TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Kuru Meyve Ihracatı

AGRONEWS - Kuru Meyve Ihracatı haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Kuru Meyve Ihracatı haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Güneydoğu’nun kuru meyve ihracatı yüzde 28,4 arttı Haber

Güneydoğu’nun kuru meyve ihracatı yüzde 28,4 arttı

Güneydoğu Anadolu Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mehmet Çıkmaz, ihracat rakamlarını değerlendirirken 2024 yılının sonuna kadar hedeflere ulaşılacağını belirtti. Ocak-Eylül döneminde, kuru kayısı ihracatı yüzde 19,1 artışla 100 milyon 316 bin dolar, Antep fıstığı ihracatı ise yüzde 51,3 artışla 94 milyon 906 bin dolar olarak gerçekleşti. Bu iki ürün, bölgenin toplam ihracatının yüzde 81’ini oluşturdu. En fazla ihracat Avrupa Birliği ülkelerine 2024 yılının ilk dokuz ayında kuru meyve ihracatında en büyük payı yüzde 24,8 artışla Avrupa Birliği ülkeleri aldı. 110,5 milyon dolar ihracat gerçekleştirilirken, Amerika ülkelerine yapılan ihracat yüzde 42,8 artışla 38,5 milyon dolar oldu. Orta Doğu ülkelerine ise yüzde 42,1 artışla 23,3 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirildi. Almanya ilk sırada yer aldı 2024'te en fazla ihracat yapılan ülke Almanya oldu. Almanya’ya yapılan kuru meyve ihracatı 47,2 milyon dolara ulaşırken, İtalya yüzde 86,2 artışla 30,8 milyon dolar, ABD ise yüzde 58,4 artışla 25,1 milyon dolar ile sıralamayı izledi. 2024’ün dokuz ayında toplam 94 ülkeye ihracat gerçekleştirildi. Moskova Fuarı’na katılım sağlandı Başkan Mehmet Çıkmaz, Güneydoğu Anadolu Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği olarak 17-20 Eylül 2024 tarihlerinde Moskova’da düzenlenen World Food Moscow Fuarı’na katılım sağladıklarını da sözlerine ekledi.

Egeli Kuru Meyve İhracatçıları Hindistan’ı Hedef Pazara Aldı Haber

Egeli Kuru Meyve İhracatçıları Hindistan’ı Hedef Pazara Aldı

Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği, Hindistan pazarına odaklanarak 10-15 Şubat 2025 tarihleri arasında Mumbai’de “Türk Kuru Meyve ve Mamulleri Sektörel Ticaret Heyeti” organize etmeye hazırlanıyor. Ticaret Bakanlığı koordinasyonunda düzenlenen bu etkinlikte, Türk kuru meyve firmaları Hindistan’ın önde gelen alıcıları, toptancıları ve perakendecileriyle iş görüşmeleri yapacak. Hedef Hindistan Pazarında Yüzde 20 Pay Ege İhracatçı Birlikleri Sürdürülebilirlik ve Organik Ürünler Koordinatörü ve Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mehmet Ali Işık, Türk kuru meyve sektörünün tanıtımı için Hindistan’daki büyük market zincirlerinin ve sektörle ilgili kurumların ziyaret edileceğini belirtti. Hindistan’ın kuru üzüm, kayısı, incir ve Antep fıstığı ithalatının yıllık 464 milyon dolara ulaştığını ve Türkiye’nin 2023 yılında Hindistan’a 7 milyon dolarlık kuru meyve ihracatı yaptığını açıkladı. Hedeflerinin Hindistan pazarında ilk etapta yüzde 10, orta vadede ise yüzde 20 pazar payına ulaşmak olduğunu ifade etti. TURQUALITY Projesi ve Fuar Katılımı Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği, Hindistan’ı Çin ve Rusya ile birlikte hedef pazar olarak belirleyerek Turkish Dried Fruits Turquality Projesi kapsamında etkinlikler düzenliyor. Ayrıca, MEWA India 2025 Global Nuts and Dried Fruits Fuarı’nda Türk kuru meyveleri için tadım ve tanıtım etkinlikleri yapılması planlanıyor.

