TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Ihracat

AGRONEWS - Ihracat haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Ihracat haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Zeytinyağı ihracatına uygulanan fon kesintisi kaldırıldı Haber

Zeytinyağı ihracatına uygulanan fon kesintisi kaldırıldı

Ticaret Bakanlığı tarafından dökme ve varilli zeytinyağı ihracatında uygulanan Destekleme ve Fiyat İstikrar Fonu kesintisine ilişkin açıklama yayımlandı. Açıklamada, dökme ve varilli zeytinyağı ihracatı yurt içi tüketici fiyatları, mevsimsel gelişmeler, arz ve stok durumu gibi unsurlarıyla yakından takip edilerek çerçevede söz konusu ürünün ihracatına yönelik dönemsel tedbirler uygulandığı aktarıldı. Bu çerçevede, Avrupa’da yaşanan kuraklık nedeniyle İspanya ve İtalya başta olmak üzere dünyada zeytinyağı üretiminin yüzde 20 oranında azaldığı, Türkiye’nin üretiminin ise yüzde 62 artış gösterdiği 2022-2023 sezonunda dökme ve varilli zeytinyağı ihracatının, ambalajlı zeytinyağına yönlendirilerek katma değerli ürün ihracatına katkı sağlanması amacından hareketle, her türlü dökme ve varilli zeytinyağı ihracatında kilogram başına 20 Cent kesinti yapılması kararlaştıran 7391 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdiği hatırlatıldı. Ticaret Bakanlığı tarafından başta Tarım ve Orman Bakanlığı olmak üzere ilgili resmi ve sektörel kuruluşlar ile zeytinyağı piyasasına ilişkin dış ticaret, yurt içi arz, tedarik, yurt dışı ve yurt içi fiyatlar, Türkiye ve dünyadaki güncel gelişmeler yakından takip edildiği belirtilen açıklamada, 2023-2024 zeytinyağı sezonunda dünya ve Türkiye zeytinyağı piyasaları incelendiğinde; Türkiye dahil geleneksel ihracatçı ülkelerde bir önceki sezonuna göre beklenenin üzerinde bir rekolte ile tamamlanacağı, aynı artış trendinin 2024-2025 sezonunda da devam edeceği gözlemlendiği kaydedildi. Bu çerçevede ihracatçıların rekabetçi sezon şartlarına uyum sağlayabilmeleri, mevcut ihraç pazarlarının muhafaza edilmesi ve yeni pazar entegrasyonunun kolaylaştırılmasını teminen dökme ve varilli zeytinyağı ihracatı için uygulanan kesintinin kaldırılması karar verildiği açıklandı.

Egeli yaş meyve sebze ihracatçıları Asya pazarına odaklandı Haber

Egeli yaş meyve sebze ihracatçıları Asya pazarına odaklandı

Asia Fruit Logistica Fuarı’nın Asya pazarının en büyük taze meyve sebze fuarı olduğu bilgisini paylaşan Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Yardımcısı ve Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Hayrettin Uçak, “Asya Yüzyılı Stratejimiz kapsamında Uzakdoğu ve Güneydoğu Asya ülkelerine yönelik tanıtım çalışmalarımızı hızlandırdık. Milli katılım organizasyonu Akdeniz İhracatçı Birlikleri tarafından düzenlenen Asia Fruit Logistica Fuarına 14 Türk firmamız katılırken, toplamda ise 37 ülkeden 750 firma yer aldı. Fuar her sene ağırlıklı olarak Asya ülkelerinden olmak üzere 20 binin üzerinde ziyaretçiyi ağırlıyor. Standımızı yoğun olarak Çin ve Hindistan’dan olmak üzere çok sayıda ülkeden ithalatçılar ziyaret etti” dedi. “Çok verimli bir fuar geçirdik” Sözlerini sürdüren Başkan Uçak, şunları kaydetti: “2023 yılında Hong Kong’a 7 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdik. İhracatımızın yüzde 75’ini yaş meyve sebze oluşturuyor. 2,6 milyon dolarlık ihracatla taze siyah incir birinci sırada yer alıyor. 2024 yılı Ocak-Eylül döneminde ise Hong Kong’a 5 milyon dolar ihracat yaptık. Standımızı Hong Kong Ticaret Müşavirimiz Sayın Dinçer Tatlıoğlu ve Hong Kong Başkonsolosumuz Kerim Sercan Evcin ziyaret etti. Hem fuarlar hem de UR-GE projelerimiz, sektörel ticaret heyetlerimizle çalışmalarımıza başarıyla devam ediyoruz. Uzakdoğu ve Güneydoğu Asya yaş meyve sebze sektörü için son derece önemli bir pazar. Çok verimli bir fuar geçirdik.” Fuara, Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Cengiz Balık ve Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Hüseyin Vural Güleç katıldı.

