TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Sıfır Karbon

AGRONEWS - Sıfır Karbon haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Sıfır Karbon haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

İzmir 2030'da Sıfır Karbon Hedefine İlerliyor Haber

İzmir 2030'da Sıfır Karbon Hedefine İlerliyor

Avrupa’nın İlk Ödüllü Şehri İzmir, AB üyesi olmayan şehirler arasında “Misyon Etiketi” alan ilk kent oldu. 2030 hedefiyle sıfır karbon çalışmalarını sürdüren İzmir Büyükşehir Belediyesi, doğa dostu projeleriyle hem Türkiye’de hem Avrupa’da öncü bir şehir olmayı hedefliyor. Başkan Tugay: "Öncü Olmalıyız" İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay, İzmir’in Türkiye’de iklim nötr olma yolunda ilerleyen ilk şehir olduğuna dikkat çekerek, “Fosil yakıtları azaltıp yenilenebilir enerjiye geçerek karbon emisyonlarını dengelemeliyiz. İzmir’i hem Türkiye hem de Avrupa için ilham kaynağı yapacağız” dedi. Enerji Tüketiminde Karbon Azaltımı NetZeroCities kapsamında İzmir, enerji tüketimini karbondan arındırmayı hedefleyen “GCC-SYNERGY” projesiyle 25 pilot şehir arasında yer aldı. 2 yıl sürecek proje, enerji kaynaklarının verimli kullanımına odaklanıyor. Dirençlilik ve Risk Analizleri “İklime Hazır İzmir” projesiyle, kent ölçeğinde iklim uyum stratejileri geliştirilecek. 145 bin euro hibe alan proje, İzmir’in kırılganlık ve risk analizlerini güncelleyerek kapsamlı eylem planları oluşturacak. 20 Milyar Euro Yatırım Gerekiyor İzmir’in sıfır karbon hedefi için gerekli olan emisyon azaltımı 21 milyon ton karbondioksite eşdeğer. Bu hedefe ulaşmak için 20 milyar euro yatırım planlanıyor. İzmir’in ulaşım, atık yönetimi, tarım ve kentsel dönüşüm gibi alanlardaki tüm projeleri iklim değişikliği hedefleriyle uyumlu şekilde yürütülüyor. Avrupa'da Güçlü Pozisyon AB fonlarına erişimi kolaylaşan İzmir, akıllı şehirler ağı içinde önemli bir yer edindi. Bu adımlar, İzmir’i yalnızca Türkiye’de değil, Avrupa’da da sürdürülebilirlik ve iklim değişikliğiyle mücadele konusunda lider bir şehir haline getirecek.

Yeşil enerji dönüşümünde kritik minerallere olan talep artıyor Haber

Yeşil enerji dönüşümünde kritik minerallere olan talep artıyor

AA muhabirinin BP 2023 Dünya Enerji Görünümü Raporu'ndan derlediği bilgilere göre, hidrokarbonların rolünün azaltılması, yenilenebilir enerji kaynaklarının artırılması, elektrifikasyonun yaygınlaştırılması ve düşük karbonlu hidrojenin kullanılması yaklaşımları küresel enerji sisteminde teknolojik ekipmanların kullanımını yaygınlaştırarak, bu ekipmanların üretimi için gerekli kritik minerallerin önemini artırıyor. Özellikle güneş ve rüzgar enerjisi, batarya, hidrojen ve karbondioksit boru hatları ve depolama teknolojilerinde kullanılan bakır, lityum ve nikel gibi kritik minerallerin tüketimdeki payı artarken, söz konusu mineral ve madenlerin alt yapı çalışmalarında da kullanmasıyla talep artıyor. Yakın gelecekte de iklim değişikliği ile mücadele hedefleri ve enerji güvenliğini kendi kaynaklarından sağlamak isteyen ülkelerin yerli ve yenilenebilir enerji kaynaklarına yatırımlarını artırmasıyla bu mineral ve madenlere talebin artacağı öngörülüyor. Rapora göre, 2020'de küresel bakır talebi 20 milyon ton üzerindeyken, raporun "2040 Net Sıfır" senaryosuna göre 2040'ta talebin 60 milyon tona yaklaşacağı hesaplanıyor. Bakır talebindeki büyümede en önemli neden elektrik ağlarının kurulması ve geliştirilmesinde düşük karbonlu teknoloji kullanımına odaklanılması olarak gösteriliyor. Lityum talebinin çok hızlı artması bekleniyor Benzer şekilde, 2020'de lityum karbonat eşdeğeri lityum talebinin 200 bin ton olduğu hesaplanırken, düşük karbon ve ulaşımda elektrifikasyon teknolojilerinin artmasıyla söz konusu senaryoya göre talebin 6,2 milyon tona ulaşması bekleniyor. Küresel lityum talebindeki en büyük artış faktörü ulaşımda fosil kaynaklar yerine elektrikli araç kullanımının yaygınlaşması olarak kaydedilirken, elektrikli araç teknolojilerinin gelişmesi ve pazardaki araç ve marka çeşitliliğinin artmasıyla 2050'ye kadar aralarında iki ve üç tekerlekli araçların da bulunduğu küresel elektrikli araç sayısının 1 ila 2 milyar arasında olacağı tahmin ediliyor. Elektrikli araçların gelişimi, batarya teknolojilerinin gelişimiyle doğru orantılı olarak artarken, ulaşımda yıllık batarya kapasite talebinin bu dönemde 10 ila 20 teravatsaate ulaşacağı hesaplanıyor. Nikel talebinde elektrikli ulaşım teknolojileri önemli rol oynuyor Nikel talebi de 2020'de 2,2 milyon ton olarak hesaplanırken, "2040 Net Sıfır" senaryosuna göre düşük karbon güç sistemlerinin geliştirilmesi ve elektrikli ulaşım teknolojilerinin artması beklentisiyle talebin 9 milyon ton seviyesinde olacağı hesaplanıyor. Küresel nikel talebindeki artışın en büyük destekçisinin ulaşımda elektrifikasyon aktivitelerine olan ilgilinin ve alt yapı çalışmalarının artışı olarak gösteriliyor. Nikel ve elektrikli araçlarda kullanılan lityum-ion bataryaların yaygınlaşması birbirini destekleyici unsur olarak öne çıkıyor. Rapora göre, senaryoların gerçekleşmesi için kritik mineral ve madencilik sektörüne yatırımların artırılması kritik önem taşıyor. Madenciliğin günümüz metotlarından ziyade sürdürülebilir olarak yapılması gerekliliği bu alandaki en büyük zorluk olarak gösteriliyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.