Kuru meyve ihracatı 829 milyon dolara yükseldi Haber

Kuru meyve ihracatı 829 milyon dolara yükseldi

Türkiye’nin geleneksel ihracatçı sektörlerinden kuru meyve sektöründe ihracat 2024 yılının ilk yarısında miktar bazında 227 bin tondan, 200 bin tona gerilerken, döviz getirisi yüzde 15’lik artışla 722 milyon dolardan 829 milyon dolara yükseldi. Kuru meyve ihracatında 2023 yılının ilk yarısında ortalama 3 bin 184 dolar olan ton başına ihraç fiyatı, 2024 yılının ilk yarısında yüzde 30’luk artışla 4 bin 128 dolara çıktı. Dünya Sağlık Örgütü tarafından sağlıklı gıdalar listesinde yer verilen kuru meyvelerde Türkiye, çekirdeksiz kuru üzüm, kuru kayısı ve kuru incirde üretim ve ihracatta dünya lideri konumunda. Çekirdeksiz kuru üzüm 240 milyon dolar ihracatla lider Türkiye, 2024 yılının ilk yarısında yüzde 18’lik artışla 240 milyon dolarlık çekirdeksiz kuru üzüm ihraç etmeyi başarırken, çekirdeksiz kuru üzüm toplam 829 milyon dolarlık kuru meyve ihracatından yüzde 29 pay aldı. Kuru kayısı ihracatı yüzde 2’lik gerileme yaşarken kuru kayısıdan elde edilen döviz miktarı 187 milyon dolar olarak kayıtlara geçti. Türkiye, 2024 yılının ilk yarısında 30 bin 254 ton kuru incir ihraç ederken, kuru incir ihracatından elde edilen döviz tutarı yüzde 23’lük ilerlemeyle 114 milyon dolardan 140 milyon dolara çıktı. Antep fıstığı ihracatında yüzde 76’lık artış Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin güçlü ihraç ürünlerinden Antep fıstığı 2024 yılının ilk yarısında başarılı bir ihracat grafiği ortaya koydu. 2023 yılının Ocak-Haziran dönemini 55 milyon dolarlık Antep fıstığı ihracatıyla geride bırakan Türkiye, 2024 yılının aynı döneminde ihracatını yüzde 76’lık artışla 97 milyon dolara sürükledi. Türkiye’nin kuru meyve ürün grubunda badem ihracatı 27 milyon 250 bin dolar olurken, çam fıstığı ihracatı yüzde 155’lik artışla 5,7 milyon dolardan 14,5 milyon dolara yükseldi. Türkiye, leblebi ihracatından 14 milyon dolar, ceviz ihracatından 13,3 milyon dolar kazandı. Kayısı ve zerdali çekirdeği ihracatı 5,5 milyon dolar ve elma kurusu ihracatı 5,2 milyon dolar olarak kayıtlara geçti. Ege İhracatçı Birlikleri Organik Ürünler ve Sürdürülebilirlik Koordinatörü Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mehmet Ali Işık, Cumhuriyetimizin ikinci yüzyılına başarılı bir giriş yaptıklarını, 2024 yılının ikinci yarısında da başarı çizgisini korumayı ve yılsonu için belirledikleri 1,8 milyar dolar ihracat hedefine ulaşmayı amaçladıklarını ifade etti. Kuru meyve sektöründe öncelikli başlıklarının kalite ve gıda güvenliği olduğunu aktaran Başkan Işık, “Kuru meyve sektöründe kalite ve gıda güvenliğini ithalatçı ülkelerin istediği standartları sağlamak için Tarım ve Orman Bakanlığı, ihracatçılar, üreticiler, tüccarlar, üniversiteler çok uyumlu çalışıyoruz. Pazarlama ayağında da Ticaret Bakanlığımızın desteğiyle kümelenerek TURQUALITY ve UR-GE Projeleriyle Türk kuru meyvelerinin dünya genelinde bilinirliğinin artması ve daha fazla tüketilmesi için efor sarf ediyoruz. UR-GE Projemizde geleneksel ihraç pazarımız Avrupa’da konumumuzu güçlendirirken, Amerika Birleşik Devletleri, Çin, Japonya, Brezilya, Hindistan, Güney Kore, Malezya ve Endonezya’yı hedef Pazar olarak belirledik. Bu pazarlara ihracatımızı artırmak için tanıtım çalışmaları yapıyoruz” diye konuştu. ABD, İngiltere’yi de geçti ikinci sıraya yükseldi Türkiye’nin kuru meyve ihraç ettiği 135 ülke ve gümrüklü bölge içerisinde Almanya’nın 2024 yılının ilk yarısındaki 106 milyon dolarlık talebiyle liderliğini sürdürdüğünü aktaran Işık şöyle devam etti: “ABD pazarında 25 yıldır katıldığımız fuarlar ve 5 yıldır sürdürdüğümüz Turkish Tastes isimli TURQUALITY Projesi sayesinde Yeni Dünya’daki konumumuz her geçen yıl güç kazanıyor. ABD’ye ihracatımız 2024 yılının ilk yarısında yüzde 45’lik artışla 60,6 milyon dolardan 88 milyon dolara yükseldi ve İngiltere’yi geçerek ikinci büyük pazarımız haline geldi. İngiltere’ye ihracatımızda yüzde 21’lik artışla 70,5 milyon dolardan 85 milyon dolara ilerledi. Bu ülkeleri Fransa, İtalya, Hollanda, Avustralya, Japonya, Kanada ve Rusya Federasyonu takip etti.”

