TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Mehmet Ali Işık

AGRONEWS - Mehmet Ali Işık haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Mehmet Ali Işık haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Ege İhracatçı Birlikleri 7,5 Milyar Dolarlık Tarım Ürünü İhracatını Aştı Haber

Ege İhracatçı Birlikleri 7,5 Milyar Dolarlık Tarım Ürünü İhracatını Aştı

Türkiye'nin tarım ürünleri ihracatında lider olan Ege İhracatçı Birlikleri, 15 Ekim 2024 tarihinde yüzde 3,2'lik artışla 7,5 milyar doları aştı. Bu başarı, Türkiye'nin yıllık ihracatının yüzde 15,7'sini oluşturdu. Son 1 yılda 18 milyar 245 milyon dolarlık ihracatın yüzde 41'i tarım sektöründen geldi. Ege İhracatçı Birlikleri'ndeki 7 tarım birliğinden 5'i ihracatını artırmayı başardı. Ancak Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği ihracat kısıtlamaları nedeniyle geriledi Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği, 1,66 milyar dolarla liderliğini sürdürdü. Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği, yüzde 17 artışla 1 milyar doları aştı. Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği, 1,36 milyar dolarla ikinci sırada. Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği, yüzde 6,5 artışla 1 milyar doları geçti. Ege Tütün İhracatçıları Birliği, 903 milyon dolarlık ihracatıyla yatay bir seyir izledi.Ege Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği 847 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği ise 730 milyon dolardan 602 milyon dolara geriledi. Jak Eskinazi: "Kısıtlamalar olmasa 8 milyar doları aşardık." Hayrettin Uçak: "Tarıma dayalı OSB'lerle 10 milyar dolar ihracata ulaşacağız." Mehmet Ali Işık: "Sürdürülebilirlik ve iş birliği başarıyı kalıcı kılıyor."

Dünyanın gıda ambarı organik tarımın kitabını yazdı Haber

Dünyanın gıda ambarı organik tarımın kitabını yazdı

268 farklı üründe 1,6 milyon ton organik üretim gerçekleştiren Türkiye’nin organik ürün ihracatı 1 milyar doları aştı. Başta İzmir olmak üzere Ege Bölgesi organik ürünlerin üretim ve ihracatında büyük bir paya ve öneme sahip olan EİB Organik Ürünler ve Sürdürülebilirlik Koordinatörü Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Ekolojik Tarım Organizasyonu Derneği’nin kurucuları arasında yer alan Mehmet Ali Işık, “Türkiye’de organik üretim ve ihracat Ege İhracatçı Birlikleri öncülüğünde 35 yıl önce İzmir’den başladı. Ülkemizin organik ürün ihracatının yüzde 75’ini gerçekleştiren Egeli ihracatçılar olarak gerek, akademinin gerek ulusal/uluslararası paydaşlarımızın işbirliğiyle sürdürülebilirlikte birçok projeye yatırım yapıyoruz. Tecrübelerimizi, bilgilerimizi, hedeflerimizin neler olduğunu ETO ile işbirliğinde organik tarım üzerine çıkardığımız kitabımızla bütün Türkiye’ye daha iyi duyurmayı hedefliyoruz. ETO, 30 yıldır ekolojik üretici, ürünlerin ve organik tarımın gelişmesini, benimsenmesini ilke edinen üreticiden ihracatçıya üniversitelerden tüketiciye tüm kesimi kucaklayarak katma değer yaratan başlıca paydaşlarımızdan biri.” dedi. Işık, “Türkiye üzüm, incir, kayısı, fındık, kiraz ve vişne gibi organik ürünlerde dünya lideri. Küresel organik gıda pazarı 2022 yılında 135 milyar avroya yaklaştı. Şu anda organik ihracatımız 1,6 milyon tonluk üretimle 1 milyar dolar bandında. İhracat hedefimiz ilk etapta 1,5 milyar dolar, daha sonra da 2 milyar dolara ulaşmak. Kuru meyvelerden zeytinyağına, hububattan pamuğa 268 farklı ürünü 311 bin hektar arazide organik olarak gerçekleştiren ülkemiz yaklaşık 53 bin organik ürün çiftçisiyle Avrupa'da 4’üncü sırada yer alıyor.” dedi. Başkan Işık, “Ege İhracatçı Birlikleri olarak organik ürün ihracatının kayıt altına alınması konusunda koordinatör birlik olarak görevliyiz. Türkiye organik tarım ulusal yönlendirme komitesi ve IFOAM - Uluslararası Organik Tarım Hareketi Federasyonu üyesiyiz. Ege İhracatçı Birlikleri çatısı altında oluşturduğumuz Organik ürünler Çalışma Komitemiz tüm sektör paydaşlarını bir araya getirmeyi amaçlıyor ve organik gıda, üretim ve talebini iç pazarda büyütmek, sektörün dış pazarda rekabet gücünü ve tanınırlığını arttırmak için çeşitli çalışmalar yürütüyoruz.” diye konuştu.

