Hububat Ihracatı haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Hububat Ihracatı haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Güneydoğu’nun 8 aylık hububat ihracatı 2,2 milyar dolar Haber

Güneydoğu’nun 8 aylık hububat ihracatı 2,2 milyar dolar

Güneydoğu Anadolu’nun en fazla ihracat gerçekleştiren sektörü hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve mamulleri alanında bölgenin 8 aylık ihracatı 2,2 milyar dolar oldu. Ortalama ihracat birim fiyatlarını yüzde 10,9 oranında artırmayı başaran bölgedeki hububatçılar, miktar olarak geçen yıla göre yüzde 12,4 daha az ürün satış yapmalarına rağmen değer bazında geçen yıl verilerine 67 milyon dolar yaklaştı. Orta Doğu’nun toplam ihracat içindeki payının yüzde 50’yi geçmesinde, Irak pazarında sağlanan yüzde 8’lik artış etkili oldu. Güneydoğu Anadolu bu verilerle hububat alanında Türkiye’nin en fazla ihracat yapan bölgesi olma özelliğini korudu. “Sektörel ürün çeşitliliğimiz ihracat gelirlerimizi artırdı” Küresel gıda fiyatlarındaki gerilemenin özellikle buğday unu ve ayçiçek yağı ihracat fiyatlarında baskı oluşturduğu bir dönemde, sektörel ürün çeşitliliğinin sağladığı rekabet avantajıyla ihracat gelirlerini artırdıklarını belirten Güneydoğu Anadolu Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Celal Kadooğlu, “Buğday unu ve ayçiçek yağı gibi temel gıda ürünleri, sabit beslenme ihtiyacı oldukları için buradaki fiyat çekilmelerini sürekli düşünmemek lazım. Bazı aylarda satış fiyatları düşebilir ama bu alanlarda faaliyet gösteren ihracatçılar güçlü bir mali altyapıya sahiptir. Bu ürünlerin ihracatında kullanılan hammadde de büyük oranda ithal girdi olduğu için, firmaların gelir gider tabloları dengelidir. Sektör geneli olarak baktığımızda bu yıl bölgemizde fark oluşturan unsurların tatlı bisküvi, gofret ve çikolata gibi satış fiyatı yüksek ürünlerin olduğunu görüyoruz. Hububat sektörünün Türkiye genelindeki ihracat birim fiyatları yüzde 0,4 düşerken, biz ortalama birim fiyatlarda yüzde 10,9 artışla ülke ortalamasından pozitif yönde ayrıştığımız için memnunuz” dedi. “Kaliteden ödün veren olursa hemen karşısında oluruz” Dünyanın en önemli tarım merkezlerinden biri olan Güneydoğu Anadolu’nun coğrafi bir marka olduğunu ve buradaki üreticilerin kalite anlayışına zarar verecek her türlü girişimle mücadele edeceklerini belirten Kadooğlu, “Biz mutfağı ve kültürüyle dünyada nam salmış bir bölge olarak, yurt dışındaki alıcılar nezdinde her zaman bir ilgi odağıyız. Herkes dünyada başka bir Gaziantep’in daha olmadığını biliyor. Satın almacılar bölgemizden bir gıda ürünü ithal ettiği zaman Diyarbakır’ın, Mardin’in, Şanlıurfa’nın meşhur ürün kalitesinde olmasını istiyor. Haksız rekabet amacıyla kaliteden ödün veren, bölgedeki büyük üreticilerimizin ve ihracatçılarımızın özenle yükselttiği Güneydoğu imajını riske atan olursa hemen karşısında oluruz. Bu konuda bir örneği yakın dönemde, hayvan yeminde kullanılmak üzere ithal edilen soyadan elde edilen yağların bazı firmalar tarafından ayçiçek yağına karıştırıldığı iddiaları esnasında yaşadık. Dünyada en fazla rafine ayçiçek yağı ihracatı yapan ülke olarak, bu girişimlerin engellenmesi konusunda kamu yöneticilerimizi uyardık. Bakanlıklarımızla iş birliği içinde kalite odağından taviz vermeden, ihracat gelirlerimizi artırmaya devam edeceğiz” diye konuştu.

