TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Ramazan Özcan

AGRONEWS - Ramazan Özcan haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Ramazan Özcan haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Malatya Kayısı İhracatında 100 Bin Tonu Hedefliyor Haber

Malatya Kayısı İhracatında 100 Bin Tonu Hedefliyor

Malatya (İHA) – Malatya Ticaret Borsası (MTB) Başkanı Ramazan Özcan, kayısı üretiminin bölge ve ülke ekonomisi için stratejik öneme sahip olduğunu vurgulayarak, 2024 yılı sonuna kadar 50 bin ton kuru kayısı ihracatını hedeflediklerini açıkladı. Ancak asıl hedefin 2025 yılı Temmuz sonuna kadar 100 bin ton kuru kayısı ihracatına ulaşmak olduğunu belirtti. Özcan, 6 Şubat depremi sonrasında Malatya'nın yeniden inşa sürecinde önemli ilerlemeler kaydedildiğini belirtti. Şehirdeki her köşe adeta bir şantiyeye dönüşmüş durumda olduğunu söyleyen Özcan, depremin olumsuz etkilerini ortadan kaldırmak için hem konut inşaatları hem de esnafın yoğun olarak faaliyet gösterdiği çarşı merkezi gibi ticaret alanlarında kapsamlı çalışmaların sürdüğünü ifade etti. 2024’TE KAYISI İHRACATINDA BÜYÜK BAŞARI Özcan, 2024 yılındaki kayısı ihracatının hem miktar hem de gelir açısından büyük bir başarıya imza attığını ifade etti. Özellikle 2024 yılı ekim ayında, son dört yılın en yüksek kuru kayısı ihracatını gerçekleştirerek 9 bin 246 ton kayısı ihracatından 44 milyon 352 bin dolar gelir elde ettiklerini belirtti. Ayrıca, yılın başından itibaren yapılan kayısı ihracatında büyük bir artış yaşandığını vurgulayan Özcan, 1 Ağustos’tan itibaren 3 aylık dönemde 25 bin 460 ton kuru kayısı ihracatına imza atıldığını ve bu ihracattan 125 milyon dolar gelir sağlandığını söyledi. 2025’TE 100 BİN TON İHRACAT HEDEFİ Özcan, 2024 yılı sonunda 50 bin ton kayısı ihracatını hedeflediklerini, ancak 2025 yılı Temmuz sonuna kadar 100 bin ton kuru kayısı ihracatına ulaşmayı amaçladıklarını açıkladı. Bu hedefin gerçekleştirilmesiyle birlikte 750 milyon dolar gelir elde etmeyi planladıklarını belirtti. YENİ PAZAR ARAYIŞLARI Özcan, kayısı ihracatının başlıca pazarlarının Amerika Birleşik Devletleri, İtalya, Fransa ve Almanya olduğunu söylese de, Cezayir ve Brezilya gibi yeni pazarlara da yöneldiklerini dile getirdi. Ancak, Orta Doğu’daki siyasi gerilimlerin kayısı ihracatına olumsuz etkiler yarattığını ve bu durumu aşmak için yeni pazarlara yönelme çabalarını sürdürdüklerini söyledi. KUR DALGALANMALARIN ETKİLERİ Özcan, kayısı ihracatının büyük kısmının dövizle yapıldığını ve döviz kurlarındaki dalgalanmalardan doğrudan etkilendiğini belirtti. İhracatın yaklaşık yüzde 90’ının yurt dışına yapıldığını vurgulayan Özcan, kur dalgalanmalarının dikkatle izlenmesi gerektiğini söyledi. Malatya’nın kayısı üreticileri, sanayicileri ve ihracatçıları ile birlikte, şehri küresel tarım ticaretinin önemli merkezlerinden biri yapmayı hedeflediklerini belirten Özcan, Malatya ekonomisini güçlendirme konusunda kararlı olduklarını ekledi.

