TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Makarna

AGRONEWS - Makarna haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Makarna haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Güneydoğu Hububat İhracatında 3,4 Milyar Dolarlık Başarı Haber

Güneydoğu Hububat İhracatında 3,4 Milyar Dolarlık Başarı

GAZİANTEP (İHA) - Güneydoğu Anadolu, 2024 yılında hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve mamulleri ihracatından 3,4 milyar dolar gelir elde ederek sektör liderliğini sürdürdü. Bölgenin Türkiye’nin toplam hububat ihracatındaki payı yüzde 28,8 oldu. Makarnadan 608 milyon dolar, ayçiçek yağından ise 515 milyon dolar gelir sağlandı. IRAK VE SURİYE İLK SIRADA Irak’a yapılan ihracat yüzde 6 düşüşle 1,15 milyar dolar olurken, Suriye’ye yapılan ihracat yüzde 13,9 artarak 280 milyon doları aştı. Güneydoğu’nun makarna ihracatında Türkiye genelindeki payı yüzde 65’e, ayçiçek yağı ihracatındaki payı ise yüzde 57’ye yaklaşmış durumda. "BÖLGEDE LİDER, SEKTÖRDE ÖNCÜYÜZ" Güneydoğu Anadolu Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Celal Kadooğlu, bölgenin stratejik ticari önemine dikkat çekerek, "Güneydoğu Anadolu’nun en fazla ihracat yapan sektörü, hububat sektörü açısından da en fazla ihracat yapan bölgesi olarak Türkiye’nin sınır komşularıyla ticaretinde stratejik bir öneme sahibiz. Kurduğumuz ticari bağlantılarla sadece döviz geliri elde edilmesine değil, ülkemizin bölgedeki varlığı adına güçlü ilişkiler kurulmasına da fayda sağlıyoruz. Ülkemizin özellikle Orta Doğu ve Afrika’daki yerel kesimlerle kurduğu kültürel ve bölgesel bağların gelişimine, gıda markalarımızın girişimleri büyük katkı sağlıyor" dedi. IRAK’TA 15 YILDA YÜZDE 130 ARTIŞ 2009 yılında Irak’a 521 milyon dolarlık ihracat gerçekleştiren Güneydoğu Anadolu, 2024’te bu rakamı 1,15 milyar dolara taşıdı. Kadooğlu, "Halep ve Erbil gibi bölgenin önde gelen siyasi ve ticari merkezlerine çok yakın olduğumuzdan, sınır komşularımızdaki gelişmelerden hızlı etkileniyoruz. Türkiye’nin ana pazarı olarak gördüğümüz bu ülkelerin ekonomik gelişiminden daha fazla pay almaya çalışan rakiplerimiz bölgede yoğun markaj yapıyorlar, ticari ilişkilerini artırmanın yollarını arıyorlar. Bu tarz atakların önüne geçmek ve ana pazarlarımızı korumak için yaptığımız çalışmaların ne kadar verimli olduğu konusunda geçmişten deneyimliyiz. 2009 yılında Güneydoğu’dan 521 milyon dolar sektörel ürünlerimizden ihracat yaptığımız Irak’ta, 15 yıl içinde ihracatımız yüzde 130 artışla 1 milyar 150 milyon dolar seviyelerine kadar geldi. 2030 yılına kadar 2 milyar dolar ihracat hedefimiz var" dedi. SURİYE İHRACATINDA 300 MİLYON DOLARLIK POTANSİYEL Suriye’ye yapılan hububat ihracatını artırmayı planlayan Kadooğlu, Aralık ayında ihracatın yüzde 50 artışla 33 milyon dolara ulaştığını belirtti. Ülkedeki istikrarın sağlanması durumunda yıllık ihracatın 300 milyon dolar artabileceğini söyledi. Kadooğlu, uluslararası desteklerin devamının ve yaptırımların kaldırılmasının önemini vurguladı.

