Malatya Kayısı İhracatında 100 Bin Tonu Hedefliyor
Malatya (İHA) – Malatya Ticaret Borsası (MTB) Başkanı Ramazan Özcan, kayısı üretiminin bölge ve ülke ekonomisi için stratejik öneme sahip olduğunu vurgulayarak, 2024 yılı sonuna kadar 50 bin ton kuru kayısı ihracatını hedeflediklerini açıkladı. Ancak asıl hedefin 2025 yılı Temmuz sonuna kadar 100 bin ton kuru kayısı ihracatına ulaşmak olduğunu belirtti.
Özcan, 6 Şubat depremi sonrasında Malatya'nın yeniden inşa sürecinde önemli ilerlemeler kaydedildiğini belirtti. Şehirdeki her köşe adeta bir şantiyeye dönüşmüş durumda olduğunu söyleyen Özcan, depremin olumsuz etkilerini ortadan kaldırmak için hem konut inşaatları hem de esnafın yoğun olarak faaliyet gösterdiği çarşı merkezi gibi ticaret alanlarında kapsamlı çalışmaların sürdüğünü ifade etti.
2024’TE KAYISI İHRACATINDA BÜYÜK BAŞARI
Özcan, 2024 yılındaki kayısı ihracatının hem miktar hem de gelir açısından büyük bir başarıya imza attığını ifade etti. Özellikle 2024 yılı ekim ayında, son dört yılın en yüksek kuru kayısı ihracatını gerçekleştirerek 9 bin 246 ton kayısı ihracatından 44 milyon 352 bin dolar gelir elde ettiklerini belirtti. Ayrıca, yılın başından itibaren yapılan kayısı ihracatında büyük bir artış yaşandığını vurgulayan Özcan, 1 Ağustos’tan itibaren 3 aylık dönemde 25 bin 460 ton kuru kayısı ihracatına imza atıldığını ve bu ihracattan 125 milyon dolar gelir sağlandığını söyledi.
2025’TE 100 BİN TON İHRACAT HEDEFİ
Özcan, 2024 yılı sonunda 50 bin ton kayısı ihracatını hedeflediklerini, ancak 2025 yılı Temmuz sonuna kadar 100 bin ton kuru kayısı ihracatına ulaşmayı amaçladıklarını açıkladı. Bu hedefin gerçekleştirilmesiyle birlikte 750 milyon dolar gelir elde etmeyi planladıklarını belirtti.
YENİ PAZAR ARAYIŞLARI
Özcan, kayısı ihracatının başlıca pazarlarının Amerika Birleşik Devletleri, İtalya, Fransa ve Almanya olduğunu söylese de, Cezayir ve Brezilya gibi yeni pazarlara da yöneldiklerini dile getirdi. Ancak, Orta Doğu’daki siyasi gerilimlerin kayısı ihracatına olumsuz etkiler yarattığını ve bu durumu aşmak için yeni pazarlara yönelme çabalarını sürdürdüklerini söyledi.
KUR DALGALANMALARIN ETKİLERİ
Özcan, kayısı ihracatının büyük kısmının dövizle yapıldığını ve döviz kurlarındaki dalgalanmalardan doğrudan etkilendiğini belirtti. İhracatın yaklaşık yüzde 90’ının yurt dışına yapıldığını vurgulayan Özcan, kur dalgalanmalarının dikkatle izlenmesi gerektiğini söyledi.
Malatya’nın kayısı üreticileri, sanayicileri ve ihracatçıları ile birlikte, şehri küresel tarım ticaretinin önemli merkezlerinden biri yapmayı hedeflediklerini belirten Özcan, Malatya ekonomisini güçlendirme konusunda kararlı olduklarını ekledi.