TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Kayısı

AGRONEWS - Kayısı haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Kayısı haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Malatya Kayısı İhracatında 100 Bin Tonu Hedefliyor Haber

Malatya Kayısı İhracatında 100 Bin Tonu Hedefliyor

Malatya (İHA) – Malatya Ticaret Borsası (MTB) Başkanı Ramazan Özcan, kayısı üretiminin bölge ve ülke ekonomisi için stratejik öneme sahip olduğunu vurgulayarak, 2024 yılı sonuna kadar 50 bin ton kuru kayısı ihracatını hedeflediklerini açıkladı. Ancak asıl hedefin 2025 yılı Temmuz sonuna kadar 100 bin ton kuru kayısı ihracatına ulaşmak olduğunu belirtti. Özcan, 6 Şubat depremi sonrasında Malatya'nın yeniden inşa sürecinde önemli ilerlemeler kaydedildiğini belirtti. Şehirdeki her köşe adeta bir şantiyeye dönüşmüş durumda olduğunu söyleyen Özcan, depremin olumsuz etkilerini ortadan kaldırmak için hem konut inşaatları hem de esnafın yoğun olarak faaliyet gösterdiği çarşı merkezi gibi ticaret alanlarında kapsamlı çalışmaların sürdüğünü ifade etti. 2024’TE KAYISI İHRACATINDA BÜYÜK BAŞARI Özcan, 2024 yılındaki kayısı ihracatının hem miktar hem de gelir açısından büyük bir başarıya imza attığını ifade etti. Özellikle 2024 yılı ekim ayında, son dört yılın en yüksek kuru kayısı ihracatını gerçekleştirerek 9 bin 246 ton kayısı ihracatından 44 milyon 352 bin dolar gelir elde ettiklerini belirtti. Ayrıca, yılın başından itibaren yapılan kayısı ihracatında büyük bir artış yaşandığını vurgulayan Özcan, 1 Ağustos’tan itibaren 3 aylık dönemde 25 bin 460 ton kuru kayısı ihracatına imza atıldığını ve bu ihracattan 125 milyon dolar gelir sağlandığını söyledi. 2025’TE 100 BİN TON İHRACAT HEDEFİ Özcan, 2024 yılı sonunda 50 bin ton kayısı ihracatını hedeflediklerini, ancak 2025 yılı Temmuz sonuna kadar 100 bin ton kuru kayısı ihracatına ulaşmayı amaçladıklarını açıkladı. Bu hedefin gerçekleştirilmesiyle birlikte 750 milyon dolar gelir elde etmeyi planladıklarını belirtti. YENİ PAZAR ARAYIŞLARI Özcan, kayısı ihracatının başlıca pazarlarının Amerika Birleşik Devletleri, İtalya, Fransa ve Almanya olduğunu söylese de, Cezayir ve Brezilya gibi yeni pazarlara da yöneldiklerini dile getirdi. Ancak, Orta Doğu’daki siyasi gerilimlerin kayısı ihracatına olumsuz etkiler yarattığını ve bu durumu aşmak için yeni pazarlara yönelme çabalarını sürdürdüklerini söyledi. KUR DALGALANMALARIN ETKİLERİ Özcan, kayısı ihracatının büyük kısmının dövizle yapıldığını ve döviz kurlarındaki dalgalanmalardan doğrudan etkilendiğini belirtti. İhracatın yaklaşık yüzde 90’ının yurt dışına yapıldığını vurgulayan Özcan, kur dalgalanmalarının dikkatle izlenmesi gerektiğini söyledi. Malatya’nın kayısı üreticileri, sanayicileri ve ihracatçıları ile birlikte, şehri küresel tarım ticaretinin önemli merkezlerinden biri yapmayı hedeflediklerini belirten Özcan, Malatya ekonomisini güçlendirme konusunda kararlı olduklarını ekledi.

