TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Japonya

AGRONEWS - Japonya haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Japonya haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Japonya’dan ticaretini yaptığı fındığı tanımak için Giresun’a geldi Haber

Japonya’dan ticaretini yaptığı fındığı tanımak için Giresun’a geldi

Giresunlu genç girişimci Demet Öztürk’ün daveti üzerinde Japonya’dan Giresun’a gelen Ryo Nakahara, Giresun fındığının tanıtımı için bahçeye girerek fındık üretim sürecini deneyimledi. Giresun’da fındık hasadı tüm hızıyla sürerken Japonya’nın Fukuoka kentinde fındık ticareti yapan Ryo Nakahara, Japon müşterilerine fındığın üretim aşamalarını göstermek adına Giresun’a geldi. Giresunlu genç kadın girişimci Demet Öztürk’ün daveti üzerinde Piraziz ilçesine gelen Nakahara, fındığın hasat sürecini tüm aşamalarıyla deneyimledi. Nakahara, bahçeden fındığı toplayarak hem çuvalladı hem de taşıdı. “Fındık toplamak zor ama keyifli” Japonya’da yaklaşık bir buçuk yıldır fındık ticaretiyle uğraşan Nakahara, fındık ithalatının yanı sıra Türkçe’yi de öğrendi. Fındık toplamanın oldukça zor olduğunu ifade eden Nakahara, “Giresun’da 1,5 yıldır fındık ticareti yapıyorum. Hasada katılmak için ve Japon müşterilerime fındığın tüm aşamalarını göstermek için buradayım. Fındık toplamak zor. Özellikle yokuş olan bahçelerde ama yine de fındığı çok sevdiğim için keyif aldım. Fındık hem lezzetli hem de çok sağlıklı bir ürün. Bir de fındık toplamak çok zor. Bahçeler çok dik. Fındık toplamak keyifli ama çok zor. Aile bağları daha da güçlendirilebilir” diye konuştu. “Japonya’da fındık çok fazla tanınmıyor” Japonya’da fındığın daha çok çikolatalı ürünlerle tüketildiğini ifade eden Nakahara, “Japonya’da fındığı çoğu kişi bilmiyor. Genelde kaju ve badem gibi kuruyemişler tercih ediliyor. Bunun temel sebebi fiyattan dolayı. Japonya’da fındık pahalı. Ama benim müşterim çok seviyorlar. Daha doğrusu, Giresun fındığını yedikten sonra sevmeye başlıyorlar. Böyle diyebilirim. Fındığın Japonya’daki tüketimi çoğunlukla çikolatalı ürünlerle sağlanıyor. Kek ve pasta yapılıyor. Bir de kahvaltıda yoğurtla ve yulaf ezmesiyle tüketiliyor. Benim favorim cevizli makarna. Fındık ve fesleğen sosu çok güzel uyuyor. Toplamda 3 yıldan fazla Türkiye’de kaldım. Türk insanları her zaman bana çok sıcakkanlı davrandılar. Giresun’da hiç kötü bir deneyim başıma gelmedi. Japonya’da sizin değerli fındıklarınızı daha çok tanıtacağım. Her yaz Giresun’dayım. Seneye görüşürüz hoş çakalın” şeklinde konuştu.