Denizli kuru meyve ve mamulleri sektöründe büyümeye devam ediyor Haber

Denizli kuru meyve ve mamulleri sektöründe büyümeye devam ediyor

Denizli’nin kuru meyve ve mamulleri sektörü ihracatı 2024 yılının Ocak-Mayıs döneminde geçen yılın aynı döneminde göre yüzde 48 oranında artışla 12,3 milyon dolara ulaştı. 2024 yılı Ocak-Mayıs döneminde Denizli’nin toplam tarım ihracatı yüzde 11 oranında artışla 147 milyon dolar gerçekleşti. Tarım alt sektörleri arasında güçlü konumunu sürdüren kuru meyve ve mamulleri sektörü yılın ilk 5 ayında ilimizin toplam tarım ihracatından yüzde 8 pay aldı. Sektörle ilgili değerlendirmelerde bulunan DENİB Başkanı Hüseyin Memişoğlu; “Denizli’nin kuru meyve ve mamulleri sektörü ihracatı 2023 yılında yüzde 34 oranında artışla 21,8 milyon dolar değerinde gerçekleşti. İlimizden özellikle leblebi, ay çekirdeği, kabak çekirdeği, kuru kayısı, yer fıstığı, çam fıstığı ve kuru üzüm gibi gıdaların ihracatı gerçekleşiyor. Avrupa Birliği ülkeleri yüzde 73 payla sektör ihracatında ana pazar olarak konumlanıyor. 2024 yılının Ocak-Mayıs dönemini kapsayan ilk 5 ayında Yunanistan, İtalya, Bulgaristan, İspanya ve Hollanda’nın ön plana çıktığını görüyoruz. Diğer yandan, ABD’ye kuru meyve ihracatı aynı dönemde yüzde 90’nın üzerinde artış gösterdi. Sağlık açısından vazgeçilmez olmaya devam edecek olan geleneksel kuru meyveleri 40 ülkeye ihraç ediyoruz. Pazar çeşitliliğinin giderek artacağına inanıyoruz. Denizli’nin ihracat artışıyla dikkat çeken sektöründe faaliyet gösteren ihracatçılarımıza ilimiz ve ülkemiz ekonomisine sundukları katkılar için teşekkürlerimizi iletiyoruz.” İfadelerini kullandı. Kuru ve kabuklu meyvelerin üretiminde ve ihracatında ülkemizin dünya genelinde lider konumda olduğunu belirten DENİB Başkanı Hüseyin Memişoğlu, “Bu konumu korumak adına, Avrupa’nın ana gündemi olan sürdürülebilirlik konusunun, sektörde faaliyet gösteren firmalarımızın da ana gündemleri olması gerekiyor. Tüketici tercihlerinin ve beklentilerinin değiştiği bir dönemdeyiz. Bu değişime ve dönüşüme ayak uydurmak ancak sürdürülebilirlik ekseninde gerçekleştirilen üretim metotlarıyla mümkün olduğunun bilincindeyiz. Kuru meyve ihracatının sürdürülebilir tarım uygulamaları, ürün çeşitliliğinin zenginleştirilmesi ve kaliteden ödün vermeyen gıda anlayışı ile güçlü artışını sürdüreceğine inanıyoruz” dedi.