Kuru kayısı sezonu 399 milyon dolarlık ihracatla kapattı Haber

Kuru kayısı sezonu 399 milyon dolarlık ihracatla kapattı

Kuru kayısı ihracatı 2022/23 sezonunda miktar bazında 80 bin 388 ton olurken, döviz karşılığı 434 milyon 272 bin dolar olmuştu. 2022/23 sezonunda kuru kayısının ortalama ihraç fiyatı ton başına 5 bin 402 dolar iken, 2023/24 sezonunda yüzde 10,5’lik artışla 5 bin 967 dolara yükseldi. Bu artış sayesinde kuru kayısı ihracatı miktar bazında yüzde 17 düşerken, döviz getirisindeki azalma yüzde 8 ile sınırlı kaldı. Işık: “2024/25 sezonunda 107 bin ton kuru kayısı ihracatı hedefliyoruz” 2024/25 sezonuna sarı kayısıda ‘Altın yıl’ hedefiyle girdiklerini dile getiren Ege İhracatçı Birlikleri Sürdürülebilirlik ve Organik Ürünler Koordinatörü ve Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mehmet Ali Işık, 107 bin ton olarak öngörülen rekolte ve 20 bin ton stokla sezona girdiklerini, önümüzdeki sezon 100 bin ton ihracat yaparak ihraç pazarlarını çeşitlendirmeyi, dünya tüketicilerine daha fazla kuru kayısı ulaştırmayı hedeflediklerini kaydetti. “Bu yıl hava koşulları kuru kayısı üretimini artırdı” diyen Işık, “Kuru kayısı antioksidan zengini bir meyve, kolesterolü düşürürken, kasları besliyor, bağırsak dostu ve sindirim sistemini destekliyor. Kuru kayısı da pazarı artıracak hamlelerimiz olacak. Amerika Birleşik Devletleri, Hindistan, Avustralya, Çin, Japonya, Brezilya, Güney Kore gibi uzak pazarlarına yoğunlaşacağız. Dünya Sağlık Örgütü’nün sağlıklı gıdalar listesinde yer alan, üretim ve ihracatında dünya lideri olduğumuz kuru kayısıyı daha çok tüketiciye ulaştıracağımız bir sezon bizi bekliyor. 2013 yılında 117 bin ton ihracat yapmıştık. 100 bin ton bandında ihracat yaptığımız sezonlar var. Aynı başarıyı bu sezonda tekrarlamak için çalışacağız. Türk ihracatçılarının networkü bu ihracata olarak sağlıyor” şeklinde konuştu. “Bu yıl hava koşulları kuru kayısı üretimini artırdı” diyen Işık, “Kuru kayısı antioksidan zengini bir meyve, kolesterolü düşürürken, kasları ve kesimleri besliyor, bağırsak dostu ve sindirim sistemini destekliyor. Kuru kayısı da pazarı artıracak hamlelerimiz olacak. Amerika Birleşik Devletleri, Hindistan, Avustralya, Çin, Japonya, Brezilya, Güney Kore gibi uzak pazarlarayoğunlaşacağız. Dünya Sağlık Örgütü’nün sağlıklı gıdalar listesinde yer alan, üretim ve ihracatında dünya lideri olduğumuz kuru kayısıyı daha çok tüketiciye ulaştıracağımız bir sezon bizi bekliyor. 2013 yılında 117 bin ton ihracat yapmıştık. 100 bin ton bandında ihracat yaptığımız sezonlar var. Aynı başarıyı bu sezonda tekrarlamak için çalışacağız. Türk ihracatçılarının networkü bu ihracata olanak sağlıyor” şeklinde konuştu Türk kayısısını en çok Amerikalılar sevdi Amerika Birleşik Devletleri, 63,6 milyon dolarlık kuru kayısı talebiyle zirvede yer aldı. Ege İhracatçı Birlikleri’nin ABD’de Türk gıda ürünlerinin daha çok talep edilmesi için sürdürdüğü Turkish Tastes isimli TURQUALITY Projesi, kuru kayısımızın ABD pazarındaki ihracatını artırdı. Kuru kayısı ihracatında ikinci sırada 33,7 milyon dolarlık taleple Fransa yer alırken, zirvenin üçüncü sırasında 29,8 milyon dolarlık ihracatla Almanya yer aldı. Bu ülkeleri 18,6 milyon dolarlık taleple Avustralya ve 16,5 milyon dolarla Brezilya takip etti. Türkiye’den kuru kayısı ihracatında Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği 195 milyon dolarlık tutarla lider olurken, Güneydoğu Anadolu İhracatçıları Birliği 131 milyon dolarlık kuru kayısı ihraç etti. Akdeniz İhracatçı Birlikleri 37 milyon dolarlık kuru kayısı ihracatına imza attı.

