TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Kuru Kayısı Ihracatı

AGRONEWS - Kuru Kayısı Ihracatı haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Kuru Kayısı Ihracatı haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Kuru meyve ihracatı 829 milyon dolara yükseldi Haber

Kuru meyve ihracatı 829 milyon dolara yükseldi

Türkiye’nin geleneksel ihracatçı sektörlerinden kuru meyve sektöründe ihracat 2024 yılının ilk yarısında miktar bazında 227 bin tondan, 200 bin tona gerilerken, döviz getirisi yüzde 15’lik artışla 722 milyon dolardan 829 milyon dolara yükseldi. Kuru meyve ihracatında 2023 yılının ilk yarısında ortalama 3 bin 184 dolar olan ton başına ihraç fiyatı, 2024 yılının ilk yarısında yüzde 30’luk artışla 4 bin 128 dolara çıktı. Dünya Sağlık Örgütü tarafından sağlıklı gıdalar listesinde yer verilen kuru meyvelerde Türkiye, çekirdeksiz kuru üzüm, kuru kayısı ve kuru incirde üretim ve ihracatta dünya lideri konumunda. Çekirdeksiz kuru üzüm 240 milyon dolar ihracatla lider Türkiye, 2024 yılının ilk yarısında yüzde 18’lik artışla 240 milyon dolarlık çekirdeksiz kuru üzüm ihraç etmeyi başarırken, çekirdeksiz kuru üzüm toplam 829 milyon dolarlık kuru meyve ihracatından yüzde 29 pay aldı. Kuru kayısı ihracatı yüzde 2’lik gerileme yaşarken kuru kayısıdan elde edilen döviz miktarı 187 milyon dolar olarak kayıtlara geçti. Türkiye, 2024 yılının ilk yarısında 30 bin 254 ton kuru incir ihraç ederken, kuru incir ihracatından elde edilen döviz tutarı yüzde 23’lük ilerlemeyle 114 milyon dolardan 140 milyon dolara çıktı. Antep fıstığı ihracatında yüzde 76’lık artış Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin güçlü ihraç ürünlerinden Antep fıstığı 2024 yılının ilk yarısında başarılı bir ihracat grafiği ortaya koydu. 2023 yılının Ocak-Haziran dönemini 55 milyon dolarlık Antep fıstığı ihracatıyla geride bırakan Türkiye, 2024 yılının aynı döneminde ihracatını yüzde 76’lık artışla 97 milyon dolara sürükledi. Türkiye’nin kuru meyve ürün grubunda badem ihracatı 27 milyon 250 bin dolar olurken, çam fıstığı ihracatı yüzde 155’lik artışla 5,7 milyon dolardan 14,5 milyon dolara yükseldi. Türkiye, leblebi ihracatından 14 milyon dolar, ceviz ihracatından 13,3 milyon dolar kazandı. Kayısı ve zerdali çekirdeği ihracatı 5,5 milyon dolar ve elma kurusu ihracatı 5,2 milyon dolar olarak kayıtlara geçti. Ege İhracatçı Birlikleri Organik Ürünler ve Sürdürülebilirlik Koordinatörü Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mehmet Ali Işık, Cumhuriyetimizin ikinci yüzyılına başarılı bir giriş yaptıklarını, 2024 yılının ikinci yarısında da başarı çizgisini korumayı ve yılsonu için belirledikleri 1,8 milyar dolar ihracat hedefine ulaşmayı amaçladıklarını ifade etti. Kuru meyve sektöründe öncelikli başlıklarının kalite ve gıda güvenliği olduğunu aktaran Başkan Işık, “Kuru meyve sektöründe kalite ve gıda güvenliğini ithalatçı ülkelerin istediği standartları sağlamak için Tarım ve Orman Bakanlığı, ihracatçılar, üreticiler, tüccarlar, üniversiteler çok uyumlu çalışıyoruz. Pazarlama ayağında da Ticaret Bakanlığımızın desteğiyle kümelenerek TURQUALITY ve UR-GE Projeleriyle Türk kuru meyvelerinin dünya genelinde bilinirliğinin artması ve daha fazla tüketilmesi için efor sarf ediyoruz. UR-GE Projemizde geleneksel ihraç pazarımız Avrupa’da konumumuzu güçlendirirken, Amerika Birleşik Devletleri, Çin, Japonya, Brezilya, Hindistan, Güney Kore, Malezya ve Endonezya’yı hedef Pazar olarak belirledik. Bu pazarlara ihracatımızı artırmak için tanıtım çalışmaları yapıyoruz” diye konuştu. ABD, İngiltere’yi de geçti ikinci sıraya yükseldi Türkiye’nin kuru meyve ihraç ettiği 135 ülke ve gümrüklü bölge içerisinde Almanya’nın 2024 yılının ilk yarısındaki 106 milyon dolarlık talebiyle liderliğini sürdürdüğünü aktaran Işık şöyle devam etti: “ABD pazarında 25 yıldır katıldığımız fuarlar ve 5 yıldır sürdürdüğümüz Turkish Tastes isimli TURQUALITY Projesi sayesinde Yeni Dünya’daki konumumuz her geçen yıl güç kazanıyor. ABD’ye ihracatımız 2024 yılının ilk yarısında yüzde 45’lik artışla 60,6 milyon dolardan 88 milyon dolara yükseldi ve İngiltere’yi geçerek ikinci büyük pazarımız haline geldi. İngiltere’ye ihracatımızda yüzde 21’lik artışla 70,5 milyon dolardan 85 milyon dolara ilerledi. Bu ülkeleri Fransa, İtalya, Hollanda, Avustralya, Japonya, Kanada ve Rusya Federasyonu takip etti.”

