TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Müjdat Sezer

AGRONEWS - Müjdat Sezer haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Müjdat Sezer haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Annual animal product exports reach 3.5 billion dollars Haber

Annual animal product exports reach 3.5 billion dollars

Müjdat Sezer, Chairman of the Istanbul Aquatic Products and Animal Products Exporters' Association (İSHİB), who participated in the World Food Istanbul fair in Büyükçekmece, Istanbul, stated that Turkey exports 3.5 billion dollars worth of poultry, aquatic products, and meat products annually. The World Food Istanbul fair, attended by producers from both Turkey and many other countries, opened its doors yesterday at the TÜYAP Congress and Fair Center. The fair, which will last for four days, provided participating companies the opportunity to showcase their products to attendees. Among the groups participating in the fair was Has Tavuk. Müjdat Sezer, the Chairman of Has Tavuk and also the Chairman of the Istanbul Aquatic Products and Animal Products Exporters' Association, engaged with visitors at the stand they set up, providing information. Sezer also shared data regarding Turkey's exports in this sector. Expressing his gratitude to everyone who contributed to the fair, Müjdat Sezer said, "As the Chairman of the Animal Products and Exporters' Association, I would like to provide some information on a couple of issues. First and foremost, we are a group that produces animal proteins, referred to as animal products. Turkey is indeed a very strong country in terms of both quality and capacity in this regard. The annual export value of animal products reaches 3.5 billion dollars. This includes poultry, white meat products, eggs, aquatic products, dairy products, red meat products, and honey. When we combine all these, we achieve 3.5 billion dollars in sales. Of this, 1.5 billion dollars comes from aquatic products, 1 billion dollars from poultry products, and the remaining 1 billion dollars is shared among the other sectors. The pride-worthy point here is that, as you know, the average sales price of Turkey's export products is above 1 dollar, and our products fall into the category of value-added products priced above 1 dollar. We are working quite effectively as a sector, feeding both Turkey and the world." Regarding poultry products, Sezer mentioned that there is a significant market in the Middle East and Iraq. He continued, "In aquatic products, we are strong in Europe and Russia, and in egg products, especially in the hatchery sector, where Turkey holds an important position globally. Here, Turkey sells these products to nearly 80 countries. We have a wide range, with most exports going to Europe and the Middle East, mainly due to their proximity to Turkey in terms of logistics. There should be no obstacles in front of Turkey's exports because the country has a very high production capacity and high quality. In the global market, there are two important factors for competition: price and logistics. Logistically, we are in a good position. We are the closest to countries that need all kinds of food products. Therefore, we must have a strategy and goal to increase production."

“Yıllık hayvansal ürün ihracatı 3 buçuk milyar doları buluyor” Haber

“Yıllık hayvansal ürün ihracatı 3 buçuk milyar doları buluyor”