Mevsimlik tarım işçilerinin zorlu kayısı mesaisi Haber

Mevsimlik tarım işçilerinin zorlu kayısı mesaisi

Dünyadaki kuru kayısı üretiminin yüzde 85’inin karşılandığı Malatya’da mevsimlik tarım işçilerinin kavurucu sıcak altındaki mesaileri sürüyor. Türkiye’nin Avrupa Birliği (AB) tescilli ürünü ve kentte birçok ailenin geçim kaynağı olan Malatya kayısısında hasatta sona yaklaşıldı. Temmuz ayında başlayan ve Ağustos ayının ortalarına doğru tamamlanması beklenen kayısı hasadında çevre illerden gelen yaklaşık 20 bin mevsimlik tarım işçisi de mesai yapıyor. Günün ilk ışıklarıyla kayısı bahçelerinde toplanan ürünler kükürtleme çalışmalarının ardından güneşte kurutularak çekirdekten ayrılma işlemlerinin tamamlanmasıyla birlikte ihracat öncesi son halini alıyor. Aile ekonomisine katkı sunmak için Şanlıurfa’dan kayısı hasadında çalışmak üzere Malatya’ya geldiklerini belirten mevsimlik tarım işçileri buradaki çalışmalarının ardından Karadeniz’e fındık hasadı için geçeceklerini söyledi. Hasatta sona doğru Akçadağ ilçesi Resuluşağı Mahallesi’nde kayısı hasatında çalışan mevsimlik tarım işçilerinden kardeşler Elif ile Aslan Kılıç, 800 TL yevmiye ile çalıştıklarını belirterek, üç haftadır devam eden hasatta sona geldiklerini kaydetti. Kayısıda çalışmak üzere eşi ve çocukları ile birlikte Malatya’ya geldiklerini ifaden diğer bir işçi İbrahim Orçun ise 21 gündür hasatta çalıştıklarını söyleyerek güzel bir sezon geçirdiklerini aktardı. “Ürünün bol olduğu bir sezon” Bereketli bir sezon geçirdiklerini kaydeden kayısı üreticisi Özkan İnce de, “Kardeşlerimizle birlikte bölgede kayısı yetiştiriciliği yapıyoruz. Yaklaşık 3 bin ağacımız var, bereketli bir dönem geçiriyoruz yaklaşık 30-35 ton kuru kayısı elde edeceğimizi tahmin ediyoruz. Şanlıurfa’dan gelen 30 dolayında mevsimlik tarım işçi ile yaptığımız çalışmalar sonrası meyveleri dalından indirdik. Çekirdek çıkarma çalışmalarımız sürüyor her şeyin güzel olduğu bir sezon yaşıyoruz” diye konuştu.

Doğu’nun Çukurova’sından çevre illere meyve ve sebze satılıyor Haber

Doğu’nun Çukurova’sından çevre illere meyve ve sebze satılıyor

Doğu Anadolu'nun bereketli topraklarından biri olan Iğdır, her geçen gün artan tarımsal üretimiyle dikkat çekiyor. Özellikle sebze ve meyve yetiştiriciliğinde önemli bir potansiyele sahip olan Iğdır, çevre illere de taze ürünlerini ulaştırıyor. Doğu’nun Çukurova’sı olarak bilinen Iğdır, iklimi ve toprak yapısı, özellikle domates, biber, salatalık gibi sebzelerin yanı sıra kayısı, elma, erik, üzüm gibi meyvelerin yetiştirilmesine uygun ortam sağlıyor. Bu ürünler, bölgedeki üreticilerin özenli çalışmaları sonucu kaliteli ve doğal bir şekilde hasat edilerek piyasaya sunuluyor. Iğdır’dan çevre illere yapılan sebze ve meyve sevkiyatları, hem yerel ekonomiye katkı sağlıyor hem de tüketicilere sağlıklı ve taze ürünlerin ulaşmasını mümkün kılıyor. Böylelikle, Iğdır’ın tarımsal zenginliği, bölgenin tanıtımına ve ekonomik büyümesine olumlu katkıda bulunuyor  Melekli beldesinde sebze ve meyve alım satımı yapan Ahmet Türkeli, Iğdır'ın bereketli topraklarında her türlü meyve ve sebzenin yetiştiğini belirterek; “Iğdır'ımızın toprakları çok verimlidir. Sularımız Aras nehrinden geliyor, tatlıdır. Buranın güneş oranı da çok olduğu için Doğu Anadolu'nun Çukurova'sı olarak bilinir. Bundan dolayı meyve ve sebzesi tatlıdır. Şu an satışlarımız biraz düşmüştür. Üretici bu sezon zor durumdadır, diyebiliriz. Domatesin kilosu şu an 5 lira, karpuz 3 lira kavun dört 4 e 5 lira olmuş durumdadır. Kayısı döneminde en çok alıcı Trabzon'dan geliyordu. Sebze ve meyve de ise en çok Doğu Güneydoğu Bölgesinde gelen çoktur” dedi.