Çekirdeksiz kuru üzüm sezonu 490 milyon dolar ihracatla kapattı Haber

Çekirdeksiz kuru üzüm sezonu 490 milyon dolar ihracatla kapattı

Çekirdeksiz kuru üzüm ihracatı 2022/23 sezonunda 439 milyon dolar olarak kayıtlara geçmişti. Çekirdeksiz kuru üzümde döviz getirisindeki yüzde 11’lik artışa karşın, miktar bazında ihracat yüzde 20’lik düşüşle 259 bin tondan 207 bin tona geriledi. Bu azalışta çekirdeksiz kuru üzüm rekoltesindeki düşüş etkili oldu. 2023/24 sezonundaki 207 bin tonluk ihracat son 8 yıllık süreçte miktar bazında en düşük çekirdeksiz kuru üzüm ihracatı olarak kayıtlara geçti. İklim değişikliği rekolteyi düşürdü Şekere alternatif olarak kabul edilen çekirdeksiz kuru üzümün ihracatındaki miktar düşüşünün altındaki nedenin iklim değişikliği olduğunu dile getiren Ege İhracatçı Birlikleri Sürdürülebilirlik ve Organik Ürünler Koordinatörü Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mehmet Ali Işık, 2023/24 sezonunda çekirdeksiz kuru üzüm rekoltesinin uzun yıllar ortalamasının 100 bin ton altında kaldığını, 2024/25 sezonunda da rekoltenin geçen sezonlardaki ortalamanın altında kalacağına dair ipuçları verdiğini kaydetti. Dünya Sağlık Örgütü’nün sağlıklı gıdalar listesinde yer alan çekirdeksiz kuru üzümün kansızlığa iyi gelen, enerji seviyesini yükselten, kalp sağlığını destekleyen, sindirime yardımcı olan ve diş çürümelerine karşı etkili olan bir besin olduğunu vurgulayan Işık, “Türkiye’de Manisa-İzmir-Denizli üçgeninde dünyanın en kaliteli çekirdeksiz kuru üzümünü yetiştiriyoruz. Üzüm üreticilerimiz 1 yıl bağlarına çiçek gibi bakıyorlar. İhracatçılarımızda dünyanın dört bir tarafına ihracatımızı artırmak için çaba gösteriyorlar. Üretici ve ihracatçılarımızın uyumuyla önümüzdeki yıllarda da dünya liderliğimizi koruyacağız. İhracatımızda miktar bazında yüzde 20’lik düşüş olmasına karşın döviz gelirimizin yüzde 11 artması Türk ihracatçısının başarısını, dinamik çalışmasını ve Türk üzümünü doğru pazarladığını gösteriyor. 2024/25 sezonunda çekirdeksiz kuru üzüm ihracatında 500 milyon doların üzerini hedefliyoruz” şeklinde konuştu. Çekirdeksiz kuru üzüm ihracatının yüzde 78’i Avrupa ülkelerine yapıldı Çekirdeksiz kuru üzüm ihracatında Avrupa ülkelerinin 384 milyon dolarlık Türk üzümü talebiyle liderliğini koruduğunun altını çizen Işık sözlerini şöyle sürdürdü; “Çekirdeksiz kuru üzüm ihracatında AB’nin payı yüzde 78’i aştı. AB ülkelerine 2022/23 sezonundaki 342 milyon dolarlık ihracatımız yüzde 12,2 artmış oldu. Çekirdeksiz kuru üzümde Avrupa ülkelerinden sonra en çok ihracatımız Uzakdoğu ve Güneydoğu Asya ülkelerine oldu. Uzakdoğu ve Güneydoğu Asya ülkelerine kuru üzüm ihracatı yüzde 27’lik artışla 49 milyon dolardan 63 milyon dolara yükseldi. Amerika kıtasına 21 milyon dolar olan çekirdeksiz kuru üzüm ihracatımız, Afrika ülkelerine 2,4 milyon dolar şeklinde kayıtlara geçti.” Türkiye 2023/24 sezonunda 89 ülkeye kuru üzüm ihracatı yaparken İngiltere 123 milyon dolarlık taleple liderliğini korudu. Hollanda 64 milyon dolarlık Türk üzümü talep ederken, Almanya, 50 milyon dolarlık çekirdeksiz kuru üzüm alarak adını zirvenin üçüncü sırasına yazdırdı. Avrupa ülkeleri dışında öne çıkan pazarlar, 26,5 milyon dolarlık taleple Avustralya, 25 milyon dolarlık alımla Japonya ve 18 milyon dolarlık çekirdeksiz kuru üzüm ithalatıyla Kanada öne çıkan ülkeler oldular.

“Yıllık hayvansal ürün ihracatı 3 buçuk milyar doları buluyor” Haber

“Yıllık hayvansal ürün ihracatı 3 buçuk milyar doları buluyor”