Türk Makarnası 166 Ülkeye İhraç Ediliyor, ABD Pazarı Açılıyor Haber

Türk Makarnası 166 Ülkeye İhraç Ediliyor, ABD Pazarı Açılıyor

Türkiye Makarna Sanayicileri Derneği (TMSD) Yönetim Kurulu Başkanı Aykut Göymen, Türk makarna sektörünün önemli gelişmeler kaydettiğini açıkladı. Sektörün yıllık 700 bin ton iç tüketim kapasitesine sahip olduğunu belirten Göymen, toplam üretim kapasitesinin 3 milyon tona ulaştığını vurguladı. Bu yıl hedeflenen 1,5 milyon tonluk ihracata ulaşılmasıyla birlikte, toplam üretimin 2 milyon 200 bin tona çıkacağını ifade etti. Pandemi sürecinde makarna üretiminde herhangi bir sıkıntı yaşanmadığını hatırlatan Göymen, Türkiye'nin tüketilen makarnanın 5 katı üretim kapasitesine sahip olduğunu ve market raflarının hiçbir zaman boş kalmadığını söyledi. Türkiye'nin makarnalık durum buğdayının gen merkezi olmasının önemli bir avantaj sağladığını belirtti. Türk makarna üreticilerinin 166 ülkeye ihracat gerçekleştirdiğini aktaran Göymen, en büyük pazarların Güney Amerika, Afrika ve Uzak Doğu olduğunu ifade etti. ABD pazarında bazı firmaların anti-damping davalarını kazanmasıyla bu pazarda da gelişmeler yaşandığını belirtti. Avrupa Birliği'nde İtalya lehine pozitif ayrımcılık yapıldığına dikkat çeken Göymen, yıl sonunda ulaşılacak 1,5 milyon ton ihracatın sadece 20 bin tonunun AB ülkelerine yapıldığını söyledi. İtalya'nın AB dışı ihracatıyla karşılaştırıldığında, Türkiye'nin daha fazla ihracat gerçekleştirdiğini vurguladı. Göymen, makarnanın hem ekonomik hem de besleyici bir gıda olduğunu belirterek, 25-30 liralık bir paketin 3-4 kişiyi doyurabildiğini söyledi. Avrupa'ya kıyasla Türkiye'de makarna fiyatlarının daha uygun olduğunu ve ürünlerin sağlıklı ve hijyenik şartlarda üretildiğini sözlerine ekledi.

Dünya yemeklerinin baharatları Türkiye’den Haber

Dünya yemeklerinin baharatları Türkiye’den

İnsanlığın lezzet tutkusu baharatlara ilgiyi artırıyor. Türk baharat sektörü lezzet arayışını fırsata çeviriyor. Türkiye’nin baharat ihracatı 2024 yılının ilk yarısında yüzde 27’lik artışla 89 milyon dolardan 113 milyon dolara yükseldi. Dünya mutfaklarında pişen binlerce çeşit yemeği Türk baharatları lezzetlendirdi. Türk baharat sektörü 2024 yılı sonunda 250 milyon dolar ihracat hedefliyor. Et, balık, tavuk, makarna, sebze, bakliyatlar, unlu mamuller, tatlılar başta olmak üzere her türlü yemeğe lezzet veren baharatlar tuz kullanımını da düşürdüğü için baharat tüketimi dünya genelinde her geçen gün artıyor. Türkiye’nin dünyanın önemli baharat tedarikçilerinden biri olduğunu dile getiren Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Muhammet Öztürk, defne ve kekikte dünya lideri olduğumuzu; adaçayı, kimyon, karabiber, kırmızı biber, tatlı biber, yenibahar, vanilya, tarçın, karanfil, sumak, biberiye, mahlep, çörekotu, çemen, köri, zerdeçal, safran, zencefil, kimyon, kişniş, rezene gibi baharatların ihracatını yaptıklarını kaydetti. 2024 yılının ilk yarısında Türkiye’nin gerçekleştirdiği 113 milyon dolarlık baharat ihracatının 74 milyon dolarlık dilimi Ege Bölgesi’nden gerçekleştirildiği bilgisini veren Öztürk, “Ege Bölgesi, Türkiye’nin baharat ihracatından yüzde 65,5 pay aldı. Geçmiş yıllarda olduğu gibi bu yılda Ege Bölgesi baharat ihracatındaki gücünü gösterdi. 2024 yılının ikinci yarısında baharat ihracatındaki performansımızı koruyarak 2024 yılı sonunda 250 milyon dolar ihracat hedefliyoruz” şeklinde konuştu. Defne en çok ihraç edilen ürün Türkiye’nin baharat ihracatının lideri defne ihracatının yüzde 57’lik artışla 23 milyon dolardan 36 milyon dolara çıktığını paylaşan Ege Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Nurettin Tarakçıoğlu, kekik ihracatının yüzde 11’lik artışla 24 milyon dolardan 27 milyon dolara çıktığını ifade etti. Tarakçıoğlu, “Karabiber, kırmızı biber grubu 8,3 milyon dolardan 10,6 milyon dolara çıktı” dedi. Turkish Tastes Türk baharatını vitrine çıkardı “Baharat ihracatında en büyük pazarımız 10,4 milyon dolarla Amerika Birleşik Devletleri oldu” diyen Ege Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Üyesi ve Turkish Tastes Ambassador Kazım Gürel, ABD’yi 8,2 milyon dolarla Tayland ve 7,1 milyon dolarla Vietnam’ın izlediğini paylaştı. Türkiye’nin baharat ihracatında Ameraki Birleşik Devletleri’nin lider olmasında Ege İhracatçı Birlikleri’nin ABD pazarında Türk gıda ürünlerinin ihracatını artırmak için 5 yıldır başarıyla sürdürdüğü Turkist Tastes isimli TURQUALITY Projesi’nin itici güç olduğuna dikkati çeken Gürel, önümüzdeki 4 yıl ABD pazarında Turkish Tastes Projesiyle Türk baharatlarının tanıtımına devam edeceklerini Türk baharat sektörünün ABD pazarında 100 milyon dolarlık ihracat rakamına ulaşabilecek potansiyele sahip olduğunu sözlerine ekledi.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.