Malatya’da kayısı fiyatlarında istikrar arayışı Haber

Malatya’da kayısı fiyatlarında istikrar arayışı

Malatya Ticaret Borsası (MTB) Başkanı Ramazan Özcan, kuru kayısıda fiyat istikrarı için Toprak Mahsulleri Ofisi (TMO) ile Tarım Kredi Kooperatif Marketlerinin devreye alınması gerektiğini söyledi. Malatya’da, devam eden kayısı hasadına ilişkin açıklamalarda bulunan Malatya Ticaret Borsası (MTB) Başkanı Ramazan Özcan, “2020-2021 yıllarında Bakanlar kurulu kararı ile ilk kez kuru kayısı alımı gerçekleştiren TMO piyasalarda olumlu bir durumun yaşanmasını sağlamıştı. Kuru kayısı fiyatlarında ciddi bir anlamda geri gitme söz konusu bu noktada Toprak Mahsulleri Ofisi’nin (TMO) artık ürüne müdahale kararının geldiğini görüyoruz” dedi. “Toprak Mahsulleri Ofisi’nin müdahale kararının geldiğini görüyoruz” Malatya’da yeni dönem hasadın devam ettiğini aktaran Malatya Ticaret Borsası (MTB) Başkanı Ramazan Özcan,” Kuru kayısı fiyatlarını iki ay önceki fiyatlar ile karşılaştırdığımız zaman fiyatlarda önemli bir miktarda gerilme söz konusu. Bu durumun çeşitli sebepleri var. Son üç yılda üretim maliyetlerinde bir artış söz konusu. Buna paralel olarakta üreticiden alınan hammadde fiyatlarına baktığımız zamanda ciddi bir sıkıntı görüyoruz. Burada piyasaları regüle edecek, aktör Toprak Mahsulleri Ofisi (TMO). 2020-2021 yıllarında Bakanlar kurulu kararı ile ilk kez kuru kayısı alımı gerçekleştiren TMO piyasalarda olumlu bir durumun yaşanmasını sağlamıştı. Kuru kayısı fiyatlarında ciddi bir anlamda geri gitme söz konusu bu noktada Toprak Mahsulleri Ofisi’nin (TMO) artık ürüne müdahale kararının geldiğini görüyoruz. Piyasayı regüle edecek bir güce ihtiyaç var. Geçmiş yıllara göre, üretim miktarlarımızda artış piyasadaki arz talep dengesini bozdu. Dolayısıyla piyasaları dengeleyecek güç Toprak Mahsulleri Ofisi’dir. Bu noktada en önemli husus Malatya’daki siyasi aktörlerdir. Milletvekilleri, Toprak Mahsulleri Ofisi’nin piyasalara müdahale ederek kuru kayısı alım kararı almasını sağlamalıdır. Dolayısıyla bu noktada en büyük görev siyasilere düşmektedir“ ifadelerini kullandı. “Tarım Kredi Kooperatif Marketleri kuru kayısı alımı yapmalı” Kayısı da fiyat istikrarını sağlayacak önemli aktörlerden birinin de Tarım Kredi Kooperatif Marketleri olduğunu kaydeden Başkan Özcan,” Özellikle iç piyasada ürünü tüketiciye ulaştıramıyoruz. Tüketicinin alım gücünü zorlayan rakamlarla karşılaşıyoruz. Özellikle alışveriş merkezlerinde kuru kayısı fiyatlarının çok yüksek olduğunu görüyoruz. Burada piyasaları regüle etmesi gereken en önemli aktör olarak Tarım Kredi Kooperatif Marketleri görüyoruz. Tarım Kredi Kooperatif Marketleri bir çok farklı üründe bunu daha önce yaparak önemli bir görev üstelendi. Bizler bu yıl kuru kayısı konusunda Tarım Kredi Kooperatif Marketlerinin devreye girmesini bekliyoruz. Şuan Tarım Kredi Kooperatif Marketleri 4 bine yakın şubesinde kayısı satışları yapıyor ama bizler özellikle bu yılki yeni mahsullerde alım yapılmasını bekliyoruz. Bizlerin ürütülen ürünleri tüketiciyle buluşturmamız lazım. Dolasıyla Tarım Kredi Kooperatif Marketleri gibi kamu desteği ile yürüyen işletmelerin Malatya kayısını mutlaka kendi raflarında tüketicilere sunmasını istiyoruz” diye konuştu.