İstanbul Büyükçekmece’de kapılarını açan World Food İstanbul fuarına katılan İstanbul Su ürünleri ve Hayvansal Mamüller İhracatçılar Birliği (İSHİB) Yönetim Kurulu Başkanı Müjdat Sezer, Türkiye’den kanatlı hayvanlar, su ürünleri ve et ürünlerinde yıllık 3 buçuk milyar dolarlık ihracat yapıldığını söyledi. World Food İstanbul dünyanın ve Türkiye’nin birçok ülkesinde üreticinin katıldığı fuar TÜYAP Kongre ve Fuar Merkezi’nde dün kapılarını açtı. 4 gün boyunca sürecek olan fuara katılan firmaları ürünleri katılımcılara tanıttı. Fuara katılan gruplar arasında Has Tavuk’ta yer aldı. Has Tavuk’un yönetim kurulu başkanı ve aynı zamand İstanbul Su ürünleri ve Hayvansal Mamüller İhracatçılar Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Müjdat Sezer fuarda kurdukları stantta vatandaşlarla bir araya gelerek bilgiler verdi. Sezer, Türkiye’nin alanındaki ihracat ile ilgili verileri de söyledi. Fuara emeği geçen herkese teşekkür ettiğini ifade eden Müjdat Sezer, “Hayvansal mamüller ve ihracatçılar birliği başkanı olarak da bir iki konuda bilgi vermek isterim. Bunların başında tamamen hayvansal ürünler diye bahsettiğimiz hayvansal proteinleri üreten grubuz biz. Türkiye’nin bu konuda cidden hem kalite hem kapasite açısından oldukça kuvvetli bir ülke. Hayvansal ürünlerin ihracat miktarı 3 buçuk milyar doları buluyor yıllık bazda. Bunun içerisinde kanatlı beyaz et ürünleri yumurta, su ürünleri süt ürünler kırmızı et ürünleri ve bal var. Bunları topladığımızda 3 buçuk milyar dolar satışımız oluyor. Bunun 1 buçuk milyar doları su ürünleri, 1 milyar doları kanatlı ürünleri geri kalan 1 milyar doları diğer sektörlerde paylaşılıyor. Burada gurur verici nokta Türkiye biliyorsunuz ihracat ürünlerinin ortalama satış ürünleri 1 dolar üzerinde bizim ürünlerimiz 1 doları üzerinde katma değerli ürünler kategorisine giriyor. Hem Türkiye’yi hem de dünyayı beslemekte sektör olarak bayağı bir etkin çalışıyoruz” dedi. Kanatlı ürünlerde orta doğu ve ırak pazarında geniş yer bulunduğunu ifade eden Sezer, “Su ürünlerinde Avrupa, Rusya, yumurta ürünlerinde de hem yemekli hem de dünyada Türkiye’nin önemli bir yeri olan kuluçkalık yumurtalık sektöründe oldukça iyi bir yerdeyiz. Burada da Türkiye hemen hemen 80 ülkeye bu ürünleri satıyor. Çok yelpazemiz geniş çoğunluğu Avrupa ve orta doğu. Bunun sebebi de lojistik olarak ülkemize yakın olduğu için. Türkiye’nin ihracatında tüm ürünlerin önünde hiçbir engel olmaması lazım çünkü üretme kapasitesi çok yüksek kalitesi de yüksek. Dünya piyasasında rekabet için 2 tane önemli unsur var birincisi fiyat ikincisi lojistik. Biz lojistik olarak iyi bir noktadayız. Bütün gıda ürünlerine ihtiyacı olan ülkelere en yakın konumdayız. Dolayısı ile bizim üretimi artırma hedefimiz ve stratejimiz olması lazım” diye konuştu.