Hububat ihracatı ilk 6 ayda 5,9 milyar dolar oldu Haber

Hububat ihracatı ilk 6 ayda 5,9 milyar dolar oldu

Bisküvi, buğday unu, bitkisel yağlar, şekerli ve kakaolu ürünler ile makarna başta olmak üzere temel gıda ürünlerini kapsayan hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve mamulleri sektörünün yılın 6 ayı sonunda toplam ihracatı yüzde 6,9 artışla 5,9milyar dolar oldu. Yılın ilk yarısında ihracatı miktar bazında yüzde 25 artan hububatçıların ihraç ettiği ürün toplamda 6,2 milyon tona ulaştı.En fazla ihracat gerçekleştirilen Irak’tan sağlanan gelirin yüzde 10,7 arttığı altı aylık dönemde, ABD sektörün ihracatında ikinci sırada yer aldı. Bu dönemde ürün gruplarından bisküvi-pasta ihracatı 811 milyon dolar, bitkisel yağ ihracatı 696 milyon dolar, buğday unu ihracatı ise 675 milyon dolar oldu. Yurt içi ve yurt dışı gelişmeler ekseninde buğday piyasasındaki gelişmelere değinen TİM Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri Sektör Kurulu Başkanı Ahmet Tiryakioğlu, Türkiye’nin uyguladığı buğday ithalatı yasağının küresel etkilerini değerlendirerek, “Özellikle Rusya ve ABD’de artan yağışlara bağlı olarak yüksek üretim beklentisiyle hububat fiyatlarındaki gevşeme sürüyor. Ülkemizde buğday alım fiyatlarının enflasyonla mücadeleyi önde tutan oranlarda güncellenmesi ve buğdaya ithalat yasağı getirilmesi de tarımsal bir emtia olarak buğdayın küresel fiyatlarını aşağı yönlü etkiliyor. Küresel ölçekte ürün arzının yükseldiği, para arzının ise sınırlı olduğu böyle bir dönemde, Türkiye dengeli bir ticaret politikası yürütüyor. Buğday ithalatına tekrar izin çıktığı zaman; başta makarna sektörü olmak üzere gıda alanındaki farklı sektörlerimiz için hammadde girdisi olarak temin edeceğimiz buğdayda uygun fiyatlar bulabiliriz” dedi. “Türkiye kişi başına yaklaşık 250 KG buğday üretiyor” Bu yıl dünya buğday üretiminin 800 milyon tona yakın seviyelerde olacağının altını çizen Tiryakioğlu, “Bu veriler dünya nüfusuna vurulduğu zaman, dünyada yıllık kişi başına 100 KG buğday üretimi yapıldığı anlamına geliyor. Diğer taraftan 85 milyon nüfuslu Türkiye, yılda 21,5 milyon tonluk rekolte ile kişi başına yaklaşık 250 KG buğday üretiyor. Ülkemizin buğday üretimindeki gücü; hububat, bakliyat ve yağlı tohumlar sektörümüzün iştigal alanındaki performansına da doğrudan yansıyor. 2023 verilerine göre yıllık buğday unu ve makarna ihracatımızın toplamı 5 milyon tonu buluyor. Geçen yıl 164 ülkeye 3,5 milyon ton buğday unu ihracatı gerçekleştiren Türkiye, 2015 yılından beri bu alanda dünya ihracat şampiyonluğunu da elinde bulunduruyor. Bu stratejik ürünü iştigal alanında tutan bizim sektörümüzün bir özelliği de bisküvi-pasta, kakaolu mamuller, yağlı tohumlar ve baharatlar gibi KG başına ortalama birim fiyatları 2 ila 4 dolar arasında değişen katma değerli ürünleri kapsıyor oluşudur” şeklinde konuştu. “Hububat alanında dış ticaret açığı vermeyen bir ülkeyiz” Tarımsal hasılada Avrupa’da birinci olan Türkiye’nin bir başka özelliğinin hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve mamulleri iştigal alanında dış ticaret açığı vermemesi olduğunun altını çizen Tiryakioğlu, “2023 verilerine göre 1,5 milyon tondan fazla bisküvi-pasta, 1,5 milyon tona yakın bitkisel yağ, 1 milyon tondan fazla şeker ve şeker ve mamulleri, 1 milyon tona yakın kakaolu mamul ihraç eden Türkiye, sektörümüzün toplam dış ticaretinden yılda 12,5 milyar dolara yakın gelir elde etti. TÜİK’in hesaplamasına göre hububat, değirmencilik ürünleri, malt, nişasta, inülin, yağlı tohum ve meyveler, muhtelif tane, tohum ve meyveler, saman ve kaba yem, şeker ve şeker mamulleri, kakao ve kakao müstahzarları, yenilen çeşitli gıda müstahzarları, hayvanlar için hazırlanmış kaba yemler şeklimde tanımlanan fasıllarda Türkiye’nin toplam ithalatı ile toplam ihracatı benzer seviyelerde seyrediyor. Kısacası Türkiye; dünyanın değişik coğrafyalarından farklı kültürlere ve farklı alım gücüne sahip kesimlerin gıdaya yönelik ihtiyaçlarına özel çözümler üretirken bu alanda dış ticaret açığı vermeyen bir ülke olmanın haklı gururunu yaşıyor” diye konuştu.