Kuru kayısı fiyatı et fiyatlarını ikiye katladı Haber

Kuru kayısı fiyatı et fiyatlarını ikiye katladı

Malatya kayısısı serbest piyasada et fiyatlarını ikiye katlayarak bin TL’yi gördü. Dünyadaki kuru kayısı üretiminin yüzde 85'inin gerçekleştiği Malatya'da çiftçiler yeni sezon hazırlıklarına başlarken, kentte kilogramı 180 ila 200 TL arasında alıcı bulan kuru kayısı serbest piyasada et fiyatlarını ikiye katlayarak bin TL’yi gördü. “Tüketici zor durumda kalıyor” Durumun üreticiden ziyade tüketiciyi zora soktuğunu aktaran Malatya Ticaret Borsası (MTB) Başkanı Ramazan Özcan, "Uzun zamandır Türkiye’de üreticinin tarladaki ürünü aracı kurumlara satış fiyatları ile marketlerdeki satış fiyatları arasındaki uçurumu konuşuluyor. Bu durum hem tüketiciye hem de üreticiye zarar veriyor. Kuru kayısı fiyatlarında kısmi bir fiyat artışı olduğu doğru. Ağustos ayından bugüne kadar yüzde 20’lik bir fiyat artışı söz konusu. Marketlerdeki fiyatlara baktığımızda ham madde fiyatları ile işletme giderlerinin bir araya getirilmesinin ardından çok ciddi bir farkın olduğunu görüyoruz. Üretim maliyetleri üreticinin ürünü aracı kurumlara devrettiği fiyat ile işletme giderlerinin üzerine eklenerek nerdeyse üç katı fiyata marketlerde satışlar gerçekleşiyor. Bu durum tüketiciyi zor durumda bırakıyor. Dolayısıyla tüketici bu rakamlara ürünü alamıyor. Kuru meyve grubunda çok ciddi anlamda zor durumdayız” dedi. “Marketlerde 800 ila bin TL’ye satış fiyatları görüyoruz” Bazı alışveriş merkezleri ve marketlerde bir kilogram kuru kayısının 800 ila 1000 TL’den satışına sunulduğunu ifade ederek, denetim yapılması gerektiğini vurgulayan Özcan, ”Bugün marketlerde 800 ila 1000 TL aralığında kuru kayısı satışları görüyoruz. Bu durum tüketiciyi zor durumda bırakıyor. Market fiyatları bu kadar yüksek ve sert olunca tüketici üründen mahrum kalıyor. Dolayısıyla burada daha sıkı bir denetim ihtiyacı ortaya çıkıyor. Türkiye’de geldiğimiz noktaya baktığımız zaman bütün tarım ürünlerinde benzer durum söz konusu. Tarladaki fiyatla marketteki raf fiyatları arasındaki büyük farkların biran önce yeniden gözden geçirilerek hem üreticinin hem tüketicinin zarar gördüğü bu durumun ortadan kaldırılması gerekiyor. Kayısı fiyatları rafta bin TL olunca tüketici ürünün ham madde fiyatının böyle olduğunu düşünüyor. Şu anda ağustos ayında ham fiyatlarımızda bugüne kadar sadece yüzde 20’lik bir artış söz konusu oldu. Yetkili ve ilgili kurulların sağlıklı düzenlemeler ile bu durumun önüne geçmesi gerekiyor. Bu durum enflasyona da olumsuz bir şekilde yansıyor" diye konuştu.