Gıda ambarı Türkiye, ABD pazarında ‘Turkish Tastes’ ile güçleniyor Haber

Gıda ambarı Türkiye, ABD pazarında ‘Turkish Tastes’ ile güçleniyor

Dünyanın en büyük gıda ithalatçısı olan ABD’de Türk gıda ürünlerinin daha fazla tercih edilmesini amaçlayan Ege İhracatçı Birlikleri çatısı altındaki 6 gıda ihracatçı birliğinin katılımıyla, Ticaret Bakanlığı’nca desteklenen “Sağlıklı Beslenmede Türk Ürünlerinin Önemi Turkish Tastes-TURQUALITY Projesi” başarılı bir şekilde devam ediyor. Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, EİB Gıda Birlik Başkanları, Turkish Tastes tanıtım filmi çekimleri için Türkiye’ye davet edilen ABD’li şefler Tom Macrina ve John Bryne ile birlikte basın toplantısı düzenledi. Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, “Türk gıda sektörümüz, ABD pazarındaki yerini sağlamlaştırmak ve ihracatını artırmak adına büyük bir azim ve kararlılıkla çalışmalarına devam ediyor. TURQUALITY Projemiz, 2019 yılında ABD’de güçlü, köklü kuruluşlar ve ticari bağlantılar kurmak için katalizör rolü oynayacak üst düzey profesyonellerden oluşan Turkish Tastes topluluğunu inşa etmek üzere başlatıldı. Yaklaşık 6 senedir ticarileşme yolunda büyük adımlar attık, ABD’nin en büyük gıda distrübütörleri Türk firmalarımızla işbirlikleri kurdu. ABD HoReCa sektörü, üretici, dağıtıcı, toptancı, perakendeci ve zincir marketler, restoran birlikleri, gıda yatırımcıları, gıda girişimleri, turizm-otelcilik fakülteleri, aşçılık okulları ile birlikte büyük network oluşturduk.” dedi. ABD’ye 5 milyar dolarlık ihracat hedefi koyduk Başkan Eskinazi, “Bu doğrultuda çalışmalarımızın sonuçlarını, Türk firmalarımızın gerçekleştirdiği ikili iş görüşmelerini, Turkish Tastes’nin ABD’de neler başardığını bugün burada sizlerle paylaşmaktan gurur duyuyoruz. 2019-2023 yılları arasında ABD’nin toplam gıda ithalatı yüzde 35’lik bir artışla 156 milyar dolardan 211 milyar dolara çıkarken, aynı dönemde Türkiye’nin ABD’ye gıda ihracatı yüzde 100’ün üzerinde artış göstererek 708 milyon dolardan 1 milyar 712 milyon dolara yükseldi. Türk gıda ihracatçıları olarak başarımızı daha da ileri taşıyarak ABD’ye 5 milyar dolarlık ihracat hedefi koyduk. Turkish Tastes tanıtım filmi çekimleri için ülkemize davet ettiğimiz şeflerimiz Tom Macrina ve John Bryne bugün aramızda olduğu için mutluluk duyuyoruz. Her geçen gün büyüyen Turkish Tastes markamız ve tüm çalışmalarımızda Ticaret Bakanlığımızın “Uzak Ülkeler Stratejisi” vizyonu ile uyumlu hareket ediyoruz.” diye konuştu. Firmalarımız ABD’nin en büyük ikinci gıda distribütörü olan US Foods’un tedarikçisi oldu Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Yardımcısı ve Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Hayrettin Uçak, “Büyükelçi şefimiz Tom Macrina’nın destekleriyle biri zeytinyağı biri kuru meyve sektöründen 2 firmamız ABD’nin en büyük ikinci gıda distribütörü olan US Foods’un tedarikçisi oldu. Firmalarımız US Foods’a göndereceği ürünlerini kendi markalarının yanında Turkish Tastes markasıyla da gönderecek. Böylelikle Bakanlığımızın verdiği desteğe somut bir şekilde karşılık vermeye başlamış olacağız. Projemizde kuruluşlarla iş birliğine olduğu kadar profesyonellere de önem veriyoruz. Yaptığımız çalışmalarda önce ABD’deki etkinliklerde şefleri ve satın alma yetkililerini bilgilendiriyoruz. Sonrasında anlattıklarımızın sağlamasını yapmak üzere Türkiye’ye davet ediyoruz.” dedi. Başkan Uçak, “Türkiye’de topraktan çatala konseptinde hazırladığımız programlarla, üretim alanları, işletmeler, kültürel mekanlar ve restoranlarda ürünlerimizi ve kültürümüzü tanıtıyoruz. Geçen yıl 3 şefimizi ağırlamıştık bu yıl 6 şefimizi ağırlayacağız. Şeflerimiz Türkiye programını tamamladıktan sonra bizim ABD’deki büyükelçilerimiz oluyorlar. Zaten amacımız da en başından beri ABD’de Turkish Tastes Topluluğunu oluşturmaktı. Her geçen yıl daha büyük bir aile oluyoruz. Türkiye’nin önceki yıl ABD’ye meyve ve sebze mamulleri ihracatı yüzde 26 artarak 343 milyon dolarlık bir hacme ulaşmıştır.” diye konuştu. ABD’de Summer Fancy Food Show kapsamında projemizin ticarileşmesini sağladık Ege İhracatçı Birlikleri Sürdürülebilirlik ve Organik Ürünler Koordinatörü ve Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mehmet Ali Işık, “İhracatçı birlikleri olarak gerçekleştirdiğimiz tüm faaliyetlerin birinci amacı ticari sonuçlar almaktır. Projemizin bu yıl 5. yılını uyguluyoruz ve bu yılla birlikte kalan yıllarda da en büyük önemi ticarileşmeye vereceğiz. Bu yıl 25. Milli Katılım organizasyonu gerçekleştirdiğimiz ABD Summer Fancy Food Show kapsamında projemizin ticarileşmesini sağladık. Marka elçimiz Şef Tom Macrina ve arkadaşları önce fuar alanında sonra New York Türkevi’nde gerçekleştirdiğimiz resepsiyonda ürünlerimizle hazırladığı