Kayısı ihracatı hız kesmiyor Haber

Kayısı ihracatı hız kesmiyor

Malatya Ticaret Borsası (MTB) Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Özcan, Mart ayında 6 bin 191 kuru kayısı ihracatı gerçekleştirilerek 37 milyon 358 bin dolar gelir elde edildiğini söyledi. Dünya kuru kayısı üretiminin yüzde 85’inin karşılandığı Malatya’da kent ekonomisinin lokomotifi olarak değerlendirilen kayısıda depreme rağmen ihracat hedeflerinde sapma olmadığını kaydeden Malatya Ticaret Borsası (MTB) Başkanı Ramazan Özcan, yeni sezon hedeflerinin ise 100 bin ton ihracat ile 750 milyon dolar gelir olduğunu belirtti. “Ocak- Mart aralığında 19 bin 210 ton ihracat gerçekleştirildi” Mart ayında 6 bin 191 kuru kayısı ihracatı gerçekleştirilerek, 37 milyon 358 bin dolar gelir elde edildiğini kaydeden Başkan Özcan, "Kuru kayısıda ihracatımız yoğun bir şekilde devam ediyor. Mart ayında da yine dünyanın dört bir yanına 6 bin 191 ton ihracat gerçekleştirerek 37 milyon 358 bin dolar gelir elde ettik. Geçtiğimiz yıllara paralel olarak baktığımızda Ocak-Mart döneminde yapılan ihracatlar da kısmi bir miktarda gerileme söz konusu bununda tabi bir çok sebebi var. İlk çeyreği aslında tahmin ettiğimiz gibi kapattık. 2024 yılının Ocak- Mart aralığında toplamda 19 bin 210 ton kuru kayısı ihracattı gerçekleştirdik bununla birlikte 113 milyon 832 bin dolarda gelir elde etmiş olduk. Geçen yılın ilk üç ayında gerçekleştirilen ihracat rakamları ile bu yılın rakamları paralellik gösteriyor. Bu rakamlar bütün olumsuzluklara rağmen elde edilen rakamlar. Kentteki özellikle insan iş gücü kaybı ve kapasite sorunu devam ediyor" dedi. “Yeni sezon hedefimiz 100 bin ton ihracat, 750 milyon dolar gelir” Yeni sezona dair de açıklamalarda bulunan Başkan Özcan, "Meyve bağlama dönemindeyiz. Tahmini rekolte çalışmaları yakında başlayacak ve devamında da hasat dönemi gelecek. Hasat döneminde özellikle iş gücü ihtiyacı ciddi anlamda gündeme gelecek. Bu noktada depremin ortaya çıkardığı olumsuzlukları bertaraf etmeye çalışıyoruz. Depremle birlikte verdiğimiz göçten dolayı kaybettiğimiz iş gücünün telafisi için şehirdeki yaşam emarelerinin özellikle çarşı merkezi dediğimiz ticaret aksların biran önce ayağa kalkması gerekiyor. Bütün bu olumsuzluklara rağmen de dünyanın dört bir yanına ihracatımız devam ediyor. 100 bin ton ihracatla 500 milyon dolar gelir hedefinden çıktık, bu yıl 100 bin ton ihracatla 750 milyon dolar gelir elde etme hedefiyle yolumuza devam ediyoruz. Önümüzde 3 aylık bir süre var. 1 Ağustos 2023 ‘de başlayan süre 31 Temmuz 2024’te tamamlanacak“ diye konuştu.