İstanbul Büyükçekmece’de kapılarını açan World Food İstanbul fuarına katılan İstanbul Su ürünleri ve Hayvansal Mamüller İhracatçılar Birliği (İSHİB) Yönetim Kurulu Başkanı Müjdat Sezer, Türkiye’den kanatlı hayvanlar, su ürünleri ve et ürünlerinde yıllık 3 buçuk milyar dolarlık ihracat yapıldığını söyledi. World Food İstanbul dünyanın ve Türkiye’nin birçok ülkesinde üreticinin katıldığı fuar TÜYAP Kongre ve Fuar Merkezi’nde dün kapılarını açtı. 4 gün boyunca sürecek olan fuara katılan firmaları ürünleri katılımcılara tanıttı. Fuara katılan gruplar arasında Has Tavuk’ta yer aldı. Has Tavuk’un yönetim kurulu başkanı ve aynı zamand İstanbul Su ürünleri ve Hayvansal Mamüller İhracatçılar Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Müjdat Sezer fuarda kurdukları stantta vatandaşlarla bir araya gelerek bilgiler verdi. Sezer, Türkiye’nin alanındaki ihracat ile ilgili verileri de söyledi. Fuara emeği geçen herkese teşekkür ettiğini ifade eden Müjdat Sezer, “Hayvansal mamüller ve ihracatçılar birliği başkanı olarak da bir iki konuda bilgi vermek isterim. Bunların başında tamamen hayvansal ürünler diye bahsettiğimiz hayvansal proteinleri üreten grubuz biz. Türkiye’nin bu konuda cidden hem kalite hem kapasite açısından oldukça kuvvetli bir ülke. Hayvansal ürünlerin ihracat miktarı 3 buçuk milyar doları buluyor yıllık bazda. Bunun içerisinde kanatlı beyaz et ürünleri yumurta, su ürünleri süt ürünler kırmızı et ürünleri ve bal var. Bunları topladığımızda 3 buçuk milyar dolar satışımız oluyor. Bunun 1 buçuk milyar doları su ürünleri, 1 milyar doları kanatlı ürünleri geri kalan 1 milyar doları diğer sektörlerde paylaşılıyor. Burada gurur verici nokta Türkiye biliyorsunuz ihracat ürünlerinin ortalama satış ürünleri 1 dolar üzerinde bizim ürünlerimiz 1 doları üzerinde katma değerli ürünler kategorisine giriyor. Hem Türkiye’yi hem de dünyayı beslemekte sektör olarak bayağı bir etkin çalışıyoruz” dedi. Kanatlı ürünlerde orta doğu ve ırak pazarında geniş yer bulunduğunu ifade eden Sezer, “Su ürünlerinde Avrupa, Rusya, yumurta ürünlerinde de hem yemekli hem de dünyada Türkiye’nin önemli bir yeri olan kuluçkalık yumurtalık sektöründe oldukça iyi bir yerdeyiz. Burada da Türkiye hemen hemen 80 ülkeye bu ürünleri satıyor. Çok yelpazemiz geniş çoğunluğu Avrupa ve orta doğu. Bunun sebebi de lojistik olarak ülkemize yakın olduğu için. Türkiye’nin ihracatında tüm ürünlerin önünde hiçbir engel olmaması lazım çünkü üretme kapasitesi çok yüksek kalitesi de yüksek. Dünya piyasasında rekabet için 2 tane önemli unsur var birincisi fiyat ikincisi lojistik. Biz lojistik olarak iyi bir noktadayız. Bütün gıda ürünlerine ihtiyacı olan ülkelere en yakın konumdayız. Dolayısı ile bizim üretimi artırma hedefimiz ve stratejimiz olması lazım” diye konuştu.

Uzmanı konuştu: Haber

Uzmanı konuştu: "Tavuk fiyatlarına yüzde 200 zam haberleri asılsız"