Kadooğlu’ndan ihracatçılara uyarı Haber

Kadooğlu’ndan ihracatçılara uyarı

Genel kurulda konuşan Başkan Celal Kadooğlu, ihracatçılara, “Finans yönetiminizi hassasiyetle yapın” uyarısında bulundu. Mehmet Surur Aydın’ın divan başkanı, Batuhan Memiş ve Mehmet Bülent Baharoğlu’nun da divan üyesi olarak görev yaptığı genel kurula TİM Başkan Vekili ve GAİB Koordinatör Başkanı Ahmet Fikret Kileci, TİM Sektör Kurulu Başkanı Ahmet Tiryakioğlu, Güneydoğu Anadolu Halı İhracatçıları Birliği Başkanı Zeynal Abidin Kaplan, Güneydoğu Anadolu Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mehmet Çıkmaz, TİM ve Bakanlık temsilcileri ile ihracatçılar katıldı. “Girdi maliyetlerine dikkat edin” Güneydoğu Anadolu Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Celal Kadooğlu, genel kurul sonrası yaptığı konuşmada, katılımcılara teşekkür ettikten sonra genel bir değerlendirme yaptı. Başkan Kadooğlu, 2023 yılında sıkıntılı bir dönem geçirdiklerini belirterek, “Şu anda finansa erişimde ciddi sıkıntı yaşanıyor. Girdi maliyetlerinin arttığı, kur dengesinin aşağıda olduğu bir ortamda ihracat yapmaya çalışan bir aileyiz. Buradan ihracat ailesine bir mesaj vermek istiyorum; Lütfen hepimiz finans yönetimimizi hassasiyetle yapalım. Girdi maliyetlerimizde bir kemer sıkmaya, tasarrufa gidelim. Çünkü bol keseden dağıtabileceğimiz bir ortam yok. TL bazında yüzde 60-70 faizlerin olduğu, döviz bazında yüzde 12 ile 18 arasında maliyetlerin olduğu bir ortamda ihracat yapma mücadelesi veriyoruz. Gerçekten zor bir ortamdayız. Bu açıdan hepimizin çok hassasiyetle işimizin başında olmamız gerektiğini belirtmek istiyorum. Ta ki, 2024 yılı sonuna kadar bu süreç böyle devam edecektir. Enflasyon ve girdi maliyetlerindeki artışlar kar marjlarımızı çok düşürdü. Bu nedenle işimize biraz daha konsantre olmamız gerekiyor. Ama ben şuna da inanıyorum ki; Bizim bu coğrafyanın insanları mücadeleyi seven bir ruha sahiptir. Allah’ın izni ile hepimiz bu mücadeleyi yapacağız ve başaracağız. Ben bütün ihracat ailemize güveniyorum” dedi. 174 ülkeye ihracat Genel kurulda, Güneydoğu Anadolu Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliğinin 2023 yılı faaliyet raporu oy birliği ile kabul edildi. Faaliyet raporunda, “Ülkemiz hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve mamulleri ihracatı 2023 yılında yüzde 8 artışla 12 milyar 380 milyon ABD doları olmuştur. Birliğimiz ihracatı ise yüzde 6,6 artışla 3 milyar 806 milyon ABD doları olarak gerçekleşmiştir. 2023 yılı Birliğimiz hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve mamulleri ihracatının Türkiye hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve mamulleri ihracatı içindeki payı yüzde 30,7 olmuştur. Birliğin bölgemizden yapılan ihracat içindeki payı ise yüzde 32,4 olarak gerçekleşmiştir. 2023 yılında, Birliğimizden yapılan ihracatın yüzde 16,2’sini makarna, yüzde 14,4’ünü buğday unu ve yüzde 12,7’sini ay çiçek tohumu yağı, yüzde 9,7’sini mısır oluşturmaktadır. 2023 yılında toplam 174 ülkeye hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve mamulleri ihracı gerçekleşmiştir” denildi. Genel kurulun ardından Divan Başkanı Mehmet Surur Aydın da, yaptığı değerlendirmede, Güneydoğu Anadolu Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği’nin başarılı bir süreç geçirdiğini belirterek, “Başkanımız Celal Kadooğlu ve yönetim kurulu üyelerine hizmetlerinden dolayı teşekkür ediyoruz” diye konuştu.