Kuru meyve sektöründe ihracat şampiyonları Egeli Haber

Kuru meyve sektöründe ihracat şampiyonları Egeli

Ege İhracatçı Birlikleri’nin TİM ilk 1000 ihracatçı listesinden derlediği bilgilere göre; 11 firmanın 10 tanesi Egeli kuru meyve ihracatçılarından oluştu. Özgür Tarım, 3 yıl sonra tekrar ihracat şampiyonu oldu Kuru meyve sektöründe son olarak 2019 yılında ihracat şampiyonu olan Özgür Tarım Ürünleri Sanayi ve Ticaret A.Ş., 3 yıllık aranın ardından ihracat şampiyonu olmayı başardı. Firma, 2022 yılına göre ihracatını yüzde 23’lük artışla 77 milyon dolardan 94,6 milyon dolara çıkarırken, listede 401. sıradan 102 basamak ilerleyerek 299. sıranın yeni sahibi oldu. Kuru meyvede Egeli olmayan tek ihracat şampiyonu Aydın Kuruyemiş Aydın Kuruyemiş Sanayi ve Ticaret A.Ş., 2023 yılında kuru meyve sektöründe en çok ihracat yapan ikinci firma olurken, Türkiye’ye kuru meyve ihracatından 71 milyon 914 bin dolar döviz kazandırdı. Üçüncü sıranın sahibi Osman Akça Tarım Ürünleri Kuru meyve sektöründe zirvenin üçüncü sırasında Osman Akça Tarım Ürünleri İthalat İhracat Sanayi ve Ticaret A.Ş. yer aldı. Firma, dünyanın dört bir tarafına 69 milyon 666 bin dolarlık Türk lezzetleri ihraç ederek ilk 1000 ihracatçı listesinde 101 basamak ilerleyerek 517. Sıradan 416. Sıraya çıktı ve listedeki yerini sağlamlaştırdı. Pagysa Pamuk Gıda 158 sıra sıçradı Pagysa Pamuk Gıda Yerli Ürünler Ticaret ve Sanayi A.Ş., kuru meyve sektöründe 58 milyon 637 bin dolarlık kuru meyve ihracatıyla en çok kuru meyve ihraç eden dördüncü firma olurken, total listede 158 basamak birden sıçrayarak 634. basamaktan 476. sıraya ilerledi ve ilk 500 ihracatçı arasına adını yazdırdı. K.F.C. Gıda’nın ihracatı 100 milyon dolara koşuyor Kuru meyve, yaş meyve, pamuk ve hayvansal mamuller sektörlerinde faaliyet gösteren K.F.C. Gıda Tekstil Sanayi İthalat İhracat Yatırım Anonim Şirketi, Cumhuriyetimizin 100. yılına yakışır bir başarıya imza attı. Firma, 2023 yılında ihracatını yüzde 15,3’lük artışla 78 milyon 991 bin dolardan 91 milyon 116 bin dolara taşırken, TİM ilk 1000 ihracatçı listesinde 76 sıra yükselerek 314. sıraya adını yazdırmayı başardı. Organik kuru meyve ihracat şampiyonu Işık Tarım Türkiye’de organik sektöründe 35 yıldır faaliyet gösteren ve organik ürün ihracatında lider firmaların başında gelen Işık Tarım Ürünleri Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi, 2023 yılını 91 milyon 265 bin dolarlık ihracat rakamıyla geride bıraktı ve 322. Sıradan, 312. Sıraya yükseldi. Işık Tarım’ın ihracatında kuru meyve ürünlerinin payı 57,5 milyon dolarla aslan payını aldı. Kırlıoğlu Gıda ihracatını yüzde 35 artırdı Kuru meyve sektöründe ilk 1000 ihracatçı listesinde; Kırlıoğlu Tarımsal Ürünler Gıda İnşaat Sanayi Ticaret A.