İhracatın yasaklanmasıyla Türkiye’nin güvenilir ihracatçı olmaktan çıkacağını, bu boşluğun Brezilya gibi ülkeler tarafından doldurulacağını ifade eden Sezer, "Biz üretimi kısmadık, ihtiyacın üzerinde üretim yaptık. Yeteri kadar arzımız var" dedi. Tavuk ihracatının yıl sonuna kadar kısıtlanması ve son günlerde medyada yer alan tavuk fiyatlarının yüzde 200 arttığına dair haberler üzerine, HasTavuk Yönetim Kurulu Başkanı ve İstanbul Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Müjdat Sezer, İHA’ya açıklamalarda bulundu. Fiyat artışından tavuk ihracatına, kümes sorunundan yumurta piyasasına kadar sektör ile ilgili geniş değerlendirmelerde bulunan Sezer, bir yıl içerisinde de yüzde 74,4 zam geldiğinin altını çizdi. Türkiye’deki yıllık tavuk üretimi, iç piyasa ve ihracata giden ürünler hakkında da konuşan Sezer, Türkiye’de tüketilmeyen birçok ürünün yurt dışına gittiğini, ihracatın durdurulmasının bu açıdan da doğru olmayacağının altını çizdi. “Fiyatlara yüzde 200 zam haberi yalan” Türkiye’de her şeyin enflasyon kadar fiyatının yükseldiğini belirten Müjdat Sezer, “Son zamanlarda gündeme gelen beyaz etin neden daha çok yükseldiği, olması gerekenden daha fazla yükseldiği gibi konuşmalar var. 1 Ocak 2023 tarihinde bütün tavuğun fiyatı 36 lira 40 kuruştu. 14 Mart 2024’te tarihindeki fiyatı 70 lira 30 kuruştur. Bunlar bizim marketlere, bayilerimize nakliye dahil teslim ettiğimiz fiyatlardır. Niye bütün tavuk üzerinden gidiyorum. Bunun çıkış noktası bütün tavuktur. Alt kırılım ve lüks ürünlere kadar fiyatlar değişebiliyor. ‘Sene içerisinde yüzde 200 zam yapıldı’ haberleri asılsızdır. Bu rakamlar bizim faturalandırdığımız rakamlar. Kim istiyorsa gelip, her türlü şirketimizde bunu basitçe ispat edebiliriz. 36 lira 40 kuruştan 70 lira 30 kuruşa gelmesinin manası da şu; 15 aylık yüzde 93, bu da yıllık yüzde 74,4 fiyat artışı demektir. Nerede yüzde 200 fiyat artışı? Bu haberler doğru değil, yalan” diye konuştu. “Kırmızı et alımlarında düşüş yaşandı” “Neden fiyatlar yükseliyor kısmına gelecek olursak, insanların alım gücünde bir azalma oldu. Enflasyonun yüksek olmasından kaynaklanan bir şey” diyerek sözlerini sürdüren Sezer, “Bunun dışında Türkiye’ye özel bir durum var. Dünyanın her yerinde kırmızı et bu kadar pahalı değil. Kırmızı et alımında düşüşler yaşandı. İnsanlar da hayvansal protein ihtiyacını karşılamak için ya balık ya da tavuk yiyecekler. Kırmızı et fiyatlarıyla karşılaştırdığınız da tavuk fiyatları uygun kaldı ve talep arttı. Biz hiçbir zaman talep arttı diye fiyat artışı yapmadık. Kırmızı etin 600-800 lira olan bir yerde, bizim teslim fiyatımızın 70 lira olan tavuğun market üstüne fiyat koyuyor. Her marketin fiyatları farklı, biz ona karışamıyoruz. Diyelim ki markette bütün tavuk kilosu 80-90 lira oldu, bu bile alım gücü açısından tercih edilen bir ürün haline geldi” ifadelerini kullandı. “Biz üretimi kısmadık, ihtiyacın üstünde ürettik” Türkiye’nin 2020 yılında 2 milyon 136 bin 263 ton tavuk eti ürettiğinin altını çizen Sezer, “2021 yılında artarak, 2 milyon 245 ton oldu. 2022’de 2 milyon 400 tona ulaştı. Buraya kadar istikrarlı bir üretim artışımız var. Sektör, olması gereken şekilde insanların talebini sağlamak için gerekli artışını yapmış. Sonra bakıyoruz, 2023 yılında 2 milyon 328 tona düşmüşüz. 