Süt Toplama Merkezleri yaygınlaşıyor Haber

Süt Toplama Merkezleri yaygınlaşıyor

Deprem bölgesi Malatya’da üreticilerden toplanan sütlerin işlenerek ekonomiye kazandırılması amacıyla hayata geçirilen Süt Toplama Merkezleri yaygınlaşıyor. Malatya Ticaret Borsası (MTB) ile Fırat Kalkınma Ajansı (FKA) tarafından kentteki süt varlığının değerlendirilerek ekonomiye kazandırılması amacıyla hayata geçirilen Süt Toplama Merkezleri yaygınlaşıyor. Malatya’da 2019 yılında fizibilite desteği projesi çerçevesinde soğuk zincir ve süt toplama merkezlerinin Doğu Anadolu Projesi (DAP) tarafından kabul edilmesiyle, süt üreticileri önemli avantajlar elde etti. Yeşilyurt ilçesinde kurulan tesiste 11 Şubat 2023 - 31 Mart 2024 tarihleri arasında 3 bin 800 ton süt toplanarak işlendi. İşlenen ürünlerle kent ekonomisine yaklaşık 1 yılda 40 milyon 972 bin TL katma değer sağlandı. Günlük 4,5 ila 5 ton süt toplanıyor Yeşilyurt’taki tesis hakkında bilgi paylaşan Malatya Süt Üreticileri Birliği Başkanı Aziz Kurtoğlu, 7 ayrı noktada günlük 4,5 ila 5 ton süt toplandığını belirtti. “Projeyle hayvan kesimlerinin de önüne geçildi” Projenin Malatya ekonomisi ile hayvancılık sektörüne ciddi katkı sağladığına vurgu yapan Malatya Ticaret Borsası (MTB) Başkanı Ramazan Özcan, "Tesisin temeli 2014 atılarak, 2016 yılında tamamlandı. 2019 yılında ise Fırat Kalkınma Ajansı (FKA) ile birlikte projenin devamına katkı vermek için bir protokol gerçekleştirerek Doğu Anadolu Projesi (DAP) tarafından da alınan destekle projeyi gerçekleştirdik. Son dönemlerde soğuk zinciri ve süt toplama merkezlerinin önemini tahlil ederken, süt hayvancılığında elde edilen ürünlerin ne kadar kıymetli olduğunu da görüyoruz. Ayrıca bu merkezlerle hayvan kesimlerinin de önüne geçilmiş oldu. Malatya’da profesyonel ve vahşi alanda günlük ürütülen süt miktarının 500 tonun üzerinde olduğunu tahmin ediyoruz. Bu merkezlerde maksimum seviyelere ulaşmak istiyoruz. İnşallah yakın zamanda farklı bölgelerdeki üreticilerin de ürünlerini değerlendireceği merkezlerin oluşturulması için gereken şartlar olgunlaştırılır. Yapılan bu yatırımlar hem şehrimiz hem de ülke ekonomisi için çok önemli” diye konuştu

Malatya’da kayısı ticaret merkezi yeni alanına kavuştu Haber

Malatya’da kayısı ticaret merkezi yeni alanına kavuştu

Malatya Ticaret Borsası (MTB) Başkanı Ramazan Özcan, bundan sonra kayısı ticaretinin başlama noktasının Recep Tayyip Erdoğan Dünya Kayısı Ticaret Merkezi olduğunu söyledi. Yeşilyurt ilçesine bağlı Yaka Mahallesi’nde bulunan Recep Tayyip Erdoğan Dünya Kayısı Ticaret Merkezi’ni basın mensuplarına tanıtan Malatya Ticaret Borsası Başkanı Ramazan Özcan, AB Coğrafi İşaret Tescil belgeli olan kayısı için burasının önemli bir ihtiyaç olduğunu dile getirerek, “2021 yılında başlanıldı buranın yapılına ve şimdi sonuna geldik” dedi. Malatya olarak yıllık 500 milyon dolar kayısı ihracatı hedefine ulaştıklarını ve bundan sonraki hedeflerinin 750 milyon olarak olduğunu da ifade eden Özcan, artık yeni ticaret merkezi ile üretici ve tüccarın daha sağlıklı ve hijyenik bir ortamda alışverişlerini yapacağını söyledi. Sarıcıoğlu Mahallesi’nde bulunan şire pazarının fiziki şartlar başla olmak üzere ne kadar yetersiz olduğunu birçok kez dile getirildiğini de aktaran Özcan, yeni yeri seçerken de özellikle ilçelerden gelecek üreticilerin de daha rahat ulaşması adına lokasyonu belirlediklerini ifade etti. Artık toptan kayısı ticareti satışını eski alanda sonlandırdıklarını ifade eden Ramazan Özcan, Ticaret Borsası olarak Recep Tayyip Erdoğan Kayısı Ticaret Merkezi başta olmak üzere Yazıhan Hayvancılık OSB ve Süt Toplama merkezinde de önemli bir paydaş durumunda olduklarını söyledi. Başkan Özcan, “AB Coğrafi İşaret Belgesini uzun zamandır elimizde tuttuğumuz ve dünyadaki üretimin yüzde 70-80’ini yaptığımızı iddia ettiğimiz kuru kayısının üreticiyle ihracatçının buluşma noktası oldu. Daha önce faaliyette bulunduğumuz şire pazarının fiziki, ulaşım ve sağlık açısından ne kadar yetersiz olduğunu biliyoruz. Malatya’nın kesinlikle yeni bir şire pazarına ihtiyacı vardı. Lokasyon olarak şehrin hem yakınında hem de uzağında oluşturuldu. Bu alanda işlerin başlaması hususunda düğmeye bastık. Artık üretici ürününün satışını gerçekleştireceği; tacir, tüccar ve ihracatçıyla buluşma noktası burasıdır. Kamuoyu ve üretici bilmelidir ki artık toptan kayısı ticareti, merkezde bulunan alanda sonlandırıldı. Artık kayısı ticaretinin başlama noktası burasıdır. Bundan sonra ticaret burada yapılacak” ifadelerini kullandı. Yeni merkezin 300 bin metrekare alanda inşa edildiğini ve 650 iş yerinin olduğunu ifade eden Özcan, Buğday Pazarı ile birlikte 900 dükkanın ticaret merkezinde faaliyette bulunacağını dile getirdi. Temmuz ayında yeni sezonun başlayacağını da aktaran Başkan Özcan, “Bu sezon miktar olarak mahsulün ne kadar olduğunu çok bilmiyoruz ama hayırlı bir sezon olmasını temenni ediyoruz. Kayısımız istediğimiz değerde, üreticinin de mutlu olduğu, bizim de yüksek miktarda ihracat yaptığımız bir sezon olmasını diliyoruz. Yurt dışından gelen misafirlerimizi rahatlıkla gezdirip, ürünün ne kadar sağlıklı ortamlarda hazırlandığını görebilecekler” dedi. Başkan Özcan, yeni kayısı ticaret merkezinin Kuzey Çevreyolu’nun yanı başında olduğunu da belirterek, bağlantı yolları ile üreticilerin şehrin trafiğine takılmadan rahatlıkla ürünlerini pazara getirebileceklerini söyledi. Artık kayısı da rakiplerinin de ifade eden Başkan Ramazan Özcan, pazarları koruma açısından kaliteli üretimin ön plana çıkarılmasının önemli olduğunu söyledi. Orta Asya’daki kayısının, kalite açısından Malatya kayısısına asla rakip olamayacağını da belirten Özcan, “Bize rakip olduğu tek alan fiyattır. Bizim ürünümüzün Avrupa ve dünyadaki karşılığı önemli ve bu konuda herhangi tereddüt olamaz” diye konuştu.