menülerle sunumumuzu bir üst lige çıkardı. Ülke genelinden katılan 39 firmamız projemizden doğrudan faydalanma fırsatını yakalamış oldular. Diğer katılımcı ülkelerden aldığımız yorumlar bizleri ayrıca mutlu etti.” dedi. Başkan Işık, “Yine Türkevi’nde gerçekleştirdiğimiz resepsiyonun ABD, İngiltere ve Fransa gibi ülkelerin Büyükelçi seviyesinde katıldığı ilk etkinlik olması ve yirmisi büyükelçi kırkın üzerinde diplomatın katılması bizleri ayrıca gururlandırdı. Bundan sonra da hem ABD hem de diğer ülkelerde gerçekleştireceğimiz tüm çalışmaları projemizin kazanımlarıyla birleştirerek yolumuza devam edeceğiz. Sektör verilerimize gelince, Türkiye’nin önceki yıl ABD’ye kuru meyve ihracatı % 5 artarak 132 milyon dolarlık bir hacme ulaşmıştır. Gelecek için, Türkiye’nin ABD’ye olan kuru meyve ve diğer tüm sektör ürünlerimizin ihracatında gösterdiği bu olumlu trendin devam etmesi için tüm desteğimizi devam ettireceğiz.” diye konuştu. ABD’de Ur-Ge projeleri ile ticaret heyetleri yapılacak Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Muhammet Öztürk, “Tüm Türkiye adına, ABD pazarında yürüttüğümüz projemizin her geçen gün daha başarılı hale gelmesi bizleri çok mutlu ediyor. Bu başarının arkasında ortaya koyduğumuz vizyon ve 6 sektörümüzün uyum içerinde çalışmasıdır. Şu an burada olan şeflerimizin de katkılarıyla, ABD’de B2B odaklı yapacağımız tadım etkinliklerini yine 6 birliğimiz tarafından yürütülen Ur-Ge projeleri üyesi firmalarımızın katılacağı ticaret heyetleriyle hibrit olarak organize etmeyi planlıyoruz. Bu itibarla 2025 yılı, Ur-Ge projeleri Yurtdışı Pazarlama Faaliyetleri alanında en başarılı proje ödülüne talip olduğumuzu şimdiden ilen ediyorum. Böylelikle bir yandan nihai hedef olan katma değerli ihracat artışı için önemli bir adım atmanın yanında, Bakanlığımızın Turquality, Ur-Ge ve Uzak Pazarlar Stratejisi konseptlerini bir araya getirmiş olacağız. Son olarak projemiz sayesinde sektörümüzün ABD’ye olan ihracatının 700 Milyon rsquo;a ulaştığını ifade etmek istiyorum.” diye konuştu. "Ne yaparsanız, nasıl yaparsanız yapın ’Türk ürünlerini kullanın’ diyoruz" Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Başkanı Bedri Girit, “Projeye başladığımız 2019 yılında hedefimiz sadece ABD’ye ihracatımızı artırmak değil bunun yanında Turkish Tastes markası ile katma değerli ihracatı da artırmaktı. Bu ancak uzun vadede ulaşılabilecek bir hedef olduğu için köklü kuruluşlarla işbirliğine büyük önem verdik. Ne yaparsanız, nasıl yaparsanız yapın TÜRK ÜRÜNLERİNİ KULLANIN diyoruz. Bu doğrultuda hepinizin bildiği gibi Las Vegas Üniversitesi müfredatında yer alarak başladık. Sonrasında Nevada Restoran Birliği ile lise programlarına da girdik. Ticari ilişkilerin geliştirilmesi amacıyla ise Chain des Rotisseurs ve American Aşçılar Federasyonu ile partnerlikler başlattık. Bu işbirlikleri sayesinde daha projenin 5. yılında ulusalda güçlü bir görünürlük yakaladık. Bu bağlamda Amerika Aşçılar Federasyonuna ayrı bir parantez açmak istiyorum. Federasyon ABD’de executive şef unvanı verme yetkisi olan ve yaklaşık 20.000 üst düzey şefin üyesi olduğu güçlü bir platform.” dedi. ABD’li şefler 6 sektörümüzün ürünleriyle hazırladıkları tariflerle şov yaptılar Başkan Girit, “14 - 17 Temmuz tarihlerinde ben de ilk defa katıldığım ulusal konvensiyonda gördüğümüz ilgiye inanamadım. Şef Macrina ve arkadaşlarının yaklaşık 1000 üst düzey şefin katıldığı bir oturumda gerçekleştirdiği demoyla 6 sektörümüzün ürünleriyle hazırladıkları tariflerle şov yaptılar. Ülke genelinden yaklaşık 1300 şefin katıldığı etkinlik 4 gün sürdü ve 4 gün her yerde biz vardık. Bu şeflerin bizim nihai hedefimize ulaşmamız için önemli katalizör olacağına inanıyorum. Türkiye’nin ABD’ye olan su ürünleri ve hayvansal mamulleri ihracatını artırmaya yönelik gerçekleştirdiğimiz Turkish Tastes projesi ve fuar organizasyonları sayesinde Türkiye’nin ABD’ye olan su ürünleri ve hayvansal mamulleri ihracatı 2023 yılında artarak 123 milyon dolarlık bir hacme ulaşmıştır. Günümüz itibari ile de geçen yılın 2/3’ünün üzerine şimdiden ulaşmış durumdayız.” diye konuştu. Herkesin kazanacağı bir kazan kazan modeli ile Turkish Tastes markası her geçen gün büyüyecek Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Başkanı Emre Uygun, “Bugün aramızda olan marka elçimiz şeflerimizin büyük katkıları ile 360 derece bağlı bir döngü kurguladık. Bu döngü, ihracatçılarımızdan başlıyor ve ABD’deki son tüketicilerle tamamlanıyor. Marka elçilerimiz aracılığı ile Turkish Tastes markası taşıyan ürünlerimiz distribütörlere, distribütörlerden de başlattığımız program kapsamında yer alan ve bu distribütörlerden ürün alan restoranlara, oradan da Turkish Tastes markası ile hazırlanan menülerle son tüketicilere ulaşacak. Program