TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Murat Özer

AGRONEWS - Murat Özer haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Murat Özer haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Türk yaş sebze meyve ürünleri dünya alıcılarıyla buluşuyor Haber

Türk yaş sebze meyve ürünleri dünya alıcılarıyla buluşuyor

İklim değişikliği nedeniyle başta Türkiye ve Akdeniz ülkeleri olmak üzere tarımsal ürünlerin olumsuz etkilendiği bir dönemde, Türkiye’nin ihracat projesi Interfres Eurasia Fuarı’nda geri sayım başladı. Önümüzdeki 3 yıl içinde dünyada 768,7 milyar dolara ulaşması beklenen meyve sebze ticaretinden pay almak isteyen Türkiye’nin meyve sebzenin 4 hali yaş, kuru, donmuş ve konserve ürünleri 26-28 Eylül tarihleri arasında İzmir Interfresh Eurasia Fuarı’nda görücüye çıkıyor. Meyve, Sebze ve Mamulleri, Gıda ve Gıda Teknolojiler, Paketleme, Lojistik ve Depolama Fuarı’nın (Interfresh Eurasia) açılışında geri sayım başladığını belirten Antexpo A.Ş Genel Müdürü Murat Özer, fuar çalışmalarının tamamlanmak üzere olduğunu ve Avrupalı market zincirleri temsilcileri ile alıcıları beklediklerini söyledi. Avrupa’nın ünlü zincir marketleri katılacak Avrupa’nın en büyük zincir marketleri arasında yer alan Lidl, Rewe, Fora, Maxima, Elbi, Gomex ve X5 olmak üzere 20’den fazla uluslararası zincir market temsilcisi Interfresh Eurasia 2024 İzmir Fuarını ziyaret edeceğini onayladığını belirten Özer şunları kaydetti: "Avrupa’nın çoğu ülkesinde faaliyette bulunan Lidl ve Rewe zincir market temsilcileri de geliyor. Rewe’nin Avrupa’daki 13 şube ve merkez yönetim temsilcileri Interfresh Eurasia Fuarı’na katılacak. Şu ana kadar 55 ülkeden 500’ün üzerinde toptancı ve 100’den fazla broker/trader, Türk yaş meyve sebzesinin yaş, kuru, donmuş ve konserve ürünlerini görecek, tanıyacak ve lezzetini de tadacak." Dünya alıcılarıyla buluşacak Avrupa Birliği üyesi 5 ülke büyükelçisi ile ticaret ataşesinin de katılacağı Interfresh Eurasia Fuarı’nın, iklim değişikliğinin olumsuz etkilerinin konuşulduğu bir dönemde, Türk yaş meyve sebzenin görücüye çıkmasının çok önemli olduğunu belirten Özer, "İklim değişikliğinin olumsuz etkileri üretim, lezzet ve kalitede sıkıntı yaşatmaya başladı. Birçok Avrupa ülkesinde özellikle Türkiye’nin rakipleri olan Fas, Tunus, İspanya, Yunanistan ve İtalya gibi ülkelerde sorunlar ortaya çıkıyor. Aynı sorunlar ülkemizde de yaşanıyor. İklim değişikliğinin olumsuz etkilerinin konuşulduğu bir dönemde Türk yaş meyve sebze ürünleri dünya alıcılarıyla buluşacak" dedi. Mersin’in partner kent olduğu Interfresh Euraisa Fuarı, 8 yıl Antalya’da uluslararası alıcılarla buluşmuştu. Batı Akdeniz bölgesindeki üretici ve ihracatçılar Interfresh Eurasia Fuarı’nın gelecek yıl yeniden Antalya’da yapılmasını ve Antalya’nın bu fuara sahip çıkması gerektiğini belirtiyorlar.