Başkan Celal Kadooğlu, seçim sonuçlarını değerlendirdi Haber

Başkan Celal Kadooğlu, seçim sonuçlarını değerlendirdi

Güneydoğu Anadolu Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Celal Kadooğlu, yerel seçimlerin ardından yaptığı değerlendirmede, "Zaman kaybetmeden üretim ve ihracata odaklanmalıyız" dedi. 31 Mart 2024 tarihinde gerçekleştirilen Mahalli İdareler Genel Seçimlerinin ardından göreve seçilenleri kutlayan Başkan Celal Kadooğlu, "Öncelikle seçimlerin sonuçlarının ülkemize hayırlı olmasını diliyor ve yeni seçilen tüm başkanlarımızı ve belediye meclis üyelerini kutluyorum" ifadelerini kullandı. Seçimlerin demokratik olgunluk içerisinde gerçekleşmesinin ülkemiz demokrasisinin geldiği aşamayı göstermesi açısından önemli olduğuna da dikkat çeken Başkan Kadooğlu, zaman kaybetmeden ekonomideki makro dengelerin iyileştirilmesi için çalışmak gerektiğini ifade etti. Başkan Celal Kadooğlu, "Seçimler artık geride kaldı. Eğer erken seçim olmazsa önümüzde dört yıllık seçimsiz bir süreç var. Zaman kaybetmeden önümüzdeki bu süreci iyi değerlendirmemiz gerekiyor. Başta ekonomi olmak üzere hemen her alanda yapılacak çok işimiz var. Ekonomide özellikle enflasyonun düşürülmesi ve fiyat istikrarının sağlanması çok önemli. Bu anlamda kaybedecek zamanımız yok. Enflasyonu düşürmenin yolu da daha çok üretmekten, istihdam oluşturmaktan ve ihracattan geçiyor. Güneydoğu Anadolu Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği olarak, ülkemizin hedefleri doğrultusunda ihracatımızı artırmak için yurt dışındaki mevcut pazarlarımızı güçlendirmek ve yeni pazarlar elde etmek için büyük bir gayretle çalışmaya devam ediyoruz. Ülke olarak seçimleri geride bırakıp asıl gündemimiz olan üretim ve ihracata odaklandığımızda hedeflerimize kolayca ulaşabileceğimize inanıyoruz" diye konuştu.

Artan kakao fiyatları çikolata ihracatçılarının gündeminde Haber

Artan kakao fiyatları çikolata ihracatçılarının gündeminde

Çikolata ve kakao içeren gıda müstahzarları ihracatının, 2023 yılında gerçekleşen 12,4 milyar dolar büyüklüğündeki hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve mamulleri ihracatı içinde yüzde 7’lik yere sahip olduğuna dikkat çeken TİM Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri Sektör Kurulu Ahmet Tiryakioğlu, kakao fiyatlarındaki yükselişi değerlendirdi. Türkiye Gıda İhracatçıları, iklim değişikliği ve kuraklık gibi etkenlere bağlı olarak ton başına fiyatı 10 bin doları aşarak tarihi zirveye ulaşan kakao fiyatları hakkında değerlendirmelerde bulundu. Çikolata ve kakao içeren gıda müstahzarları ihracatının, 2023 yılında gerçekleşen 12,4 milyar dolar büyüklüğündeki hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve mamulleri ihracatı içinde yüzde 7’lik yere sahip olduğuna dikkat çeken TİM Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri Sektör Kurulu Ahmet Tiryakioğlu, kakao fiyatlarındaki yükselişi şu şekilde değerlendirdi: “TÜİK verilerine göre geçen yıl 211 bin tonu geçen toplam kakao ithalatımızın büyüklüğü 672 milyon dolara ulaştı. Yurt içindeki tüketim ihtiyacını da kapsayan bu hammadde girişinin sonunda 2023 yılı çikolata ve kakaolu ürün ihracatımız 860 milyon dolar oldu. Gıdanın hemen hemen her alanında olduğumuz gibi, firmalarımız çikolata konusunda da çok geniş bir coğrafyaya hizmet veren rekabetçi bir yapıya sahip. Öte yandan uluslararası müşteri profilimizin temel bir özelliği, fiyat hassasiyetlerinin yüksek olması. Bir kilo kakao fiyatının 10 dolara ulaştığı bir ortamda çikolata üretim maliyetleri zorlayıcı oluyor.” Güneydoğu Anadolu’nun çikolata ihracatında ABD ilk 3’te Yılın ilk 2 ayında Türkiye’nin çikolata ve kakaolu mamul ihracatının yüzde 14,3 artışla 149,2 milyon dolara eriştiğine dikkat çeken Güneydoğu Anadolu Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Celal Kadooğlu, “Kakao fiyatlarında yaşanan artışın tam da talebin çok yükseldiği Ramazan Bayramı öncesine gelmesi, ürünün satış kârlılığını etkiledi. Fiyatların artmasında arz sıkıntısının yanında, ilerleyen aylarda talebin daha da artacağını öngörerek stok yapan büyün alıcıların spekülatif etkisi olduğu kesin. Mevcut üretim rakamları, fiyatların uzun süre daha gevşemeyeceğini gösteriyor. Stoklarındaki kakaonun azalmaya başladığını gören üreticilerimiz de tedarik sorununu aşmak için alternatif ülkelere yoğunlaşıyor. Güneydoğu Anadolu son yıllarda çikolata ve kakaolu ürün ihracatında en güçlü bölgelerden biri haline geldi. Bu ürünün bölgemizin hububat sektörü ihracatı içindeki payı 2023 yılında yüzde 4,8 seviyelerine yükseldi. Güneydoğu’dan en fazla çikolata ihracatını Irak ve Libya’dan sonra ABD’ye yapıyoruz. İhracatçı firmalarımız çikolata çeşitlerini son yıllarda çok artırdılar, inovatif ürünlerle güçlü markalarımızın sayısını artırmayı amaçlıyoruz” diye konuştu. TGİ Hakkında GAİB, İİB, AKİB, OAİB, EİB ve KİB çatısı altındaki 6 İhracatçı Birliğini bir araya getiren Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri Sektör Kurulu, yeni dönemde tanıtım çalışmalarını Türkiye Gıda İhracatçıları (TGİ) markasıyla yürütüyor. İştigal alanları arasında bisküvi-pasta, buğday unu, bitkisel yağlar, şeker ve kakao mamulleri, makarna, bakliyat ve baharat gibi birçok gıda ürününün yer aldığı 6 İhracatçı Birliğinin oluşturduğu TGİ, yurt dışında ortaklaşa yürüttüğü faaliyetlerde Turkish Food Exporters markasını kullanıyor.