Malatya’da kayısı yüz güldürdü Haber

Malatya’da kayısı yüz güldürdü

Kahramanmaraş merkezli 7.7 ve 7.6 büyüklüğündeki depremlerin vurduğu Malatya’da depreme rağmen toplamda 68 bin 346 ton kuru kayısı ile çekirdek ihracatı gerçekleştirildi. Kahramanmaraş Pazarcık ve Elbistan merkezli 7.7 ve 7.6 büyüklüğündeki depremlerin vurduğu Malatya’da yaraların sarılmasında kayısı önemli bir rol üslenerek, 1 Ağustos-30 Kasım 2023 tarihleri aralığında toplamda 68 bin 346 ton kuru kayısı ile çekirdek ihracatı gerçekleştirildi. 11 aylık dönemde 63 bin 842 ton kuru kayısı ihracatının gerçekleştirildiği kentte 4 bin 594 ton da kayısı çekirdeği ihracatı gerçekleştirilerek, 382 milyon 676 dolar gelir elde edildi. Depreme rağmen bir önceki yıla mukayese ile elde edilen gelirin paralellik gösterdiğini kaydeden Malatya Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanvekili Erhan Almendi, "Kasım ayında kuru kayısı ihracatımız 6 bin 434 ton gerçekleşirken, 38 milyon 509 bin dolar gelir elde edildi. 2023 yılı Kasım ayı itibarıyla kuru kayısı ihracatımız 63 bin 842 tona ulaşarak 367 milyon 252 bin dolar gelir elde edildi. Geçen yıla mukayese ile tonajda biraz gerileme oldu ama gelirimiz aynı seviyelerde gerçekleşti" dedi. En fazla ihracatın AB ülkeleri ile ABD'ye olduğunu belirten Almendi, "2023 yılı 11 aylık dönemde 4 bin 594 ton kayısı çekirdeği ihracatı gerçekleştirirken, 15 milyon 424 bin dolar gelir elde edildi. Bu rakamlar bizler için önemli inşallah yeni dönemde bu rakamları daha da yukarılara çıkarmayı hedefliyoruz. Deprem nedeniyle sektörde işçi anlamında sorunlar yaşanıyor, bu sorunun çözülmesiyle birlikte ihracatımız daha da artacaktır" diye konuştu.