kapsamında yer alan restoranları influencerlarla destekleyerek herkesin kazanacağı bir kazan kazan modeli ile Turkish Tastes markası her geçen gün büyüyecek. Bu nedenle asıl yükü üstlenen şeflerimize tekrar teşekkür ediyorum. Projenin etkilerini en belirgin hisseden sektörlerden biriyiz. En önemli hedef pazarlarımız olan ABD’ye zeytin ve zeytinyağı ihracatı 2023 yılında yüzde 80 artarak 185 milyon dolarlık bir hacme ulaşmıştır. Bu çalışmalarla gelecek yıllarda çok daha güzel haberler paylaşacağımıza inanıyoruz.” Turkish Tastes-TURQUALITY Projesi’nin ortağı olmaktan gurur duyduk Sağlıklı Beslenmede Türk Ürünlerinin Önemi Turkish Tastes-TURQUALITY Projesine odundışı orman ürünleriyle ortağı oldukları için gurur duyduklarını belirten Ege Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı Ali Fuat Gürle de destek olan herkese teşekkürlerini sundu. Sadece gıda sektörleri için değil diğer sektörler için de örnek göstererek pilot proje olarak değerlendiriyor Turkish Tastes Ambassador ve Ege Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Kazım Gürel, “2019 yılında pandemiye rağmen başladığımız ve aralıksız devam ettirdiğimiz çalışmalarımızda çok önemli bir aşamaya geldik. Bakanlığımız projemizi yürüttüğümüz Turquality Destek Programı kapsamında sadece gıda sektörleri için değil diğer sektörler için de örnek göstererek pilot proje olarak değerlendiriyor. Bizlerde tüm sorumluluğumuzun yanında bu tatlı yükü de büyük bir şevkle üstleniyoruz. Biz 2018 yılında 1 yıl süren derinlemesine bir analizin ardından bilimsel verilerle oluşturduğumuz 12 yıllık bir yol haritasını 2019’da uygulamaya koyduk. Yol haritamızı 4 yıllık 3 döneme ayırdık.” dedi. Gürel, “Birinci 4 yıl farkındalık oluşturma, ikinci 4 yıl ticarileşme ve son 4 yıl ise markalaşma. Her şeyin planlandığı gibi ilerlediğini başkanlarımızın konuşmalarında göreceğinize inanıyorum. Projemizin temel hedefi ABD’de etkin bir ticari mekanizmaya dönüşecek olan Turkish Tastes topluluğu oluşturmaktır. Bu toplulukta, ünlü şefler, satın alma yetkilileri, kurum/kuruluşlar, sivil toplum örgütleri ve eğitim kurumlarına yer vererek oldukça geniş bir yelpazeye ulaşmayı hedefledik. Her yıl bu hedef doğrultusunda yaklaşık 15 faaliyet gerçekleştiriyoruz. Projenin 5. Yılı itibari ile ABD’de ulusal düzeyde güçlü bir farkındalık oluşturmanın yanında bu yıldan itibaren planlandığı gibi ticarileşmeye de başladık. Bakanlığımızın ve tüm başkanlarımızın destekleri ile tüm hedeflerimize ulaşıncaya kadar yolumuza devam edeceğiz.” diye konuştu. Ticaret Bakanlığı Markalaşma ve Tasarım Destekleri Daire Başkanı Ebru Gülsoy Rojas Atencio, “Türk ürünlerinin yurtdışındaki algısını araştıran, pazarlara nasıl girebileceğimizin önünü açan ihracatçı birliklerimizin ürün ve sektörlerimizi tanıtmak üzere yürüttüğü projelerden “Sağlıklı Beslenmede Türk Ürünlerinin Önemi Turkish Tastes-TURQUALITY Projesi” çok iyi bir noktaya gelmiş durumda, bu kapsamda EİB’i tebrik ediyoruz.” dedi. Ticaret Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğü Tarım Ürünleri Daire Başkanı Halis Kaya, “Ülkemizin gıda sektörünü küresel gıda alıcılarıyla buluşturan “Sağlıklı Beslenmede Türk Ürünlerinin Önemi Turkish Tastes-TURQUALITY Projesi”nde emeği geçen herkesi tebrik ediyoruz. Sizlerin büyük çabaları ve doğru politikaları sayesinde Cumhuriyetimizin yüzyılına yakışır 31 milyar dolar seviyesinde tarımda rekor bir ihracat gerçekleştirdik.” diye konuştu. Türkiye’de yemek nereye giderseniz gidin her zaman çok güzel Turkish Tastes ABD Ulusal Büyükelçi Şefi Tom Macrina, “Türkiye’de nereye giderseniz gidin yemek her zaman çok güzel. Türk şefler çok başarılı, gittiğimiz her mutfak çok temizdi. Türk şefler hijyene çok önem veriyorlar. ABD’de birçok restoran Türk ürünlerini kullanıyor ve Türk ürünlerinde menüleri var. Ege İhracatçı Birlikleri’nin liderliği çok kuvvetli. ABD’in birçok bölgesinde etkileyici tanıtımlar yapıyoruz. Türk yemekleri çok iyi. Türk ürünlerinin daha fazla tanıtılması için çalışıyoruz. Bu işe verdiğiniz önemi, özveriyi görüyoruz. Türk mutfağında sürdürülebilirliği görüyoruz sizleri tebrik ediyoruz.” dedi. Türkiye’deki en güçlü bölge Ege Bölgesi Turkish Tastes ABD Ulusal Büyükelçi Şefi John Bryne, “Türkiye’deki en güçlü bölge Ege Bölgesi. Türk ürünlerinin ticarileşmesi çok iyi bir noktaya ulaştı. Türkiye’yi ilk kez ziyaret ettim. 5 gündür Türkiye’de hayatımı değiştirecek bir deneyim yaşadım. Sağlıklı Beslenmede Türk Ürünlerinin Önemi Turkish Tastes-TURQUALITY Projesi ile EİB’nin gösterdiği özverinin yatırımlarının görme fırsatı buldum. Türk şefleri ziyaret ettik, Türk işletmeleri gezdik, Türk firmalarla tanıştık, onur vericiydi. Turkish Tastes TURQUALITY Projesinin bu başarı öyküsünü ABD’de paylaşacağım.” diye konuştu.