İhracatın yıldızlarında hububat ihracatçılarına ödül yağmuru Haber

İhracatın yıldızlarında hububat ihracatçılarına ödül yağmuru

Başarılı ihracatçıları kutlayan Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Celal Kadooğlu 2024 yılında daha yüksek performans göstereceklerine inandığını ifade etti. 2022 verileri baz alınarak en fazla ihracat gerçekleştiren firmaların ödüllendirildiği İhracatın Yıldızları Ödül Törenine Güneydoğulu Hububat Bakliyat ihracatçıları damga vurdu. 31 firmanı ödül aldığı gecede dünya sofralarına Anadolu’nun bereketli topraklarında yetişen lezzetli ürünleri ihraç eden Güneydoğulu ihracatçılar konuklar tarafından ayakta alkışlandı. GAİB hizmet binasında düzenlenen İhracatın Yıldızları Ödül Törenine Gaziantep Valisi Kemal Çeber, Gaziantep Milletvekilleri Abdulhamit Gül, Derya Bakbak, Eyüp Özkeçeci, Bünyamin Bozgeyik, Ertuğrul Kaya, Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı, Şahinbey Belediye Başkanı Mehmet Tahmazoğlu, Şehitkâmil Belediye Başkanı Rıdvan Fadıloğlu, AK Parti Gaziantep İl Başkanı Murat Çetin, Gaziantep Ticaret Odası Meclis Başkanı M. Hilmi Teymur, Gaziantep Ticaret Borsası Meclis Başkanı Ahmet Tiryakioğlu, sanayici, ihracatçı ve resmi kurum yöneticileri katıldı. Törende ödül almaya hak kazanan firmaların ödülleri GAİB Koordinatör Başkanı Fikret Kileci, Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Celal Kadooğlu, Halı İhracatçıları Birliği Başkanı Zeynal Abidin Kaplan ve Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mehmet Çıkmaz’ın yanı sıra törene katılan protokol üyeleri tarafından takdim edildi. Tören sonrası bir açıklama yapan Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Celal Kadooğlu, “Sektörümüz her geçen gün ihracatını arttırarak ülke ekonomisine önemli katkılar sağlıyor. Bugün düzenlenen törende 31 firmamız ödül alarak bizleri gururlandırdı. Birliğimiz GAİB bünyesinde faaliyet gösteren birlikler arasında olduğu gibi sektörümüzle ilgili TİM’e bağlı birlikler arasında da liderliğini sürdürüyor. Son on yıldır bölgemizde yaşanan ve bütün dünyayı etkisi altına alan savaşlar ve krizlere rağmen birliğimiz üyeleri bütün şartları zorlayarak ülkemize daha fazla döviz girdisi sağlamak için dünyanın dört bir yanında çalışmalarını sürdürüyor. İhracatın Yıldızları Ödül Töreninde ödül almaya hak kazanan firmalarımızı ve firma temsilcilerimizi yürekten kutluyorum” dedi. Ocak-Ekim döneminde 3 milyar 75 milyon 163 bin dolarlık ihracata imza atıldı 2023 yılının Ocak-Ekim döneminde 3 milyar 75 milyon 163 bin dolarlık ihracata imza atan Güneydoğu Anadolu Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği bu sonuçlarla Güneydoğu’nun en fazla ihracat yapan birliği unvanını korurken TİM bünyesindeki diğer hububat bakliyat birlikleri arasında ki liderliğini de sürdürdü. Elde edilen sonuçların ekip halinde büyük emekler sonucu uzun ve yorucu çalışmalar sonucu ortaya çıktığını ifade eden, Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Celal Kadooğlu 2023 yılının son bir buçuk ayında da kesintisiz ihracat için ellerinden geleni yapacaklarını sözlerine ekledi. Güneydoğulu ihracatçılar uzak doğu pazarlarına göz dikti 2024 yıl yol haritasının da belirlendiğini ifade eden Başkan Celal Kadooğlu yaptığı değerlendirmede, “2023 yılının başında bölgemizde yaşanan 6 Şubat depremi elbette bütün sektörler gibi bizleri de etkiledi. Ancak kısa zamanda toparlanan firmalarımız uluslararası taahhütlerini yerine getirmeye devam ederken yeni Pazar arayışlarımızda sürdü. 2024 yılında ilk ve en önemli faaliyetlerimizden birisini uzak ülkeler projesi kapsamında Güney Kore’de gerçekleştireceğiz. Güneydoğu Anadolu Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği olarak 14-19 Ocak 2024 tarihlerinde Güney Kore’nin Seul şehrine yönelik Sektörel Ticaret Heyeti Programı düzenlemeyi planlamaktayız. Mevcut pazarlarımızı korurken yeni Pazar arayışlarımız 2024 yılında da devam edecektir” diye konuştu.

