TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Meyve

AGRONEWS - Meyve haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Meyve haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Malatya Kayısı İhracatında 100 Bin Tonu Hedefliyor Haber

Malatya Kayısı İhracatında 100 Bin Tonu Hedefliyor

Malatya (İHA) – Malatya Ticaret Borsası (MTB) Başkanı Ramazan Özcan, kayısı üretiminin bölge ve ülke ekonomisi için stratejik öneme sahip olduğunu vurgulayarak, 2024 yılı sonuna kadar 50 bin ton kuru kayısı ihracatını hedeflediklerini açıkladı. Ancak asıl hedefin 2025 yılı Temmuz sonuna kadar 100 bin ton kuru kayısı ihracatına ulaşmak olduğunu belirtti. Özcan, 6 Şubat depremi sonrasında Malatya'nın yeniden inşa sürecinde önemli ilerlemeler kaydedildiğini belirtti. Şehirdeki her köşe adeta bir şantiyeye dönüşmüş durumda olduğunu söyleyen Özcan, depremin olumsuz etkilerini ortadan kaldırmak için hem konut inşaatları hem de esnafın yoğun olarak faaliyet gösterdiği çarşı merkezi gibi ticaret alanlarında kapsamlı çalışmaların sürdüğünü ifade etti. 2024’TE KAYISI İHRACATINDA BÜYÜK BAŞARI Özcan, 2024 yılındaki kayısı ihracatının hem miktar hem de gelir açısından büyük bir başarıya imza attığını ifade etti. Özellikle 2024 yılı ekim ayında, son dört yılın en yüksek kuru kayısı ihracatını gerçekleştirerek 9 bin 246 ton kayısı ihracatından 44 milyon 352 bin dolar gelir elde ettiklerini belirtti. Ayrıca, yılın başından itibaren yapılan kayısı ihracatında büyük bir artış yaşandığını vurgulayan Özcan, 1 Ağustos’tan itibaren 3 aylık dönemde 25 bin 460 ton kuru kayısı ihracatına imza atıldığını ve bu ihracattan 125 milyon dolar gelir sağlandığını söyledi. 2025’TE 100 BİN TON İHRACAT HEDEFİ Özcan, 2024 yılı sonunda 50 bin ton kayısı ihracatını hedeflediklerini, ancak 2025 yılı Temmuz sonuna kadar 100 bin ton kuru kayısı ihracatına ulaşmayı amaçladıklarını açıkladı. Bu hedefin gerçekleştirilmesiyle birlikte 750 milyon dolar gelir elde etmeyi planladıklarını belirtti. YENİ PAZAR ARAYIŞLARI Özcan, kayısı ihracatının başlıca pazarlarının Amerika Birleşik Devletleri, İtalya, Fransa ve Almanya olduğunu söylese de, Cezayir ve Brezilya gibi yeni pazarlara da yöneldiklerini dile getirdi. Ancak, Orta Doğu’daki siyasi gerilimlerin kayısı ihracatına olumsuz etkiler yarattığını ve bu durumu aşmak için yeni pazarlara yönelme çabalarını sürdürdüklerini söyledi. KUR DALGALANMALARIN ETKİLERİ Özcan, kayısı ihracatının büyük kısmının dövizle yapıldığını ve döviz kurlarındaki dalgalanmalardan doğrudan etkilendiğini belirtti. İhracatın yaklaşık yüzde 90’ının yurt dışına yapıldığını vurgulayan Özcan, kur dalgalanmalarının dikkatle izlenmesi gerektiğini söyledi. Malatya’nın kayısı üreticileri, sanayicileri ve ihracatçıları ile birlikte, şehri küresel tarım ticaretinin önemli merkezlerinden biri yapmayı hedeflediklerini belirten Özcan, Malatya ekonomisini güçlendirme konusunda kararlı olduklarını ekledi.