Türkiye’nin Japonya’ya gıda ihracatı 5 yılda yüzde 72 arttı Haber

Türkiye’nin Japonya’ya gıda ihracatı 5 yılda yüzde 72 arttı

Dünyanın gıda ambarı olan Türkiye, Japonya’ya ihracatta 1 milyar dolar hedefiyle 5-8 Mart 2024 tarihlerinde Tokyo’da Foodex Japan Fuarı’na 51 firmayla katılıyor. Eskinazi: “Dünyanın gıda ambarıyız” Anadolu topraklarında yetişen binlerce çeşit gıda ürünüyle Türkiye’nin dünyanın gıda ambarı olduğu bilgisini veren Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, Türk gıda sektörünün Japonya pazarında hedeflerine ulaşması için 5-8 Mart 2024 tarihlerinde Tokyo’da Foodex Japan Fuarı’na 51 firmayla katıldıklarını dile getirdi. Uzakdoğu’nun en büyük gıda fuarı olan Foodex Japan Fuarı’na Türkiye Milli Katılım Organizasyonunda bu yıl 26.’sını yapacaklarını dillendiren Eskinazi, “Çekirdeksiz kuru üzüm, kuru incir, kuru kayısı, zeytinyağı, sofralık zeytin, levrek, çipura, Türk somonu, kanatlı eti, yumurta, çam balı, fındık, bulgur, un, vişne, kiraz, ayva, salatalık, kavun, karpuz, elma, biber, mandalina, domates, defne, kekik, adaçayı, meyan kökü, siyah çay, kırmızı biber, haşhaş, kimyon, nane, yağlık gül, anason, turşu gibi ürünlerde dünyanın en güçlü tedarikçilerinden biriyiz. Japonya, Türk gıda sektörü için referans bir pazar. Japonya’ya ihracat yaptığınızda dünyanın her tarafına gıda ürünleri ihracatı yapabilecek kaliteye ulaştığınızı ortaya koymuş oluyorsunuz. Japonya pazarında büyümemiz beraberinde dünya genelinde gıda ihracatımızın daha da hızlı artmasına zemin oluşturacak. Japonya ile ilişkilerimizi artırarak ihracatımızı artırmak istiyoruz. Amacımız Japonya’ya gıda ihracatımızı orta vadede 1 milyar doların üzerine çıkarmak” diye konuştu. Işık: “Japonya pazarı bizim için çok kıymetli” Türk gıda sektörünün, Cumhuriyetimizin 100. yılında 26 milyar dolarlık gıda ürünleri ihraç ettiği bilgisini veren Ege İhracatçı Birlikleri Sürdürülebilirlik ve Organik Ürünler Koordinatörü Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mehmet Ali Işık, ihracatta güçlü oldukları Avrupa, Rusya, Ortadoğu ve ABD pazarları yanında Japonya, Çin, Hindistan gibi pazarlarda büyümek istediklerini vurguladı. Japonya’nın son 5 yılda gıda ithalatının yüzde 17’lik artışla 62 milyar dolardan 73,6 milyar dolara çıktığını paylaşan Işık, aynı dönemde Türkiye’nin Japonya’ya yaptığı gıda ihracatının ise yüzde 72’lik artışla 164 milyon dolardan 282 milyon dolara yükseldiğine dikkati çekti. Girit: “Japonlar suşiyi Türk orkinoslarıyla yapıyor” Türkiye ile Japonya arasındaki tarihi bağların, Türk gıda sektörünün geniş ve kaliteli ürün yelpazesi ve iki ülke arasında vize uygulamasının bulunmamasının Türkiye’nin Japonya’ya ihracatını artırabilmesi için fırsatlar barındırdığını kaydeden Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Başkanı Bedri Girit ise, Türkiye’den Japonya’ya gıda ihracatında su ürünleri sektörünün 2023 yılında 53 milyon dolarlık payla ikinci sırada yer aldığını bildirdi. Türk su ürünleri ve hayvansal mamuller sektörünün Japonya’da ihracat rakamlarını yukarı çekebileceğine olan inancını paylaşan Girit, “Japon dostlarımız en çok sevdikleri yiyecek olan suşiyi Türk orkinoslarıyla yapsınlar istiyoruz. Japonya’ya balık dışında kanatlı etleri gönderiyoruz. Şimdi ise toz yumurta ve sofralık yumurta ihracatı konusunda görüşmelerimiz sürüyor. Foodex Japan Fuarı’nda yapacağımız ticari bağlantılarla 2024 yılında Japonya’ya ihracatta büyük artışlar yakalayacağımıza inanıyoruz” ifadelerini kullandı.