Kayısı ihracatı hız kesmiyor Haber

Kayısı ihracatı hız kesmiyor

Malatya Ticaret Borsası (MTB) Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Özcan, Mart ayında 6 bin 191 kuru kayısı ihracatı gerçekleştirilerek 37 milyon 358 bin dolar gelir elde edildiğini söyledi. Dünya kuru kayısı üretiminin yüzde 85’inin karşılandığı Malatya’da kent ekonomisinin lokomotifi olarak değerlendirilen kayısıda depreme rağmen ihracat hedeflerinde sapma olmadığını kaydeden Malatya Ticaret Borsası (MTB) Başkanı Ramazan Özcan, yeni sezon hedeflerinin ise 100 bin ton ihracat ile 750 milyon dolar gelir olduğunu belirtti. “Ocak- Mart aralığında 19 bin 210 ton ihracat gerçekleştirildi” Mart ayında 6 bin 191 kuru kayısı ihracatı gerçekleştirilerek, 37 milyon 358 bin dolar gelir elde edildiğini kaydeden Başkan Özcan, "Kuru kayısıda ihracatımız yoğun bir şekilde devam ediyor. Mart ayında da yine dünyanın dört bir yanına 6 bin 191 ton ihracat gerçekleştirerek 37 milyon 358 bin dolar gelir elde ettik. Geçtiğimiz yıllara paralel olarak baktığımızda Ocak-Mart döneminde yapılan ihracatlar da kısmi bir miktarda gerileme söz konusu bununda tabi bir çok sebebi var. İlk çeyreği aslında tahmin ettiğimiz gibi kapattık. 2024 yılının Ocak- Mart aralığında toplamda 19 bin 210 ton kuru kayısı ihracattı gerçekleştirdik bununla birlikte 113 milyon 832 bin dolarda gelir elde etmiş olduk. Geçen yılın ilk üç ayında gerçekleştirilen ihracat rakamları ile bu yılın rakamları paralellik gösteriyor. Bu rakamlar bütün olumsuzluklara rağmen elde edilen rakamlar. Kentteki özellikle insan iş gücü kaybı ve kapasite sorunu devam ediyor" dedi. “Yeni sezon hedefimiz 100 bin ton ihracat, 750 milyon dolar gelir” Yeni sezona dair de açıklamalarda bulunan Başkan Özcan, "Meyve bağlama dönemindeyiz. Tahmini rekolte çalışmaları yakında başlayacak ve devamında da hasat dönemi gelecek. Hasat döneminde özellikle iş gücü ihtiyacı ciddi anlamda gündeme gelecek. Bu noktada depremin ortaya çıkardığı olumsuzlukları bertaraf etmeye çalışıyoruz. Depremle birlikte verdiğimiz göçten dolayı kaybettiğimiz iş gücünün telafisi için şehirdeki yaşam emarelerinin özellikle çarşı merkezi dediğimiz ticaret aksların biran önce ayağa kalkması gerekiyor. Bütün bu olumsuzluklara rağmen de dünyanın dört bir yanına ihracatımız devam ediyor. 100 bin ton ihracatla 500 milyon dolar gelir hedefinden çıktık, bu yıl 100 bin ton ihracatla 750 milyon dolar gelir elde etme hedefiyle yolumuza devam ediyoruz. Önümüzde 3 aylık bir süre var. 1 Ağustos 2023 ‘de başlayan süre 31 Temmuz 2024’te tamamlanacak“ diye konuştu.