Meyve sebzenin 4 hali İzmir’de görücüye çıkıyor Haber

Meyve sebzenin 4 hali İzmir’de görücüye çıkıyor

Dünya’da 2027 yılında 768 milyar 748 milyon dolara ulaşması beklenen meyve sebze ticaretinden pay almak isteyen Türkiye’nin meyve sebze ürünlerinin 4 hali (yaş, kuru, donuş ve konserve) 26-28 Eylül tarihleri arasında İzmir Interfresh Eurasia Fuarında görücüye çıkıyor. Meyve, Sebze ve Mamulleri, Gıda ve Gıda Teknolojiler, Paketleme, Lojistik ve Depolama Fuarını (Interfresh Eurasia) düzenleyen Antexpo AŞ Genel Koordinatörü Murat Özgen, 60’a yakın ülkeden alım heyetleri ile Avrupa, Orta Doğu ve Rusya bölgelerinin en büyük zincir market temsilcilerinin de katılacağı fuar hazırlıklarının tamamlanmak üzere olduğunu bildirdi. “Meyve sebzenin 4 hali İzmir Fuarında buluşacak” Zer, Antalya’dan sonra bu yıl ilk kez İzmir’de düzenlenecek Interfresh Eurasia Fuarı’nın, küresel pazarda rekabet avantajı elde etmek isteyen tüm sektör firmaları için vazgeçilmez bir fırsat sunduğunu belirtti. Murat Özer, şunları kaydetti: "Taze, kurutulmuş, donmuş ve konserve ürünleri başta olmak üzere soslar ve meyve sularını uluslararası bir platformda 26-28 Eylül tarihleri arasında İzmir İzfaş Fuar alanında görücüye çıkacak. İhracatçılarımız bu fuar sayesinde ürünlerini sergileyerek uluslararası alıcılarla doğrudan temas kurabilecek. Interfresh Eurasia Fuarı, Türkiye’nin stratejik konumu sayesinde Avrupa coğrafyası başta olmak üzere Amerika’dan Orta Asya’ya kadar uzanan geniş bir coğrafi pazarı da kapsıyor.’’ “30’un üzerinde zincir market katılıyor” Interfresh Eurasia İzmir Fuarına 60’a yakın ülkeden 30’un üzerinde Avrupa, Orta Doğu ve Rusya pazarlarında yer alan ünlü zincir market temsilcilerinin de katılacağını ifade eden Özer, şöyle devam etti: "2018’den beri Antalya’da düzenlenen fuarımız 26-28 Eylül tarihlerinde bu yıl ilk kez İzmir’de Avrupa, Orta Doğu, Rusya ve Latin Amerika ülkeleri alım heyetleri için görücüye çıkacak. Fuar, Türkiye’nin meyve-sebze endüstrisindeki en son yenilikleri ve çeşitleri bir araya getirerek uluslararası bir platform sağlıyor olacak. Geçtiğimiz yıla göre Interfresh Eurasia Fuarı yüzde 200 büyüdü ve fuar alanının yüzde 98’i doldu. İhracatçılarımızın meyve-sebze sektöründe uluslararası arenada kendilerini tanıtmak, sektördeki konumlarını güçlendirmek ve yeni pazarlarla tanıştırmak için dünya alıcılarını İzmir’e getiriyor." “Türkiye’nin ihracat projesi” Interfresh Eurasia Fuarı, yalnızca meyve sebzenin 4 halini değil, aynı zamanda ihracat zincirinin bileşenleri olan makine teknolojileri, gıda teknolojileri, ambalaj, depolama, lojistik, gümrük müşavirlikleri ve sertifikasyon firmaları başta olmak üzere üniversitelerin ilgili bölümlerini ve kamu kuruluşlarını da tek çatı altında buluşturacak. Fuar ile eş zamanlı düzenlenecek olan global konferanslar ile sektörün sorunlarına üniversite ve sanayi işbirliği ile masaya yatırarak çözüm arayacak.