Türkiye’nin Japonya’ya gıda ihracatı 5 yılda yüzde 72 arttı Haber

Türkiye’nin Japonya’ya gıda ihracatı 5 yılda yüzde 72 arttı

Dünyanın gıda ambarı olan Türkiye, Japonya’ya ihracatta 1 milyar dolar hedefiyle 5-8 Mart 2024 tarihlerinde Tokyo’da Foodex Japan Fuarı’na 51 firmayla katılıyor. Eskinazi: “Dünyanın gıda ambarıyız” Anadolu topraklarında yetişen binlerce çeşit gıda ürünüyle Türkiye’nin dünyanın gıda ambarı olduğu bilgisini veren Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, Türk gıda sektörünün Japonya pazarında hedeflerine ulaşması için 5-8 Mart 2024 tarihlerinde Tokyo’da Foodex Japan Fuarı’na 51 firmayla katıldıklarını dile getirdi. Uzakdoğu’nun en büyük gıda fuarı olan Foodex Japan Fuarı’na Türkiye Milli Katılım Organizasyonunda bu yıl 26.’sını yapacaklarını dillendiren Eskinazi, “Çekirdeksiz kuru üzüm, kuru incir, kuru kayısı, zeytinyağı, sofralık zeytin, levrek, çipura, Türk somonu, kanatlı eti, yumurta, çam balı, fındık, bulgur, un, vişne, kiraz, ayva, salatalık, kavun, karpuz, elma, biber, mandalina, domates, defne, kekik, adaçayı, meyan kökü, siyah çay, kırmızı biber, haşhaş, kimyon, nane, yağlık gül, anason, turşu gibi ürünlerde dünyanın en güçlü tedarikçilerinden biriyiz. Japonya, Türk gıda sektörü için referans bir pazar. Japonya’ya ihracat yaptığınızda dünyanın her tarafına gıda ürünleri ihracatı yapabilecek kaliteye ulaştığınızı ortaya koymuş oluyorsunuz. Japonya pazarında büyümemiz beraberinde dünya genelinde gıda ihracatımızın daha da hızlı artmasına zemin oluşturacak. Japonya ile ilişkilerimizi artırarak ihracatımızı artırmak istiyoruz. Amacımız Japonya’ya gıda ihracatımızı orta vadede 1 milyar doların üzerine çıkarmak” diye konuştu. Işık: “Japonya pazarı bizim için çok kıymetli” Türk gıda sektörünün, Cumhuriyetimizin 100. yılında 26 milyar dolarlık gıda ürünleri ihraç ettiği bilgisini veren Ege İhracatçı Birlikleri Sürdürülebilirlik ve Organik Ürünler Koordinatörü Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mehmet Ali Işık, ihracatta güçlü oldukları Avrupa, Rusya, Ortadoğu ve ABD pazarları yanında Japonya, Çin, Hindistan gibi pazarlarda büyümek istediklerini vurguladı. Japonya’nın son 5 yılda gıda ithalatının yüzde 17’lik artışla 62 milyar dolardan 73,6 milyar dolara çıktığını paylaşan Işık, aynı dönemde Türkiye’nin Japonya’ya yaptığı gıda ihracatının ise yüzde 72’lik artışla 164 milyon dolardan 282 milyon dolara yükseldiğine dikkati çekti. Girit: “Japonlar suşiyi Türk orkinoslarıyla yapıyor” Türkiye ile Japonya arasındaki tarihi bağların, Türk gıda sektörünün geniş ve kaliteli ürün yelpazesi ve iki ülke arasında vize uygulamasının bulunmamasının Türkiye’nin Japonya’ya ihracatını artırabilmesi için fırsatlar barındırdığını kaydeden Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Başkanı Bedri Girit ise, Türkiye’den Japonya’ya gıda ihracatında su ürünleri sektörünün 2023 yılında 53 milyon dolarlık payla ikinci sırada yer aldığını bildirdi. Türk su ürünleri ve hayvansal mamuller sektörünün Japonya’da ihracat rakamlarını yukarı çekebileceğine olan inancını paylaşan Girit, “Japon dostlarımız en çok sevdikleri yiyecek olan suşiyi Türk orkinoslarıyla yapsınlar istiyoruz. Japonya’ya balık dışında kanatlı etleri gönderiyoruz. Şimdi ise toz yumurta ve sofralık yumurta ihracatı konusunda görüşmelerimiz sürüyor. Foodex Japan Fuarı’nda yapacağımız ticari bağlantılarla 2024 yılında Japonya’ya ihracatta büyük artışlar yakalayacağımıza inanıyoruz” ifadelerini kullandı.

Muş’ta 2100 rakımlı tesisten Japonya’ya alabalık ihracatı Haber

Muş’ta 2100 rakımlı tesisten Japonya’ya alabalık ihracatı

Muş’un Varto ilçesinde 2100 rakımlı Bingöl Dağı‘nın eteğinde kurulan alabalık tesisinde üretilen balıklar, başta Japonya olmak üzere birçok ülkeye ihraç ediliyor. Başta Japonya ve Rusya’ya olmak üzere birçok ülkeye ihraç edilen Türk somonlarının yanı sıra yavru alabalıkları da yurt içinde farklı illere sevk ediliyor. Doğal su kaynaklarının üzerine kurulan Varto somon ve alabalık tesisinde yetiştirilen balıklardan ilçe ekonomisine yılda 30 milyon lira katkı bekleniyor. Tesiste 8 milyon balık yavrusunun belli bir gramaja geldikten sonra iç ve dış piyasaya sürülmesi hedefleniyor. Tesise ilişkin bilgi veren işletmeci Ercan Özer, kentte ilk kez kurulan tesiste bin anaç somondan 8 milyon balık yavrusu elde ettiklerini aktardı. Bölgedeki su kaynaklarının verimliliği sayesinde kaliteli balıkların yetiştiğini dile getiren Özer, “2100 rakımlı Bingöl Dağı eteklerinde kurulan Varto somon ve alabalık üretim tesisimizde üretilen balıklarımızı ağırlıklı olarak yurt dışına ihracat ediyoruz. Bu yıl 8 milyon adet üretimimiz oldu. Japonya ve Rusya’ya başta olmak üzere birçok ülkeye ihracat yapmaktayız. Ürettiğimiz yavru alabalıkları ise yurt içinde farklı illere vermekteyiz. Bingöl Dağı’ndan çıkan su soğuk ve berrak olduğu için alabalıklarımız yağlı ve lezzetli oluyor. Bu nedenle rağbet görmektedir. Yılda 30 milyon lira ilçeye katkımız olacaktır” dedi.