Kuru kayısı fiyatı et fiyatlarını ikiye katladı Haber

Kuru kayısı fiyatı et fiyatlarını ikiye katladı

Malatya kayısısı serbest piyasada et fiyatlarını ikiye katlayarak bin TL’yi gördü. Dünyadaki kuru kayısı üretiminin yüzde 85'inin gerçekleştiği Malatya'da çiftçiler yeni sezon hazırlıklarına başlarken, kentte kilogramı 180 ila 200 TL arasında alıcı bulan kuru kayısı serbest piyasada et fiyatlarını ikiye katlayarak bin TL’yi gördü. “Tüketici zor durumda kalıyor” Durumun üreticiden ziyade tüketiciyi zora soktuğunu aktaran Malatya Ticaret Borsası (MTB) Başkanı Ramazan Özcan, "Uzun zamandır Türkiye’de üreticinin tarladaki ürünü aracı kurumlara satış fiyatları ile marketlerdeki satış fiyatları arasındaki uçurumu konuşuluyor. Bu durum hem tüketiciye hem de üreticiye zarar veriyor. Kuru kayısı fiyatlarında kısmi bir fiyat artışı olduğu doğru. Ağustos ayından bugüne kadar yüzde 20’lik bir fiyat artışı söz konusu. Marketlerdeki fiyatlara baktığımızda ham madde fiyatları ile işletme giderlerinin bir araya getirilmesinin ardından çok ciddi bir farkın olduğunu görüyoruz. Üretim maliyetleri üreticinin ürünü aracı kurumlara devrettiği fiyat ile işletme giderlerinin üzerine eklenerek nerdeyse üç katı fiyata marketlerde satışlar gerçekleşiyor. Bu durum tüketiciyi zor durumda bırakıyor. Dolayısıyla tüketici bu rakamlara ürünü alamıyor. Kuru meyve grubunda çok ciddi anlamda zor durumdayız” dedi. “Marketlerde 800 ila bin TL’ye satış fiyatları görüyoruz” Bazı alışveriş merkezleri ve marketlerde bir kilogram kuru kayısının 800 ila 1000 TL’den satışına sunulduğunu ifade ederek, denetim yapılması gerektiğini vurgulayan Özcan, ”Bugün marketlerde 800 ila 1000 TL aralığında kuru kayısı satışları görüyoruz. Bu durum tüketiciyi zor durumda bırakıyor. Market fiyatları bu kadar yüksek ve sert olunca tüketici üründen mahrum kalıyor. Dolayısıyla burada daha sıkı bir denetim ihtiyacı ortaya çıkıyor. Türkiye’de geldiğimiz noktaya baktığımız zaman bütün tarım ürünlerinde benzer durum söz konusu. Tarladaki fiyatla marketteki raf fiyatları arasındaki büyük farkların biran önce yeniden gözden geçirilerek hem üreticinin hem tüketicinin zarar gördüğü bu durumun ortadan kaldırılması gerekiyor. Kayısı fiyatları rafta bin TL olunca tüketici ürünün ham madde fiyatının böyle olduğunu düşünüyor. Şu anda ağustos ayında ham fiyatlarımızda bugüne kadar sadece yüzde 20’lik bir artış söz konusu oldu. Yetkili ve ilgili kurulların sağlıklı düzenlemeler ile bu durumun önüne geçmesi gerekiyor. Bu durum enflasyona da olumsuz bir şekilde yansıyor" diye konuştu.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.