TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Metro

AGRONEWS - Metro haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Metro haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Marmarabirlik’ten 32 Milyon Dolarlık Rekor İhracat Haber

Marmarabirlik’ten 32 Milyon Dolarlık Rekor İhracat

BURSA (İHA) - Marmarabirlik, 2024 yılında 32 milyon dolarlık ihracat başarısına ulaştığını duyurdu. Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, 2025 yılı ihracat hedeflerini 37 milyon dolar, 2026 yılı hedeflerini ise 40 milyon dolar olarak açıkladı. DOĞAL FERMANTASYONLA FARK YARATIYOR Marmarabirlik, dünya çapında doğal fermantasyon yöntemiyle üretim yapan tek kurum olarak, 2024 yılı itibarıyla 7 bin tonluk ihracatla belirlenen hedefi gerçekleştirdi. Başkan Asa, ağırlıklı olarak etnik nüfusu hedef alan satışların yanı sıra Lidl, Kaufland, Walmart, Metro ve Rewe gibi büyük zincir marketlerin raflarında da yer aldıklarını belirterek, ürün çeşitliliği sayesinde global bir marka olma yolunda ilerlediklerini ifade etti. TÜRK CUMHURİYETLERİ YENİ HEDEF 2024 yılında Özbekistan, Türkmenistan ve Bosna Hersek gibi ülkelerdeki ihracat miktarını artırmayı başardıklarını söyleyen Asa, bu bölgelerde 300 tonluk satış rakamına ulaştıklarını kaydetti. Marmarabirlik’in 2025 hedefi, ihracat yapılan ülke sayısını 70’e çıkarmak ve Türk Cumhuriyetleri’ndeki pazar payını büyütmek olacak. İHRACAT GELİRİYLE BÜTÇEYE BÜYÜK KATKI Ege İhracatçı Birlikleri verilerine göre, Marmarabirlik’in ihracat ortalaması kilogram başına 4,91 dolara ulaştı. Zeytin ve zeytinyağı sektöründe ülke genelinde yaşanan yüzde 22’lik ihracat düşüşüne rağmen Marmarabirlik hedeflerini aşarak 1,15 milyar TL’lik döviz girdisi sağladı. Başkan Asa, bu başarının tüm çalışanların emeğiyle elde edildiğini belirterek teşekkürlerini iletti.

Gıda Perakendecisinde Haber

Gıda Perakendecisinde "Gross Market" Yarışı Hızlanıyor

Tüketicilerin fiyat odaklı alışverişe yönelmesi, gıda perakende sektöründe gross (toptan) market yarışını hızlandırdı. Migros ve Bizim markaları gross market işine yatırım yaparken, yerel zincirler ise bu modeli Anadolu’ya yaymak için çalışmalarını hızlandırdı. 1 trilyon TL’yi aşan büyüklükteki organize gıda perakende sektöründe, değişen tüketici tercihleri rekabeti yeniden şekillendiriyor. Yüksek enflasyon nedeniyle tüketicilerin daha çok fiyat odaklı alışverişe yönelmesi, orta-küçük ölçekli restoran ve kafe zincirlerinin çoğalması, gıda perakende sektöründe "gross market" modelinin popülerleşmesini sağladı. Hem ulusal hem de yerel zincirler, ürünleri daha uygun fiyatlarla sunan ve işletme maliyetlerini düşüren gross konseptine yatırım yapıyor. GROSS MARKETLERİN GEÇMİŞİ Türkiye’de gross marketlerin geçmişi, 1989 yılına kadar dayanıyor. Marmaris’te açılan ilk gross marketin ardından Alman şirketi Metro'nun pazara girmesiyle büyüyen sektör, son yıllardaki ekonomik dalgalanmalardan sonra yeniden hareketlendi. Ayrıca, bireysel müşterilere yönelik satış yapan gross marketlerin sayısı da hızla artış gösterdi. Gross market modelinin Avrupa’da yaygın olduğunu belirten Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) Başkanı Ömer Düzgün, "Türkiye’de de uzun yıllardır faaliyet gösteren belli başlı örnekler vardı. Son dönemde ise tüketici alışkanlıklarının değişmesiyle gross marketlere olan ilgi arttı. Küçük işletmeler, oteller ve lokantaların toplu alım sağladığı yerler haline geldi" dedi. Düzgün, yerel yatırımcıların da gross market modeline olan ilgisinin arttığını ancak bu tür marketlerin sektördeki payının şimdilik sadece yüzde 3 civarında olduğunu belirtti. TANSAŞ, GROSS YATIRIMLARIYLA GERİ DÖNDÜ Gross marketler, özellikle Anadolu’da yerel zincirlerin yatırımlarıyla büyümeye devam ediyor. Büyük gıda zincirleri de bu pazarda yer almak için gross market formatına yöneliyor. Migros’un Anadolu Grubu'na geçişiyle kapatılan Tansaş, şimdi Migros çatısı altında gross market olarak tekrar faaliyet göstermeye başladı. 19 Ocak’ta İstanbul/Sultanbeyli Atlaspark Alışveriş Merkezi’nde açılan Tansaş, Migros’un ilk gross formatlı mağazası oldu. Bizim Toptan ise bu yıl Bizim Gross ismiyle sektöre girdi. Ümraniye’de açtığı ilk mağazasında, kasap ve şarküteriden taze meyve ve sebzeye kadar 3 bin 500 çeşit ürün tüketiciye sunuluyor. Ayrıca, alışveriş yapan müşteriler için bir "fırın cafe" alanı da bulunuyor. ONUR MARKET, GROSS ŞUBELERİNİ İKİ KATINA ÇIKARTACAK Özen Grup, Onur Market markasıyla 170 mağazası olan bir diğer oyuncu. Son dönemde gross market pazarına giren şirket, "Özen Gross" adıyla şu anda dört şubeyle hizmet veriyor. Grup, 2025 sonuna kadar mağaza sayısını iki katına çıkarmayı hedefliyor. Özen Grup Yönetim Kurulu Üyesi Erdal Tüfekçi, gross marketlerin fiyat odaklı talepleri karşıladığını ve mağazacılıktaki düşük operasyonel maliyetlerin fiyatlara yansıdığını belirterek, Gross marketlerin daha düşük fiyatlarla ürün sunarak daha rekabetçi olma fırsatı yarattığını vurguladı.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.