Fukuşima deprem sonrası tarımsal üretimi canlandırmaya çalışıyor Haber

Fukuşima deprem sonrası tarımsal üretimi canlandırmaya çalışıyor

Fukuşima nükleer felaket öncesi Japonya’nın en büyük tarımsal üretim merkezlerinden biriydi. Dirençli çiftçi topluluğu bugün bir kez daha tüketicilerin bölgeden gelen ürünlerin tadını çıkarmasını sağlıyor. Hevesli üreticiler, Japon yetkililere göre radyoaktivite oranlarını büyük şehirlerle aynı seviyeye indiren arındırma çabalarıyla birlikte, tarımın kademeli olarak yeniden büyümesine yardımcı oluyor. Suzuki bira fabrikası, 12 yıl sonra, felaketten en çok etkilenen bölgelerden biri olan Namie’deki evine kısa bir süre önce geri döndü. Tsunaminin vurduğu eski bira fabrikası, limanın hemen yakınlarındaydı. Bira üreticilerinin balıkçılarla yakın bir ilişkisi vardı. Büyük avları kutlamak için sake servis edilirdi. Namie'ye geri dönen fabrikanın CEO'su Suzuki Daizuke, yerel halka umut vermek ve destek olmak istiyor. Suzuki, "Depremden önce yaklaşık 120 balıkçı teknesi vardı ancak şimdi 30’dan az var. Yerel balıkçılık endüstrisini desteklemek için yerel halkın yediği balık yemekleriyle sakemizin uyumluluğunu ölçtük ve onları yapay zeka ile birleştirerek 'Balık Sake Düğünü' (Gyoshu Mariaju) adlı bir sake geliştirdik." şeklinde konuşuyor.  Sake yediğimizden farklı bir pirinç türü kullanılarak yapılır. Toprağı arındırma işleminin ardından öncelik yemeklik pirinç yetiştirmekteydi.  Suzuki bu nedenle yenilikler yapmaya başladığını söylüyor: "Yediğimiz pirinçten sake yaptım ve bence gerçekten lezzetli oldu. Dahası, Namie’de üretilen pirinçte bir tuhaflık olmadığı gerçeğini sake aracılığıyla yayabileceğimi düşündüm." Motoki'nin domatesleri Bölgedeki çiftçiler ve üreticiler, tüketicilerin endişeleriyle Iwaki kentinde domatese özel bir tema parkı olan Wonder Farm gibi yenilikçi girişimlerle başa çıkmayı düşünüyor.  Seralar ve son teknoloji topraksız üretim sistemi, Wonder Farm'ın Başkanı Motoki Hiroşi'nin felaket sonrası üretimini artırmasını sağladı. Bölgeyi yeniden canlandırmak için domatesi kullanıyor. Tüketicilerin çiftliğini ziyaret etmesine, kendi meyvelerini toplamasına ve kalitelerinin tadına bakmasına izin veriyor. Motoki, "Müşteriler, bölgeyi gördüklerinde ve ürünleri toplayan üreticiler hakkında bilgi sahibi olduklarında sebze-meyvelerin güvenli olduğunu anlayacaklar. Amacım tarımı ve turizmi yeniden canlandırmak. Bu nedenle çiftçiliğin yanında bir de restoran, çiftlik mağazası ve işleme tesisi kurdum. İnsanların gelip keyifli vakit geçirebileceği bir tesis yaratmak istiyorum." diyor.  Ziyaretçiler uygulamalı olarak tarımı deneyimleyebilir ve domates yemeklerinin tadını çıkarabilir. Ya da domates misosu ve domatesli dondurma gibi benzersiz ürünler satın alabilir. Hepsi Motoki’nin çiftliğinde yapılıyor. Motoki, "Deprem sonrası birçok farklı insanla bağlantı kurdum. Fukuşima’dan gelen ürünlere herkes aşık oldu. Birçoğu bu kadar lezzetli ve kaliteli ürünlerin taşınamamasının utanç verici olduğunu düşündü. Onları tüm dünyaya göndermeme yardım etmek istediler." şeklinde konuşuyor.  Çiftliği artık yerel üreticilerin taze sebzelerini satılmak veya yemeklik ürünlere dönüştürülmek üzere getirdiği bölgesel bir tarımsal merkez haline geldi. Kaynak: Euronews

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.