Doğu’nun Çukurova’sından çevre illere meyve ve sebze satılıyor Haber

Doğu’nun Çukurova’sından çevre illere meyve ve sebze satılıyor

Doğu Anadolu'nun bereketli topraklarından biri olan Iğdır, her geçen gün artan tarımsal üretimiyle dikkat çekiyor. Özellikle sebze ve meyve yetiştiriciliğinde önemli bir potansiyele sahip olan Iğdır, çevre illere de taze ürünlerini ulaştırıyor. Doğu’nun Çukurova’sı olarak bilinen Iğdır, iklimi ve toprak yapısı, özellikle domates, biber, salatalık gibi sebzelerin yanı sıra kayısı, elma, erik, üzüm gibi meyvelerin yetiştirilmesine uygun ortam sağlıyor. Bu ürünler, bölgedeki üreticilerin özenli çalışmaları sonucu kaliteli ve doğal bir şekilde hasat edilerek piyasaya sunuluyor. Iğdır’dan çevre illere yapılan sebze ve meyve sevkiyatları, hem yerel ekonomiye katkı sağlıyor hem de tüketicilere sağlıklı ve taze ürünlerin ulaşmasını mümkün kılıyor. Böylelikle, Iğdır’ın tarımsal zenginliği, bölgenin tanıtımına ve ekonomik büyümesine olumlu katkıda bulunuyor  Melekli beldesinde sebze ve meyve alım satımı yapan Ahmet Türkeli, Iğdır'ın bereketli topraklarında her türlü meyve ve sebzenin yetiştiğini belirterek; “Iğdır'ımızın toprakları çok verimlidir. Sularımız Aras nehrinden geliyor, tatlıdır. Buranın güneş oranı da çok olduğu için Doğu Anadolu'nun Çukurova'sı olarak bilinir. Bundan dolayı meyve ve sebzesi tatlıdır. Şu an satışlarımız biraz düşmüştür. Üretici bu sezon zor durumdadır, diyebiliriz. Domatesin kilosu şu an 5 lira, karpuz 3 lira kavun dört 4 e 5 lira olmuş durumdadır. Kayısı döneminde en çok alıcı Trabzon'dan geliyordu. Sebze ve meyve de ise en çok Doğu Güneydoğu Bölgesinde gelen çoktur” dedi.

Akdeniz meyve sineği istilasına yerli çözüm Haber

Akdeniz meyve sineği istilasına yerli çözüm

Akdeniz Meyve Sineği istilasına zirai ilaç kullanmadan tuzak yöntemiyle ürün geliştiren CNA (Cleaner Natural Agro) NÇS Tarım’ın iştiraki olarak kuruldu. NÇS Tarım Genel Müdürü Mehmet Nuri Çomu, “Tamamen yerli ve yenilikçi bu ürünümüz başta turunçgil ve sert çekirdekli meyve üretiminde zararlılara karşı doğal mücadele fırsatı sunuyor.” dedi. Tarım ve tarıma dayalı gıda sektöründe Türkiye’nin en etkin şirketlerini bünyesinde bulunduran Sunar Yatırım’a ait CNA şirketinin ürettiği CCFLY-HP (Zararlı Kitle Yakalama Sistemi) ödüllendirildi. Tarım ve Orman Bakanlığı, Mersin Ticaret Borsası, Güvenilir Ürün Platformu ve Ürün Konseyleri iş birliği ile Mersin’de gerçekleştirilen Ulusal Ürün Konseyleri Buluşması etkinliğinde en yararlı projeler arasında gösterilen CCFLY-HP’ye Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı tarafından ödül verildi. Ödülü NÇS Tarım Genel Müdürü Mehmet Nuri Çomu, Tarım ve Ormanı Bakanı İbrahim Yumaklı’nın elinden aldı. “Zararlı, özel formül içeren sıvıda boğuluyor” Ödül töreninde CCFLY-HP ile ilgili bilgi veren NÇS Tarım Genel Müdürü Mehmet Nuri Çomu, “Yenilikçi ürünümüz, meyveyi tehdit eden Akdeniz Meyve Sineği istilasının önlenmesi çerçevesinde ekolojik bir ürün. Türkiye’de ilk defa üretilen ürünümüz, başta turunçgiller olmak üzere sert çekirdekli meyvelere zarar veren Akdeniz sineğini etkisiz hale getiriyor. Özel protein formülü bulunan sıvı besin zararlı için tuzak oluyor. CCFLY-HP kitle yakalama sistemi, Akdeniz meyve sineğinin özellikle dişi olan ergin bireylerini cezbederek özel olarak tasarlanmış şişe tuzağına girmesini ve sıvı içerisinde kalmasını sağlıyor. Faydalı böceklere olan etkisini en aza indirmek üzere özel bir formülü var. Bu ürünün ortaya çıkmasını sağlayan Ar-Ge ekibimize teşekkür ediyorum” dedi. Akdeniz meyve sineği istilasının meyveciliğin en önemli sorunlarından biri olduğunu hatırlatan Mehmet Nuri Çomu, “CCFLY-HP ile meyveciliğimizin daha değerli hale gelmesine katkı sağlıyoruz. Ürünümüzün Güvenilir Ürün Platformu tarafından ödüle aday gösterilmesini anlamlı buluyoruz. Tarım ve Orman Bakanımız sayın İbrahim Yumaklı’nın elinden aldığımız kıymetli ödül için jüri üyelerine de teşekkür ediyoruz.” diye konuştu.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.