Mersin’de üreticilere kayısı hasat teknikleri eğitimi Haber

Mersin’de üreticilere kayısı hasat teknikleri eğitimi

Mersin Büyükşehir Belediyesi Tarımsal Hizmetler Dairesince, Mut ilçesindeki kayısı üreticilerine yönelik ’kayısı hasat teknikleri’ eğitimi düzenlendi. Mut Ziraat Odası Başkanlığı Toplantı Salonunda gerçekleştirilen eğitime, çok sayıda Mutlu kayısı üreticisi katılım sağladı. Mersin Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Levent Son tarafından verilen eğitimde, kayısı hasat yöntemleri ve teknikleri, hasat sırasında dikkat edilecek hususlar, hasatta ve hasattan sonra meydana gelen ürün kayıpları, hasat zamanını belirlemede kullanılan yöntemler, kayısıda erken hasat ve geç hasadın sakıncaları anlatıldı. "Üreticinin neye ihtiyacı varsa Mersin Büyükşehir Belediyesi olarak karşılıyoruz" Tarımsal Hizmetler Dairesi Başkanı Selçuk Şahutoğlu, Mut ilçesinde gerçekleştirdikleri fide, fidan, sulama borusu, alet ekipman desteği ve hayvancılık desteklerini anlattı. Şahutoğlu, "Mersin’den baktığımızda Mut, gerçekten tarım noktasında çok ciddi bir öneme sahip. Biz de bunun bilinciyle yola çıkıyoruz. Tarıma destek verirken Mut ilçesini biraz daha kayırıyor gibi görünüyoruz. 3 yılda 161 bin metre sulama borusunun 40 bin metresini buraya vermişiz. Bu da aslında Mut’a verdiğimiz önemi gösteriyor. Makine ekipman desteği sağlıyoruz. Burada üretilen ürünlerin katma değere dönüşmesi adına zeytin boylama makinesi, ceviz soyma makinesi, erik boylama makinesi gibi alet ekipmanı burada kooperatiflerimize vererek, ürünlerin daha katma değerli hale gelmesini sağlıyoruz. ’Hadi Gel Köyümüze Destek Verelim’ projesi ile hayvancılıkla uğraşan üreticilerimizin yanında olmaya çalışıyoruz. Onlara 25 tane damızlık hayvan veriyoruz, 4 ton yem dağıtıyoruz. Aynı zamanda da bir yıllık aşılarını yapıyoruz. Projenin sürdürülebilir hale gelmesi açısından, bir üreticinin neye ihtiyacı varsa, ayağa kalkacak seviyedeki tüm ihtiyaçlarını Mersin Büyükşehir Belediyesi olarak karşılıyoruz" dedi. "Tarımın öneminin farkındayız ve üreticinin yanında olmaya da devam edeceğiz" Desteklerin eğitimle güçlendirildiğini de aktaran Şahutoğlu, "Bunun yanı sıra aynı zamanda eğitime önem veriyoruz. Mersin Büyükşehir Belediyesi Tarımsal Hizmetler Daire Başkanlığı olarak da, Mut ilçesinin stratejik öneme sahip olan ürünü kayısının hasat döneminin önemi çok başka. Çünkü olgunlaşma zamanının iyi belirlenmesiyle beraber, pazarlama alanında da o ürünlerimiz ciddi biçimde öne geçmiş oluyor. Bizler Tarımsal Hizmetler Daire Başkanlığı olarak tarımın öneminin farkındayız ve üreticinin yanında olmaya da devam edeceğiz" ifadelerini kullandı. "Mut, dünyada kayısının en erken çıktığı merkez" Mersin Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Levent Son ise şunları söyledi: "Mut, dünyada kayısının en erken çıktığı merkez. Mikro klima özelliğe sahip. Kuzeyinde Toros Dağları var ve güney yamaçlarında kayısı bahçeleri kurulmuş. Türkiye’de en erken çıkmasının yanı sıra, tüm Avrupa ülkelerinde de Mut’ta kayısı en erken çıkıyor. Fakat erken çıkmasından ziyade, birtakım sorunlar var. Özellikle bunlardan biri olan hasatla ilgili konulara değindik. Hasadın erken veya geç yapılması ne şekilde zarar veriyor, bunları engellemek için neler yapmamız gerekir ve en uygun hasat dönemini nasıl belirliyoruz? Bu konuda üreticilere bilgi vermeye çalıştık. Bu vesileyle bu eğitimin amacı, tabii ki hem ülke ekonomisinde zararın azaltılması, hem de üreticilerin kar marjının yükseltilmesi amacını taşımaktaydı. Büyükşehir bu tip faaliyetlere çok büyük önem veriyor. O bağlamda üreticiler adına Büyükşehir Belediye Başkanımıza teşekkürlerimi sunarım." "Çiftçilerin daha bilinçli olması gerekiyor. Önemli olan ağır ve temiz hasat" Tarım Emek ve Hizmet Kooperatifi Başkan Yardımcısı ve aynı zamanda üretici Semra Çetin, kayısıda yüksek tonaj beklentisinde olmaktansa, kaliteli hasada yönelmenin gerektiğini, bu anlamda eğitimin çok faydalı olduğunu belirterek, "Biz hasadın tamamen içinde olduğumuz için, hocamızın söylediklerinin farkındayız. Ama çiftçilerimiz, üreticilerimiz bunun bilincinde değil. Onlar tonaj peşinde. Biz bahçeye işçiyi götürdüğümüz zaman, hocamızın bahsettiği şekilde bir hasat yapıldığında bir kişi 100, 150 kilo civarı hasat yapabiliyorsa, mesela bizim üreticilerimiz bizden 250-300 kilo kişi başı hasat istiyor. Kaliteli hasat değil, tonajlı hasat peşinde oldukları için, biz bu sorunu hep yaşadık ve yaşayacağız. Bahçe sahiplerinin ve çiftçilerin daha bilinçli olması gerekiyor. Önemli olan ağır ve temiz hasat" şeklinde konuştu.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.