Ş., ihracatını yüzde 35’lik artışla 34,8 milyon dolardan 47 milyon 21 bin dolara ilerletti. TİM ilk 1000 listesinde de 286 sıra yükselerek 916. sıradan 630. sıraya çıktı ve kuru meyve sektöründe listede en hızlı yükselen firma olarak kayıtlara geçti. TİM ilk 1000 listesinin yenisi Suer Gıda 2022 yılında TİM ilk 1000 ihracatçı listesinde yer almayan Suer Gıda Sanayi ve Dış Ticaret Anonim Şirketi, 2023 yılında 45 milyon 977 bin dolarlık ihracatla listeye 642. sıradan girerken, kuru meyve sektöründe en çok ihracat yapan 8. firma oldu. PAGMAT Gıda A.Ş., başarıya abone Türk kuru meyve sektörünün yarım asra merdiven dayamış firmalarından PAGMAT Gıda A.Ş., 2023 yılında ihracatını yüzde 13 artırarak 36,8 milyon dolardan 41,6 milyon dolara taşırken, TİM ilk 1000 ihracatçı listesinde de 143 sıra tırmanarak 719. basamağa adını yazdırdı. Anatolia Tarım yatırımlarının karşılığını alıyor Kuru meyve sektöründe 59 yılı geride bırakan, 2017 yılında İngiltere’de sektörün en büyük oyuncularından Whitworths Limited UK’i satın alan Anatolia Tarım Ürünleri Sanayi ve Dış Ticaret A.Ş., 2023 yılında Türkiye’ye 47 milyon 361 bin dolar döviz kazandırdı ve TİM ilk 100 listesinde 624. sıranın sahibi oldu. Kuru meyve sektöründe 11. sırada yer alan firma adının açıklanmasını istemedi Işık; “2024 yılında TİM ilk 1000 ihracatçı listesinde daha güçlü bir şekilde yer almak için çalışıyoruz” Türkiye’nin yüzlerce yıldır kuru incir, kuru kayısı ve çekirdeksiz kuru üzüm ihraç ettiğine temas eden Ege İhracatçı Birlikleri Sürdürülebilirlik ve Organik Ürünler Koordinatörü Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mehmet Ali Işık, kuru meyve ihracatında Ege Bölgesi’nin liderliğinin günümüzde de devam ettiğini dile getirdi. 2024 yılının Ocak - Mayıs döneminde kuru meyve sektörünün ihracat performansının yüzde 21’lik artışla 611,6 milyon dolardan 741,5 milyon dolara çıktığı bilgisini veren Işık, “Son 1 yıllık dönemde ihracatımız ise; yüzde 12,4’lük gelişimle 1 milyar 546 milyon dolardan 1 milyar 738 milyon dolara ilerledi. Yıl başında ortaya koyduğumuz 1,8 milyar dolar ihracat hedefine emin adımlarla ilerliyoruz. Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği olarak geçen 1 yıllık dönemde ihracatımız yüzde 19’luk artışla 877 milyon dolardan 1 milyar 40 milyon dolara ulaştı. Türkiye’nin kuru meyve ihracatından aldığımız pay yüzde 60 oldu. 2024 yılında TİM ilk 1000 listesinde daha fazla firmamızla yer almak için üreticilerimizle, tüccarlarımızla, ihracatçılarımızla, araştırma enstitülerimizle, Tarım ve Orman Bakanlığı, Ticaret Bakanlığı teşkilatlarımızla, üniversitelerimizle ortak bir çaba içerisindeyiz. UR-GE ve TURQUALITY Projelerimizle, Fuarlara katılarak etkin bir pazarlama yürütüyoruz. 2025 yılında da ihracatımızı 2 milyar dolara çıkarmak için çalışıyoruz” şeklinde konuştu.