100 bin ton düşüş var. Bu da alım gücünün düşmesinden kaynaklanıyor. 2022 yılında üretim fazlaca artınca, sektör o yıl zarar ediyor. Zarar edince, ürettiğiniz malı biraz az üretirsiniz. Ekonomik bir karardır. Gelelim en son duruma, 2023’ün ilk 2 ayında 367 bin 460 ton beyaz et üreten sektör, 2024’ün ilk 2 ayında 404 bin 744 ton üretim yapmış. Biz üretimi kısmamışız. İhtiyacın daha da üstünde üretmişiz. Burada sektörün doğru kararlar aldığı ve tüketiciyi düşünerek işler yaptığını ispat edebiliyoruz” şeklinde konuştu. “Yeteri kadar arzımız var” Ürünlere ulaşımla ilgili aksaklıkların yaşandığına dair çıkan söylentileri de yalanlayan Müjdat Sezer, “Ürünlere ulaşım ile ilgili en ufak bir sıkıntı yok. Kırmızı et için kuyruklarda insanlar bekliyor. Siz nereye giderseniz gidin, parasını verirsiniz, beyaz etinizi alır, filenize koyar ve evinize gidersiniz. Ben hiçbir zaman beyaz et konusunda şunu bulamıyorum diyen bir tane tüketici duymadım, görmedim. Yeteri kadar arzımız var” dedi. “İç piyasaya daha fazla ürün verilmiş” İhracat konusunun da medyada biraz şişirildiğini dile getiren Sezer, “Olması gerekenin üstünde fiyatlar söylendi. Onların gerçek olmadığını söyledim. Buna bağlı olarak ihracat kapatılır, ya da azaltırsak ne olacağını anlatayım. 2022 yılında Türkiye’nin beyaz et ihracatı 620 bin ton, 2023 yılında 505 bin ton olarak gerçekleşiyor. Zaten düşmüş, yani iç piyasaya daha fazla ürün verilmiş. 2024 şubat ayında 38 bin 793 bin ton, mart ayında da 41 bin 552 ton ihracat yapılmış. İhracata çok gitti de iç piyasada mağduriyet var gibi bir şey de söz konusu değil. Bizim yaklaşık ihracat oranımız son 2 ayda yüzde 20’lere düşmüş. Eskiden yüzde 30 olan oran, iç piyasaya daha fazla mal verdiği için ihracat düşmüş” ifadelerini kullandı. “İhracatı yasaklamak doğru değil” Türkiye’de tüketilmeyen tavuk ürünlerinin ihracatının yapıldığını hatırlatan Sezer, “İç piyasada satılamayan tavuk ayağı, tavuk konservesi, kanat ucu, tavuk derisi, yumurtacı tavuğun kesildikten sonra kalan özellikle Afrika’ya giden ürünleri içine alan bir paket daha var. İç piyasada ne yaparsanız yapın, satamayacağınız ürünlerin miktarı bizim ihracatımızın yarısıdır. İhracat yasaklanınca bunlar, atık ürün işlemeye gidecek. Orada büyük bir ekonomik kayıp olacak. Biz 1-2 lira daha iç pazara sattığımız ürünü daha pahalıya mal edeceğiz, bu da tüketici fiyatlarına aks edecek. Türkiye’de göğüs ürünü pahalı ve halkımız pek sevmediği için daha çok yurt dışına gidiyor. Bunun fiyatı daha da pahalı. Dışarıda da göğüs ürünlerine talep daha fazla. İçeride kullanılan ürünle, dışarıda tüketilen ürün farklı oluyor. Bunu da durdurursanız, yine sıkıntı olacak. İhracatta ikincisi durum da finansman. Peşin parayı alırız, malı göndeririz. İhracat durursa, az da olsa finansmanda da sıkıntı çıkacaktır. İhracat yasaklanması doğru bir mantık değil, yasaklanırsa içeriye girecek ürün aylık 20 bin ton, zaten bizim dişimizin kavuğuna bile girmez. Fiyatları da çok etkilemez. Etkilese de bu kadar gürültü çıkartılacak bir konu da değil. Ama