Türkiye’nin makarna ihracatının yüzde 65’i Güneydoğu’dan Haber

Türkiye’nin makarna ihracatının yüzde 65’i Güneydoğu’dan

Güneydoğu Anadolu bölgesinde yılın ilk 9 ayı sonunda hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve mamulleri sektörünün ihracatı 2,8 milyar dolar oldu. Güneydoğu’nun toplam ihracatının üçte birini gerçekleştiren hububatçılar, aylık 300 milyon dolar ihracat ortalamasını aşarak bölge ihracatındaki liderliğini korudu. 9 aylık dönemde sektörün ihracatını miktar bazında yüzde 31,2 yükselten bölgedeki işletmeler ihracat gelirlerini ise yüzde 8,6 oranında artırmayı başardı. Bu dönemde en fazla ihraç edilen ürünler makarna, buğday unu ve bitkisel yağlar oldu. Bölgenin aynı dönemdeki makarna ihracatı 450 milyon doları geçti. “Makarna ihracatından gelirimiz ayda ortalama 50 milyon dolar” Dünyanın en büyük makarna ihracatçılarından biri olan Türkiye’nin bu alandaki güçlü markalarının Gaziantep’te faaliyet gösterdiğine dikkat çeken Güneydoğu Anadolu Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Celal Kadooğlu, “Makarna ithal etmek isteyen ülkeler için Türkiye, akla ilk gelen seçeneklerden biri. Sahip olduğumuz kaliteli buğdayı yüksek teknolojili tesislerde işleyerek rekabetçi fiyatlarla ihraç edebilen bir ülkeyiz. Bu alandaki en güçlü rakibimiz İtalyanlar, Avrupa’daki ve bölgenin önemli tedarikçisi Kanada’daki kuraklık ve kötü hava şartları nedeniyle bir süredir makarnalık buğday bulmakta zorlanıyor. Dünyaca ünlü İtalyan markaları çareyi Türkiye’den durum buğdayı ithalatında arıyor. Küresel gıda arzında önemli bir yeri olan Türkiye’nin toplam makarna ihracatının yüzde 65’ten fazlasını durum buğdayının ana vatanı Güneydoğu’da faaliyet gösteren işletmeler yapıyor. Bölgede işlediğimiz ürünlere farklı coğrafyalardan büyük talep olduğundan firmalarımız makarna ihracatından ayda ortalama 50 milyon dolar gelir sağlıyor” ifadelerini kullandı. “Makarna ihracatında KG başına ortalamamız 0,64 dolar” Hububat sektörünün önde gelen ihraç kalemlerinden birinin makarna olduğunu belirten Kadooğlu, buğdayın işlendiğinde katma değerinin arttığına dikkat çekerek, “Güneydoğu Anadolu’dan ihracatta KG başı ortalama fiyatlarımız buğday ununda 0,42 dolar seviyesinde iken, bu oran irmikte 0,50 doları, bulgurda 0,55 doları, makarnada ise 0,64 doları buluyor. Dış piyasada Türkiye’ye senede 1 milyar dolara yakın gelir sağlayan makarnanın, iç tüketimdeki payı da düşünüldüğünde sektörün ekonomik büyüklüğü daha net görülüyor. On binlerce kişiye istihdam sağlayan sektörde, özellikle Gaziantep’teki yatırımların etkisiyle üretim tesislerimiz mevcut talepten fazlasını sağlayabilecek kapasitede. Ayçiçek yağı ve buğday unu gibi çok güçlü olduğumuz diğer ürün gruplarıyla birlikte makarnamızı da yurt dışından ikili görüşmelere gelen misafirlerimize kapsamlı şekilde tanıtıyoruz. Dünyanın önde gelen süpermarketlerinin raflarında ve restoranlarının mutfaklarında, ilerleyen dönemde Türk makarnasını daha fazla göreceğiz” diye konuştu.