Kuru incirde ihracat hedefi 300 milyon dolar Haber

Kuru incirde ihracat hedefi 300 milyon dolar

Dünyanın en kaliteli incirlerinin yetiştiği Aydın’da kuru incir sezonu heyecanı yaşanırken, 2023-24 sezonunda kuru incirde miktar bazında 75 bin ton ihracat ve 300 milyon dolar döviz geliri hedefleniyor. Önemli tarım kentlerinden olan Aydın’da incir sezonu hareketliliği devam ederken, Türkiye’nin üretim ve ihracatında dünya lideri olduğu kuru incirde 2023 rekoltesinin 2022 yılı seviyelerinde olacağı öngörüldü. 91 bin ton olan 2022 rekoltesinden bugüne kadar 68 bin 593 ton karşılığı 244 milyon dolarlık ihracat yaptıklarını belirten Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mehmet Ali Işık, bir önceki sezona göre miktar bazında yüzde 7, değer olarak ise yüzde 2 artış başarısı gösterdiklerini dile getirdi. Başkan Işık, 2023 rekoltesinin 2022 yılıyla benzerlik gösterdiğini, kuru incirin kalitesinin de ihracat için son derece uygun olduğunu ifade ederek “2023/24 sezonunda miktar bazında 75 bin ton ihracat ve 300 milyon dolar döviz geliri hedefliyoruz. Ülkemizin ortalama kilogram ihraç fiyatı 1,5 dolar iken biz bu kaliteli kuru incirimizi 5 doların üzerinde satarak katma değerli ürün ihracatına büyük katkıda bulunmak istiyoruz. Yeni sezonumuz üreticilerimize, tüccarlarımıza ve ihracatçılarımıza hayırlı olsun” dedi. “Aydın’da UV lambalar dağıtılacak” Kuru incirde en büyük ihraç pazarları Avrupa Birliği’nde aflatoksin ve okratoksin kontrol sıklığının yüzde 30’a çıkarıldığını hatırlatan Başkan Işık sözlerini şöyle sürdürdü; “Kuru incir ihraç ederken karşılaşabileceğimiz riskleri yönetmek için yoğun bir mesai harcıyoruz. Neticede kapalı bir ürünü ihraç ediyoruz. Ülkemizde üreticiler, çengelciler, tüccarlar ve ihracatçılar doğru bir zincir kurmalıyız. İhracatçılar olarak ürün alırken kontrol etmeliyiz. Üreticilerden ürünü alan çengelcilerin kontrollerini yapabilmeleri için bütçe dahilinde UV lambalar satın alarak dağıtımına karar verdik. Bu lambalardan Aydın Ticaret Borsası da alacak, çengelcilere ve tüccarlara dağıtacak. Bu şekilde sağlıklı bir ürün alım politikasını başlatmış olacağız” şeklinde konuştu.

Türkiye'nin kuru meyve ihracatı 1,1 milyar doları buldu Haber

Türkiye'nin kuru meyve ihracatı 1,1 milyar doları buldu

Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mehmet Ali Işık, yaptığı açıklamada, Türkiye'nin, Dünya Sağlık Örgütü tarafından sağlıklı gıda ürünleri listesinde yer verilen kuru incir, kuru üzüm ve kuru kayısıda dünyada açık ara lider konumda olduğunu belirtti. Ege İhracatçı Birlikleri verilerine göre, 19 Ağustos itibarıyla söz konusu ürünlerin ihracatının, bu sezon geçen sezona göre yüzde 5 artışla 1 milyar 103 milyon dolara yükseldiğini aktaran Işık, şunları kaydetti: "Türkiye, 2022-23 sezonunda en çok kayısıyı Amerika Birleşik Devletleri'ne gönderdi. ABD'ye kuru kayısı ihracatımız yüzde 26'lık artışla 72 milyon dolara yükseldi. Fransa yüzde 13 artışla 40 milyon dolarlık kuru kayısı ihracatıyla ikinci sırada yer alırken, Almanya yüzde 14 artışla 33 milyon dolarlık Türk kayısısı talep etti. Çekirdeksiz kuru üzüm ihracatında Birleşik Krallık 104 milyon dolarlık ihracatla zirvedeki yerini korurken, Almanya'ya 55 milyon dolarlık kuru üzüm ihraç edildi. Hollanda yüzde 25 artışla 50 milyon dolarlık kuru üzüm talebiyle üçüncü sırada yer buldu. ABD yüzde 23 artışla 38 milyon dolarlık kuru incir talebiyle öne çıkarken, Fransa'ya 28 milyon dolar, Almanya'ya 27 milyon dolarlık kuru incir ihraç ettik." Mehmet Ali Işık, kuru meyve sektöründeki başarının arkasında 35-40 yıldır devam eden sürdürülebilirlik eksenli çalışmaların yattığını vurgulayarak, "Organikte de dünyada lideriz, organik gibi zor bir ürünü yapan ülkemiz pestisitte de önemli bir yol kat etti. 2022/23 sezonunda kuru üzümde 450 milyon doları, kuru incirde ise 250 milyon doları Türkiye'ye kazandırmayı hedefliyoruz." ifadelerini kullandı.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.