Dünya pazarında Türk Kuruyemişi ve kuru meyve tercihi yükseliyor Haber

Dünya pazarında Türk Kuruyemişi ve kuru meyve tercihi yükseliyor

Kuru meyve kategorisinde, tüketicilerin ilk tercihi genellikle kayısı olurken, kuruyemişte ise Antep fıstığı öne çıkıyor. Açılış konuşmasını Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek’in yaptığı Uludağ Ekonomi Zirvesi Sapanca’da devam ediyor. Bu yıl 13’üncü kez düzenlenen zirve, Türkiye ve dünya genelinden birçok iş dünyası lideri ve akademisyeni ağırlıyor. Dün açılış konuşmaları ve ilk gün oturumlarının olduğu zirve, bugün ise çeşitli paneller ile devam ediyor. İş insanları sektörleri ile alakalı konuları zirvede değerlendirirken, kuru yemiş ve kuru meyve ihracatındaki artış dikkat çekti. Kuru meyve kategorisinde tüketicilerin ilk tercihi genellikle kayısı, kuruyemişte ise Antep fıstığı olduğu ifade edildi. Türk ürünlerini diğerlerinden ayrılan en büyük özelliği ise organik tarım yöntemlerine dayalı olarak üretilmeleri oluyor. Organik tarım yöntemlerine dayalı olarak yetiştirilen Türk organik kuru meyve ve kuruyemişi global pazarda daha fazla tercih edilmeye başlandı. 3 kıtada yer alan 30 farklı ülkeye Türkiye’den kuruyemiş, kuru meyve ve bakliyat ihraç ettiklerini belirten Orgibite CFO’su Gökçen Şeker, Türkiye’den ihraç ettikleri ürünlerin genel profili hakkında bilgi vererek, tüketicilerin kuru meyve kategorisinde kayısı ve kuruyemişte Antep fıstığını tercih ettiğini dile getirdi. Ayrıca, Türk ürünlerinin diğerlerinden ayıran en önemli özelliğin organik tarım yöntemlerine dayalı olarak üretildiğinin altını çizdi. “En büyük fark organik tarım yöntemlerine dayalı olarak yetiştirilmeleri” Panel sonrası açıklamalarda bulunan Gökçen Şeker, Türkiye’den ihraç edilen kuru meyve ve kuruyemişlere en yoğun talebin Amerika Birleşik Devletleri’nden geldiğini belirtirken, Avrupa Birliği ülkeleri, Orta Doğu ve Asya pazarlarındaki ülkelerin de Türk ürünlerine ilgi gösterdiğini vurguladı. Türkiye’nin tarımsal potansiyeli ve ürün kalitesinin global pazarda rekabet avantajı sağladığını ifade eden Şeker, Türkiye’den 30 farklı ülkeye kuru meyve, kuruyemiş ve bakliyat gönderdiklerinin altını çizdi. Şeker, ayrıca ürün portföyleri içinde en çok tercih edilenin kuru meyve kategorisinde kayısı, kuruyemiş kategorisinde ise Antep fıstığı olduğunu belirtti. Türk organik ürünlerinin diğerlerinden farkının, organik tarım yöntemlerine dayalı olarak yetiştirilmesi olduğunun önemini anlatan Şeker, "Sağlık bilincine sahip tüketicilerin tercih sebebi haline geldi. 2023 yılında hem organik hem de konvansiyonel ürün ihracatında önemli bir artış yaşandı. Bu artışın devam edeceğine inanıyoruz. 2024’ün ikinci yarısı ve 2025 yıllarında organik kuru meyve, kuruyemiş ve bakliyat ihracatını artırarak global pazardaki varlığımızı güçlendirmeyi hedefliyoruz" dedi. “Dijital dönüşüm ile dünyada rekabet gücümüzü artırdık” Dijital dönüşümün, hem iç pazarda hem de dış pazarda rekabet gücünü artırdığını vurgulayan Şeker, "Dijital platformlara yapılan yatırımlarımızla, online satış kanalları ve dijital pazarlama stratejileri sayesinde organik ürünlerimizin geniş kitlelere ulaşmasını sağladık. Bu durum, hem müşteri memnuniyetini hem de operasyonel verimliliği artırmamıza imkan tanıdı. Dijitalleşme, tüketicilere daha hızlı ve etkili bir şekilde ulaşmamızı ve onların ihtiyaçlarını daha iyi anlamamızı sağlıyor. Ayrıca, Türk kuru meyve, kuruyemiş ve bakliyatlarının dünya genelinde tanınırlığını ve talebini artırmaya yönelik pazarlama stratejilerimizde de dijitalleşme önemli bir rol oynamaktadır" diye konuştu. “Organik ürünlerin sertifikalandırılması” Gökçen Şeker, pazarlama ve markalaşmanın önemine vurgu yaparak, "Türk organik ürünlerinin tanınırlığını artırdık. İhracat rakamlarını artırmak için, kalite standartlarının yükseltilmesi ve pazar çeşitliliğinin önemli olduğunu biliyoruz. Markalaşma çalışmalarını önemseyerek lojistik süreçlerde de verimliliği arttırdık. Ar-Ge yatırımları ve yeni pazarlara açılım da ihracatı artırmak için etkili stratejilerdir. Bununla birlikte, organik ürün ihracatını artırmak için, sektör olarak organik tarımın teşvik edilmesi ve organik ürünlerin sertifikalandırılması önemli. Pazarlama ve markalaşma çalışmalarıyla organik ürünlerin bilinirliğinin artırılması ve yeni pazarlara açılım sağlanması gerekmektedir" şeklinde konuştu.