Interfresh Fuarı yüzde 200 büyüdü Haber

Interfresh Fuarı yüzde 200 büyüdü

Türk yaş meyve sebze sektörü, İzmir’de düzenlenecek olan Avrupa’nın en önemli zincir marketleri ile 50’den fazla ülkeden alım heyetlerinin katılacağı Interfresh Eurasia Fuarında görücüye çıkıyor. İlki 7 yıl önce Antalya’da başlayan Türkiye’nin tek Sebze Meyve, Depolama, Ambalaj, Lojistik, Tarım Makineleri ve Teknolojileri Fuarı (Interfresh Eurasia Fuarı) 26-28 Eylül tarihleri arasında İzmir’de kapılarını ziyaretçilere açacak. Antexpo Fuarcılık Genel Koordinatörü Murat Özer, örtü altı üretim merkezi Antalya’da 7 yıl önce başlayan Interfresh Eurasia Fuarı’nın dünyayı etkileyen pandemi döneminde 2 yıl ara vermesine rağmen hiç durmadan çalışmalarını devam ettirdiğini ve 2022 - 2023 yıllarında büyüdüklerini söyledi. Fuar açılışına daha 6 ay olmasına rağmen katılımcı açısından geçen yılın sayısını geçtiklerini ve fuar alanının yüzde 80’ninin satışının tamamlandığını belirten Özer, şunları kaydetti. ‘’Bu da Türkiye’nin ihracat projesi olarak başladığı yolculuğunda başarılı olduğumuzun göstergesidir. Geçen yıl 44 farklı ülkeden alıcıya ev sahipliği yaptığımız Interfresh Eurasia Fuarı’nın yurtdışı alıcısı bakımından ne kadar başarılı geçmiş olduğunu ve sektörün bize olan güvenini göstermektedir. Bundan dolayı mutlu ve gururluyuz.’’ Avrupa’nın en büyük market zincirleri geliyor Türk yaş meyve sebze ve kuru gıda ürünlerinin en büyük pazarı olan Avrupa’nın en tanınmış 13 zincir market temsilcisinin fuara katılmak için kayıt yaptırdığına dikkat çeken Murat Özer, şöyle devam etti. ‘’2023’te dünyanın farklı ülkelerinden 9 zincir marketi ile 44 ülkeden alıcıya ev sahipliği yapan Interfresh Eurasia 2024 fuarına 13 zincir market temsilcisi ziyaret için kayıt yaptırdı. Bu yıl beklentimiz 50’nin üzerinde ülkeden, farklı büyüklüklerde 15-20 arası zincir market temsilcisi Interfresh Eurasia Fuarını ziyaret ederek Türk yaş meyve sebze ihracatçıları ve diğer katılımcılar ile buluşacak. Fuara yalnızca market zincirleri değil yurtdışındaki büyük toptancılar, halciler ve ticaret yatırımcıları (trader) sayıları da artarak İzmir’de Interfresh Eurasia Fuarı’nda olacak’’. Interfresh Eurasia dünya markası oluyor Interfresh Eurasia’nın 7 yılda tanınırlığının arttığını ve kendi sektöründe dünya markası olmaya çalıştığını vurgulayan Murat Özer, şöyle devam etti.‘’Yurtdışında yaptığımız toplantılar ve fuar ziyaretleri, gerek acentelerimiz aracılığı, gerekse ülkemizin Ticaret Ateşelikleri ile gerçekleştirdiğimiz toplantılarda Interfresh Eurasia’nın artık sektörde tanındığı ve yabancı alıcılar tarafında Türkiye’de ziyaret edilecek fuarlar listesine alındığını görüyoruz. En son geçen Nisan ayında Yunanistan’da düzenlenen Freskon fuarında gördük ki Akdeniz çanağından mal alan birçok alıcı Interfresh Eurasia Fuarını ve tarihini biliyor, Eylül ayında takvimlerine ziyaret programlarına almışlar. Bu bizi çok sevindirdi. Türkiye’nin de artık bu sektörde dünya fuar takvimine girmeyi başarmış bir fuarı var’’. Interfresh Eurasia’nın artık bölgesel bir fuar olmaktan çıkıp uluslararası bir noktaya geldiğini vurgulayan Özer, ‘’Türkiye’nin markası haline gelen Interfresh Eurasia için artık önemli olan düzenlendiği şehir değil yurtdışı alıcıların, market zincirlerinin markayı benimsemiş olmasıdır. Fuarımız bu yıl İzmir’de düzenleniyor, önümüzdeki yıllarda belki tekrar Antalya’da veya başka bir şehrimizde de düzenlenebilir’’ dedi. Meyve sebze, mamul ve kuru meyve ihracatında 8 milyar dolara yaklaşıldı Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, Türkiye 2024 yılının ilk çeyreğinde taze meyve, meyve sebze mamulleri ve kuru meyve sektörlerindeki ihracatını yüzde 16 artışla 1 milyar 871 milyon dolardan, 2 milyar 169 milyon dolara ulaştı. Meyve sebze, meyve sebze mamulleri ve kuru meyve sektörlerinin son 1 yıllık dönemdeki ihracatı yüzde 9 artarak 7 milyar 804 milyon dolara çıktı.Türkiye üç sektörde 7 yıl önce 4 milyar 594 milyon dolarlık ihracat yaparken, bu sürede ihracatını yüzde 70 artırmayı başardı. Bu başarıda Interfresh Eurasia Fuarı itici rol oynadı.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.