Hububat ve bakliyat ihracatında 2022’nin yıldızları ödüllendirildi Haber

Hububat ve bakliyat ihracatında 2022’nin yıldızları ödüllendirildi

Türkiye’nin 2022 yılındaki 11,47 milyar dolarlık hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve mamulleri ihracatına 2,06 milyar dolar değer ile destek veren Akdeniz Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (AHBİB), en fazla ihracat gerçekleştiren 28 üyesini ödüllendirdi. AHBİB Yönetim Kurulu Başkanı Veysel Memiş’in ev sahipliğinde Mersin Divan Oteli’nde gerçekleştirilen 2022 Yılı İhracatın Yıldızları Ödül Töreni’ne Mersin Valisi Ali Hamza Pehlivan, Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Vahap Seçer, Mersin Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Erol Yaşar, Toprak Mahsulleri Ofisi (TMO) Genel Müdürü Ahmet Güldal, Mersin Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) Başkanı Hakan Sefa Çakır, Mersin Ticaret Borsası (MTB) Başkanı Abdullah Özdemir, Mersin Tarsus Organize Sanayi Bölgesi (MTOSB) Başkanı Sabri Tekli ile Mersin’deki kamu kurumları ve sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri ile çok sayıda sektör temsilcisi katıldı. “Uluslararası prestije sahip bir fuara milli katılım organizasyonu düzenlemeyi hedefliyoruz” Törenin açılış konuşmasını yapan AHBİB Yönetim Kurulu Başkanı Veysel Memiş, 6 Şubat’ta yaşanan deprem felaketinin açtığı yaraları sarmak için başlattıkları yardım kampanyasına destek veren, gıda ve konteyner bağışında bulunan üyelere teşekkür etti. AHBİB olarak pazar çeşitliliğini artırmaya yönelik faaliyetlere öncelik verdiklerini kaydeden Başkan Veysel Memiş, dünya çapında prestijli fuarlara katılım sağladıklarını, Fransa, Almanya ve ABD pazarlarında Türkiye’nin üretim gücünü ve ürün kalitesini tanıtarak ülke ekonomisine değer kazandırmak için gayret gösterdiklerini belirtti. Başkan Veysel Memiş, benzer faaliyetleri hedef pazar olarak belirledikleri İngiltere’de de gerçekleştirdiklerini, Suudi Arabistan’a yönelik ihracatı artırmak amacıyla Mersin’de alım heyeti organizasyonu düzenlediklerini dile getirdi. AHBİB olarak uluslararası prestije sahip bir fuara milli katılım organizasyonu düzenlemeyi hedeflediklerini de vurgulayan Başkan Veysel Memiş, bulgur ve şekerleme ürün grubunda uzun soluklu tanıtım programı başlattıklarını açıkladı. “Sektör ihracatına yüzde 30’un üzerinde destek vermeyi amaçlıyoruz” Başkan Veysel Memiş, “2022 yılında 2 milyon 197 bin ton ürünü uluslararası pazarlarda değerlendiren Birliğimiz, ihracat performansını bir önceki yıla göre yüzde 31 oranında artırma başarısı gösterdi. AHBİB olarak bu dönemde 11,47 milyar dolarlık sektör ihracatına yüzde 18 oranında destek verdik. 2023 yılının Ağustos ayında Akdeniz İhracatçı Birlikleri’ne (AKİB) bağlı 8 Birlik arasında ihracatını en çok artıran Birliğimiz, 2022 ihracat birim fiyatında yüzde 23,6 artış sağlayarak 0,94 dolar değere ulaştı. Elde ettiğimiz bu başarılarda pay sahibi olan tüm üyelerimize şükranlarımı sunuyorum. Hedefimiz, bu başarıları 2023 yılında da artırarak devam ettirmek, sektör ihracatına yüzde 30’un üzerinde destek vermektir.” dedi. “Mersin, ürünlerin işlenmesinde, pazarlanmasında ve ihracatında büyük rol oynuyor” Mersin Valisi Ali Hamza Pehlivan ise konuşmasına 2022 yılında ihracatın yıldızı olan firmaların temsilcilerini tebrik ederek başladı. Hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve mamulleri sektöründe Mersin’in ürün işleme tesisleriyle, limanı ve ticaret kabiliyetleriyle ön plana çıktığını vurgulayan Vali Pehlivan, “Tarımsal üretimde bir çok üründe söz sahibi olan Mersin ilimiz, bakliyat ve hububat üretiminde ön sıralarda olamasa da bu ürünlerin işlenmesinde, pazarlanmasında ve ihracatında büyük rol oynuyor. Bu başarı da elbette hepimizi gururlandırıyor. İhracatçı firmalarımızın uluslararası pazarlarda elde ettiği başarıların artarak devam ettiğini görmekten büyük mutluluk duyuyoruz.” diye konuştu. “Fabrika, lojistik tesis ve sanayi sitesi yatırımlarına yönelik imar düzenlemelerinde son aşamadayız” Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Vahap Seçer de konuşmasında Mersin’in uluslararası ölçekte bir ticaret kenti olduğunu, hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve mamullerinde de sektöre yön veren çok güçlü firmaların bu ilde faaliyet gösterdiğini belirtti. Deprem felaketinden sonra Mersin’in yoğun göç aldığını dile getiren Başkan Seçer, Hatay başta olmak üzere afet bölgesinden çok sayıda iş insanının da Mersin’de ticari faaliyetlerini sürdürmeye başladığını, belediye olarak yeni yatırım taleplerini karşılamak, yeni sanayi alanları oluşturmak için alt yapı, üst yapı, yol ve imar planı düzenlemelerine yönelik çok geniş çalışmalar yaptıklarını dile getirdi. Başkan Seçer, Deliçay, Tarsus ve Huzurkent bölgesinde fabrika, lojistik tesis ve sanayi sitesi yatırımlarına yönelik imar düzenlemelerinde son aşamaya geldiklerini, Mersin’den Tarsus yönüne doğru demir yolu paralelinde 35 metre genişliğinde yeni bir yol güzergâhı açmak için çalışma başlattıklarını bildirdi. “Makarnalık buğday ihracatının önünü açtık” TMO Genel Müdürü Ahmet Güldal da konuşmasında kurumun faaliyetlerinde Mersin’in çok büyük rol oynadığını, Akdeniz bölgesinde küresel ticaretin merkezi konumunda bulunduğunu söyledi. Bereketli bir sezon yaşandığını ve TMO’nun bu yıl yaklaşık 12 milyon ton ürün alımı yaparak üreticilere 120 milyar lira ödeme yaptığını kaydeden Güldal, makarnalık buğdayda ihracat izni verdiklerini, Türkiye’nin uzun yıllar sonra özel sektör eliyle Kanada, Meksika ve Avrupa Birliği ülkelerine buğday ihraç ettiğini belirtti. Güldal, bakliyatta yüksek rekolte artışının yaşandığı sezonda TMO olarak alım yapmadıklarını, sektörde faaliyet gösteren firmaların regülasyonu üretici lehine düzenleyerek mahsulü aldığını, bu yaklaşımın sürdürülebilir üretim ve ihracatın devamlılığı için çok anlamlı olduğunu ifade etti. 2022 yılı ihracatın yıldızları listesine giren firmalar Protokol konuşmalarının ardından AHBİB’in 2022 yılındaki ihracat performansına Mersin, Adana, Hatay, Kayseri ve Karaman illerinden en güçlü desteği veren 28 firmaya ödülleri verildi. Deprem felaketinin yaralarının sarılmasında katkıları olan AHBİB üyesi 35 firmanın isimleri de törende okunarak onore edildi.