Interfresh Fuarı yüzde 200 büyüdü Haber

Interfresh Fuarı yüzde 200 büyüdü

Türk yaş meyve sebze sektörü, İzmir’de düzenlenecek olan Avrupa’nın en önemli zincir marketleri ile 50’den fazla ülkeden alım heyetlerinin katılacağı Interfresh Eurasia Fuarında görücüye çıkıyor. İlki 7 yıl önce Antalya’da başlayan Türkiye’nin tek Sebze Meyve, Depolama, Ambalaj, Lojistik, Tarım Makineleri ve Teknolojileri Fuarı (Interfresh Eurasia Fuarı) 26-28 Eylül tarihleri arasında İzmir’de kapılarını ziyaretçilere açacak. Antexpo Fuarcılık Genel Koordinatörü Murat Özer, örtü altı üretim merkezi Antalya’da 7 yıl önce başlayan Interfresh Eurasia Fuarı’nın dünyayı etkileyen pandemi döneminde 2 yıl ara vermesine rağmen hiç durmadan çalışmalarını devam ettirdiğini ve 2022 - 2023 yıllarında büyüdüklerini söyledi. Fuar açılışına daha 6 ay olmasına rağmen katılımcı açısından geçen yılın sayısını geçtiklerini ve fuar alanının yüzde 80’ninin satışının tamamlandığını belirten Özer, şunları kaydetti. ‘’Bu da Türkiye’nin ihracat projesi olarak başladığı yolculuğunda başarılı olduğumuzun göstergesidir. Geçen yıl 44 farklı ülkeden alıcıya ev sahipliği yaptığımız Interfresh Eurasia Fuarı’nın yurtdışı alıcısı bakımından ne kadar başarılı geçmiş olduğunu ve sektörün bize olan güvenini göstermektedir. Bundan dolayı mutlu ve gururluyuz.’’ Avrupa’nın en büyük market zincirleri geliyor Türk yaş meyve sebze ve kuru gıda ürünlerinin en büyük pazarı olan Avrupa’nın en tanınmış 13 zincir market temsilcisinin fuara katılmak için kayıt yaptırdığına dikkat çeken Murat Özer, şöyle devam etti. ‘’2023’te dünyanın farklı ülkelerinden 9 zincir marketi ile 44 ülkeden alıcıya ev sahipliği yapan Interfresh Eurasia 2024 fuarına 13 zincir market temsilcisi ziyaret için kayıt yaptırdı. Bu yıl beklentimiz 50’nin üzerinde ülkeden, farklı büyüklüklerde 15-20 arası zincir market temsilcisi Interfresh Eurasia Fuarını ziyaret ederek Türk yaş meyve sebze ihracatçıları ve diğer katılımcılar ile buluşacak. Fuara yalnızca market zincirleri değil yurtdışındaki büyük toptancılar, halciler ve ticaret yatırımcıları (trader) sayıları da artarak İzmir’de Interfresh Eurasia Fuarı’nda olacak’’. Interfresh Eurasia dünya markası oluyor Interfresh Eurasia’nın 7 yılda tanınırlığının arttığını ve kendi sektöründe dünya markası olmaya çalıştığını vurgulayan Murat Özer, şöyle devam etti.‘’Yurtdışında yaptığımız toplantılar ve fuar ziyaretleri, gerek acentelerimiz aracılığı, gerekse ülkemizin Ticaret Ateşelikleri ile gerçekleştirdiğimiz toplantılarda Interfresh Eurasia’nın artık sektörde tanındığı ve yabancı alıcılar tarafında Türkiye’de ziyaret edilecek fuarlar listesine alındığını görüyoruz. En son geçen Nisan ayında Yunanistan’da düzenlenen Freskon fuarında gördük ki Akdeniz çanağından mal alan birçok alıcı Interfresh Eurasia Fuarını ve tarihini biliyor, Eylül ayında takvimlerine ziyaret programlarına almışlar. Bu bizi çok sevindirdi. Türkiye’nin de artık bu sektörde dünya fuar takvimine girmeyi başarmış bir fuarı var’’. Interfresh Eurasia’nın artık bölgesel bir fuar olmaktan çıkıp uluslararası bir noktaya geldiğini vurgulayan Özer, ‘’Türkiye’nin markası haline gelen Interfresh Eurasia için artık önemli olan düzenlendiği şehir değil yurtdışı alıcıların, market zincirlerinin markayı benimsemiş olmasıdır. Fuarımız bu yıl İzmir’de düzenleniyor, önümüzdeki yıllarda belki tekrar Antalya’da veya başka bir şehrimizde de düzenlenebilir’’ dedi. Meyve sebze, mamul ve kuru meyve ihracatında 8 milyar dolara yaklaşıldı Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, Türkiye 2024 yılının ilk çeyreğinde taze meyve, meyve sebze mamulleri ve kuru meyve sektörlerindeki ihracatını yüzde 16 artışla 1 milyar 871 milyon dolardan, 2 milyar 169 milyon dolara ulaştı. Meyve sebze, meyve sebze mamulleri ve kuru meyve sektörlerinin son 1 yıllık dönemdeki ihracatı yüzde 9 artarak 7 milyar 804 milyon dolara çıktı.Türkiye üç sektörde 7 yıl önce 4 milyar 594 milyon dolarlık ihracat yaparken, bu sürede ihracatını yüzde 70 artırmayı başardı. Bu başarıda Interfresh Eurasia Fuarı itici rol oynadı.