6 ayda gıdada çok sattık az kazandık Haber

6 ayda gıdada çok sattık az kazandık

Türkiye’nin tarım, gıda ve içecek sektörü ge­nel ihracatında, yılın ilk 6 ayında birim fiyat düşü­şü yaklaşık 100 dolar oldu. Söz konusu dönemde ihracatta yüzde 5.6 artış yaşanırken, ih­racat birim fiyatında ise yüzde 7.3 düşüş yaşandı. Geçen yı­lın aynı döneminde ihracat bi­rim değeri bin 322 dolarken, bu yılın ilk 6 ayında yaklaşık 96 dolar düşüşle bin 226 dolar oldu. Sektörel ayrışmalara ba­kıldığında ise paketli ve katma değerli üretim yapan su ürün­leri, bisküvi gibi alt gruplarda birim fiyatta düşüş görülmü­yor. Yılın ilk 6 ayında tarım, gıda ve içecek sektörün ihra­catı yüzde 5.6 artışla 12.9 mil­yar olurken, yıllık ithalat ise yüzde 21.87 azalışla 9.7 mil­yar dolar oldu. FAO Gıda Fiyat Endeksi’ne göre küresel gıda fiyatları temmuzda aylık baz­da yüzde 0.2 düşerken, yıllık bazda yüzde 3 geriledi. Küre­sel gıda fiyatlarındaki düşü­şün ihracat biriminde düşü­şe neden olduğunu kaydeden sektör temsilcileri göre, gıda birim fiyatının artırılmasının yolu teknolojik, otomasyona dayalı yatırımları artırmak, inovasyon ve Ar-Ge çalışma­ları yapmaktan geçiyor. Tiryakioğlu: Özel üretimde çeşitlilik büyük önem taşıyor Pandemi sü­recinde, dünya genelinde bir parasal genişleme yaşandı­ğına işaret eden TİM Hubu­bat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri Sektör Kurulu Başkanı Ahmet Tiryakioğlu, bunun doğal sonucunun pi­yasadaki bir malın her ay ön­ceki aydan daha pahalı olma­sına neden olduğunu belirtti. Son bir yıldır merkez banka­larının enflasyonla mücade­le programlarını tavizsiz şe­kilde yürüttüğünü ifade eden Tiryakioğlu, “Yüksek faizin ve parasal sıkılaşmanın en bü­yük etkisi alım gücü üzerine olduğundan pek çok alanda fi­yatlarda geri çekilmeler yaşa­nıyor. Her ne kadar talep es­nekliği düşük olan temel bir gereksinim olsa da gıda tica­reti de bundan bağımsız de­ğil. Küresel gıda fiyatlarında­ki düşüş son bir yılda yüzde 3 arttı. Bizim ihracat birim fi­yatlarımızdaki düşüşü de bu gözle okumak lazım. Piyasa­daki bu dalgalanmalardan en az şekilde etkilenebilmenin yolu teknolojik, otomasyona dayalı yatırımları artırmak” dedi. Kadooğlu: Ortalama fiyatların daha da iyi noktalara gelecek Güneydoğu Anadolu bölge­sinin bu yıl ortalama birim fi­yatlarında Türkiye genelinden farklı olarak kısmi bir artış ya­şandığını aktaran Güneydo­ğu Anadolu Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulle­ri İhracatçıları Birliği Başka­nı Celal Kadooğlu, geçen yı­lın aynı dönemine göre yüzde 4.3 daha yüksek fiyatlarla sa­tış yaptıklarını söyledi. Buğ­day unu, makarna ve ayçiçek yağı gibi en büyük ihracat ka­lemlerinde küresel fiyatların­da gerileme olmasaydı, orta­lama fiyatların daha yüksek olacağını belirten Kadooğlu, “Biz bu artışı tatlı bisküvi, gof­ret ve çikolata gibi yüksek alım gücüne hitap eden katma de­ğerli ürünlerimizden elde et­miş bulunuyoruz. Bölgemiz­de ileri teknolojili tesislerin ve güçlü markaların sayısı her geçen gün arttığından, ortala­ma fiyatlarımızın daha da iyi noktalara geleceğine inanıyo­ruz. Fakat, bizim şu sıralar ana problemimiz yurt içindeki ma­liyetlerimiz ikiye katlanırken, satış yaptığımız para birimle­rinin Türk Lirası karşısında aşırı değer kaybı ve bunun bir sonucu olarak” diye konuştu. Sezer: Rekabetçi olmak adına birim fiyat düşürülüyor Su ürünle­ri ve hayvansal mamuller sektörü gıda sek­törleri içinde katma değeri en yüksek olan sektörlerden biri olduğunu vurgulayan İstan­bul Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birli­ği Başkanı Müjdat Sezer, ih­racat birim fiyatı da yine di­ğer gıda sektörlerin ortalama birim fiyatının üzerinde sey­rettiğini aktardı. Su ürünleri ve hayvansal mamuller sek­tör ihracatının Ocak- Haziran 2024 döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüz­de 9 oranında artış gösterdi­ğini bildiren Sezer, “Bu yılın ocak-haziran döneminde su ürünleri sektörü ihracatı 828 milyon dolardan 935 milyon dolara yükselmiş; birim fiyat 6.6 dolardan, 6.1 dolar oldu. Beyaz et sektörü ihracatı 422 milyon dolardan 416 milyon dolara düştü. Ancak birim fi­yatı bir önceki yıl ile aynı 1.7 dolar olarak sabit kaldı. Yu­murta sektörü ihracatı 195 milyon dolardan 239 milyon dolara yükseldi ve birim fi­yat da 2.0 dolardan 2.2 dolara yükseldi. Süt ve süt ürünleri ihracatı 122 milyon dolardan 145 milyon dolara yükseldi. Ancak birim fiyatta 3.0 dolar­dan 2.2 dolara düştü.Et ürün­leri ihracatı 3 milyon dolar­dan 1.7 milyon dolara düştü ve birim fiyat ise 2.3 dolardan 2,1 dolara geriledi” dedi. Mutlu: Küresel fiyat dalgalanmaları olumsuz etkiliyor Bu yılın ilk 6 ayında Türki­ye'nin genel gıda ihracatın­da birim fiyatta bir düşüş ya­şanırken, meyve sebze ma­mul ihracatında yüzde 4’lük bir artışının birkaç faktörden kaynaklandığına vurgu ya­pan İstanbul Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Melisa Tokgöz Mutlu, “Genel gıda ihracatındaki düşüş, kü­resel piyasalardaki talep dal­galanmaları, enflasyon, ma­liyet artışları veya rekabetçi baskılar gibi faktörlerden et­kileniyor. Meyve sebze ma­mul ihracatındaki artış, da­ha spesifik bir pazara yönelik taleplerden kaynaklanıyor. Bunun yanı sıra, Türkiye'nin yüksek kaliteli ve organik ürünlere yönelik artan talep, Türk meyve sebze mamulle­rinin uluslararası pazarlarda fark yaratmasını mümkün kı­lıyor. Türkiye'nin bu alandaki rekabet gücünü artırması, ta­rımsal üretimi desteklemesi ve katma değerli ürün üzerin­de durması, meyve sebze ma­mul ihracatında sağlanan ar­tışın sürekliliğinde kritik öne­me sahip” diye konuştu. Ulusoy: Tahıllardaki düşüşü bitkisel yağlar, et ve şeker dengeledi FAO Gıda Fiyat En­deksine göre kü­resel gıda fiyatları­nın yıllık bazda yüzde 3 düşüş gös­terdiğine dikkat çeken Ka­radeniz Hububat Bakliyat ve Yağlı Tohumlar İhracat­çılar Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Eren Günhan Ulusoy, “Genel olarak ta­hıl fiyatlarındaki düşüş, bitkisel yağlar, et ve şeker fiyatlarındaki artışları den­geledi. FAO Gıda Fiyat En­deksine baktığımız zaman 1 yıllık düşüş görüyoruz. Gıda ihracatı fiyatların­da dünya piyasasını takip ettiği için düşüş söz konu­su. Türkiye’de enflasyon var, dışarıda nasıl düşüyor sorusunun cevabı da kur. Nihayetinde Türkiye’deki fiyat artıyor ama dolar ba­zında bir yıllıktan bakınca geçen seneyle karşılaştır­dığımızda düşmüş oldu­ğunu söyleyebiliriz. Gıda Endeksinde 124’ten 120’ye gelirken bir yıl içinde en keskin düşüş tahıllarda söz konusu” dedi.