ihracatı yasaklarsanız, Türkiye güvenilir ihracatçı olmaktan çıkar. Bir sürü ticari anlaşma yapanlar var. Bugün var, yarın yok. Karşınızda sizin keyfinizle hareket edecek bir müşteri tarzı yok. Brezilya gelir, sizin açığınızı kapatır. Türkiye’ye döviz lazım diyoruz. Karınca kararınca ona da bir desteğimiz var” diye konuştu. “Canlı hayvan üretimi diğer üretimlere benzemez” Yumurta konusuna da değinen Sezer, “Bir dönem aynı gürültü yumurta için de çıkarıldı. Canlı hayvandan üretilen ürünlerden söz ediyoruz. Canlı hayvan üretimi, tekstil, otomotiv üretimine benzemez. Hayvan canlı olduğu için yer, içer, yumurtlar. Arkadan eti gelir. Makine değil, dokuma tezgahı değil bu. Düğmeye basalım, kapansın. Yumurtlama, yem yeme, büyüme deme şansı yok. Arz-talep dengesini biraz kurcaladığınızda fiyatlar düşer. Bu tersi için de geçerlidir. Olmazsa da fiyatlar yükselir. Canlı hayvan üretimi, diğer üretimlere benzemez. Uzun vadeli planlamalar yapmak lazım” dedi. “Dünyada beyaz et tüketimi fiyata bakmadan artıyor” Sektör olarak ne yaptıklarını bildiklerini ve dünyayı takip ettiklerini anlatan Sezer, sözlerine şöyle devam etti; “Bundan sonra ne yapmalıyız? Buradan bütün yetkililere sesleneyim. Biz sektör olarak işimizi bilen bir sektörüz. Dünyayı da takip ediyoruz. Beyaz et dünyada şöyle; eskiden dünyada en çok domuz yenirdi. Sonra sığır oldu. Beyaz et tüketimi dünyada da ucuzluğuna pahalılığına bakmadan artıyor. 2030 yıllarında beklenen insan başına beyaz et tüketimi dünyada 50 kilogram ön görülüyor. Bunun sebepleri şu; tartışmasız beyaz et daha sağlıklı. Daha kolay bulunabiliyor. Daha çabuk üretim arttırılıp, azaltılabiliyor. Bir diğer konu da karbon salınımı diye bir şey var. Günün birinde dünya kirlendi. Bizim çocuklar, torunlar ne yapacak. Onları da düşünerek bir şeyler yapmamız gerekiyor. Karbon salınımı en az et ve yumurta tavuğunda meydana geliyor. Sığırla karşılaştırdığınızda, sığır üretimde 4 misli diyebiliriz. Süt ineği ile karşılaştırdığınızda 3 katı fark var. Büyük bir oran bu. Siz karbon salınımını yabana atamazsınız. İkincisi su sorunudur. İklim değişimi diyoruz, dolayısıyla suyu az tüketerek üretim yapmamız lazım. Sığır etini üretmek için 20 litre, tavuk etini üretmek için ise 2 litre suya ihtiyacınız var. Türkiye olarak şimdiden tedbirleri almazsak vay halimize” “Kümes açığı kapatılmalı” Müjdat Sezer sözlerini şöyle tamamladı; “Tüketim artacak, avantajları var diyoruz. Bizim üretmemiz lazım. Sektör güçlü, kaliteli, bilgili. Fabrikaları var, açık kapasiteleri var. İşçi de biraz zorlanıyoruz ama bir şekilde bulunacak. Gel gelelim kümes yok. Şimdiden biz kümes açığını kapatmamız için makro planlamalar yaparak kararlar vermeliyiz. Avrupa fonları bu tarafa daha çok aktarılabilir. Kümes yatırımı çok büyük. Firmaların tek başına bunu yapması mümkün değil. 1 lira o iş için lazımsa, kümes için 3 lira lazım. Oraya da devletin bir şeyler düşünmesi lazım. Uygun kredilerle desteklenebilir. Bu gün bu tedbirleri almazsak, kırmızı et için ne konuşuyorsak, yarın beyaz et için onları konuşacağız. Şimdiden bildiğim kadarıyla ikaz etmiş olayım”

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.