Türkiye'nin kuru meyve ihracatı 1,1 milyar doları buldu Haber

Türkiye'nin kuru meyve ihracatı 1,1 milyar doları buldu

Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mehmet Ali Işık, yaptığı açıklamada, Türkiye'nin, Dünya Sağlık Örgütü tarafından sağlıklı gıda ürünleri listesinde yer verilen kuru incir, kuru üzüm ve kuru kayısıda dünyada açık ara lider konumda olduğunu belirtti. Ege İhracatçı Birlikleri verilerine göre, 19 Ağustos itibarıyla söz konusu ürünlerin ihracatının, bu sezon geçen sezona göre yüzde 5 artışla 1 milyar 103 milyon dolara yükseldiğini aktaran Işık, şunları kaydetti: "Türkiye, 2022-23 sezonunda en çok kayısıyı Amerika Birleşik Devletleri'ne gönderdi. ABD'ye kuru kayısı ihracatımız yüzde 26'lık artışla 72 milyon dolara yükseldi. Fransa yüzde 13 artışla 40 milyon dolarlık kuru kayısı ihracatıyla ikinci sırada yer alırken, Almanya yüzde 14 artışla 33 milyon dolarlık Türk kayısısı talep etti. Çekirdeksiz kuru üzüm ihracatında Birleşik Krallık 104 milyon dolarlık ihracatla zirvedeki yerini korurken, Almanya'ya 55 milyon dolarlık kuru üzüm ihraç edildi. Hollanda yüzde 25 artışla 50 milyon dolarlık kuru üzüm talebiyle üçüncü sırada yer buldu. ABD yüzde 23 artışla 38 milyon dolarlık kuru incir talebiyle öne çıkarken, Fransa'ya 28 milyon dolar, Almanya'ya 27 milyon dolarlık kuru incir ihraç ettik." Mehmet Ali Işık, kuru meyve sektöründeki başarının arkasında 35-40 yıldır devam eden sürdürülebilirlik eksenli çalışmaların yattığını vurgulayarak, "Organikte de dünyada lideriz, organik gibi zor bir ürünü yapan ülkemiz pestisitte de önemli bir yol kat etti. 2022/23 sezonunda kuru üzümde 450 milyon doları, kuru incirde ise 250 milyon doları Türkiye'ye kazandırmayı hedefliyoruz." ifadelerini kullandı.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.