Türk yaş sebze meyve ürünleri dünya alıcılarıyla buluşuyor Haber

Türk yaş sebze meyve ürünleri dünya alıcılarıyla buluşuyor

İklim değişikliği nedeniyle başta Türkiye ve Akdeniz ülkeleri olmak üzere tarımsal ürünlerin olumsuz etkilendiği bir dönemde, Türkiye’nin ihracat projesi Interfres Eurasia Fuarı’nda geri sayım başladı. Önümüzdeki 3 yıl içinde dünyada 768,7 milyar dolara ulaşması beklenen meyve sebze ticaretinden pay almak isteyen Türkiye’nin meyve sebzenin 4 hali yaş, kuru, donmuş ve konserve ürünleri 26-28 Eylül tarihleri arasında İzmir Interfresh Eurasia Fuarı’nda görücüye çıkıyor. Meyve, Sebze ve Mamulleri, Gıda ve Gıda Teknolojiler, Paketleme, Lojistik ve Depolama Fuarı’nın (Interfresh Eurasia) açılışında geri sayım başladığını belirten Antexpo A.Ş Genel Müdürü Murat Özer, fuar çalışmalarının tamamlanmak üzere olduğunu ve Avrupalı market zincirleri temsilcileri ile alıcıları beklediklerini söyledi. Avrupa’nın ünlü zincir marketleri katılacak Avrupa’nın en büyük zincir marketleri arasında yer alan Lidl, Rewe, Fora, Maxima, Elbi, Gomex ve X5 olmak üzere 20’den fazla uluslararası zincir market temsilcisi Interfresh Eurasia 2024 İzmir Fuarını ziyaret edeceğini onayladığını belirten Özer şunları kaydetti: "Avrupa’nın çoğu ülkesinde faaliyette bulunan Lidl ve Rewe zincir market temsilcileri de geliyor. Rewe’nin Avrupa’daki 13 şube ve merkez yönetim temsilcileri Interfresh Eurasia Fuarı’na katılacak. Şu ana kadar 55 ülkeden 500’ün üzerinde toptancı ve 100’den fazla broker/trader, Türk yaş meyve sebzesinin yaş, kuru, donmuş ve konserve ürünlerini görecek, tanıyacak ve lezzetini de tadacak." Dünya alıcılarıyla buluşacak Avrupa Birliği üyesi 5 ülke büyükelçisi ile ticaret ataşesinin de katılacağı Interfresh Eurasia Fuarı’nın, iklim değişikliğinin olumsuz etkilerinin konuşulduğu bir dönemde, Türk yaş meyve sebzenin görücüye çıkmasının çok önemli olduğunu belirten Özer, "İklim değişikliğinin olumsuz etkileri üretim, lezzet ve kalitede sıkıntı yaşatmaya başladı. Birçok Avrupa ülkesinde özellikle Türkiye’nin rakipleri olan Fas, Tunus, İspanya, Yunanistan ve İtalya gibi ülkelerde sorunlar ortaya çıkıyor. Aynı sorunlar ülkemizde de yaşanıyor. İklim değişikliğinin olumsuz etkilerinin konuşulduğu bir dönemde Türk yaş meyve sebze ürünleri dünya alıcılarıyla buluşacak" dedi. Mersin’in partner kent olduğu Interfresh Euraisa Fuarı, 8 yıl Antalya’da uluslararası alıcılarla buluşmuştu. Batı Akdeniz bölgesindeki üretici ve ihracatçılar Interfresh Eurasia Fuarı’nın gelecek yıl yeniden Antalya’da yapılmasını ve Antalya’nın bu fuara sahip çıkması gerektiğini belirtiyorlar.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.