Kuru kayısı ihracatından 290 milyon dolar gelir elde edildi Haber

Kuru kayısı ihracatından 290 milyon dolar gelir elde edildi

"Asrın felaketi" olarak nitelenen 6 Şubat depremlerinin büyük yıkıma neden olduğu Malatya'da, kuru kayısı ihracatı kent ekonomisine büyük katkı sunuyor. Malatya Ticaret Borsası Başkanı Ramazan Özcan, AA muhabirine, Kahramanmaraş merkezli depremlerin olumsuz etkilerine rağmen ihracatçıların, kuru kayısıda dış satımı sürdürmek için gayret sarf ettiğini belirtti. Kayısı ihracatında dönem dönem yavaşlama olsa da Avrupa ve Amerika ile son zamanlarda Brezilya ve Hindistan'a yapılan ihracatın ivme kazandığını dile getiren Özcan, eylül ayındaki dış satımın diğer aylara göre yükseldiğini kaydetti. Kuru kayısı ihracatının kent, ülke ve bölge ekonomisi için önemli olduğuna işaret eden Özcan, şöyle konuştu: "Önümüz kış, havaların soğumasıyla kuru meyve gruplarında ciddi anlamda, yüksek miktarda tüketim başlıyor. Eylül ayında 6 bin 533 ton kuru kayısı ihracatı gerçekleştirdik, geçmiş yılların en yüksek ortalamasıyla bu ayı tamamladık. Yaklaşık 40 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirmişiz. Önümüzdeki son çeyrek ihracat miktarımızı korursak yıl sonunda önemli bir başarı elde etmiş oluruz. Kuru meyve grubunda, kuru kayısı en önemli tarım ürünlerinden biri. Kuru kayısı, Türkiye'nin toplam tarım ürünleri ihracatına baktığımızda artık 500 milyon dolarları pas geçerek yeni hedeflere koşan bir tarım ürünü." 9 ayda 50 bin 777 ton kayısı ihraç edildi Yılın 9 ayında 50 bin 777 ton kuru kayısı ihracına karşılık 290 milyon dolarlık gelir elde edildiğine işaret eden Özcan, "Depremin bütün olumsuzluklarına, şehirde yaşanan zorluğa, sıkıntıya ve iş gücü kaybına rağmen... Çünkü şehir ciddi anlamda göç verdi. Şehri toparlamak için yoğun bir çalışma var. Bir taraftan devletimiz temeller atarak kalıcı konutlar inşa ediyor, diğer taraftan konteynerlerde insanların hayatlarını sürdürmesi için hummalı bir çalışma var." ifadelerini kullandı.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.