Güneydoğulu hububat ihracatçılarının gözü Afrika pazarında Haber

Güneydoğulu hububat ihracatçılarının gözü Afrika pazarında

Güneydoğu Anadolu Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Celal Kadooğlu, kentteki gazetecilerle bir araya gelerek, sektörün ihracat ve pazarlardaki gelişmelerini değerlendirdi. Kadooğlu, sektörlerinin yeni pazarlara dahil olması ve var oldukları pazarlarda daha fazla pay alması için çalışma yürüttüklerini söyledi. Türkiye'nin geçmişte Afrika'ya yaptığı yardım dolayısıyla Afrika ülkelerinin Türkiye ve ürünlerine karşı büyük sempati duyduğunu ifade eden Kadooğlu, "Bunu fırsata çevirmek için çalışma yapıldı, hemen heyet oluşturuldu ve Somali, Etiyopya ve Cibuti'ye gönderildi." dedi. Kadooğlu, heyetin bir hafta boyunca söz konusu ülkelerde esnaf, bürokrat ve en iyi ithalatçılarla görüştüğünü ifade etti. Raporlarda Afrika pazarında ağırlık verilmesi gerektiğini anladıktan sonra çalışmalara başladıklarını dile getiren Kadooğlu, şöyle devam etti: "Afrika'ya gidebilecek çok ürünümüz var. Cibuti, Somali ve Etiyopya'dan 42 ithalatçı firma Gaziantep'e getirildi ve o gün burada yaklaşık 2 milyon dolarlık sipariş aldık. Diyarbakır'dan, Şanlıurfa'dan Malatya'dan ihracatçılar gelerek numunelerini getirerek ikili görüşmelere katıldılar, bu beni gururlandırdı. Makarna, ayçiçeği yağı ve un sektörü Cibuti, Somali ve Etiyopya'ya gidecek ürünlerimizdir. Bu 3 sektörde Gaziantep yer almaktadır. Biz daha önceden Afrika'da vardık fakat az. Gördüğümüz orada büyük potansiyel var ve ülkemize karşı güzel bir ilişki var."

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.